--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Modyfikacje mechaniczne i wizualne, detailing i kosmetyka
ODPOWIEDZ
Mazril
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 22:35
Auto: Insignia B GS 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mazril » 9 wrz 2022, o 10:11

A trochę z innej beczki, autko jest strojone na 98, jak się zachowuje po zalaniu 95? Czy czujnik stukowy radzi sobie i tylko ogranicza ilość paliwa czy są jakieś istotne negatywne skutki? Teraz to dość istotne kiedy różnica we cenie za litr może sięgać 1 zł no i coraz więcej stacji nawet nie ma w ofercie 98.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pro » 10 wrz 2022, o 11:08

Jeśli będziesz jeździł tylko po mieście, to nic nawet nie odczujesz. Przy upalaniu czujnik spalania stukowego powinien zadziałać, zapłon powinien się przesunąć i moc będzie obniżona. Ale jak mówię, raczej przy upalaniu. Przy zwykłej jeździe do biedronki nic się nie powinno dziać.

Awatar użytkownika
MIR
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 26 kwie 2023, o 10:57
Auto: Insignia B GSi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 2 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: MIR » 30 kwie 2023, o 12:53

Cześć wszystkim. Odgrzewam temat. Z premedytacją ;) Jeżdzę od 10 lat różnymi Insigniami - przedliftową A A20NHT 220KM 4x4 (ponad 200tys), poliftową A 2.0T (to chyba też był jeszcze A20NTH - koło 80tys), a na koniec B B20NFT 4x4 (prawie 100tys). I ta ostatnia była w sumie najfajniejsza, pod wieloma względami. Dlatego ponownie szukam Insignii z takim silnikiem.

Niestety trafiłem na informacje, że B20NHT nie mają dobrej renomy jeśli chodzi o awaryjność i należy je traktować jako silniki wysokiego ryzyka. Największym i nabardziej bolesnym (kosztowo) jest problem z tłokami, występujący podobno dość powszechnie w tych silnikach - https://tuningpro.co/the-3-most-common- ... -problems/.

No i teraz pytanie - korzystając z okazji, że kilka tych aut już jeździ tutaj i to podłubanych - czy znacie takie problemy w naszym gronie? Poważne awarie i remonty silnoków? Zależy mi na długim i bezawaryjnym użytkowaniu, więc może faktycznie to nie jest najlepszy motor przy takim założeniu?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: mazmarcin » 30 kwie 2023, o 13:03

Poczytaj w temacie Dokii. To na forum jedyny przypadek.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 30 kwie 2023, o 13:21

MIR pisze:
30 kwie 2023, o 12:53
Cześć wszystkim. Odgrzewam temat. Z premedytacją ;) Jeżdzę od 10 lat różnymi Insigniami - przedliftową A A20NHT 220KM 4x4 (ponad 200tys), poliftową A 2.0T (to chyba też był jeszcze A20NTH - koło 80tys), a na koniec B B20NFT 4x4 (prawie 100tys). I ta ostatnia była w sumie najfajniejsza, pod wieloma względami. Dlatego ponownie szukam Insignii z takim silnikiem.

Niestety trafiłem na informacje, że B20NHT nie mają dobrej renomy jeśli chodzi o awaryjność i należy je traktować jako silniki wysokiego ryzyka. Największym i nabardziej bolesnym (kosztowo) jest problem z tłokami, występujący podobno dość powszechnie w tych silnikach - https://tuningpro.co/the-3-most-common- ... -problems/.

No i teraz pytanie - korzystając z okazji, że kilka tych aut już jeździ tutaj i to podłubanych - czy znacie takie problemy w naszym gronie? Poważne awarie i remonty silnoków? Zależy mi na długim i bezawaryjnym użytkowaniu, więc może faktycznie to nie jest najlepszy motor przy takim założeniu?
Chcesz jakiego zapewnienia? Że zepsuje się lub nie bo zrobisz coś lub czegoś nie zrobisz?

Ja zrobiłam czipa i to nie do końca był dobry program, dlatego został zmieniony. Wyszlo prawie 300hp ale ja odczuwałam turbodziurę podczas wciskania gazu w podłogę , większa niż na jej zwykłym sofcie. Po paru miesiącach wystąpił błąd p0299 czyni niedostateczne doładowanie silnika powietrzem. Nie było wiadomo o co chodzi. Ona mi polała mocno wtryskami. Zostały wyjęte, w ultradźwiękach umyte i włożone ponownie. Pojechałam do pana od czipa aby zmniejszył dawkę paliwa i powietrza i nie wiem ile teraz ma koni ale mniej.

Cóż...Ci którzy nie robią tuningu twierdzą że nowe auta nie nadają się do tego bo mają kartonowe silniki. Już mi też naburczeli że jak chce robić czipa to V8 mam se kupić. Ci którzy robią tuning mówią że warto.

