--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

B20DTR, osiągi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1112
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 9 razy

B20DTR, osiągi

Post autor: wassermann » 5 lip 2018, o 14:01

Obejrzałem ten film, no i - niestety - szału to nie robi. Mówię o czasie 0-200, bo właśnie przy wyższych prędkościach wychodzi faktyczny potencjał.
https://www.youtube.com/watch?v=gIgityGzJiY

Przed tuningiem (w miarę trzyma parametry, ale bez "giftów")
0-200 (210 KM, 480 Nm, kombi, 4x4) - 42 sek.

Dla porównania 170 KM, hatchback, FWD - 44 sek.
http://dailydriver.pl/test/test-opel-in ... and-sport/

Biturbo poddano tuningowi - mapa na 240 KM i aż 570 Nm (!)
0-200 (po tuningu j.w.) - 37 sek.

Kurde, słabo. To wciąż 10 sekund więcej niż wcale nie rakietowe 2.0T GSi (27 sek. - test Auto-Bild) czy Passat BiTDI 240/500 (też 27 sek. - test Automann.tv).

Jednak "niutki" to nie wszystko. Swoją drogą, skrzynia AF50-8 jest obliczona na max. 480 Nm, więc ciekawe ile pożyje po takim tuningu silnika.

M.

Awatar użytkownika
Bodex
Zapaleniec
Posty: 2321
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: Bodex » 5 lip 2018, o 19:56

Żadna insignia A, B ooc szalu nie robi, to nie lambo
Trzeba było kupić Masseratti Quatroporte conajmniej

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


tomek evo
Użytkownik
Posty: 603
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: tomek evo » 19 lip 2018, o 11:41

Ale taki Passat BITDI jest dużo, dużo szybszy niż klekot Opla. Superba 2.0 TSI samym programem robi się na 370 KM i wtedy 0-200 będzie robić w granicach 20 sek.

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 240
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: marcinmg » 19 lip 2018, o 20:35

Dla porównania - insignia A, jechałem tak od 60 km/h za astra kombi j 160 KM i tak dopiero przy 190 ją wyprzedziłem no i później nie miała już szans. Tak więc masa robi swoje ale później konie dochodzą do głosu. O ile nowa insignia biturbo ma lepszy czas do 100 niż stara - o około 1 s - to do 200 licznikowo to tylko 2 s lepiej.
https://www.youtube.com/watch?v=ba7NcYmZjo4

Rapix
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 3 mar 2019, o 11:01
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zambrów

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: Rapix » 26 paź 2019, o 08:05

Niestety Masz w 100% rację Insignia jest po prostu wolna! Posiadam Właśnie taką 4x4 210KM i nie dość że aktualnie nich w PL nie robi programu to i w serii nie powala. I teksty typu kup maserati są słabe. Bo jednak konkurencja jak np. VW jedzie sporo lepiej :(

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1112
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: wassermann » 28 paź 2019, o 11:05

Nie ma co narzekać, tylko trzeba cieszyć się i wykorzystywać dobrze to, co się ma.
O benzynie 2.0T też mówi się, że wolna, że słabe osiągi, że konkurencja z tymi mocami pozwala na więcej - to ja się pytam - gdzie są te samochody? Właśnie wróciłem z urlopu 2000 km przejechane. W jedną stronę, jadąc mix A1 i dalej krajówkami (S i zwykłe), razem 700 km, z nikim się nie ścigając, tylko sprawnie jadąc samochodem (dodajmy: zapakowanym w 3 osoby i full bagażu nawet na kanapie z tyłu), nikt po drodze nas nie wyprzedził. Zatem gdzie są te szybkie samochody? Są, ale to znikomy odsetek. W praktyce wystarczy to co się ma. Wyprzedzanie banalne, jazda komfortowa, prowadzenie super pewne z ogromnymi rezerwami - sama radość z samochodu. A wg komentarzy na YT to "nie jedzie".

Nie szukaj minusów. Poszukaj plusów :)

M.

Rapix
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 3 mar 2019, o 11:01
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zambrów

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: Rapix » 17 sty 2020, o 20:27

Hehe chyba insignia to Twoje najmocniejsze auto, może ktoś coś wie o możliwości zrobienia programu?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 4114
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: mazmarcin » 17 sty 2020, o 21:00

Ale że nikt nie może zrobić programu? Jak w b20dth robią to w tym też, tylko pewnie mało jest chętnych na czipsa z powodu gwarancji.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1112
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: wassermann » 18 sty 2020, o 01:35

Program jest do kupienia tutaj:
https://www.eds-motorsport.de/?cat=c380 ... -3802.html
Przysyłają na flashu wraz z urządzeniem do programowania i kablem (które jest płatne dodatkowo).

Dostępny dla silników B20DTR i B20NHT. I dla skrzyni.

W benzynie, po zmodzeniu programu silnika i skrzyni, redukcja czasu 0-200 z 27 do 20 sekund, a to już bardzo dobry rezultat.
Diesel ma w testach nie mniej jak 35 sek do 200 km/h seryjnie, a ile po programie nie wiem.

@Rapix, zaczynałem od starego Poloneza, potem prywatnie długo mieliśmy Golfa II 1.6TD aż 60 KM, którym zjeździliśmy Polskę - i nigdy nie wlekliśmy się w peletonie, tylko do przodu. Jak się człowiek nauczył jeździć na takim sprzęcie, to 260 KM nawet w ciężkawej Insignii wydaje się, że fruwa. Banan na ryju cały czas. Oczywiście, auto ma potencjał na więcej, bo prowadzenie ma bardzo dobre i hamulce wyśmienite. Zatem banan mógłby być większy. A jeśli ktoś świadomie chce szybsze auto w tej cenie, to czemu bierze Insignię? Niech weźmie Superba albo Focusa kombi ST 280 KM, który jest zaprojektowany by spełniać sportowe zapędy.

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4674
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: norbi333 » 18 sty 2020, o 10:18

Musze kiedy zobaczyć ile mój klekot ma i benzyna. Tylko ciężko znaleźć prostą i pustą drogę na takie prędkości

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 412
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: B20DTR, osiągi

Post autor: as pik » 22 sty 2020, o 11:38

Insignie nie są słabe... w zakresie normalnej jazdy, 60-100 czy 80-120 zbierają sie jak konkurencja. Tracą na starcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”