--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

TERMOSTAT?

ODPOWIEDZ
PermBan
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2017, o 01:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:

TERMOSTAT?

Post autor: PermBan » 4 sie 2023, o 18:53

Insignia. silnik: X18XER
Temperatura dochodzi do max 90*C i wentylator NIE startuje, nie ważne jak długo chodzi silnik :(
Ogrzewanie wewnątrz działa.
Wymieniłem na nowy: termostat i czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przed godziną dodałem środek do płukania chłodnic. Ale nie sądzę, żeby była chłodnica winna. Bo...
Wyrwałem cały środek z obudowy termostatu (ze starego), zamontowałem i temperatura 'powędrowała' w dół, ale ZMOSTKOWAŁEM wentylator chłodnicy - wiało na max gorącym.
Wszystko było SPOKO.
Ale chciałbym, żeby to było poprawnie zrobione.
Tym bardziej, że mam dłuuugi, pilny i drogi ( w sensie już poniesione koszty) wyjazd.
Jakieś pomysły?
ps.
Aha >> Brak 'masła' w zbiorniczku wyrównawczym, silnik zachowuje się normalnie i bardzo nie chciałbym silnika przegrzać.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 987
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: TERMOSTAT?

Post autor: zubek » 4 sie 2023, o 21:05

Jak temperatura dochodzi do 90 i ogrzewanie działa to czego oczekujesz? Te 90 to odczyt z komputera czy z leniwej wskazówki na liczniku?

PermBan
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 23 lis 2017, o 01:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: TERMOSTAT?

Post autor: PermBan » 4 sie 2023, o 21:55

zubek pisze:
4 sie 2023, o 21:05
...
Niestety z 'leniwej wskazówki', ale przed wyjazdem panikuję.
Bo nie chciałbym rwać głowicy, kiedy w poniedziałek późnym popołudniem wyjazd, a jutro i niedziela do pracy po 12h 🙄
**********
Nie do końca i na 100% jestem pewien, ALE przyczyną moich zmartwień jest prawdopodobnie woda destylowana którą zalałem do układu chłodzenia po wymianie uszczelek od chłodnicy oleju!! I tej wody NIŻSZA temperatura wrzenia, niż płynu.
Wiem, że pod wyższym ciśnieniem punkt wrzenia wody jest wyższy, aleeee
Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia?
https://ibb.co/KqJ73d0
https://ibb.co/p1dms0D
Wentyl WRESZCIE RUSZYŁ👍 przy chyba 108 stopniach i na wodzie - jutro zleję wodę i płukankę (teraz ta breja dostała jakiegoś zielonkawego koloru) i zaleję nowy płyn - najtańszy, ale dostępny wieczorem i to zawsze płyn.
Dla potomnych napiszę co dalej.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomocne wskazówki, tooooo
Ostatnio zmieniony 5 sie 2023, o 14:50 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik benzynowy”