--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip B20DTH w Insignii B

Modyfikacje mechaniczne i wizualne, detailing i kosmetyka
Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 29 gru 2021, o 13:54

A to chce jechac
Obrazek

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 29 gru 2021, o 14:53

mazmarcin pisze:
29 gru 2021, o 12:08
Ja widziałem wykres na 226 KM i 524 NM.
Jest to insignia b z manuałem ale AWD.
Z B20DTH :?:
Przyrost na poziomie ponad 32% w KM i 31% w Nm... 20% w tym aucie uważam, za wynik conajmniej dobry i zadowalający.
Ciekawe co na te przyrosty turbo i sprzęgło.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 29 gru 2021, o 14:57

Tam już seria wyszła bardzo dobrze. Auto jeździ bez problemu. To właśnie auto kolegi postu nad Twoim.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 29 gru 2021, o 16:04

Wrzuce wykres po nowym roku, wszystko zostalo na kompie firmowym i w biureczku. Rozmawialem z turbem i sprzeglem. Na razie nie narzekają :D tez nie wale mu kazdy dzien do odciny tylko kiedy trzeba, no ale jak juz trzeba to ma pierd****ęcie ;)

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka



Dodano po 12 minutach 34 sekundach:
Nie sprawdzale. Jak bylo wczesniej. Seria manual 4x4 ma wg. Katalogu sprint 0-100km/h w granicach 9,8s. Nie pamietam dokladnie, po kilku testach z roznymi appkami wyszlo powtarzalne 7,8s.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 29 gru 2021, o 23:35 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 29 gru 2021, o 16:16

Nie sprawdzale. Jak bylo wczesniej. Seria manual 4x4 ma wg. Katalogu sprint 0-100km/h w granicach 9,8s. Nie pamietam dokladnie, po kilku testach z roznymi appkami wyszlo powtarzalne 7,8s.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka



Dodano po 21 minutach 52 sekundach:
Niech żyją dyski zdalne i dostęp do konta firmowego :)

Obrazek

Te graby na wykresie nie wiadomo z czego się wzięły, sprawdzane było wszystko, logi, kolektor dolotowy czy nie jest brudny czujnik ciśnienia. Program zrobiony mimo tych garbów na moją odpowiedzialność, chłopaki tak do końca woleli żebym najpierw znalazł źródło...

Mazmarcin doradza żebym podjechał jeszcze do kogo innego na dodatkowy pomiar żeby potwierdzić, czy czasem to nie wina maszyny do pomiaru.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2022, o 10:44 przez Mateo, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Rooff_ » 29 gru 2021, o 18:22

Hmm jeśli to by była wina hamowni, to wszystkie auta by miały podobny efekt.

Te garby wydają się równoodległe od siebie względem obrotów (ostatniego bym się spodziewał tam, gdzie się skończył pomiar). Trochę mi to wygląda na efekt wzmocnienia rezonansowego - ale co by to moglo być to nie mam koncepcji...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 29 gru 2021, o 19:19

Od pewnego juz czasu szukam, sprawdzam i nie umie niczego sie doszukac. Moze przupstnica albo inny podzespol ma jakis lekki skok w tych 3 miejscach i nie znajdziesz tego. Seryjny pomiar pokazuje te same garby. Sam nie uwazam tego za problem ale bylem ciekaw po prostu. Dlatego tak dlugo zwlekalem z wstawieniem pomiaru na forum. @mazmarcin przyczynil sie do tego ze go pokazuje, bo nie chcialem robic antyreklamy firmir ktora robila virusa. Podczas przyspieszania nic nie czuc, zadnej przerwy, skoku. Stad zakladam ze to nic co ma istotny wplyw na osiagi. Zobaczymy, moze w przyszlosci cos padnie i wtedy bede wiedziec. Ale polecam chlopakow bo robia dobra robote.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 29 gru 2021, o 23:36 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 29 gru 2021, o 19:25

W silnikach A20DTR są widoczne bardzo dwa duże "cycki" a i tak nie było czuć że turbiny się zamieniają w trakcie przyspieszania.
A co do wykresu jak by to było co ileś obrotów to w przebiegu momentu pojawił by się czwarty po czipsie, a tu się przesunęły .
Ciekawe co to :roll: Ale wynik fajny.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 29 gru 2021, o 21:38

Wynik zacny.
Seria "w normie".
Zaskakujący jest sam przyrost bo w stosunku procentwym rzadko osiągalny dla "bezpiecznego" stage1.
Jesli skoków nie czuć w trakcie jazdy przy pedale w podłogę to będzie cięzko ustalić przyczynę.
Można sprawdzić na innej hamowni, ale jeśli nie czuć tego w jeździe, nie wyskakują błędy etc. to niestety pozostanie czekac aż problem sam sie ujawni.

