Czy montował ktoś z Was tweetery w kokpicie pod szybą?
Kusi mnie zamontować ich tam w otworach (jako wpuszczane). Zastanawiam się jak z miejscem w kokpicie w okolicach słupków A? Dużo miejsca nie potrzeba - ok 1,5 - 2 cm głębokości. Nie chcę próbować bo to dość ryzykowna zabawa .
Jak nikt tego nie przerabiał, pozostaje kamera inspekcyjna - już raz w serwisie "pomogłem" mechanikom zlokalizować wyciek oleju z turbinki.
Plusem takiego rozwiązania będzie możliwość umieszczenia zwrotnicy poza drzwiami, nie wspominając o dźwięku łatwiej i bezpośredniej docierającym do ucha.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Tweetery w kokpicie podszybia
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Tweetery w kokpicie podszybia
No i zaryzykowałem
Po zdemontowaniu osłony słupka A nawet palcami dało się wyczuć sporo miejsca pod wpuszczane kopułki.
Tak na oko z 4-5 cm będzie.
Mimo wszystko zdecydowałem się na montaż nawierzchniowy - płaszczyzna głośnika zwrócona w kierunku kierowcy.
Głośniczek po prawej stronie delikatnie więcej skierowany w stronę kierowcy niż pasażera,
Zresztą na otworach obudowy jest możliwość małej korekcji kierunku.
Przed nawierceniem otworów dobrze zrobić szablon a kartonu - odwracając go możemy w symetryczny sposób nawiercić otwory po drugiej stronie kokpitu.
Niemałym wyzwaniem było wiercenie otworów i wkręcanie wkrętów - mało miejsca pod szybą.
Na razie tweetery nie podpięte - zabrałem się dzisiaj za obudowę SUB do bagażnika.
Podepnę kompleksowo całość z nowym wzmacniaczem i zwrotnicami w bagażniku.
Po zdemontowaniu osłony słupka A nawet palcami dało się wyczuć sporo miejsca pod wpuszczane kopułki.
Tak na oko z 4-5 cm będzie.
Mimo wszystko zdecydowałem się na montaż nawierzchniowy - płaszczyzna głośnika zwrócona w kierunku kierowcy.
Głośniczek po prawej stronie delikatnie więcej skierowany w stronę kierowcy niż pasażera,
Zresztą na otworach obudowy jest możliwość małej korekcji kierunku.
Przed nawierceniem otworów dobrze zrobić szablon a kartonu - odwracając go możemy w symetryczny sposób nawiercić otwory po drugiej stronie kokpitu.
Niemałym wyzwaniem było wiercenie otworów i wkręcanie wkrętów - mało miejsca pod szybą.
Na razie tweetery nie podpięte - zabrałem się dzisiaj za obudowę SUB do bagażnika.
Podepnę kompleksowo całość z nowym wzmacniaczem i zwrotnicami w bagażniku.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Tweetery w kokpicie podszybia
Czyli te tweetery podłączysz pod nowy wzmacniacz, nie oryginalny? Ciekawe jaka byłaby różnica w stosunku do oryginalnego rozwiązania.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- IrekB
- Użytkownik
- Posty: 116
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
- Auto: Insgnia B CT 4x4
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Tweetery w kokpicie podszybia
Tweetery, głośnik centralny jak i pozostałe Midbasy włącznie z nowym SUB'em (głośnik 25cm ) w bagażniku zamiast oryginalnego BOSE - podłączam do nowego wzmacniacza. Gdzieś na forum podawałem chyba jego fotkę...
Sprzęt czeka na dłuższą chwilę wolnego czasu, bo chciałbym przesiadkę z BOSE zrobić kompleksowo.
Dodać muszę, że oprzewodowanie całkowicie nowe o odpowiednim przekroju - nie to co farbyka dała, dodatkowy kondensator 2F i odpowiedni nowy kabel do zasilania.
Pewnie zajmie to jakiś weekend, choć korci mnie jednocześnie wygłuszyć podłogę. Tylko to już grubsza robota - demontaż siedzień itd.
Wrzucam fotkę (proszę się śmiać z obudowy )SUB'a - na razie to wersja "przedprodukcyjna" - karton 2cm podocinany na wymiar w celu sprawdzenia czy ładnie wchodzi w miejsce koła zapasowego.
W garażu już połowicznie skręcona obudowa z płyty meblowej 18mm.
Jak obudowa wejdzie na swoje miejsce, podam wymiary - każdy będzie mógł coś zmajstrować dla siebie
Co do różnicy w odsłuchu tweeterów - to na razie w tylnych drzwiach mam założone dodatkowe Focale.
I tak jak przechylę głowę do tyłu to słychać wyraźniejszy oraz jak by to określić soczystszy i mniej stłumiony dźwięk w porównaniu do oryginałów z przodu.
W teorii można to porównać tak jakby na przednie głośniki wysokotonowe założyć skarpetki
Sprzęt czeka na dłuższą chwilę wolnego czasu, bo chciałbym przesiadkę z BOSE zrobić kompleksowo.
Dodać muszę, że oprzewodowanie całkowicie nowe o odpowiednim przekroju - nie to co farbyka dała, dodatkowy kondensator 2F i odpowiedni nowy kabel do zasilania.
Pewnie zajmie to jakiś weekend, choć korci mnie jednocześnie wygłuszyć podłogę. Tylko to już grubsza robota - demontaż siedzień itd.
Wrzucam fotkę (proszę się śmiać z obudowy )SUB'a - na razie to wersja "przedprodukcyjna" - karton 2cm podocinany na wymiar w celu sprawdzenia czy ładnie wchodzi w miejsce koła zapasowego.
W garażu już połowicznie skręcona obudowa z płyty meblowej 18mm.
Jak obudowa wejdzie na swoje miejsce, podam wymiary - każdy będzie mógł coś zmajstrować dla siebie
Co do różnicy w odsłuchu tweeterów - to na razie w tylnych drzwiach mam założone dodatkowe Focale.
I tak jak przechylę głowę do tyłu to słychać wyraźniejszy oraz jak by to określić soczystszy i mniej stłumiony dźwięk w porównaniu do oryginałów z przodu.
W teorii można to porównać tak jakby na przednie głośniki wysokotonowe założyć skarpetki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.