--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
No to chyba koniec... :(
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
No to chyba koniec... :(
W Niemczech od 08.04.2022 wycofano z oferty wszystkie odmiany Insi B napędzane silnikiem benzynowym 2.0T (jedyne dostępne po lifcie 170 KM i 200 KM), w tym całkowicie wycofano model GSi (230 KM). W Czechach to samo. W Polsce widnieje info "Modele z silnikami benzynowymi są dostępne wyłącznie na składach dealerskich". Biednie i smutno.
M.
M.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2022, o 09:46 przez wassermann, łącznie zmieniany 2 razy.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: No to chyba koniec... :(
No to w następnej odsłonie insigni(jeśli będzie) spodziewajcie się silnika 1.2PT lub 1.6PT w połączeniu z hybrydą
Wysłane z Galaxy S20
Wysłane z Galaxy S20
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: No to chyba koniec... :(
Ale to już tak było spodziewane.
Z drugiej strony, patrząc co tu niedawno jeden z nas napisał o oczekiwaniu na superba, to wniosek jest jeden, tj że Niemiec skupia się na własnym odbiorcy a z uwagi na problem z tymi czipami to zupełnie nie przejmuje się eksportem. Akurat to jakby logiczne.
Jak dla mnie to już nic ciekawego nie ma w obecnie produkowanych autach jeśli chodzi o silniki benzynowe w tej oczywiście półce cenowej czyli do 200tys zł.
Z drugiej strony, patrząc co tu niedawno jeden z nas napisał o oczekiwaniu na superba, to wniosek jest jeden, tj że Niemiec skupia się na własnym odbiorcy a z uwagi na problem z tymi czipami to zupełnie nie przejmuje się eksportem. Akurat to jakby logiczne.
Jak dla mnie to już nic ciekawego nie ma w obecnie produkowanych autach jeśli chodzi o silniki benzynowe w tej oczywiście półce cenowej czyli do 200tys zł.
Radio 357 :)
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Ech, chyba zbliża się zmierzch motoryzacji, jaką znamy. Z technicznego punktu widzenia, silnik elektryczny jest dużo lepszy niż spalinowy (mniej elementów do psucia, moment obrotowy dostępny od 0 obr, brak potrzeby stosowania skrzyni biegów, możliwość odzyskiwania energii przy hamowaniu), niemniej cały czas 60 - litrowy bak starcza na więcej, niż akumulator który ma taką samą objętość. Moim zdaniem obecna Insignia jest moim ostatnim samochodem tylko spalinowym. Chociaż na pewno łezka będzie się kręcić i będzie brakowało tego klekotania, uczucia nagłego przyspieszenia jak turbo zacznie dmuchać pełna para czy kickdown zadziała... Ale od postępu nie ma odwrotu, aby tylko zdrowie było
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: No to chyba koniec... :(
Ja kolejne to przynajmniej w hybrydzie, więc pewnie jakaś ravka. Do opla raczej nie wrócę, bo tu nie ma do czego wracać. A jeśli utrzymają tak wysokie ceny paliw, a raczej tak, to w elektryki przejdziemy szybciej. Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się że te ceny paliw to też rosną właśnie z tego powodu. Jak cena litra ON dojdzie do 30zł to wszyscy automatycznie zezłomują diesle. Wirus i wojna może tu być tylko domniemanym powodem wzrostu cen, a reszta tak jakby zamierzona.
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Zawsze jeszcze zostaje [w marzeniach] Lexus LC 500h albo Ferrari SF90
A tak serio, energia elektryczna tania też nie jest, ja mam taryfę G12W i przy okazji ostatnich podwyżek w taryfie nocnej, kiedy zazwyczaj ładuje się elektryki, cena podskoczyła o drobne 60%. I nie zapowiada się, żeby też taniała, bo prąd mamy z węgla.
