--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Modyfikacje mechaniczne i wizualne, detailing i kosmetyka
rksmako
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2022, o 23:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubochnia

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: rksmako » 15 kwie 2022, o 07:58

No to mam jako pierwszy w Polsce zrobiony silnik NFT i skrzynie AT8 :) NIKT inny jak ECU Majster to zrobił.. Czyli gość od Opli :)
289.8KM i 478nm :)!
Wszystko w normie i zupełnie inna jazda :)
Cała Historia na Insignia club polska na FB
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: mazmarcin » 15 kwie 2022, o 08:23

No ładnie. Seria jednak słaba była.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 15 kwie 2022, o 09:06

Śledziłem na fb Twoją historię. Cieszy, że znalazła szczęśliwe zakonczenie
Obrazek

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: yerry » 15 kwie 2022, o 11:54

@rksmako to gratulacje :) Ja też się przymierzam, zobaczymy jak wyjdzie.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 15 kwie 2022, o 12:01

Ja następna 🤗😘🥰
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: jurass » 17 kwie 2022, o 12:19

rksmako pisze:
15 kwie 2022, o 07:58
289.8KM i 478nm
A pisałeś gdzieś ile za taką przyjemność majster sobie życzy?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8487
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: dokia » 17 kwie 2022, o 12:28

Ja już wiem ile trzeba mieć tych monet 🤗 już już zaraz będę mieć 🤪😘
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: yerry » 26 kwie 2022, o 12:11

No to jutro się okaże ile wynosi seria u mnie :)
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Marek0 » 26 kwie 2022, o 12:17

Będziemy czekali na wynik 😜

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 26 kwie 2022, o 12:54

No serii jestem ciekaw, ale bardziej ciekawi mnie wykres po modzie ]:->
Obrazek

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: wassermann » 26 kwie 2022, o 17:21

Nie okaże się, bo do znudzenia można powtarzać, że bez zdjęcia fabrycznego ograniczenia max mocy i momentu przy położeniu pedału gazu na pierwszym oporze, pomiar nie pokaże maksymalnych parametrów. Trzeba by jechać z wciśniętym pedałem poza zapadkę, a to zawsze wyzwala kickdown, więc na hamowni jest to niewykonalne.

Insignia GSi po lifcie ma silnik 230 KM i 350 Nm. Testy drogowe pokazują dla niej:
80-120 km/h 4.7-4.8 sek.
100-160 km/h (międzyczas) 10.7 sek
0-200 km/h 35 sek.

Insignia 2.0T przed liftem miała 260 KM i 400 Nm. Na hamowni udaje się zmierzyć mniej - zwykle w okolicach tego co prezentuje nowy silnik po lifcie (230 KM). Jednak w testach drogowych
80-120 km/h 4.2-4.4 sek.
100-160 km/h (międzyczas) 9.3 sek.
0-200 km/h 27.6 sek. (średnia z 4 różnych testów)

Nie wchodząc w dyskuję na ile są to "mocno średnie" osiągi, to jednak różnica w tych +30KM jest zauważalna.


P.S. Fajny test GSi 230 KM z BMW 430i (RWD bez sportowego dyfru.)
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/

BMW lepiej przyspiesza, ale w slalomie Insignia nieco lepsza!
Co ciekawe, mniejsze BMW, bez napedu 4x4, jest od "ciężkiej" Insignii 4x4 jeszcze o 60 kg cięższe! BMW jest bardzo ciężkie. Po dodaniu 4x4 i sportowego dyfra wyjdzie jakieś 1800 kg. A mówi się, że Ople takie krowy. Jednak duża masa własna nie przeszkadza BMW lepiej przyspieszać - przekazanie napędu w BMW jest bardzo efektywne, a w Oplu tradycyjnie duże straty.

M.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: yerry » 27 kwie 2022, o 21:11

Po wizycie u Heko (GCS Tuning) takie oto mam wyniki:
231KM -> 286KM
331Nm -> 423Nm
No i jest zadowolenie :)

Obrazek
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: mazmarcin » 27 kwie 2022, o 21:22

No teraz będzie szybki prezio ;)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: yerry » 27 kwie 2022, o 21:25

Na niemieckiej autostradzie ;)
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: peja-1991 » 27 kwie 2022, o 21:33

Szkoda, że ten motor nie trzyma serii. :|
Kreski ładne ale gdyby miał te 250-260 w serii to po "czipsie" byłaby 3 z przodu. ;)
Ciekaw jestem jak to się przełoży na czasy.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: Mateo » 27 kwie 2022, o 21:42

No to Panie Prezesie... Gratulacje wyniku. Juz testowane było? Jak wrażenia?
Obrazek

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6068
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 26 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: yerry » 27 kwie 2022, o 22:04

peja-1991 pisze:
27 kwie 2022, o 21:33
Szkoda, że ten motor nie trzyma serii. :|
Kreski ładne ale gdyby miał te 250-260 w serii to po "czipsie" byłaby 3 z przodu. ;)
Ciekaw jestem jak to się przełoży na czasy.
A czemu nie trzyma? Pewnie trzyma tylko na hamowni tego nie zmierzysz, @wassermann rzeczowo podał dlaczego. Może ktoś kiedyś obejdzie to zabezpieczenie i będzie się dało zmierzyć faktyczną moc maksymalną na hamowni. Możliwe że już teraz jest 3 z przodu :)
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: norbi333 » 27 kwie 2022, o 22:54

Ładny wynik.I pewnie dopiero to jeździ jak należy

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: peja-1991 » 28 kwie 2022, o 09:23

Temat rzeka ;)
Dlatego odnieść trzeba się do hamowni bo do czegoś by wypadało - producent też w jakiś sposób mierzy jednak moc a nie podaje ją z kapelusza.
Tym bardziej interesują mnie czasy niż same kreski.
Mniejsza o większość - na pewno auto odpycha się teraz lepiej niż te 2 dni wcześniej więc na pewno było warto 8-)
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy

Post autor: alehandro` » 28 kwie 2022, o 11:35

Pomiar oczywiście zawsze łechce miło (zwłaszcza jak się przełamuje 2, 3 czy 4 z przodu), ale najistotniejsze przy wiedzy, że takie pomiary się zdarzają dla tego silnika (brak serii) jest to ile przyrosło i jak sie kreski zachowują, a tu ciężko coś zarzucić. I o to chodzi.
"...everything is important..."

Obrazek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning i auto detailing”