--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Dodaj poradę aby posłużyła innym
Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 21 wrz 2021, o 19:19

Zależy w którym miejscu uciąłeś oryginalna rurę. Na początku ma właśnie koło 55 mm średnicy, ale im dalej od przepustnicy (tudzież klapy gaszącej) to średnica zmniejsza się. Musisz dobrać.
O mniejsza średnicę dolotu bym się nie martwił, w D20DTR wyjście z turbo ma 38 mm, wejście I wyjście z IC chyba 45, a przy klapie gaszącej już 57, więc tak czy inaczej nie ma wszędzie tej samej średnicy. Zresztą, to jest tylko 170/210 KM, jeśli chodzi o moc to więcej można stracić na słabym turbo, czy wysokiej temperaturze w dolocie.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 21 wrz 2021, o 19:27

Rozumiem. Ja właśnie odciąłem stosunkowo daleko i średnica wynosi właśnie ok 50mm. Widziałem, że ktoś uciął przy samej złączce i udało mu się nasunąć rurę bezpośrednio na przepustnicę bez łącznika. Nie ma tłumienia drgań, ale pomijamy łącznik. Teraz już za późno, także szukam rurki 50mm i dam znać czy przestało się wysuwać. Samo wysuwanie potęgują niewielkie ilości oleju które znajdują się w tym miejscu dolotu. Nie wiem czy to wada czy nie (dotychczas każdy mój turbo-samochód miał lekko zaolejony dolot-nie zamierzam panikować), ale dodatkowy poślizg sprawia, że rurze łatwiej się wyślizgnąć.

Idekdk
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Celestynów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Idekdk » 13 paź 2021, o 19:39

clavikord pisze:
17 cze 2021, o 22:26
106kkm 2016 rok, tyle ze u mnie nie pękła rura tylko plastikowy zaczep w szybkozłączce Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy ktoś wie jak zdjąć tą szybkozłączke i zdemontować rure z przepustnicy?

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 14 paź 2021, o 20:20

Przekręcasz szary cienki pierścień w lewo i ciągniesz do siebie. Jeśli jest w stanie agonalnym, to się zacina. Przynajmniej u mnie tak było.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: zubek » 17 lip 2022, o 12:55

Dołączam do klubu rozwalonych rur. Zestaw naprawczy rok pojeździł w bagażniku i się doczekał :). Przebieg ok. 110k.
Autostrada, ok. 160 km/h - strzeliło tak, że myślałem, że silnik się rozpadł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 17 lip 2022, o 15:04

Qrde trzeba nabyć taki zestawik albo już nową rurkę wozić .

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3061
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Zbyszek01 » 17 lip 2022, o 15:19

Zestaw naprawczy szybciej założysz niż całą rurę, jak w trasie to zawsze mało czasu i mniej się ubrudzisz.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 17 lip 2022, o 15:26

Niby tak ale zależy w którym miejscu strzeli. Wtedy może być i dłużej i brudniej :lol:

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 17 lip 2022, o 16:16

W biturbo wymiana tej rury jest w miarę prosta, intercooler jest zaraz pod zbiorniczkiem wyrównawczym

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 17 lip 2022, o 17:08

Muszę kupić ten zestaw co masz. Tylko już nie mam tej wiadomości pw :lol: :oops:

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Mateo » 17 lip 2022, o 17:52

Jak tak czytam, to chtba pierwszą rzeczą jaką zrobię jutro w pracy - jeszcze przed kawą - to będzie uzupełnienie swojego bagażnika o taki zestawik.
Obrazek

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: zubek » 17 lip 2022, o 18:25

Do tego zestawu polecam jeszcze brzeszczot którym można uciąć rurę ;)

PS. U mnie też pękła ta plastikowa obejma mocująca (tak jak na fotce @clavikord'a) a nie sama rura.

kolo_m13
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2022, o 18:38
Auto: Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Słubice

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: kolo_m13 » 15 sie 2022, o 11:41

wiesiek_111 pisze:
17 cze 2021, o 21:00
Ja zastosowałem patent krupnioka i jest git :)
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.
U mnie podobnie. Rok 2015, 165kkm, przy prędkości autostradowej huk jakby silnik eksplodował. Dojechałem tak do domu jeszcze około 120km z checkiem w trybie awaryjnym (brak mocy). Mam jeszcze pytanie, ponieważ przed tym zdarzeniem pojawił się komunikat o niskim stanie adblue. Po potwierdzeniu, pojawiał się co +/- 2km przy czym po fizycznym przejechaniu 2km, zasięg na adblue zmniejszał się o 14km.
Teraz:
1. Czy to ma jakiś związek z turbo?
2. Tankujecie adblue z dystrybutora czy z kanistra i co jest bardziej ekonomiczne?
(chodzi mi o to czy końcówka mieści się do wlewu)?

