--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wykorzystanie OnStar w Insignia B
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6077
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Z dniem 31 grudnia 2020 OnStar zakończył działalność w Europie, w efekcie właściciele pierwszych roczników IB wyposażonych w system OnStar wożą bezużyteczny sprzęt, dla którego Opel/PSA/Stellantis nie przewidują żadnej zmiany, aktualizacji czy czegokolwiek co mogłoby przywrócić jego funkcjonalność.
Próbowałem uruchomić wbudowaną w module opcję drugiego SIM jednak mimo nawiązanego połączenia LTE nie uzyskałem poprawnej transmisji danych. Zapewne zapisana na stałe konfiguracja punktu dostępowego uniemożliwia z przyczyn bezpieczeństwa komunikację z serwerem innym niż OnStar. Więc ten kierunek adaptacji modułu OnStar niestety zakończył się niczym.
OnStar korzystał z połączeń GSM/LTE oraz sygnału GPS więc sygnały te na stałe są doprowadzone do modułu poprzez instalację elektryczną pojazdu z anten na dachu. Mój pomysł opiera się na zastosowaniu urządzenia monitorującego położenie geograficzne oraz stan pojazdu bezinwazyjnie korzystającego z instalacji sygnałowej OnStar. Użyłem do tego celu GPS tracker typ TK-103B ze względu na możliwość podłączenia sygnałów z zewnętrznych anten GPS i GSM.
Jest to urządzenie o wielu funkcjach, poza monitorowaniem położenia pojazdu oraz alarmowaniu o zmianach położenia czy stanu może także służyć za system alarmowy kontrolując otwarcie drzwi, stan czujników, wyzwalać odcięcie zapłonu itp. Tracker posiada wbudowane wejście dla karty SIM, komunikacja odbywa się za pomocą SMS i/lub transmisji danych, co pozwala na monitorowanie on-line położenia i stanu pojazdu.
Zainteresowanych funkcjonalnością oraz konfiguracją TK-103B odsyłam do instrukcji obsługi, a poniżej przykładowy filmik z aplikacji na telefon z monitorowania położenia pojazdu.
https://youtube.com/shorts/F263DV_FOyw? ... DeA-apRQwp
W Insigni B moduł OnStar ulokowany jest w kabinie pod konsolą po lewej stronie na wysokości nóg kierowcy, poniżej tablicy bezpieczników. Można go łatwo wypatrzyć nurkując pod kierownicę.
W Insigni A polift moduł ulokowany jest pod modułem HMI, mniej więcej na wysokości ramki zapalniczki i panelu klimatyzacji.
Do modułu OnStar doprowadzone są kable koncentryczne z sygnałem GPS (gniazdo z paskiem brązowym) oraz GSM/LTE (gniazdo z paskiem fioletowym).
Dla „podebrania” tych sygnałów z instalacji pojazdu zastosowałem adaptery Fakra pod oryginalne wtyki kabli OnStar z przejściem na SMA (gniazda sygnałowe trackera).
Tracker zasilany jest 12V, napięcie można podebrać wg własnego uznania np. przewodów zasilania modułu OnStar (gniazdo X1, piny 15 i 7 w IB, piny 15 i 8 w IA polift, czerwony to +12V, czarny 0V) lub też np. z tablicy bezpieczników itp.
Tracker potrzebuje zasilania stałego 12V oraz 12V po zapłonie. Można też uprościć korzystając podając na oba wejścia zasilnia tylko napięcie po zapłonie, tracker dość szybko uruchamia się i szybko łapie fixa GPS.
Sam tracker można zamontować w pobliżu modułu OnStar lub w dowolnym miejscu pojazdu.
Próbowałem uruchomić wbudowaną w module opcję drugiego SIM jednak mimo nawiązanego połączenia LTE nie uzyskałem poprawnej transmisji danych. Zapewne zapisana na stałe konfiguracja punktu dostępowego uniemożliwia z przyczyn bezpieczeństwa komunikację z serwerem innym niż OnStar. Więc ten kierunek adaptacji modułu OnStar niestety zakończył się niczym.
