--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

No to chyba koniec... :(

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

No to chyba koniec... :(

Post autor: wassermann » 13 kwie 2022, o 01:07

W Niemczech od 08.04.2022 wycofano z oferty wszystkie odmiany Insi B napędzane silnikiem benzynowym 2.0T (jedyne dostępne po lifcie 170 KM i 200 KM), w tym całkowicie wycofano model GSi (230 KM). W Czechach to samo. W Polsce widnieje info "Modele z silnikami benzynowymi są dostępne wyłącznie na składach dealerskich". Biednie i smutno.

M.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2022, o 09:46 przez wassermann, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8535
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 201 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: dokia » 13 kwie 2022, o 04:56

Ekologia? Idziemy w małe?
Radio 357 :)

xul
Klubowicz
Posty: 1881
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: xul » 13 kwie 2022, o 05:31

Barbarzyńcy ...

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: mnieteczek » 13 kwie 2022, o 05:47

No to w następnej odsłonie insigni(jeśli będzie) spodziewajcie się silnika 1.2PT lub 1.6PT w połączeniu z hybrydą

Wysłane z Galaxy S20


Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8535
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 201 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: dokia » 13 kwie 2022, o 08:15

Ale to już tak było spodziewane.

Z drugiej strony, patrząc co tu niedawno jeden z nas napisał o oczekiwaniu na superba, to wniosek jest jeden, tj że Niemiec skupia się na własnym odbiorcy a z uwagi na problem z tymi czipami to zupełnie nie przejmuje się eksportem. Akurat to jakby logiczne.

Jak dla mnie to już nic ciekawego nie ma w obecnie produkowanych autach jeśli chodzi o silniki benzynowe w tej oczywiście półce cenowej czyli do 200tys zł.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 587
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: Pro » 13 kwie 2022, o 18:31

Ech, chyba zbliża się zmierzch motoryzacji, jaką znamy. Z technicznego punktu widzenia, silnik elektryczny jest dużo lepszy niż spalinowy (mniej elementów do psucia, moment obrotowy dostępny od 0 obr, brak potrzeby stosowania skrzyni biegów, możliwość odzyskiwania energii przy hamowaniu), niemniej cały czas 60 - litrowy bak starcza na więcej, niż akumulator który ma taką samą objętość. Moim zdaniem obecna Insignia jest moim ostatnim samochodem tylko spalinowym. Chociaż na pewno łezka będzie się kręcić i będzie brakowało tego klekotania, uczucia nagłego przyspieszenia jak turbo zacznie dmuchać pełna para czy kickdown zadziała... Ale od postępu nie ma odwrotu, aby tylko zdrowie było

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8535
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 201 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: dokia » 13 kwie 2022, o 19:51

Ja kolejne to przynajmniej w hybrydzie, więc pewnie jakaś ravka. Do opla raczej nie wrócę, bo tu nie ma do czego wracać. A jeśli utrzymają tak wysokie ceny paliw, a raczej tak, to w elektryki przejdziemy szybciej. Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się że te ceny paliw to też rosną właśnie z tego powodu. Jak cena litra ON dojdzie do 30zł to wszyscy automatycznie zezłomują diesle. Wirus i wojna może tu być tylko domniemanym powodem wzrostu cen, a reszta tak jakby zamierzona.
Radio 357 :)

xul
Klubowicz
Posty: 1881
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: xul » 13 kwie 2022, o 20:31

Zawsze jeszcze zostaje [w marzeniach] Lexus LC 500h albo Ferrari SF90 ;)
A tak serio, energia elektryczna tania też nie jest, ja mam taryfę G12W i przy okazji ostatnich podwyżek w taryfie nocnej, kiedy zazwyczaj ładuje się elektryki, cena podskoczyła o drobne 60%. I nie zapowiada się, żeby też taniała, bo prąd mamy z węgla.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8535
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 201 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: dokia » 13 kwie 2022, o 20:48