Ustawione zostały limitery dla biegów 1-3 na Nm czy idzie na pełnej.... przepustowości ;)?

Bądź co bądź gratuluję wyniku bo to dobrze świadczy o kondycji jednostki.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 29 gru 2021, o 22:02

dziękuję, Albo nie dziękuję żeby nie zapeszać:) idzie plynnie do konca bez progow. Oby jednak te "cycki" pozostały do samego końca (mam na myśli kiedyś w przyszłości sprzedaż auta) ukryte:)

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 9 cze 2022, o 17:56

Może nie ten silnik ale już o nim tu było i jest w dziale dla IB jest.
Okazuje się że biTurbo ma dwa rodzaje sterownika silnika . Nigdzie o tym nie słyszałem ale tak jest. Jest sterownik z boscha i tam powinno być 209 KM i 480NM czyli tyle ile może maks skrzynia i jest Delco co powinien mieć 209 KM i 430 NM.
Tak wyszło po zczytaniu auta. Ja mam ten z Delco i nie jest tak chętny na modyfikacje co ten z Boscha. Ale za to seria igła jak kazała fabryka ponoć wedle sterownika.
Obrazek

No i nie boję się o skrzynię :D

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 9 cze 2022, o 19:47

Ładny wykresik No i jest te długo wyczekiwane 250PS
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 9 cze 2022, o 20:26

No w końcu hehe :lol: ;)
Za mokro żeby zobaczyć różnicę dzisiaj.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 9 cze 2022, o 20:48

Graty. Ładnie się porysowało.
Przy tych wartościach to auto "w końcu jeździ" pewnie (choć i przy 209 i 432 Nm nie jest źle).
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Pro » 10 cze 2022, o 04:32

Jest konkret
Że skrzynia te coś robiłeś?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 10 cze 2022, o 05:34

Skrzynia bez zmian.

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Holios » 10 cze 2022, o 07:36

Panowie którzy mają wirusa, jakie EGT jest podczas intensywnej jazdy ? Czy ktoś z Was może to monitorował?

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 10 cze 2022, o 07:50

Przy normalnej jeździe do 350st., szybsza zabawa na drodze - temperatura dochodzi do ok. 400st. Mocny sprint do 200km/h dało nawet radę pokazać 600st.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kriss
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy
Kontakt:

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Kriss » 10 cze 2022, o 09:05

w B20 przy EGT 600 stopniach? DPF sie zaraz rozsypie jak zamek z piasku. Polecam przeanalizować temat bo w B20 DPFy są z piaskowca i dla nich maksymalna temp to okolice 450 - 500 stopni. Przerabiałem temat. Swego czasu, w podpoznańskiej dużej i znanej firmie od układów wydechowych miałem okazję na własne oczy przekonać się z czego zrobione są DPFy w B20 i co się z nimi dzieje. Pomijając klej który łączy kostki ceramiki, one same normalnie rozpadają się w rękach. Dla DPFa z B20 odpowiedź była: "Czyszczenie piecowe tylko na własną odpowiedzialność i bez gwarancji."
coś musi być na rzeczy, bo mają bardzo dużo zleceń właśnie na DPF-y z B20
zapytałem o DPFy z A20, dostałem odpowiedź: "Panie to było pancerne, a teraz w tych nowych to z gównolitu robią."

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 10 cze 2022, o 09:09

Właśnie pytałem kiedyś o to na forum bo mi było dziwne wypalanie przy 300-400 stopniach jak się przesiadłem z silnikami A.
@ Mateo ma pełny piec po sam komin chyba ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning i auto detailing”