A tak serio, energia elektryczna tania też nie jest, ja mam taryfę G12W i przy okazji ostatnich podwyżek w taryfie nocnej, kiedy zazwyczaj ładuje się elektryki, cena podskoczyła o drobne 60%. I nie zapowiada się, żeby też taniała, bo prąd mamy z węgla.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: No to chyba koniec... :(
Ale mimo wszystko wzrost cen napięcia jest jednorazowy (w styczniu) i nie tak duży jak reszty paliw energetycznych. Właśnie teraz zmieniamy ogrzewanie domu z pieca pelletowego na elektryczny.
Radio 357 :)
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3077
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Ja tak zrobiłem we wrześniu, uciekłem przed podwyżkami grochu bo eko to on nie był.
Insignia MY2012
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Tylko tu jeszcze jest problem stanu sieci energetycznej. Ja jestem ostatni na linii i jakby podpiął taką Teslę przez ładowarkę 22 kW (mam do tego przystosowaną instalację i odpowiednią moc przyłączeniową), to na 90% ludziom przygasną żarówki . A w zimie, po południu (kiedy jest największe zużycie), przy temperaturach między -10, a 0, jak pompy ciepła będą robić co chwilę defrost (na moim odczepie na 40-50 budynków jest przynajmniej 5, a dojdzie na pewno jeszcze jedna), to kable będą na granicy wytrzymałości (samo trafu i tak już jest pewnie za małe, bo ma nastaw w okolicy 245 V, żeby zmniejszyć prądy, choć może to być też związane z instalacjami PV). A jak jeszcze dojdzie do tego jeden czy dwa większe elektryki, to nie będzie trzeba oświetlenia ulicznego.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3077
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Pewnie u mnie podobne nastawy bo też wszystko powyżej 230Vxul pisze: ↑13 kwie 2022, o 21:08Tylko tu jeszcze jest problem stanu sieci energetycznej. Ja jestem ostatni na linii i jakby podpiął taką Teslę przez ładowarkę 22 kW (mam do tego przystosowaną instalację i odpowiednią moc przyłączeniową), to na 90% ludziom przygasną żarówki . A w zimie, po południu (kiedy jest największe zużycie), przy temperaturach między -10, a 0, jak pompy ciepła będą robić co chwilę defrost (na moim odczepie na 40-50 budynków jest przynajmniej 5, a dojdzie na pewno jeszcze jedna), to kable będą na granicy wytrzymałości (samo trafu i tak już jest pewnie za małe, bo ma nastaw w okolicy 245 V, żeby zmniejszyć prądy, choć może to być też związane z instalacjami PV). A jak jeszcze dojdzie do tego jeden czy dwa większe elektryki, to nie będzie trzeba oświetlenia ulicznego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: No to chyba koniec... :(
Że pobór duży to fakt. Sieci mamy stare, to fakt. Ale że pozwolono na produkcję prądu odbiorcom końcowym, to też fakt. Wszystko u nas w kraju jest postawione na głowie. Też mam G12 i mając umowę oraz wg umowy odpowiednią moc zabezpieczoną na przyłączu to będę tego wymagać i nie będę się przejmować że coś nie hula.
A z drugiej strony to po co martwicie się czy sieć przeciążona czy nie? Was obchodzi to co do licznika u Was, resztę ma zapewnić rejon energetyczny wg umowy. To nie jest nasza sprawa i nic nie ma przygasać w związku z tym. Poprawią
A z drugiej strony to po co martwicie się czy sieć przeciążona czy nie? Was obchodzi to co do licznika u Was, resztę ma zapewnić rejon energetyczny wg umowy. To nie jest nasza sprawa i nic nie ma przygasać w związku z tym. Poprawią
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Dorotka, o czym tym marzysz? Ja od prawie 2 miesięcy walczę z Tauronem o doprowadzenie napięcia do obowiązujących norm, jeden z sąsiadów już w zeszłym roku pisał, że jest problem. Na dachu mam instalację 10 kWp z inwerterem 8 kW, nachylenie 35 stopni, kierunek prawie idealnie południe, mój "rekord" produkcji w idealny, słoneczny dzień, to jest 9 KWh, znajomi z podobnymi instalacjami robili spokojnie ponad 60 kWh. To, że masz moc przyłączeniową, że możesz produkować, nie oznacza, że będziesz to robić. Ja też mogę produkować, tylko falownik musiałby się włączyć, a że napięcie notorycznie jest przekroczone. W praktyce to potrafi wyglądać tak:
Także przed zakupem elektryka bym się popytał, czy jest szansa naprodukować na niego prąd z PV, bo nie jest wesoło. Zamiast mieć prąd i ogrzewanie za darmo, to jeszcze będę musiał sporo dopłacić.
