--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia GSi - następca OPC
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Insignia GSi - następca OPC
Dzisiejszy news:
http://www.opel-blog.com/2017/07/19/spo ... ring-form/
Piękna, usportowiona wizualnie Insignia! Od teraz powrót do nazwy GSi. W związku z mariażem z PSA raczej możemy zapomnieć o OPC.
Agresywna stylizacja, od razu przód wyładniał, przestał tak bardzo przypominać Mazdę.
Ciemne wnętrze, sportowe fotele AGR.
Zawieszenie obniżone o 10 mm, dedykowane opony, dodatkowy 4. tryb jazdy - Competition.
Niestety - w parze z wyglądem nie idą osiągi. Na razie silnik 260 KM ten sam. I skrzynia tylko automat.
GSi - 7.3 sek 0-100 i 29 sek. do 200 km/h? Słabo. Słabo jak na ten wygląd i możliwości układu jezdnego Może ciutkę poprawią, bo napisali o przeprogramowanej skrzyni.
Za to znaczący spadek masy. Nie podali ile będzie ważyć GSi, ale bazowy 2.0T 4x4 waży teraz 1649 kg.
OPC hatchback ważyło 1825 kg manual lub 1843 kg automat, to 176-194 kg różnicy w dobrą stronę. W połączeniu z obniżeniem środka ciężkości i lżejszym silnikiem (lepszy rozkład mas przód-tył), zapowiada się znacznie lepsze prowadzenie. Chwalą się, że mimo słabszego silnika, GSi wykręciła wyraźnie lepszy czas na północnej pętli Nurnburgringu od poprzedniczki (OPC), co ma być zasługą odchudzenia i lepszego układu jezdnego.
M.
http://www.opel-blog.com/2017/07/19/spo ... ring-form/
Piękna, usportowiona wizualnie Insignia! Od teraz powrót do nazwy GSi. W związku z mariażem z PSA raczej możemy zapomnieć o OPC.
Agresywna stylizacja, od razu przód wyładniał, przestał tak bardzo przypominać Mazdę.
Ciemne wnętrze, sportowe fotele AGR.
Zawieszenie obniżone o 10 mm, dedykowane opony, dodatkowy 4. tryb jazdy - Competition.
Niestety - w parze z wyglądem nie idą osiągi. Na razie silnik 260 KM ten sam. I skrzynia tylko automat.
GSi - 7.3 sek 0-100 i 29 sek. do 200 km/h? Słabo. Słabo jak na ten wygląd i możliwości układu jezdnego Może ciutkę poprawią, bo napisali o przeprogramowanej skrzyni.
Za to znaczący spadek masy. Nie podali ile będzie ważyć GSi, ale bazowy 2.0T 4x4 waży teraz 1649 kg.
OPC hatchback ważyło 1825 kg manual lub 1843 kg automat, to 176-194 kg różnicy w dobrą stronę. W połączeniu z obniżeniem środka ciężkości i lżejszym silnikiem (lepszy rozkład mas przód-tył), zapowiada się znacznie lepsze prowadzenie. Chwalą się, że mimo słabszego silnika, GSi wykręciła wyraźnie lepszy czas na północnej pętli Nurnburgringu od poprzedniczki (OPC), co ma być zasługą odchudzenia i lepszego układu jezdnego.
M.
- profek
- Użytkownik
- Posty: 821
- Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Za taki wygląd to wybaczyłbym im i nazwę i te słabsze osiągi
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, o 18:54 przez profek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Trochę lepiej wygląda niż zwykła wersja. Aczkolwiek wciąż nie mój klimat...
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia GSi - następca OPC
@Igorwlkp - zmień swój przód od razu na nowy z GSi
Prośba do modów - zmieńcie please tytuł wątku na np. "Nowa Insignia GSi 2017 - czyli następca OPC", bo "...koniec OPC" strasznie smutno wygląda.
Pozdro.,
MxW.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6068
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Insignia GSi - następca OPC
Faktycznie smutno, aczkolwiek nic nie wiadomo, że koniec OPC. Póki co nigdzie tego nie napisali więc może OPC też się pojawi...
BTW. Też się zakochałem
BTW. Też się zakochałem
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 4 lis 2015, o 20:25
- Auto: Insignia Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dolny Śląsk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Przynajmniej w tej wersji jest pełna elektryka fotela pasażera.
Auto ładne, tylko ciut za słabe, zwłaszcza jeśli chodzi o 0-200 w porównaniu do 280-konnego Passata i Superba.
Ale piszą w niemieckich mediach, że nie powinno być droższe od topowej "cywilnej" niż 4 tys. EUR. To całkiem uzasadnione, bo GSi nie jest OPC i ma przecież ten sam napęd, nawet hamulce i wydech są te same co w 2.0T. W zasadzie to tylko inna stylizacja + fotele + 1 cm niżej.
Gdzieś tam daleko, wybiegając w przyszłość, wyobrażam sobie to GSi jako następcę mojej obecnej Insi (leasing kończy się za 14 m-cy i nie zamierzam wykupywać tego auta), nie widzę niczego innego w tej klasie co by idealnie spełniało moje oczekiwania, a Premium to za wysokie progi (wolę Insię full wypas niż A4 czy BMW3 bieda edyszyn - zwłaszcza że w tych modelach wcale nie czuć tego premium - ono zaczyna się od A6 czy BMW5).
M.
-- 14 wrz 2017, o 00:17 --
Zgrabna pupcia:
https://kkmq714ij6qr9flq2ye80mt5-wpengi ... 7_LA-4.jpg
M.
Auto ładne, tylko ciut za słabe, zwłaszcza jeśli chodzi o 0-200 w porównaniu do 280-konnego Passata i Superba.