OnStar korzystał z połączeń GSM/LTE oraz sygnału GPS więc sygnały te na stałe są doprowadzone do modułu poprzez instalację elektryczną pojazdu z anten na dachu. Mój pomysł opiera się na zastosowaniu urządzenia monitorującego położenie geograficzne oraz stan pojazdu bezinwazyjnie korzystającego z instalacji sygnałowej OnStar. Użyłem do tego celu GPS tracker typ TK-103B ze względu na możliwość podłączenia sygnałów z zewnętrznych anten GPS i GSM.
Jest to urządzenie o wielu funkcjach, poza monitorowaniem położenia pojazdu oraz alarmowaniu o zmianach położenia czy stanu może także służyć za system alarmowy kontrolując otwarcie drzwi, stan czujników, wyzwalać odcięcie zapłonu itp. Tracker posiada wbudowane wejście dla karty SIM, komunikacja odbywa się za pomocą SMS i/lub transmisji danych, co pozwala na monitorowanie on-line położenia i stanu pojazdu.
Zainteresowanych funkcjonalnością oraz konfiguracją TK-103B odsyłam do instrukcji obsługi, a poniżej przykładowy filmik z aplikacji na telefon z monitorowania położenia pojazdu.
https://youtube.com/shorts/F263DV_FOyw? ... DeA-apRQwp
W Insigni B moduł OnStar ulokowany jest w kabinie pod konsolą po lewej stronie na wysokości nóg kierowcy, poniżej tablicy bezpieczników. Można go łatwo wypatrzyć nurkując pod kierownicę.
W Insigni A polift moduł ulokowany jest pod modułem HMI, mniej więcej na wysokości ramki zapalniczki i panelu klimatyzacji.
Do modułu OnStar doprowadzone są kable koncentryczne z sygnałem GPS (gniazdo z paskiem brązowym) oraz GSM/LTE (gniazdo z paskiem fioletowym).
Dla „podebrania” tych sygnałów z instalacji pojazdu zastosowałem adaptery Fakra pod oryginalne wtyki kabli OnStar z przejściem na SMA (gniazda sygnałowe trackera).
Tracker zasilany jest 12V, napięcie można podebrać wg własnego uznania np. przewodów zasilania modułu OnStar (gniazdo X1, piny 15 i 7 w IB, piny 15 i 8 w IA polift, czerwony to +12V, czarny 0V) lub też np. z tablicy bezpieczników itp.
Tracker potrzebuje zasilania stałego 12V oraz 12V po zapłonie. Można też uprościć korzystając podając na oba wejścia zasilnia tylko napięcie po zapłonie, tracker dość szybko uruchamia się i szybko łapie fixa GPS.
Sam tracker można zamontować w pobliżu modułu OnStar lub w dowolnym miejscu pojazdu.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1023
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Super panie prezesie,
zastanawiam się czy było by możliwe zamontowanie czegoś takiego u mnie w Insigni B MY 21?
zastanawiam się czy było by możliwe zamontowanie czegoś takiego u mnie w Insigni B MY 21?
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6077
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
A u Ciebie nie ma jakiegoś Opel Connecta czy czegoś podobnego ale normalnie działającego w przeciwieństwie do OnStar?
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Gawelsonnn
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Psary
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2274
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
No chyba warte zachodu. Jarek modził, kombinował i wykombinował... Good Job mr. Prezes
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1023
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Szczerze mówiąc nawet nie wiem co jest zamiast OnStar bo do mojego rocznika tego nie pchali, czy w ogóle coś jest bo fizycznie żadnego guziczka czy kontrolki nigdy nie widziałem.
- Gawelsonnn
- Klubowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 17:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Psary
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Na necie przeczytałem, że można do tego lokalizatora dopiąć jeszcze czujnik wstrząsów
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6077
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Tak, można z niego zrobić regularny system alarmowy samochodu. Dla mnie najciekawsza jest geolokalizacja on-line oraz możliwość zdalnego odcięcia zapłonu.
@spiryt4 a co o wyposażeniu mówi dekoder VIN-u? Nic tam się nie pojawia?