Ale mimo wszystko wzrost cen napięcia jest jednorazowy (w styczniu) i nie tak duży jak reszty paliw energetycznych. Właśnie teraz zmieniamy ogrzewanie domu z pieca pelletowego na elektryczny.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3077
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: Zbyszek01 » 13 kwie 2022, o 21:00

Ja tak zrobiłem we wrześniu, uciekłem przed podwyżkami grochu bo eko to on nie był.
Insignia MY2012

xul
Klubowicz
Posty: 1881
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: xul » 13 kwie 2022, o 21:08

Tylko tu jeszcze jest problem stanu sieci energetycznej. Ja jestem ostatni na linii i jakby podpiął taką Teslę przez ładowarkę 22 kW (mam do tego przystosowaną instalację i odpowiednią moc przyłączeniową), to na 90% ludziom przygasną żarówki . A w zimie, po południu (kiedy jest największe zużycie), przy temperaturach między -10, a 0, jak pompy ciepła będą robić co chwilę defrost (na moim odczepie na 40-50 budynków jest przynajmniej 5, a dojdzie na pewno jeszcze jedna), to kable będą na granicy wytrzymałości (samo trafu i tak już jest pewnie za małe, bo ma nastaw w okolicy 245 V, żeby zmniejszyć prądy, choć może to być też związane z instalacjami PV). A jak jeszcze dojdzie do tego jeden czy dwa większe elektryki, to nie będzie trzeba oświetlenia ulicznego.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9022
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 117 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: mazmarcin » 13 kwie 2022, o 21:09

I koło się zamyka :lol:

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3077
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: Zbyszek01 » 13 kwie 2022, o 21:17

xul pisze:
13 kwie 2022, o 21:08
Tylko tu jeszcze jest problem stanu sieci energetycznej. Ja jestem ostatni na linii i jakby podpiął taką Teslę przez ładowarkę 22 kW (mam do tego przystosowaną instalację i odpowiednią moc przyłączeniową), to na 90% ludziom przygasną żarówki . A w zimie, po południu (kiedy jest największe zużycie), przy temperaturach między -10, a 0, jak pompy ciepła będą robić co chwilę defrost (na moim odczepie na 40-50 budynków jest przynajmniej 5, a dojdzie na pewno jeszcze jedna), to kable będą na granicy wytrzymałości (samo trafu i tak już jest pewnie za małe, bo ma nastaw w okolicy 245 V, żeby zmniejszyć prądy, choć może to być też związane z instalacjami PV). A jak jeszcze dojdzie do tego jeden czy dwa większe elektryki, to nie będzie trzeba oświetlenia ulicznego.
Pewnie u mnie podobne nastawy bo też wszystko powyżej 230V
Zrzut ekranu 2022-04-13 o 22.14.21.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8535
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 201 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: dokia » 13 kwie 2022, o 21:32

Że pobór duży to fakt. Sieci mamy stare, to fakt. Ale że pozwolono na produkcję prądu odbiorcom końcowym, to też fakt. Wszystko u nas w kraju jest postawione na głowie. Też mam G12 i mając umowę oraz wg umowy odpowiednią moc zabezpieczoną na przyłączu to będę tego wymagać i nie będę się przejmować że coś nie hula.
A z drugiej strony to po co martwicie się czy sieć przeciążona czy nie? Was obchodzi to co do licznika u Was, resztę ma zapewnić rejon energetyczny wg umowy. To nie jest nasza sprawa i nic nie ma przygasać w związku z tym. Poprawią 🤪😘
Radio 357 :)

xul
Klubowicz
Posty: 1881
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: xul » 14 kwie 2022, o 05:37