Normy w Polsce są takie, że średnie napięcie z 10 min okresów czasu mierzone przez tydzień w 95% ma się mieścić w przedziale 230 V +/- 10% (207-253V), a pozostałe 5 % w przedziale -15%/+10% (tego nie ma w umowie, norma EN 50160:2010+A3:2019). Ja wysłałem raport do Taruona z pomiaru analizatorem (wzorcowany), bo od nich nie mogę się doczekać (półtora miesiąca temu wysłane pismo), oczywiście sieć nie spełnia parametrów. To sobie czekam, a w ostatnim tygodniu miałem kilkadziesiąt razy zanotowane napięcie powyżej 260 V, do 263 V.Także przed zakupem elektryka bym się popytał, czy jest szansa naprodukować na niego prąd z PV, bo nie jest wesoło. Zamiast mieć prąd i ogrzewanie za darmo, to jeszcze będę musiał sporo dopłacić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa /Wałcz
- Postawił piwo: 4 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Też ma fotowoltaike i majster który mi montował mówił że jak jest sporo instalacji na jednej trafostacji to mogą się dziać cuda z napięciami.A mieszkam w dzielnicy domków i tych instalacji jest bardzo dużo. Mam instalacje 4,8 i jeżeli chodzi o produkcję to np. wczoraj wyprodukowało mi 24KW.
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: No to chyba koniec... :(
U mnie problem jest taki, że linia główna jest 4x70 Al, a ja jestem na samym końcu, na odczepie jest 13 instalacji, łącznie około 100 kWp, na chyba 44 podpięte budynki (liczyłem ze zdjęć satelitarnych i mapy ewidencyjnej, mogłem się machnąć albo jakiejś instalacji mogło nie być), a na samym trafo jest ustawione napięcie przynajmniej 245 V (tyle namierzyłem w nocy, a jestem ostatni, więc mam najniższe), natomiast w ciągu dnia zbieram wzrosty napięć z całej instalacji i dobiłem raz do 263.1 V. Jakby na trafo było ustawione w okolicy 230 V, tak jak powinno być, to by nie było problemu, a jest na moim odnodze jest na to sposobność. Minimum chwilowe jakie zanotowałem to 220V, a średnie minimalne z 10 min to 230 V. Generalnie jest sabotaż ze strony Taurona.
A dla tych co nie mają PV, to podwyższone napięcie powoduje większe zużycie prądu na odbiornikach "klasycznych" (bez przetwornic) oraz może powodować nadmierne zużycie przetwornic np.: w zasilaczach od TV, laptopa, telefonu.
PS.: Ja za wczoraj niecałe 19 kW z 10 kWp (inwerter 8 kW). Także masz porównanie. Jak PV, to najlepiej zaraz przy trafo
A dla tych co nie mają PV, to podwyższone napięcie powoduje większe zużycie prądu na odbiornikach "klasycznych" (bez przetwornic) oraz może powodować nadmierne zużycie przetwornic np.: w zasilaczach od TV, laptopa, telefonu.
PS.: Ja za wczoraj niecałe 19 kW z 10 kWp (inwerter 8 kW). Także masz porównanie. Jak PV, to najlepiej zaraz przy trafo
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: No to chyba koniec... :(
Bo jakby tak następna miała być elektryczna, to trzeba mieć możliwość ładowania (nie mówię o ładowaniu przez tydzień z gniazdka 230V, tylko takim trochę szybszym, 11/22 kWh), a nie jest to takie oczywiste w naszych realiach.