Ale piszą w niemieckich mediach, że nie powinno być droższe od topowej "cywilnej" niż 4 tys. EUR. To całkiem uzasadnione, bo GSi nie jest OPC i ma przecież ten sam napęd, nawet hamulce i wydech są te same co w 2.0T. W zasadzie to tylko inna stylizacja + fotele + 1 cm niżej.
Gdzieś tam daleko, wybiegając w przyszłość, wyobrażam sobie to GSi jako następcę mojej obecnej Insi (leasing kończy się za 14 m-cy i nie zamierzam wykupywać tego auta), nie widzę niczego innego w tej klasie co by idealnie spełniało moje oczekiwania, a Premium to za wysokie progi (wolę Insię full wypas niż A4 czy BMW3 bieda edyszyn - zwłaszcza że w tych modelach wcale nie czuć tego premium - ono zaczyna się od A6 czy BMW5).
M.
-- 14 wrz 2017, o 00:17 --
Zgrabna pupcia:
https://kkmq714ij6qr9flq2ye80mt5-wpengi ... 7_LA-4.jpg
M.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3063
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Wybredny jestem ale mnie też się podobawassermann pisze:Zgrabna pupcia:
https://kkmq714ij6qr9flq2ye80mt5-wpengi ... 7_LA-4.jpg
Insignia MY2012
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
W Niemczech dziennikarze wieszczą bazową GSi na poziomie 3-4 tys. EUR więcej od bogatej 2.0T, więc nieźle!
U nas przełożyłoby to się na nie więcej jak 170 tys. PLN.
To nie OPC - tylko auto na bazie 2.0T - silnik ten sam, wydech ten sam, hamulce te same. W OPC wszystko było unikalne, a tu nie jest. Dopłaca się do "wyglądu", do opon, do foteli. Oczywiście do lakierów specjalnych także.
To ma być konkurent dla np. Superba Sportline, czyli pakiet "sportowy", a nie auto performancowe do jakiego aspirowało OPC.
M.
U nas przełożyłoby to się na nie więcej jak 170 tys. PLN.
To nie OPC - tylko auto na bazie 2.0T - silnik ten sam, wydech ten sam, hamulce te same. W OPC wszystko było unikalne, a tu nie jest. Dopłaca się do "wyglądu", do opon, do foteli. Oczywiście do lakierów specjalnych także.
To ma być konkurent dla np. Superba Sportline, czyli pakiet "sportowy", a nie auto performancowe do jakiego aspirowało OPC.
M.
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
To trochę średnio jeżeli gsi ma mieć do setki 7.3 s, bo w superbie podają 5.8 s. Różnica dość spora
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia GSi - następca OPC
Superb 280 KM to jest mega rakieta, w testach robi nawet mniej niż te 5.8 sek.
Ale czort z 0-100, to parametr jarający dresów w Civicach. Za to Superb jest niesamowity w 0-200 - jedynie 21 sekund. Insignia 260 KM (wg jedynego dotąd filmu na YT) potrzebuje 29 sekund. A to jest już przepaść. 29 sekund to dobry wynik, wystarczający w 99.5% przypadków na drodze, ale te 21 s to rewelacja z innej bajki.
Superb jest o wiele przestronniejszy od Insigni.
DSG6 działa szybciej niż oplowski AT-8.
I tyle zalet.
Poza tym:
Insignia ma lepsze zawieszenie (Superb jest bezpłciowy)
Insignia ma lepsze fotele - kubełkowe AGR
Insignia ma lepsze reflektory - Matrix LED
Insignia ma lepsze hamulce - Brembo
Insignia ma przede wszystkim dużo doskonalszy napęd 4x4 z wektorowaniem napędu - Twinster (podczas gdy Superb ma proste 4x4 ze "szperą hamulcową")
Wygląd to insza kwestia - Widziałem już ładnie skomponowane Superby i paskudne Insignie. Ale można zrobić odwrotnie, no a GSi broni się samo.
Mówi się też, że te 280-konne TSI potrafią żreć olej i są z nimi cyrki już przy małych przebiegach.
W temacie Superba polecam ten, naprawdę fajnie napisany, test:
http://dailydriver.pl/test/test-skoda-s ... sportline/
M.
Ale czort z 0-100, to parametr jarający dresów w Civicach. Za to Superb jest niesamowity w 0-200 - jedynie 21 sekund. Insignia 260 KM (wg jedynego dotąd filmu na YT) potrzebuje 29 sekund. A to jest już przepaść. 29 sekund to dobry wynik, wystarczający w 99.5% przypadków na drodze, ale te 21 s to rewelacja z innej bajki.
Superb jest o wiele przestronniejszy od Insigni.
DSG6 działa szybciej niż oplowski AT-8.
I tyle zalet.
Poza tym:
Insignia ma lepsze zawieszenie (Superb jest bezpłciowy)
Insignia ma lepsze fotele - kubełkowe AGR
Insignia ma lepsze reflektory - Matrix LED
Insignia ma lepsze hamulce - Brembo
Insignia ma przede wszystkim dużo doskonalszy napęd 4x4 z wektorowaniem napędu - Twinster (podczas gdy Superb ma proste 4x4 ze "szperą hamulcową")
Wygląd to insza kwestia - Widziałem już ładnie skomponowane Superby i paskudne Insignie. Ale można zrobić odwrotnie, no a GSi broni się samo.
Mówi się też, że te 280-konne TSI potrafią żreć olej i są z nimi cyrki już przy małych przebiegach.
W temacie Superba polecam ten, naprawdę fajnie napisany, test:
http://dailydriver.pl/test/test-skoda-s ... sportline/
M.