--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
*wszelkie niżej opisane modyfikacje, to tylko opis moich działań. Nie są one w żaden sposób zachętą ani wskazaniem co i jak robić. Pamiętaj, każdą czynność wykonywaną samodzielnie przy aucie robisz na własną odpowiedzialność i własne ryzyko. Wszelkie zakupy dokonywane są również przez ciebie i tylko na twoje ryzyko.
po forum latają wpisy o deaktywacji S&S kablem od chińczyków. Polecany jest tam wariant pod astrę K (?), który zdaje się pasować do diesli. No i takiż też kabelek zamówiłem i musiałem zwracać, bo w moim 1,5t benzyna z 2020 nie pasowało - za duży wtyk.
Przejrzałem zdjęcia na alie i najbardziej pasowało mi takie (1). Zamówiłem, przyszło, zamontowałem i pasuje. Przejażdżka krótka w koło domu i niby nie działa S&S. Na wypadek gdyby jednak aku był słaby, to dam znać jeszcze po jakimś czasie czy działa na 100%.
(1) zamawiane stąd, small plug, wraz z innymi szpejami pod kwotę zakup 40 zł, żeby darmowa wysyłka była (na forum latają linki gdzie sumarycznie 40 zł się płaci za sam kabel+wysyłka)
https://pl.aliexpress.com/item/1005005547813371.html
sposób montażu:
1. otwieramy maskę
2. odczepiamy osłonę plastikową nad chłodnicą, to w koło mechanizmu zamykania maski (wciskane zapinki, podważamy środkową część np nożykiem, tak na 5 mm do góry i wtedy podważamy dolną część zapinki i zapinka wychodzi).
3. koło mechanizmu zamykania maski po prawej stronie (patrząc przodem do samochodu) lokalizujemy kabel i kostkę.
4. kostkę odpinamy (podważamy czerwoną blokadkę od strony mechanizmu zamykania i z drugiej strony kostki odsuwamy czerwoną blokadkę od wtyczki - powinno ze 3 mm się przesunąć. Następnie podważamy lekko zapadkę czarną, w tym miejscu co była podważana czerwona blokadka i rozpinamy wtyczkę.
5. zakupiony kabel wpinamy w rozpiętą kostkę i kabel, trytkami łapiemy kabel, żeby nie latał swobodnie.
6. montujemy osłonę plastikową z pkt 2
7. zamykamy maskę.
po forum latają wpisy o deaktywacji S&S kablem od chińczyków. Polecany jest tam wariant pod astrę K (?), który zdaje się pasować do diesli. No i takiż też kabelek zamówiłem i musiałem zwracać, bo w moim 1,5t benzyna z 2020 nie pasowało - za duży wtyk.
Przejrzałem zdjęcia na alie i najbardziej pasowało mi takie (1). Zamówiłem, przyszło, zamontowałem i pasuje. Przejażdżka krótka w koło domu i niby nie działa S&S. Na wypadek gdyby jednak aku był słaby, to dam znać jeszcze po jakimś czasie czy działa na 100%.
(1) zamawiane stąd, small plug, wraz z innymi szpejami pod kwotę zakup 40 zł, żeby darmowa wysyłka była (na forum latają linki gdzie sumarycznie 40 zł się płaci za sam kabel+wysyłka)
https://pl.aliexpress.com/item/1005005547813371.html
sposób montażu:
1. otwieramy maskę
2. odczepiamy osłonę plastikową nad chłodnicą, to w koło mechanizmu zamykania maski (wciskane zapinki, podważamy środkową część np nożykiem, tak na 5 mm do góry i wtedy podważamy dolną część zapinki i zapinka wychodzi).
3. koło mechanizmu zamykania maski po prawej stronie (patrząc przodem do samochodu) lokalizujemy kabel i kostkę.
4. kostkę odpinamy (podważamy czerwoną blokadkę od strony mechanizmu zamykania i z drugiej strony kostki odsuwamy czerwoną blokadkę od wtyczki - powinno ze 3 mm się przesunąć. Następnie podważamy lekko zapadkę czarną, w tym miejscu co była podważana czerwona blokadka i rozpinamy wtyczkę.
5. zakupiony kabel wpinamy w rozpiętą kostkę i kabel, trytkami łapiemy kabel, żeby nie latał swobodnie.
6. montujemy osłonę plastikową z pkt 2
7. zamykamy maskę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
Z czystej ciekawości od czego jest ten kabel w który się wpina ten wynalazek ??
