--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20NFT wymiana rozrządu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
B20NFT wymiana rozrządu.
Insignia B z silnikiem B20nft jeździ od blisko 6 lat. Moja ma 160 tyś przejechane, są pewnie i takie co 200+ na liczniku się wyświetla. Stąd nasuwa się pytanie co z rozrządem ? Co z łańcuchami ? Wymieniał ktoś już? U mnie cisza, lecz trzeba się przygotować na operację wymiany obu łańcuchów. W Insigniach A temat obeznany i bez problemów można kupić zestawy łańcuchów zarówno GM jak i zamienniki. Jak wygląda temat z IB i dostępnością rozrządów ? ASO czy zamienniki ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8493
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Chyba jeszcze nikt nie robił. Do swojej już raz zaglądałam ale rozrząd w jak najlepszym porządku. Jak nowy. A zestawy rozrządu to czasem nie takie same jak a20nht? Wmawiali mi że nie ma blokad do tego rozrządu bo są znaki. Ale i blokady istnieją przy tym silniku nie ma takiej biedy jak w b20dth, że łańcuch i pasek. U nas jest OK.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8493
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Gdyby w b20dth były dwa łańcuchy to nie uważano by tego silnika za awaryjny. A tu dali pasek i łańcuch
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Akurat w B20DTH to nie pasek jest kłopotliwy tylko właśnie łańcuch. Powinni byli spiąć wałki jak w starym Z19DTH. Wtedy byłby tylko pasek do wymiany i silnik byłby bezproblemowy. Żeby wymienić łańcuszek jest sporo więcej pracy bo sam jego koszt jest niewielki Natomiast robocizny jest duuuzo.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8493
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Ogólnie to ci panowie którzy nigdy nie zaliczyli zerwania paska to twierdzą że to najlepszy rozrząd. I że silnik bezproblemowy i nawet wiedzą ile pasek ma wytrzymać. Ma Tam macie jeszcze plastikowe rolki dla bezpieczeństwa chyba producenta bo nie Waszej kieszeni.
Natomiast w benzynie jest pękający plastikowy ślizg ale łańcuchom nic nie dzieje się wtedy i silnik to spokojnie przetrwa. Nie słyszy się o tym aby rozrząd był tu powodem mega remontu.
Przypominam że to cały czas jest temat o b20nft gdzie są właśnie dwa łańcuchy. Dojście dobre, rozrząd na wierzchu, nic nie trzeba przesuwać ani przemieszczać. Można montować na znaki.
Natomiast w benzynie jest pękający plastikowy ślizg ale łańcuchom nic nie dzieje się wtedy i silnik to spokojnie przetrwa. Nie słyszy się o tym aby rozrząd był tu powodem mega remontu.
Przypominam że to cały czas jest temat o b20nft gdzie są właśnie dwa łańcuchy. Dojście dobre, rozrząd na wierzchu, nic nie trzeba przesuwać ani przemieszczać. Można montować na znaki.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Tak jestem jednym z tych panów którzy nie doświadczyli zerwania paska bo wiem jaki interwał czasowy/kilometrowy mogę na nim zrobić Najlepsze rozrządy były dawno temu i tak były to łańcuchowe. Można porównać jak dzisiaj wygląda łańcuch a jak kiedyś zresztą w B20DTH to łańcuch jest kłopotem miedzy innymi dlatego że jest cienki i się uciąga.
Ze stwierdzeniem że jak pęknie ślizg to silnikowi nic się nie stanie raczej bym uważał
W B20DTH również nie pasek paradoksalnie był/jest problemem ale własnie łańcuch który się uciągał a potem pękał w konsekwencji czego trzeba było robić mały remont
Ze stwierdzeniem że jak pęknie ślizg to silnikowi nic się nie stanie raczej bym uważał
W B20DTH również nie pasek paradoksalnie był/jest problemem ale własnie łańcuch który się uciągał a potem pękał w konsekwencji czego trzeba było robić mały remont
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8493
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 198 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Jeśli chodzi o Ori to nie wiem. Ale te rozrządy są dostępne na allegro. Firma BGA, koszt ok 800zł. W sumie od poliftów A różnią się ślizgami. Jest szansa że przy tej budowie nie będą łamać ślizgów podczas użytkowania.
Foty, polift A: Nasza B:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Wymieniałem cały kompletny rozrząd ( 2 łańcuchy , napinacze , ślizgi , koła zębate , koła ZFR + olej w tylnym napędzie) koszt 5104,20 PLN - w 2021 r. ( przy przebiegu około 140 000 km - napinacz "małego" łańcucha zaczął hałasować )
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Konstrukcja w B20NFT wydaję się w miarę solidna. Przy ewentualnym uszkodzeniu napinacza lub ślizgu jest trochę miejsca do śrub. Jak coś się stanie z ślizgiem to mamy chwilę na reakcje zanim tłok się z zaworami spotka. Bynajmniej na zdjęciach.
Poprosiłem o wycenę ASO w Olsztynie to zaśpiewali 7-8 tysięcy za wymianę i części ( łańcuchy, ślizgi, napinacze - bez ZFR). Na portalach aukcyjnych można zakupić kpl rozrządu od 800 pln firmy BGA. Nie znam tego producenta więc nie będę się wypowiadał o jakości. Na zdjęciach jest właśnie zamontowany zamiennik BGA. Jako ciekawostkę dodam że zdjęcia pochodzą z szwajcarskiej aukcji silnika B20NFT po remoncie i wymianie tłoków na kute JE Pistons. Cena to ok 6000 CHF.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
ASO w Olsztynie odradzam , uszkodzony napinacz "małego" łańcucha zdiagnozowali jako napinacz paska PK a dodatkowo chcieli mnie naciągnąć na wymianę przednich amortyzatorów , które tego samego dnia sprawdziłem na SKP i okazały się sprawne . Trochę lepiej jest w ASO Giżycko ale i tam trzeba bardzo precyzyjnie określić co ma być zrobione .
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2023, o 23:37 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Też jakoś raczej nie będę polecał. Pojechałem na statyczną wymianę oleju w AT8 i dałem 2 banki oleju (2x5l) i umówiłem się podczas rejestracji auta że jedna bańka będzie na przepłukanie układu a druga na uzupełnienie właściwe oleju w skrzyni. Przy odbiorze okazało się że wymienili 3l.... Na pytanie że inaczej się umówiliśmy odpowiedź była że tak jest w serwisówce i tyle. Cytując klasyka ,, Nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi?,,
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2023, o 23:37 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.