--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
AdBlue
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: AdBlue
nic się nie martw, za chwilę będziesz jeździł elektrykiem i odpadnie Ci problem awarii wielu elementów, w tym instalacji adblue
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AdBlue
Zgadza się krystalizuje się od -11 stopni tylko warto dodać że przy -20 kiedy zamarznie grzałka może nie dać rady rozmrozić całego układu, podczas jazdy samochód może wejść w tryb awaryjny albo skutki skrystalizowania się płynu adblue w czasie mrozu może doprowadzi do uszkodzenia bardzo delikatnej pompy wtryskowej ad blue czy nawet samych wtrysków, dlatego pisałem wcześniej że nie warto lać pod korek adblue, Pompa mimo że płyn jest zamarznięty będzie starała się podać ten płyn.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: AdBlue
Nie wiem jak w insigni, ale w większych autach system AdBlue jest wyłączany, gdy temperatura spadnie poniżej -15 st.
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AdBlue
Nie wiem skąd masz takie informacje, każdy samochód dostaje homologację na daną emisje spalin, tam nie ma zakresu z ad blue czy bez.wiesiek771 pisze: ↑17 paź 2019, o 08:37Nie wiem jak w insigni, ale w większych autach system AdBlue jest wyłączany, gdy temperatura spadnie poniżej -15 st.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AdBlue
w ASO to mi w benzynie kazali dolać adblue nie ma możliwości odłączenia adblue z powodu mrozu od tego jest grzałka która ma działać...
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: AdBlue
Na zimnym silniku (czyli minusowa temp) nie włączy się wypalanie czyli dozowanie, zanim silnik się rozgrzeje to i on się rozmrozi.
Insignia MY2012
- Scooby
- Użytkownik
- Posty: 144
- Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Grójec
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: AdBlue
Co masz na myśli wypalenie? Jeśli mówisz o DPF to niestety ale to nie ma nic z tym wspólnego. DPF odetnie ci dopiero dawkowanie mącznika w chwili kiedy czujnik przed i za DPF będą podawać dziwne wartości (dzieje się tak w przypadku zapchania DPF) mącznik jest wtryskiwany do strumienia spalin. Sterownik SCR pobiera informacje z czujników o ilości tlenków azotu w spalinach, a także informacje o obciążeniu silnika. Na ich podstawie dobiera dawkę AdBlue, która ma być wtryśnięta do katalizatora SCR(nie ma znaczenia jego temperatura). AdBlue, w strumieniu gorących gazów wylotowych, rozkłada się na amoniak oraz dwutlenek węgla. Amoniak reaguje ze szkodliwymi tlenkami azotu, usuwanymi z komór spalania. Na skutek reakcji chemicznych przekształca je w nieszkodliwy azot i parę wodną. Są one usuwane wraz ze spalinami.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 maja 2019, o 19:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Tychy
- Otrzymał piwo: 4 razy
- Kontakt:
Re: AdBlue
Witam wszystkich serdecznie,
W temacie systemu Adblue posłużę się przykładem Opel Insignia B20DTH 170 km o oznaczeniu kodowy LFS z 2016 roku.
Jak on działa już było tutaj pisane we wcześniejszych postach.
Zabezpieczenie przed zamarzaniem wygląda po krótce tak:
Jak mamy wyłączony zapłon to moduł sterujący reduktora nasterowuje pompę reduktora żeby pracowała w odwrotną stronę. Czyli zasysa roztwór z powrotem do zbiornika. To pozwala chronić przewód doprowadzający płyn ze zbiornika do wtryskiwacza przed zamarznięciem.
Mamy dwie nagrzewnice, jedna znajduje się w zbiorniku reduktora a druga w przewodzie pomiędzy zbiornikiem a wtryskiwaczem płynu.
Czujnik temp znajdujący się w zbiorniku wysyła do ECM INFO o temp. Jeżeli ta jest zbyt niska to działanie pompy zostaje wstrzymane na zaprogramowany czas a nagrzewnice załączają się.
W temacie systemu Adblue posłużę się przykładem Opel Insignia B20DTH 170 km o oznaczeniu kodowy LFS z 2016 roku.
Jak on działa już było tutaj pisane we wcześniejszych postach.
Zabezpieczenie przed zamarzaniem wygląda po krótce tak:
Jak mamy wyłączony zapłon to moduł sterujący reduktora nasterowuje pompę reduktora żeby pracowała w odwrotną stronę. Czyli zasysa roztwór z powrotem do zbiornika. To pozwala chronić przewód doprowadzający płyn ze zbiornika do wtryskiwacza przed zamarznięciem.
Mamy dwie nagrzewnice, jedna znajduje się w zbiorniku reduktora a druga w przewodzie pomiędzy zbiornikiem a wtryskiwaczem płynu.
Czujnik temp znajdujący się w zbiorniku wysyła do ECM INFO o temp. Jeżeli ta jest zbyt niska to działanie pompy zostaje wstrzymane na zaprogramowany czas a nagrzewnice załączają się.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: AdBlue
Na stacjach Moya jest zwykły, cienki pistolet co idealnie pasuje do wlewu bez żadnych przejściówek.Pulcia pisze:Tankowałem dziś adblue i tak wygląda pistolet
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: AdBlue
dla porównania ASO: cena za litr 4,7zł i jeszcze ponad 20 zł doliczają za nalanie
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
jest duży wątek o błędzie P11DB i P11DC, tam poczytaj. Błąd P20EE świadczy o złym działaniu układu oczyszczania spalin. Przyczyn może być wiele, ale najczęściej wiąże się to z wadliwym działaniem sond NOx co sygnalizowane jest błędami P11DB lub P11DC
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: AdBlue
Przy pozostałym zasięgu 1600km weszło mi nieco ponad 13l więc zakładam, że zbiornik ma 15l.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: AdBlue
coś koło 17 literków, u mnie ostatnio weszło 15 litrów, a zasięg miałem jeszcze ponad 600km
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy