--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Modyfikacje mechaniczne i wizualne, detailing i kosmetyka
Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2259
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 10 lut 2022, o 10:49

Też się nie dziwię, tylko piszę jak sytuacja wyglądała po tym jak reklama zderzyła się z opinią publiczną i rzeczywistością :)

Nie wierzę do końca w takie czary, bez pełnej diagnostyki program nie ma sensu, bo zrobi krzywdę silnikowi i w efekcie końcowym kierowcy (albo jego portfelowi)

Tutaj raczej odpowiedzialność za to chyba przerzucają na warsztat albo osobę, która ten plik zgrywa fizycznie z pojazdu i będzie wgrywała nowy.
Obrazek

Pawel_wro

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pawel_wro » 10 lut 2022, o 11:55

Logi, logi, logi, rzecz Święta, auto można wystroić z doskonałym skutkiem bez hamowni, nawet z innego kontynentu.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: alehandro` » 11 lut 2022, o 10:48

Ale żeby wystroić na logach bez hamowania to już musisz mieć speca. Kogoś kto zna parametry wyjściowe i wie co znaczy konkretna zmiana -> gdzie powinna wylądować.
W większości wypadków hamowani jest niezbędna - osobiście nie pozwoliłem sobie do tej pory na podejście do strojenia bez hamowni.
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 587
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pro » 11 lut 2022, o 10:57

Nie nie, logi muszą być pod pełnym obciążeniem/różnym obciazeniem. A czy to hamownia, czy droga to bez różnicy.

Pawel_wro

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pawel_wro » 11 lut 2022, o 11:17

Nie do końca,
Hamownia tak naprawdę jedynie symuluje drogę, w dodatku z przeciętny rezultatem, auto na hamowni nigdy nie będzie tak obciążone jak na żywo, nie będzie też dostatecznie zaopatrzone w tlen, wiatrak podczas hamowania, jest w stanie dostarczyć powietrza, tak jakbyśmy poruszali się z prędkością około 40km/h...

@alehandro, to też nie tak...
Logujesz auto na czwartym biegu, wysyłasz,
Wgrywasz korektę, znowu logujesz, biorąc pod uwagę, podstawowe parametry, tj
Ciśnienie żądane, rzeczywiste,
Czasy wtrysków,
Czy sterownik nie broni się i nie cofa zapłonu,
Czujnik spalania stukowego,
Ja jeszcze patrzę, choć to mało profi, na napięcie sondy lambda

We wszystkich moich autach, trochę na zasadzie hobby, remap robiłem wg schematu jak powyżej,

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 587
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pro » 11 lut 2022, o 12:14

No jasne, że nic tak drogi nie odzwierciedli jak prawdziwa droga

Pytanie inne, dlaczego napięcie lambdy mało profi? Jak można inaczej AFR ustalić i ocenić, czy auto ma bogato czy ubogo? Wzory fizyczne chyba nie są aż tak dokładne, zwłaszcza że temperatura I ciśnienie powietrza robią już mega różnice.

Pawel_wro

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pawel_wro » 11 lut 2022, o 12:32

Hmm, bo zwykła sonda lambda jest mało dokładna, dla mnie to tylko informacje "poglądowe" i po jej napięciu mogę mniej więcej ustalić sobie AFR, ale to nie jest profesjonalne podejście do tematu 🙂,
Ty pewnie masz na myśli sondę szerokopasmową, tak, ta jest dużo dokłandniejsza i w stu procentach wiarygodna.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 587
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pro » 11 lut 2022, o 12:35

Dokładnie, miałem na myśli szerokopasmową Z drugiej strony zwykła, tak jak piszesz, daje już jakiś pogląd. W dieslach właśnie na niej opierają się limitery dymu

Pawel_wro

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Pawel_wro » 11 lut 2022, o 13:10

Zwykła lambda to jak dla mnie pierwsza i zarazem ostatnia deska ratunku, jeśli na niej jest źle, tzn wszystko poniżej 0.85v, przy pełnym obciążeniu, to nie robię nic więcej, i szukam gdzie ginie paliwo 😉

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: alehandro` » 11 lut 2022, o 21:19

Dawno na żadnym forum nie widziałem tylu pod rząd mądrych postów o chiptuningu nie zabarwionych obrzucaniem się błotem. Budujące :)
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2259
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 12 lut 2022, o 15:59

Fachowe forum, fachowi ludzie... cóż sie dziwić

Pozdrawiam
-M

Obrazek

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6069
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 86 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: yerry » 4 kwie 2022, o 15:15

Gdzie nie podpytam tam wszyscy mówią, że te 2.0T nie trzymają serii... Zwykle jest nieco ponad 230KM. I jak tu jechać na program by ledwie tyle co seria uzyskać
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2259
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 4 kwie 2022, o 15:47

Problemem okazuje sie być skrzynia nie silnik, silnik zakładam bedzie mieć swoje koniki, tylko skrzynia nie będzie w stanie wszystkiego oddać, podobno w Niemcowni już to mają trochę bardziej obeznane.
Obrazek

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: norbi333 » 4 kwie 2022, o 16:34

yerry pisze:
4 kwie 2022, o 15:15
Gdzie nie podpytam tam wszyscy mówią, że te 2.0T nie trzymają serii... Zwykle jest nieco ponad 230KM. I jak tu jechać na program by ledwie tyle co seria uzyskać Obrazek
Co nie zmienia faktu ,że i tak będzie lepiej jeździł niż seria :D

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2259
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 4 kwie 2022, o 19:19

Troche poszperalem i poczytalem po niemieckich forach. Wszystkie drogi prowadzą do firmy EDS.

https://www.eds-motorsport.de/?cPath=70 ... nia-B.html wydaje mi się, że to jedyny sensowny kierunek w tym momencie.
Obrazek

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8534
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 4 kwie 2022, o 20:44

Ja mam very daleko :(
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2259
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 4 kwie 2022, o 20:46

Jak wynil by był verry verry to wtedy to daleko już nie jest takie verry
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9020
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 116 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: mazmarcin » 4 kwie 2022, o 20:55

No i powrót szybszy niż wyjazd wtedy :lol:

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8534
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 199 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 4 kwie 2022, o 20:59

Mateo pisze:
4 kwie 2022, o 20:46
Jak wynil by był verry verry to wtedy to daleko już nie jest takie verryObrazek
Yyyyy... nic nie rozumiem :(
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2259
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 4 kwie 2022, o 22:07

No chodzi o to, że jak w koncu ktoś do porządku ogarnie 2,0T i wykrzesa moc, to opłaca się tę odległość brać pod uwagę. No i powrót przyjemniejszy, jak Marcin pisze
Obrazek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning i auto detailing”