--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2021, o 09:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Brak
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Czyli docinam łącznik aluminiowy, wkładam w oryginalną rurę (aby wzmocnić), nakładam łącznik i ściągam opaskami. Autor viewtopic.php?f=80&t=8892&hilit=dolot&start=40#p257308 na zdjęciu ma więcej części ale to tak na zaś po prostu jak rozumiem
Tak kuny... Najtańsze kostki, kilka sztuk pod maskę i jak dotąd spokój. I co najważniejsze nie czuć tego w środku!
Tak kuny... Najtańsze kostki, kilka sztuk pod maskę i jak dotąd spokój. I co najważniejsze nie czuć tego w środku!
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2223
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Znaczy... łącznik obcinasz z jednej strony tylko to zgrubienie, z drugiej zostawiasz. Mi chodziło o obcinanie plastikowej rury.
Finalnie wygląda to tak
Finalnie wygląda to tak
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2021, o 09:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Brak
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Łącznik 51mm/6 okazuje się nie pasować, za gruby (odciąłem oczywiście z jednej strony pierścień). Obciąłem dolot w miejscu jak zaczynał się rozszerzać tak że zostało jeszcze trochę dziubka (tak jak w wazonie do wody). Skręciłem bez łącznika metalowego.
Po przejechaniu 400km widzę ślady oleju, chyba uszczelnię to klejem dwuskładnikowym, -45/125oC będzie OK?
Po przejechaniu 400km widzę ślady oleju, chyba uszczelnię to klejem dwuskładnikowym, -45/125oC będzie OK?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Nie szedł bym w klej dwuskładnikowy bo jest sztywny po zaschnięciu, a rura pracuje.
Zastanawiałbym się nad lepszym dopasowaniem lub/i podłożeniem cienkiej gumy (choćby z dętki lub czegoś podobnego jeśli dysponujesz) ew. wymianę po prostu na zamiennik, który był w wątku omawiany i jest dostępny.
Zastanawiałbym się nad lepszym dopasowaniem lub/i podłożeniem cienkiej gumy (choćby z dętki lub czegoś podobnego jeśli dysponujesz) ew. wymianę po prostu na zamiennik, który był w wątku omawiany i jest dostępny.
- Łukasz 1
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
- Auto: Insignia A kombi aut
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Czy mogę prościć o odpowiedź jakiej średnicy zakupić łącznik aluminiowy do rury 51mm taki
https://allegro.pl/oferta/lacznik-alumi ... 4126786075
czy 50mm taki
https://allegro.pl/oferta/lacznik-weza- ... 2909537241
I jakąa rurę silikonową bo różnie podają średnice czasem wewnętrzną, czasem zewnętrzną, jaka jest średnica krućca do przepustnicy klapy gaszącej ( tego na który oryginalnie zapina się szybkozłączka )
https://allegro.pl/oferta/lacznik-alumi ... 4126786075
czy 50mm taki
https://allegro.pl/oferta/lacznik-weza- ... 2909537241
I jakąa rurę silikonową bo różnie podają średnice czasem wewnętrzną, czasem zewnętrzną, jaka jest średnica krućca do przepustnicy klapy gaszącej ( tego na który oryginalnie zapina się szybkozłączka )
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Kupuj rurę gładką. Ten kawałek rury co idzie od IC jest z twardego plastiku (w porównaniu z silikonem) i nie da się tego uszczelnić. Pomimo, że będzie twardo siedzieć, to będzie przedmuch.
Silikony zawsze podają (powinni podawać) średnicę wewnętrzna
Silikony zawsze podają (powinni podawać) średnicę wewnętrzna
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 kwie 2020, o 22:28
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wrocław
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Cześć, Insignia A 2016/2017 207kkm, wyrwało u mnie szybkozłączkę przy okazji urywając kawałek rury. Teraz się zastanawiam.
Czy naprawiać metodą z odcięciem rury i wstawką? Na ile to jest trwałe?
Czy kupić całą nową rurę? Macie jakieś linki dla całego nowego elementu?
Czy naprawiać metodą z odcięciem rury i wstawką? Na ile to jest trwałe?
Czy kupić całą nową rurę? Macie jakieś linki dla całego nowego elementu?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2223
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie jedzi już jakieś 5000km. I brak jakiegokolwiek ruchu.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
To ja mam chyba rekord, prawie 60 kkm od wymiany na mój custom
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Nie ma nigdzie śladu oleju. A but jest cały czas. Stąd takie niskie spalanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 kwie 2020, o 22:28
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wrocław
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
A używaliście kleju epoksydowego przy montażu wstawki? Jeśli tak to jaki będzie najlepszy ? Sporo tego na rynku.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2223
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Poskręcałem wszystko jak trzeba. Mam te tuleje aluminiowa i jest całkiem spoko.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2022, o 12:16
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Sosnowiec
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Czy ma sens założenie opaski/cybanta na ori w celu uniknięcia awarii wyrwania rury? Ze zdjęc wynika że można uszkodzić plastik na kórym sie rura trzyma...
Jak narazie przez 158 tys trzyma nadal od nowości...
Jak narazie przez 158 tys trzyma nadal od nowości...
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2223
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
To chyba nie będzie zdawało egzaminu, ale cybanty nie są drogie, więc może spróbuj, będziesz pionierem
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 24 mar 2022, o 12:16
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Sosnowiec
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Ano własnie kupiłem cybant ale po obejrzeniu zdjęc jak wygląda wyrwana rura zastanawiam sie czy zaciskając nie uszkodze tego plastikowego elementu na który jest wkręcona rura - i zamiast przedłużyć trwałość, wywołam natychmiastową awarię
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2023, o 22:36 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Nie kombinuj z tym cybantem, nic nie da. Albo zestaw do bagażnika i czekaj na awarie na trasie, albo od razu tnij i wymieniaj. W tym przypadku pytanie nie jest "czy pęknie?" a "kiedy pęknie?"