@spiryt4 a co o wyposażeniu mówi dekoder VIN-u? Nic tam się nie pojawia?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 22:11
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tarnowo
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Czyli jak posiadam w IA polift opel onstar to wystarczy zakupić:
1. lokalizator gps https://allegro.pl/oferta/lokalizator-g ... 6929759493
2szt anten fakra sma https://allegro.pl/oferta/adapter-fakra ... 2370477207
I podłączyć według opisu. Czy coś jeszcze potem należy zrobić aby można było śledzić np trasę czy lokalizację auta.
Jakaś aplikacja na telefon lub komputer ewentualnie karta sim jest potrzebna?
1. lokalizator gps https://allegro.pl/oferta/lokalizator-g ... 6929759493
2szt anten fakra sma https://allegro.pl/oferta/adapter-fakra ... 2370477207
I podłączyć według opisu. Czy coś jeszcze potem należy zrobić aby można było śledzić np trasę czy lokalizację auta.
Jakaś aplikacja na telefon lub komputer ewentualnie karta sim jest potrzebna?
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6077
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Poczytaj instrukcję obsługi trackera (jest link w pierwszym poście) , czego wymaga, jak się konfiguruje itp. Samo podłączenie do instalacji łatwe jest.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1023
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Niczego tam nie widzę chyba że cos przeoczyłem
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 17 sty 2023, o 18:18 przez spiryt4, łącznie zmieniany 2 razy.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
No ja "turlałam" w przerwie w pracy na smartfonie i kawa stygła
Radio 357 :)
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6077
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Nic się nie pojawia.
Tyle co udało mi się sprawdzić to OnStar zakończyli na MY2019. Później w MY2020-21 pojawia się Opel eCall ale nie w PL...
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 3 lis 2022, o 22:11
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tarnowo
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Byłem dzisiaj w Orange i pytałem o karty sim do lokalizatorów GPS i powiedzieli ze takiego czegoś nie mają. W linku który umieściłem z trackerem można zakupić karetę orange za 259zl.
Czy to jest normalna karta sim z pakietem danych do internetu czy jakaś inna karta
Czy to jest normalna karta sim z pakietem danych do internetu czy jakaś inna karta
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Teoretycznie do tego typu urządzeń powinna być karta telemetryczna, która zazwyczaj dostępna jest dla klientów biznesowych. Oczywiście większość osób ma na to wyrąbane i leci na zwykłych kartach z wykupionym pakietem transmisji danych/sms. Kwestia pilnowania pakietów.
Możliwe, że więcej odnośnie wykorzystania kart sim będą wiedzieć instalatorzy alarmów domowych i mogą coś doradzić, bo tam też się je stosuje do wysyłania informacji na temat aktualnego stanu. Oferta na rynku jest dość dynamiczna, parę miesięcy temu było coś takiego jak Play OdNowa, do alarmu jak znalazł, ale nie wiem czy w lokalizatorze by się sprawdziło.
Możliwe, że więcej odnośnie wykorzystania kart sim będą wiedzieć instalatorzy alarmów domowych i mogą coś doradzić, bo tam też się je stosuje do wysyłania informacji na temat aktualnego stanu. Oferta na rynku jest dość dynamiczna, parę miesięcy temu było coś takiego jak Play OdNowa, do alarmu jak znalazł, ale nie wiem czy w lokalizatorze by się sprawdziło.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6077
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Nie musi być karta telemetryczna, przeglądałem oferty różnych operatorów i nie znalazłem żadnej opłacalnej oferty. Zastosowałem zwykłą kartę SIM z Play z jakimś pakietem danych, nie pamiętam szczegółów. Zwracam uwagę, że dla konfiguracji trackera nie wystarczy transmisja danych, wstępną konfigurację przeprowadza się SMS-owo, w tym aktywowanie transmisji danych więc karta musi obsługiwać także SMS-y.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wykorzystanie OnStar w Insignia B
Samo urządzenie będzie działać bez problemu na każdej karcie z transmisją+SMS (i zasięgiem), chodziło mi bardziej o zapisy regulaminowe w ofertach poszczególnych operatorów. Jak szukałem karty do alarmu, to natknąłem się na takie info, że do tego typu urządzeń dedykowane są karty telemetryczne, a zwykłych nie wolno używać, zgodnie z zapisani regulaminów, ale wiadomo jak jest..., telemetryczne swoje kosztują i zazwyczaj dostępne są tylko dla klientów biznesowych.