--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Hej,
na stronie dilera jest napisane że powinienem od 0 do 100 przyśpieszać w "8,9 (9,2)" sekundy. Niestety, którykolwiek z tych czasów by nie brać, w rzeczywistości nie jest tak kolorowo.
Jadąc na automacie wychodzi mi 11s.
Zmieniając biegi ręcznie*, startując z wciśniętego hamulca i gazu jednocześnie - 10s.
Jak się pozbyć tej nadmiarowej sekundy?
Astrą w automacie na auto robiłem czasy katalogowe, a zmieniając ręcznie jeszcze niższe.
* - by być dokładniejszym, to po przełączaniu na manualną zmianę i tak biegi same się zmieniają na długo przed czerwonym polem :/
na stronie dilera jest napisane że powinienem od 0 do 100 przyśpieszać w "8,9 (9,2)" sekundy. Niestety, którykolwiek z tych czasów by nie brać, w rzeczywistości nie jest tak kolorowo.
Jadąc na automacie wychodzi mi 11s.
Zmieniając biegi ręcznie*, startując z wciśniętego hamulca i gazu jednocześnie - 10s.
Jak się pozbyć tej nadmiarowej sekundy?
Astrą w automacie na auto robiłem czasy katalogowe, a zmieniając ręcznie jeszcze niższe.
* - by być dokładniejszym, to po przełączaniu na manualną zmianę i tak biegi same się zmieniają na długo przed czerwonym polem :/
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Przypominam że start zależy od przyczepności opon a więc i nawierzchni a biegi powinno się zmienia tak by dojść do mocy maksymalnej czyli w dieslu ok 4000- 4400
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
No moją tylko że D20DTR raz sprawdziłem w automacie w sporcie pełny bak i około 250 kg załadowane pokazała 8,4 s. Więc myślę że na pusto sam kierowca fabryczne 8 pokaże spokojnie.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
11 sekund to sporo. Pytanie czy silnik jest w dobrej kondycji, jak było wspomniane wyżej jaka nawierzchnia, a i szczegóły jak zapełnienie dpf czy stan zawieszenie wchodzi w grę.
Mazmarcin: miałeś te zakładkę w zegarach od początku, czy coś kombinowałeś z rozszerzaniem zegarów?
Mazmarcin: miałeś te zakładkę w zegarach od początku, czy coś kombinowałeś z rozszerzaniem zegarów?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Tak rozszerzyłem. Widzisz chyba że licznik jest ze skórką OPC . W menu OPC jest tez doładowanie , temperatura przekładni i inne rzeczy mniej lub bardziej potrzebne.
Jak byś był gdzieś w moich stronach to możemy Ci też zrobić
Jak byś był gdzieś w moich stronach to możemy Ci też zrobić
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Nawierzchnia sucha, opony zagrzane. Pisk opon ułamek sekundy (kontrola trakcji wyłączona)
Obroty powinny dojść do czerwonego przy manualnej zmianie. Po coś to jest na zegarach.
Kondycja silnika bliżej nie określona, kupiona używka 3 tygodnie temu. 125kkm na liczniku.
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Obroty powinny dojść do czerwonego przy manualnej zmianie. Po coś to jest na zegarach.
Kondycja silnika bliżej nie określona, kupiona używka 3 tygodnie temu. 125kkm na liczniku.
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Też pewnie rozmiar kół robi znaczenie. Ciekawe jak ma się do tego dpf który ma sie za chwilę wypalić bo ma z 80% a taki świeżo wypalony?
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Mój DPF jest czysty (według opl monitora).
Przyspieszenie mierzone w torque, z GPSa, więc tu rozmiar gumy nie ma znaczenia
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Przyspieszenie mierzone w torque, z GPSa, więc tu rozmiar gumy nie ma znaczenia
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
No właśnie ma. Bo na felach 20 i 17 będzie pewnie jakaś różnica. Tak samo jak przy spalaniu.
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Ale nie jeśli odległość jest z GPSa a nie z samochodu.
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
No a opory toczenia i inne pierdy?
Jak by był zwykły ręczny to czasem tak jak na jednym ząbku
Jak by był zwykły ręczny to czasem tak jak na jednym ząbku
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Różnica jest na bank. Na mniejszym kole, przy tym samym momencie mamy większą siłę na kole (krótsze ramię), tak jak na większym kole siłą jest mniejsza, ale koło ma większą prędkość liniowa (przy tej samej prędkości obrotowej). Między innymi dlatego lokomotywy towarowe mają mniejsze koła niż pasażerskie ale! Jaki to ma wpływ na czas do setki i czy będzie to sekunda? Nigdy tego nie porównywałem i szczerze wątpię
Powracając do tematu, szukałbym albo błędu pomiarowego, albo czegoś w silniku. Czesto wypala Ci się dpf? Jak z zużyciem paliwa? Przeglądałeś rury układu dolotowego? Nie widać nigdzie uszkodzeń lub śladów oleju?
Powracając do tematu, szukałbym albo błędu pomiarowego, albo czegoś w silniku. Czesto wypala Ci się dpf? Jak z zużyciem paliwa? Przeglądałeś rury układu dolotowego? Nie widać nigdzie uszkodzeń lub śladów oleju?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
Jak wdepniesz do deski (kickdown), to przecież biegi nie dają się zmieniać ręcznie nawet w pozycji "M" - tylko przełączają się z automatu - i jest komunikat "zmiana biegu niemożliwa." Zmiana jest w takim punkcie jak zaprogramowano w fabryce dla poszczególnych biegów.
M.
M.
- Vexator
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
samochód dopiero 1500km ze mną zrobił, z czego pierwsza jazda to było 2x350km i wtedy DPFa porządnie przedmuchałem, a teraz też jak już wsiadam, to robię po 20km z prędkością ~120 więc nawet nie wiem kiedy się wypala.
Zużycie chyba w normie? Od 6.7 na trasie (prędkości ~130) po 14 w korku.
Filtr powietrza czysty i raczej dalej nie zajrzę
Śladów oleju nie ma. Jak go kupowałem, to silnik nie był umyty i wycieków nie zauważyłem.
Fajnie byłoby dać wsiąść za kółko komuś kto już taką ma i mógłby powiedzieć czy to jedzie jak powinno.
Może na hamownię zabrać by sprawdzili czy kucyki gdzieś nie uciekły?
to wiem, tylko zaskakuje mnie że w Astrze z B16DTH w automacie na "M" samo zmieniało dopiero po dotknięciu czerwonego pola, a tutaj na duuuużo wcześniejwassermann pisze: ↑16 wrz 2021, o 22:54Jak wdepniesz do deski (kickdown), to przecież biegi nie dają się zmieniać ręcznie nawet w pozycji "M" - tylko przełączają się z automatu - i jest komunikat "zmiana biegu niemożliwa." Zmiana jest w takim punkcie jak zaprogramowano w fabryce dla poszczególnych biegów.
Dodano po 4 minutach 29 sekundach:
p.s.
może jak by jeździć wyczynowo, to faktycznie brałoby się pod uwagę nawet to by zakładać mniejsze felgi by masa była bliżej środka... ale to i tak 2 sekundy na okrążenie a nie 1 przy 0-100
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie
B20dth ma moc maksymalną przy 3750obr i pewnie nie ma sensu cisnąć do odcinki bo silnik jest w zakresie, gdzie brakuje mu już wigoru. Producent być może podaje dane dla golasa, a masa robi swoje.
Koła mają znaczenie - weź w rękę 20", a np 17" czuć odrazu
Koła mają znaczenie - weź w rękę 20", a np 17" czuć odrazu