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: zubek » 15 sie 2022, o 11:52

Ktoś już pisał o jakichś problemach z komunikatami adblua po przejechaniu sporej ilości kilometrów na uszkodzonej rurze.
Adblue np. na stacji Moya nalejesz z dystrybutora cienkim pistoletem, Myślę, że to lepsze rozwiązanie niż trzymanie zapasu w garażu. Cenowo wychodzi mniej więcej to samo.

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: BMW G31
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Holios » 16 sie 2022, o 06:12

kolo_m13 pisze:
15 sie 2022, o 11:41
wiesiek_111 pisze:
17 cze 2021, o 21:00
Ja zastosowałem patent krupnioka i jest git :)
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.
U mnie podobnie. Rok 2015, 165kkm, przy prędkości autostradowej huk jakby silnik eksplodował. Dojechałem tak do domu jeszcze około 120km z checkiem w trybie awaryjnym (brak mocy). Mam jeszcze pytanie, ponieważ przed tym zdarzeniem pojawił się komunikat o niskim stanie adblue. Po potwierdzeniu, pojawiał się co +/- 2km przy czym po fizycznym przejechaniu 2km, zasięg na adblue zmniejszał się o 14km.
Teraz:
1. Czy to ma jakiś związek z turbo?
2. Tankujecie adblue z dystrybutora czy z kanistra i co jest bardziej ekonomiczne?
(chodzi mi o to czy końcówka mieści się do wlewu)?
Zawaliłeś sobie prawdopodobnie cały DPF ponieważ z uszkodzoną rurą leje masakryczna ilość paliwa a co za tym idzie adblue

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Radek84 » 16 sie 2022, o 21:16

Spotkało i mnie 17km przed Karpaczem tyle, że u mnie rozleciał się ten szary plastik. Zresztą ciekawe, gdzie się podział. Chyba nie poszedł na tłoki. Naprawa w stylu drut system
Obrazek
Musiałem sznurówki z butów wyciągnąć. DPF według apki Pinga po 3km zapełnił się do 110%, ale po złapaniu sznurówkami wypalił się do 20%. Zamówiłem zestaw naprawczy z pierwszego posta żeby wrócić do domu na spoko.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Mateo » 16 sie 2022, o 21:28

Warto go kupić i wozić ze sobą w bagażniku
Obrazek

kolo_m13
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2022, o 18:38
Auto: Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Słubice

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: kolo_m13 » 19 sie 2022, o 17:14

Holios pisze:
16 sie 2022, o 06:12

Zawaliłeś sobie prawdopodobnie cały DPF ponieważ z uszkodzoną rurą leje masakryczna ilość paliwa a co za tym idzie adblue
I co w tym wypadku?
Wiem, że muszę uzupełnić adblue.
Czy wystarczy przegonić auto po trasie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 19 sie 2022, o 18:23

Nie łączyłbym "lania" z większą konsumpcja ad blue? Dlaczego? Ano dlatego, że nie leje więcej. Jak ma lać? Dawka paliwa jest skorelowana z ilością powietrza (obciążeniem, AFR itp), ilość powietrza podawana jest przez MAF. Przy pękniętej rurze, MAF de facto się nie zmienia, ale do kolektora dostarczane jest dużo mniej powietrza, a dawka paliwa jest taka jak dziury by nie było. DPF zapycha się właśnie dlatego, ponieważ AFR jest bardzo niski i kopci.
Po strzeleniu rury silnik nie pracował jak powinien, zaczął świrować. To mogło być przyczyną nadmiernej konsumpcji ad blue. Dolej i nic nie powinno się dziać.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Radek84 » 22 sie 2022, o 11:18

U mnie po strzeleniu rury w apce Pinga poziom % adblue spadał w oczach.
Potwierdzam że paliwo leje jak opętany. Podczas jazdy spalani chwilowe pokazywał 20-30L/100km na postoju 2.8L/h
Leje paliwem bo cały czas próbuje wypalać DPF, który momentalnie się zapycha. Nie wiem czy faktycznie fizycznie tak jest bo czujniki różnicy ciśnień jakby się rozkalibrowywaly. Raz pokazywał nasycenie 150% a za chwilę 20%.
Po naprawie rura silikonową wartość ustabilizowała się na 150% ale podczas jazdy nadal głupial i komunikował, że próba oczyszczenia filtra nie udana co skutkowało obcięciem mocy i błędem P244B. Dopiero po skasowaniu błędu i zainicjowaniu wypalania zatrzymałem się i czekałem aż skończy na postoju.
To dopiero pomogło. Prawdopodobnie na postoju bez obciążenia czujniki różnicy ciśnień się skalibrowany i autem można było jechać normalnie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”