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
nie wiem. Idzie do mechanizmu zamka klapy i tam się kończy jego bieg. Co tam jest, jak to się kończy - nie udało mi się wypatrzyć. Sam kabel ma 3 żyły. Kabel od chińczyka - ktoś rozbierał widziałem w necie - to dwie żyły są zmostkowane z jakimś opornikiem czy czymś. Tyle wiem
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
Tu jest trochę o rozbiórce kabelka do diesla
viewtopic.php?f=72&t=8362&start=20
viewtopic.php?f=72&t=8362&start=20
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
paręnaście kilometrów po mieście zrobione, korki zaliczone - i nie załącza się S&S, więc chyba ogłaszam sukces mojego przypadku
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
Zachęciłeś mnie do przetestowania tego w mojej 2.0 Turbo, zamawiam przetestuję i podeślę cynę czy zabanglało. Kupione
z linku u góry https://pl.aliexpress.com/item/1005005547813371.html
skasowało mnie 15,41zł z wysyłką.
Edit
Kabelek dotarł w połowie grudnia 23 zamontowany jak na razie działa, tylko nie ma żadnego info o tym że S&S jest wyłączony ani na zegarach ani na przycisku od dezaktywacji systemu. Jak dla mnie informacji o dezaktywacji nie musi być, ale dla przykładu w żony VW MY20 Nie było możliwości wyłączenia systemu za pomocą VCDS czy OBDEleven przez zmianę napięcia , jakaś blokada w komputerze kupiłem też kabelek nie za 15pln tylko tam nie to kosztowało 98pln po rabatach i tam się wyświetla na wyświetlaczu info o nie aktywnym S&S i kontrolka na przycisku świeci na żółto tak jak by się ręcznie system wyłączyło.
z linku u góry https://pl.aliexpress.com/item/1005005547813371.html
skasowało mnie 15,41zł z wysyłką.
Edit
Kabelek dotarł w połowie grudnia 23 zamontowany jak na razie działa, tylko nie ma żadnego info o tym że S&S jest wyłączony ani na zegarach ani na przycisku od dezaktywacji systemu. Jak dla mnie informacji o dezaktywacji nie musi być, ale dla przykładu w żony VW MY20 Nie było możliwości wyłączenia systemu za pomocą VCDS czy OBDEleven przez zmianę napięcia , jakaś blokada w komputerze kupiłem też kabelek nie za 15pln tylko tam nie to kosztowało 98pln po rabatach i tam się wyświetla na wyświetlaczu info o nie aktywnym S&S i kontrolka na przycisku świeci na żółto tak jak by się ręcznie system wyłączyło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 3 lut 2024, o 21:20
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
Również kupiłem z linku powyżej kabelek "mała wtyczka" i pasuje do Insignii 1.6 turbo. Cena z wysyłką 15zł. Nie wiem jakim cudem im sie opłaca w takiej cenie wyprodukowac, wysłac i jeszcze zarobić ale widocznie sam kabelek to groszowe sprawy muszą być
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
bardzo cieszy mnie, że skorzystało kilka osób - a najbardziej, że to działa i nie gasi silnika (komunikaty, diody przycisku to już poboczna kwestia, osprzęt nie dostaje w dupę nagłym wyłączaniem smarowania).
a przy okazji szukam
- schematu wtyczki kamerki przedniej parkingowej nr części 23292532, ktoś coś? (na dniach porobię zdjęcia i filmik z działania dokładki kamerki przedniej parkingowej),
- dokładka halogenów w MY 2020 - ktoś to robił może? A jak ma to czy te halogeny świecą na bok czy tylko do przodu? (pod kątem dołożenia doświetlania zakrętów kminię).
a przy okazji szukam
- schematu wtyczki kamerki przedniej parkingowej nr części 23292532, ktoś coś? (na dniach porobię zdjęcia i filmik z działania dokładki kamerki przedniej parkingowej),
- dokładka halogenów w MY 2020 - ktoś to robił może? A jak ma to czy te halogeny świecą na bok czy tylko do przodu? (pod kątem dołożenia doświetlania zakrętów kminię).
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
A nie jest to zwykła zworka czujnika otwarcia maski. Czyli opornik za 20gr. System s&s jest nie aktywny po otwarciu maski.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 6 wrz 2023, o 21:07
- Auto: insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Krk
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
Moze tak byc (bo kabel idzie gdzies tam do zamka klapy) ale nie ma komunikatu o otwartej masce z kolei
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 3 lut 2024, o 21:20
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Deaktywacja start&stop kabelek od braci z dalekiego wschodu (1,5t benzyna MY2020)
ja wprawdzie mam rocznik 2019 czyli przedlift ale mam halogeny(przeciwmgielne). Świecą tak jak każde inne przeciwmgielne czyli do przodu i troche na bok ale wiązka światła nie siega jakoś daleko aby doświetlanie zakrętów było efektywne. Przynajmniej jak dla mnie. Chyba, że były inne halogeny dla wersji bez inteluxów aby doświetlały lepiej i inne dla wersji z, gdzie doświetlanie jest z głównych lamp. Generalnie doświetlanie zakrętów w formie przeciwmgielnego daję więcej efektu psychologicznego niż rzeczywistego Po lifcie halogeny sa mniejsze i okrągłe, więc nie spodziewam sie aby tam było lepiej.