na przykładzie 1,5t benzyna, 2020r. Wszystkie opisane niżej kroki, to tylko wskazówki. Każdą czynność wykonywaną przez siebie przy swoim aucie, robisz na własną odpowiedzialność.
1. wymiana filtra kabinowego:
-otwieramy, schowek pasażera, po lewej stronie zsuwamy z zaczepu siłownik, u góry odginamy do góry lekko obudowę deski rozdzielczej tak aby wyskoczył schowek. Odchylamy zaczepy klapki nad wiatrakiem, wyciągamy stary, wsadzamy nowy filtr. Wsuwamy schowek, zakładamy siłownik.
2. wejście do parownika i jego czyszczenie:
-100% pewność, że mamy drożny odpływu z obudowy parownika,
-odpinamy i demontujemy osłonę spod schowka pasażera - dwa klipsy (podważamy środkową część klipsa aż wyskoczy).
-kładziemy się wygodnie na plecach na dywaniku, głowa pod schowek. Lokalizujemy na rurze między dmuchawą a środkiem auta kabelki - zakładam, że jest tam czujnik temperatury. Są tam dwie śrubki torx (albo imbus, już nie pamiętam). Odkręcamy, wyciągamy ten czujnik.
-poprzez dziurę po czujniku mamy dostęp w stronę środka auta, do części z parownikiem. Stosujemy pianę lub inne preparaty przystosowane do czyszczenia parowników klimatyzacji. Do zastosowania się zgodnie z zaleceniami producentów preparatów. I tu jeszcze raz upewnijmy się czy jest drożność odpływu i na 100% spływa nam pod auto to co napsiukaliśmy do auta.
-po czyszczeniu, wkręcamy czujnik w rurę, zakładamy osłonę, wietrzymy auto.
(jeśli ktoś potrzebowałby bardzo zdjęć to prośba o sygnał)
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie parownika klimatyzacji
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Czyszczenie parownika klimatyzacji
Jeśli dysponujesz fotkami z powyższych czynności to chętnie bym je zobaczył.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Czyszczenie parownika klimatyzacji
dodaję zdjęcia
1. miejsce spinek maty/pokrywy pod schowkiem
2. miejsce odkręcania czujnika(?) i miejsce wjazdowe na rurkę od preparatu do czyszczenia parownika.
1. miejsce spinek maty/pokrywy pod schowkiem
2. miejsce odkręcania czujnika(?) i miejsce wjazdowe na rurkę od preparatu do czyszczenia parownika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2024, o 12:06
- Auto: Opel
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Czyszczenie parownika klimatyzacji
Jaki rodzaj czynnika czyszczącego polecacie - pianka czy płyn w sprayu ? Może jakiś konkretny produkt ?