Oj zupełnie nie udało mi się ułatwić zrozumienia tematu.dokia pisze: ↑27 sie 2021, o 17:13O fizyce, aerodynamice zaś proszę nie rozmawiajcie, bo to naprawdę jak rozmowy międzygalaktyczne. Jeśli czujecie się niezrozumiali tu to polecam może wycieczkę do Rüsselsheim i tam opowiedzcie ludziom zajmujących się ruchem powietrza wokół auta w fazie testów wszystkie te rewelacje co powyżej łącznie z teorią strug i ich rozszczepiania na silniku czy wyżej na maglownicy. Tu niestety nie doceni nikt Waszej "wiedzy" na temat teorii strug i ich rozszczepiania, łącznie z odwoływaniem się do budowy aut sportowych bo to nie są te auta.
Masz rację -> powietrze nie wystepuje w strugach (tak nprawde pojecie "strugi" dotyczy wody).
Struga ma tylko pomóc zwizualizować sposób przepływu powietrza wokół auta - w Rüsselsheim podejrzewam, że tez korzystają z tego obrzydliwie niezgodnego pojęcia
Oczywiście, że powietrze nie wystepuje jako struga czy strumień jesli sztucznie nie wytworzymy takowej. Nawet nie pomyśłałem, że można tak pomyśleć, ale za późno się zorientowałem że może to taką emocję wzbudzić
Co do sposobu zachowania powietrza pod autem i zaburzeń jego przepływu (a zatem w kwestii "czy na silnik będzie oddziaływac , bród, woda i sól z dróg") pod nim to można temat uprościć i zadac sobie kilka prostych pytań, które pomogą postawić kropke nad i:
-czy prędkość powietrza pod autem będzie taka samo jak w nieosłonietej komorze silnika?
-czy ciśnienie powietrza w komorze silnika jest idealnie takie samo w trakci jazdy pod komorą silnika jak i w niej
-czy nie dochodzi do mieszania powietrza płynacego pod silnikiem z powietrzem z komory silnika
Te pytania pomoga odpowiedzieć na pytanie czy silnik będzie się brudził i czy będą na niego oddziaływac takie czynniki jak wilgoć i sól, których żadna maszyna nie lubi. A jesli lubi to przepraszam
@dokia - nie przeczę, że brak osłony zostal zaplanowany ze względu na problem z odprowadzaniem ciepła i jej brak moze być wskazany, ale dla mnie od strony technicznej to bubel konstrukcyjny. Brak ochrony silnika przez osłonę to zwyczajnie "małpi chwyt" żeby uciec od problemu, który pokazałaś - za co ci chwała. Osłona pogięta koncertowo.
Osobiscie nie spotkałem się z brakiem osłony w Fordach, VAGach czy Włochach (Fiat, Alfa), a ciężko mi uwierzyć, że Opel wpadł tu na jakiś zbawienny pomysł i inni producenci teraz pukna sie w czoło i stwierdza jak to mozliwe, że nie wpadlismy na to wczesniej.
Zatem "no hard feellings", ale po prostu fajny design widocznie odbył się kosztem funkcji na co każdy mniej lub bardziej świadomie sie zgodził kupując IB.
P.S. Odnosnie osłony pod B20DTH to zagadnałem kolegę i problemów brak. Przejechane 9k od wiosny (w tym w okresie letnim).