--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

IntelliLink bluetooth multimedia radio nawigacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: yerry » 1 paź 2018, o 21:40

Ma ktoś może tę opcję Aktywnej Redukcji Hałasu i mógłby opowiedzieć coś więcej o wrażeniach z działania? Wg listy wyposażenia jest to kod NKC.
Opcja jest dostępna zarówno dla systemów audio ze wzmacniaczem (UQA) jak i bez wzmacniacza (U65).

Tak dla wyjaśnienia co to jest - wersja dla wzmacniacza:
Układ aktywnego detektora zakłóceń jest metodą redukcji słyszalności w kabinie pojazdu pewnych niepożądanych dźwięków, wytwarzanych przez silnik. Układy wykorzystują sygnały mikrofonu i prędkości obrotowej silnika, oprogramowanie wzmacniacza oraz głośniki pojazdu do określenia i wygenerowania właściwych częstotliwości, niezbędnych do uzyskania żądanej redukcji.

W podsufitce umieszczono cztery, bezpośrednio połączone ze wzmacniaczem, mikrofony, w celu monitorowania szumu/dźwięków w kabinie pojazdu. Wzmacniacz odbiera także, z modułu sterującego silnika, sygnał prędkości obrotowej silnika (obr./min). Wzmacniacz przetwarza te sygnały wejściowe, aby określić częstotliwość niepożądanego dźwięku. Następnie, wzmacniacz oblicza właściwą częstotliwość redukcji i wysyła sygnał redukcji (ton audio) do głośników pojazdu, aby obniżyć słyszalność dźwięków niepożądanych dla członków załogi pojazdu, dzięki czemu kabina jest bardziej wyciszona i nie odbiera wibracji.


Wersja bez wzmacniacza różni się tym, że mikrofony są 2, a nie 4 i zamontowane są w drzwiach, a nie w podsufitce.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: wassermann » 1 paź 2018, o 22:45

Wg listy standardowego wyposażenia mojej GSi 2.0T (MY2018.5), kod NKC jest w standardzie. Dodatkowo mam UQA (Bose).

W porównaniu do polifta MY2016 z tym samym silnikiem, sam dźwięk silnika jest wyraźnie wytłumiony. Nie wiem czy to zasługa tego systemu tłumiącego audio, czy po prostu mechanicznego wygłuszenia komory. Stawiam na to pierwsze.

Mało jeżdżę w trybie Tour/Normal, a wówczas nie kręcę silnika. Toteż w tych trybach w samochodzie panuje cisza od spokojnie traktowanego silnika. Naprawdę ledwo go słychać. Silnik jest ciszej niż w poprzedniej Insi 2.0T.

Inna sprawa, że auto i tak jest głośniejsze od poprzedniczki - bo ma bylejakie tłumienie odgłosów podwozia oraz szumu wiatru - a przede wszystkim skandalicznie złą izolację tylnych błotników.

Z kolei w trybie Sport pojawia się bulgot V8. Niezbyt głośny, ale tak dobrany, że maskuje naturalne odgłosy. Dopiero wysokie obroty >4000 rpm pozwalają dojść do głosu 4 cylindrom.

Suma summarum, to auto zawsze brzmi jakoś sztucznie. Nie żeby mi to przeszkadzało. Ale jednak poprzednia niunia dawała 100% realny feedback dźwiękowy, a do tego silnik brzmiał całkiem przyjemnie ze swej natury, gdy się go wkręcało na obroty.

M.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: yerry » 1 paź 2018, o 23:40

Czyli efekt działania systemu redukcji hałasu jest odczuwalny. To dobrze. Z podobnym systemem mam do czynienia w telefonie Sony Xperia i dedykowanymi słuchawkami do redukcji hałasu - działa to świetnie w trybach samolot, pociąg, samochód redukując odgłosy otoczenia, stąd zakładam że podobny efekt będzie i tu w aucie.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: wassermann » 2 paź 2018, o 08:43

Owszem, działa, ale jak wspomniałem tłumi to odgłosy silnika, podczas gdy szumy z otoczenia są bardziej dotkliwe niż w poprzedniej Insignii bez żadnego aktywnego wygłuszenia. I to mimo tego, że mam przednie boczne szyby laminowane. Słychać, że oszczędzili. W takich miejscach, gdzie oko nie sięga. Bez namysłu oddałbym te wyciszenie silnika w zamian za wyciszenie szumów. Poprzedniczka była ideałem, a nie miałem w zwyczaju jeździć autostradami powoli. W nowej przy 180 jest już tak głośno jak w poprzedniej przy 200 albo i więcej, przez to nie wyczuwam jeszcze dobrze prędkości. To wszystko to hałas z otoczenia. Natomiast przy takich prędkościach i tak jadę zawsze dla pewności prowadzenia w trybie sport, a wówczas zamiast wyciszenia silnika jest wzmocnienie jego odgłosów sztucznie... Jest jak jest, pogodziłem się, jakoś działa, ale nie uważam tego za żadną rewelację, porównując do tego co sama z siebie oferowała poprzednia Insignia.

M.

Awatar użytkownika
KenyBDG
Użytkownik
Posty: 658
Rejestracja: 8 wrz 2014, o 10:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: KenyBDG » 2 paź 2018, o 10:26

Hmm, ciekawe rozwiązanie, ciekawe czy mam coś takiego u siebie :).
tak na marginesie, mam słuchawki z Active Noise Cancelling i bardzo sobie chwalę :)

Awatar użytkownika
Mario
Użytkownik
Posty: 687
Rejestracja: 14 maja 2013, o 19:40
Auto: Insignia Exlusive
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa-Bemowo
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: Mario » 2 paź 2018, o 15:00

Przeglądam swoją listę wyposażenia i nie mam NKC, ale za to mam NKD - wzmocnienie odgłosów silnika


Wysłane z iPhone X

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Aktywna Redukcja Hałasu - NKC

Post autor: wassermann » 4 paź 2018, o 23:07

@Mario,
Na przykładzie listy wyposażeniowej dla GSi mogę powiedzieć, że:
- NKD (wzmocnienie) jest zawsze standardem w benzynie 260 KM, niezależnie od systemu audio,
- NKD jest standardem w dieslu 210 KM tylko w połączeniu z Bose (UQA),
- NKC (aktywna redukcja hałasu) jest zawsze standardem w benzynie 260 KM,
- NKC dla diesla jest w ogóle niedostępne, nawet jako opcja.

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Car audio multimedia nawigacja”