Dorotka, o czym tym marzysz? Ja od prawie 2 miesięcy walczę z Tauronem o doprowadzenie napięcia do obowiązujących norm, jeden z sąsiadów już w zeszłym roku pisał, że jest problem. Na dachu mam instalację 10 kWp z inwerterem 8 kW, nachylenie 35 stopni, kierunek prawie idealnie południe, mój "rekord" produkcji w idealny, słoneczny dzień, to jest 9 KWh, znajomi z podobnymi instalacjami robili spokojnie ponad 60 kWh. To, że masz moc przyłączeniową, że możesz produkować, nie oznacza, że będziesz to robić. Ja też mogę produkować, tylko falownik musiałby się włączyć, a że napięcie notorycznie jest przekroczone. W praktyce to potrafi wyglądać tak:
prod.png
Normy w Polsce są takie, że średnie napięcie z 10 min okresów czasu mierzone przez tydzień w 95% ma się mieścić w przedziale 230 V +/- 10% (207-253V), a pozostałe 5 % w przedziale -15%/+10% (tego nie ma w umowie, norma EN 50160:2010+A3:2019). Ja wysłałem raport do Taruona z pomiaru analizatorem (wzorcowany), bo od nich nie mogę się doczekać (półtora miesiąca temu wysłane pismo), oczywiście sieć nie spełnia parametrów. To sobie czekam, a w ostatnim tygodniu miałem kilkadziesiąt razy zanotowane napięcie powyżej 260 V, do 263 V.
Także przed zakupem elektryka bym się popytał, czy jest szansa naprodukować na niego prąd z PV, bo nie jest wesoło. Zamiast mieć prąd i ogrzewanie za darmo, to jeszcze będę musiał sporo dopłacić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

dzimi75
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa /Wałcz
Postawił piwo: 4 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: dzimi75 » 14 kwie 2022, o 08:24

Też ma fotowoltaike i majster który mi montował mówił że jak jest sporo instalacji na jednej trafostacji to mogą się dziać cuda z napięciami.A mieszkam w dzielnicy domków i tych instalacji jest bardzo dużo. Mam instalacje 4,8 i jeżeli chodzi o produkcję to np. wczoraj wyprodukowało mi 24KW.

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka


xul
Klubowicz
Posty: 1881
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: xul » 14 kwie 2022, o 08:38

U mnie problem jest taki, że linia główna jest 4x70 Al, a ja jestem na samym końcu, na odczepie jest 13 instalacji, łącznie około 100 kWp, na chyba 44 podpięte budynki (liczyłem ze zdjęć satelitarnych i mapy ewidencyjnej, mogłem się machnąć albo jakiejś instalacji mogło nie być), a na samym trafo jest ustawione napięcie przynajmniej 245 V (tyle namierzyłem w nocy, a jestem ostatni, więc mam najniższe), natomiast w ciągu dnia zbieram wzrosty napięć z całej instalacji i dobiłem raz do 263.1 V. Jakby na trafo było ustawione w okolicy 230 V, tak jak powinno być, to by nie było problemu, a jest na moim odnodze jest na to sposobność. Minimum chwilowe jakie zanotowałem to 220V, a średnie minimalne z 10 min to 230 V. Generalnie jest sabotaż ze strony Taurona.
A dla tych co nie mają PV, to podwyższone napięcie powoduje większe zużycie prądu na odbiornikach "klasycznych" (bez przetwornic) oraz może powodować nadmierne zużycie przetwornic np.: w zasilaczach od TV, laptopa, telefonu.

PS.: Ja za wczoraj niecałe 19 kW z 10 kWp (inwerter 8 kW). Także masz porównanie. Jak PV, to najlepiej zaraz przy trafo ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: wassermann » 14 kwie 2022, o 09:11

Kurde, temat o Insignii o Wy tutaj o napięciach w sieci.

xul
Klubowicz
Posty: 1881
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: xul » 14 kwie 2022, o 09:33

Bo jakby tak następna miała być elektryczna, to trzeba mieć możliwość ładowania (nie mówię o ładowaniu przez tydzień z gniazdka 230V, tylko takim trochę szybszym, 11/22 kWh), a nie jest to takie oczywiste w naszych realiach.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9022
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 117 razy

Re: No to chyba koniec... :(

Post autor: mazmarcin » 14 kwie 2022, o 10:33

No ma mieć nową insignia napęd z Taycana ;D

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”