Co do Camaro, tak tam też jest ten sam silnik ale tam jest mocniej eksploatowany. W USA robią już kute tłoki do tego silnika i one kosztują minimum 1500szt i trzeba na nie czekać 12tygodni.
Poza tym w oplach tłoki to pękają i w 1,6t i w innych benzynach. W A pękały też bloki między trzecim a czwartym cylindrem.
Ponieważ na necie już widać bloki od obu wersji to przedlift A miał chociaż grube cylindry, od poliftów są już bardzo cienkie więc honowanie często nie wchodzi w grę tylko tulejować go trzeba.

Nikt Ci nie zagwarantuje że Twój silnik będzie bezawaryjny, ale te głębsze awarie to zdarzają się marginalnie. Na tę cenę i półkę jakościową to bardzo dobre auta.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
MIR
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 26 kwie 2023, o 10:57
Auto: Insignia B GSi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 2 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: MIR » 30 kwie 2023, o 15:22

@dakia - mega dzięki za info! Pewnie, że nie szukam zapewnienia czy gwarancji. Bardziej jakichś wskazówek, statystyk. Wiadomo, że są lepsze i gorsze silniki w każdym modelu i marce. Póki jeszcze siedziałem w VKP i jeździłem prywatnie kilkoma Vectrami i Astrą, to miałem jako takie wyobrażenie. Ale wszystkie Insignie były już firmowe i jakby mniej się człowiek stresował eksploatacją i ryzykiem ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 30 kwie 2023, o 15:38

Sporo jest już ich po czipie. Na grupie na fejsie Ci którzy wirusowali b20nft to robili to głównie w Radziejowicach. Facet ma hamownię drogową, program pisze w trasie, hamownię ma na ośkę więc do wykresów odłącza napęd. Ja też tam robiłam.

Naprawdę nie ma co przejmować się jakimś jednym przypadkiem opisanym, to tak jakby przejmować się tym że samoloty czasem spadają. Wszystko zdarzyć się może. No chociaż jeden plus tych benzyn że nie mają obrotowych panewek. 🤗
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
MIR
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 26 kwie 2023, o 10:57
Auto: Insignia B GSi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 2 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: MIR » 1 sie 2023, o 16:32

Tak się zastanawiałem i zastanawiałem, że w końcu stanęło na F20SHT ;) I w sumie jestem bardzo zadowolony, może dlatego, że jeszcze nie wiem co się w nim może zepsuć ;)

Z pozytywnych rzeczy - pali znacznie mniej niż B20NFT. Chyba dobrze jej robi skrzynia 9-biegowa.

ktowie
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Olsztyn

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: ktowie » 20 sie 2023, o 17:32

W związku z planowanym dodaniu kilku koników mam kilka pytań.
1. Czy ktoś z forum, ewentualnie znacie przypadek zmiany tłoków w B20nht na kute?
2. Aisin podaje max 480NM w specyfikacji, a jak jest rzeczywiście ? Jaki NM i KM rzeczywiście może przenieść skrzynia bez poprawy softu i ewentualnie dodatkowej chłodnicy?
3. Za wielką wodą dostępność części do tuningu dla Buick Regal jest troszkę lepsza niż u nas dla IB. Ktoś ma wiedzę odnośnie sprowadzania części?
4. Jak się ma LSPI do podniesienia mocy ? Jakie oleje stosujecie ?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 20 sie 2023, o 18:39

To Ty chcesz i tuning silnika robić? 😳 Oo to mega tuning będzie 🤗 my to tylko na sofcie. Tzn nie pamiętam tu przypadku z tuningiem fizycznym silnika.

Kute tłoki trzeba zamówić sporo wcześniej z USA, czas oczekiwania ok 15tyg. Jesienią to był koszt ok 1500zł za jeden, bo mam tam brata i rozważałam taki tuning, jednak odpuściłam. I tak, to są tłoki te same co idą do Buicka oraz do Camaro 2.0t

U mnie to tam coś chyba 495Nm dał tuner na skrzynię, ale już nie pamiętam dokładnie tych cyferek. Jedno jest powtarzalne u wszystkich, one nie trzymają serii, niby masz 260 a na hamowni wychodzi poniżej 230, mi wyszło 235. Po wirusie jest 287. Podobno problem jest w limiterach skrzyni, dlatego nie każdy tuner coś tam jest w stanie fajnego zrobić na sofcie.

Ja nie zmieniałam oleju bo mam ori tłoki a chip tylko na sofcie. Jednak gdzieś czytałam że przy kutych trzeba bo one są luźniej pasowane, ale to chyba mechanik będzie wiedział jaki to powinien być olej w takim przypadku.
Radio 357 :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning i auto detailing”