--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wideorejestrator przód+tył + dodatkowy akumulator

Dodaj poradę aby posłużyła innym
ODPOWIEDZ
LewCK
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 17 sty 2021, o 19:14
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kielce

Wideorejestrator przód+tył + dodatkowy akumulator

Post autor: LewCK » 16 lis 2022, o 10:09

Był już podobny temat dot. instalacji kamer w Insignii, ale opiszę to, co udało mi się zrobić u mnie, może komuś się przyda jakaś informacja.

Założyłem zestaw składający się z 2 kamer i dodatkowy akumulator w bagażniku wraz z separatorem do zasilania kamer podczas postoju.

Do zdejmowania plastików warto zaopatrzyć się w jakiś ściągacz plastików lub w starą kartę bankomatową do podważenia.
Do przeciągania przewodów trzeba wykorzystać jakiś pilot. Musi być twardy, ale giętki i trudno łamliwy, bo przez niektóre miejsca jest szczególnie trudno przeciągnąć.

Przewód do kamery tylnej pod plastikami tylnej szyby w lewo, a później peszlem dostałem się do bagażnika.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Z bagażnika przewody puściłem z lewej obok tylnej kanapy pod plastikową listwą aż do wyjścia do komory bezpieczników pod kierownicą.
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Tu uwaga. Podczas przepychania przewodu udało mi się ułamać jeden z plastikowych zaczepów listwy (znak "X" na zdjęciu).
7.jpg
Następnie przewód łączący kamerę tylną z rejestratorem w kamerze przedniej i przewód zasilania kamery poprowadziłem lewym słupkiem a później upchałem je pod podsufitką.

Podsumowanie:
Pomiędzy bagażnikiem a skrzynką bezpieczników poprowadziłem 3 przewody:
  • przewód łączący akumulator główny z akumulatorem dodatkowym w bagażniku poprzez separator akumulatorów (wykorzystałem bezpiecznik 28 "Instalacja do podłączenia wyposażenia samochodu policyjnego" jest tutaj stałe napięcie 12V niezależne od zapłonu), przekrój min. 4 mm2, aby popłynął wystarczający prąd do doładowania aku dodatkowego (po postoju i odpaleniu auta zmierzyłem i wychodziło do ok. 20A)
  • przewód mini-usb łączący kamerę przednią i tylną
  • przewód biegnący od akumulatora dodatkowego do rejestratora kamery przedniej (kamera jest zasilana bezpośrednio z połączenia z akumulatorem dodatkowym)
Do rejestratora z przodu wykorzystałem również wolny bezpiecznik 36 "Ładowarka bezprzewodowa" - napięcie 12V tylko na włączonym zapłonie, aby rejestrator był w stanie przełączać się na tryb jazdy/postoju.
8.jpg
Akumulator główny i dodatkowy w bagażniku (40Ah) są połączone poprzez separator akumulatorów.
W skrócie działa on tak:
Separator mierzy napięcie na akumulatorze głównym, jeśli jest powyżej zadanej wartości (można ustawić skok na separatorze od 12,0V do 12,8V - ja ustawiłem na 12,2V) to łączy oba akumulatory równolegle. Jeśli spadnie, urządzenia (w tym przypadku kamery) są zasilane tylko z akumulatora dodatkowego - zabezpieczenie przez nadmiernym rozładowaniem aku rozruchowego.
W przypadku wykrycia przez separator pojawienia się ładowania na akumulatorze rozruchowym (napięcie powyżej 13,4V) ponownie łączy równolegle oba akumulatory i umożliwia naładowane aku dodatkowego.
Tak więc dopóki napięcie jest powyżej zadanej wartości na postoju, kamery są zasilane z połączonych akumulatorów, a później tylko z dodatkowego w bagażniku, a rozruchowy nie jest nadmiernie rozładowywany.

Instalacja w bagażniku wygląda na razie tak (muszę to obudować w jakiś pojemnik, aby lepiej wyglądało):
9.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”