--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH a D20DTH

ODPOWIEDZ
szejk__
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 5 razy

B20DTH a D20DTH

Post autor: szejk__ » 11 wrz 2019, o 09:32

Koledzy,

wyczytałem, że w Insigniach od pewnego momentu oznaczenie silnika to D20DTH ze względu na spełnianie normy spalin Euro 6.2

Czy ktoś wie czy jest jakakolwiek różnica między oboma oznaczeniami silników B20DTH a D20DTH ?

https://www.opel-infos.de/modelle/insignia_bst.html

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: Major601 » 12 wrz 2019, o 08:23

Różnica jest wyłącznie w układzie SCR czyli tego co dawkuje AdBlue

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: JaMi » 1 gru 2020, o 13:54

zauważyłem, że między silnikami diesla 2.0 w Insigni B sprzed i po liftingu są różnice:
- starszy ma pojemność 1956 cm3, moc 170KM przy 3750 obrotach i moment 400 Nm w przedziale 1750-2500 obrotów
- nowszy ma pojemność 1995 cm3, moc 174KM przy 3500 obrotach i moment 380 Nm w przedziale 1500-2750 obrotów

Po pojemności wygląda mi na to, że to są jednak inne silniki, a nie zmiany programowe w starym. Chętnie przeczytam coś więcej o tym nowym silniku. Słyszałem, że pochodzi nadal od GM, a nie PSA. Może wzorem benzynowego 1.2 był przechowywany gdzieś w Ameryce Płd na półce. :D

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 1 gru 2020, o 19:08

1955 cm3, nie 1995.
Szukaj (ale niewiele jest) silnika GM o kodzie "LSQ".

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: JaMi » 1 gru 2020, o 20:22

w cenniku opla jest 1995 dla nowego diesla

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 1 gru 2020, o 23:05

Łachudra jakaś nie potrafiła przepisać bez błędu. W konfiguratorze jest 1955 i w niemieckim „długim” cenniku także.

Swoją drogą francuskie porządki zawitały do cennika niemieckiego. Przez lata Opel podawał w nim dane silnika takie jak średnica i skok tłoka oraz stopień sprężania. Teraz z tego zrezygnowali.

M.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 2 gru 2020, o 11:45

W sumie zrobiło się ciekawie, bo podążyłem tropem tego gdzie leży błąd :)

W cenniku niemieckim (ma ze 40 stron, a nie 4 jak polski) jest napisane "1955 cm3".
W konfiguratorze niemieckim i polskim również "1955 cm3"
Tylko w cenniku polskim jest 1995 cm3 (literówka?)

Może literówka, a może nie - bo akurat 1995 wychodzi, że jest poprawne. Pojemność 1.5 CDTI z trzema cylindrami wynosi 1496 cm3 i jest to dokładnie tyle, ile zostaje po obcięciu 1995 cm3 o jeden cylinder.

Do tego znalazłem wymiary - i z prostej kalkulacji wychodzi, że faktycznie jednak 1995 cm3 jest poprawne.

Silniki 1956 cm3 miały średnicę x skok tłoka = 83.0 x 90.4 mm
Nowy silnik ma 4 cylindry 84.0 x 90.0 mm, więc 1995 cm3.

B20DTH (slinik "LFS") w Insignii A miały stopień sprężania 16.0 : 1
B20DTH i D20DTH (dalej ten sam silnik "LFS") w Insignii B przed liftem miały 16.5 : 1
Nowy F20DTH (nowy silnik "LSQ") ma z kolei 15.5 : 1

M.

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: mati11294 » 2 gru 2020, o 12:10

Na Stopien sprezania pojemnosc skokowa nie ma nic wspolnego , stopniem sprezania schodzi sie jak najnizej zeby praca była jak najcichsza ( prawie jak bezyna) i zmiany zachodzą poprzez mofyfikacje komory spalania tloka i wysokosci tloka( odleglosc od glowicy). A czy to jest ten sam silnik podejrzewam ze zmieniona pojemnosc lekko zeby ludziom zycie utrudnic bo jak sie d20dth zacznie jupcy....c zeby nie bylo tak latwo wsadzic b20dth oczywiscie to jest moje myslenie a czy prawidlowe nie wiem.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 2 gru 2020, o 12:26

A czy napisałem, że stopień sprężania należy wiązać z poj. skokową? Nie. Przytoczyłem tylko porównanie parametrów.

M.

mati11294
Użytkownik
Posty: 166
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: mati11294 » 2 gru 2020, o 13:37

;) spkojnie

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 2 gru 2020, o 13:55

Spokojnie to tylko w benzynie. Diesel to niepokój, a wręcz zapłon samoczynny i wybuchy :P

M.

makmak
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 12 mar 2017, o 09:29
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódz

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: makmak » 19 sie 2021, o 19:28

To który silnik lepszy B20DTH czy D20DTH?? Jakie są różnice w tym systemie AdBlu??

Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
Jeszcze jedno mam pytanie - już trochę czasu płynęło po liftingu IB.
Czym naprawdę różnią się te silniki diesla 2.0 170 a 174 --- Który jest lepszy .Czy ten 174 kM jest bardziej dopracowany niż 170KM???

Dodano po 29 sekundach:
Jeszcze jedno mam pytanie - już trochę czasu płynęło po liftingu IB.
Czym naprawdę różnią się te silniki diesla 2.0 170 a 174 --- Który jest lepszy .Czy ten 174 kM jest bardziej dopracowany niż 170KM???

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: Radek84 » 8 lut 2022, o 22:04

Wątpię w to aby producent pchał się w koszty i robił jakieś zmiany konstrukcyjne.
Różnią się mocą, a to pewnie wynika z oprogramowania i ekologi

Poszukałem właśnie trochę i wychodzi na to że b20dth i d20dth mają te same parametry, a 174konie ma f20dth

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 9 lut 2022, o 08:03

Bo 174-konny F20DTH (kod LSQ) to zupełnie nowy silnik o innej konstrukcji.

M.

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: perzu126 » 16 sie 2023, o 13:45

Czy ma może ktoś dostep do szczegółowych danych i opisu budowy silnika D20/B20DTH? Nie intseresuje mnie ile ma koni i momentu.
Szczegóły techniczne: począwszy od budowy ukladu korbowego tłokowego, po EGR, uklad chłodzenia.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: Pro » 16 sie 2023, o 14:14

Opisu jak w Sam naprawiam nie mam, ale kiedyś znalazłem na stronie Niedzielskiego fajny opis z wybranymi szczegółami. Nie wiem czy widziałeś: https://kamilniedzielski.pl/opel-insignia-lift-b20dth/

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: wassermann » 17 sie 2023, o 08:18

^^^
Popłynął chłop przy opisie skrzyni automatycznej, podając jej oznaczenie jako „F40”…

M.

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: B20DTH a D20DTH

Post autor: perzu126 » 22 sie 2023, o 19:44

Pro pisze:
16 sie 2023, o 14:14
Opisu jak w Sam naprawiam nie mam, ale kiedyś znalazłem na stronie Niedzielskiego fajny opis z wybranymi szczegółami. Nie wiem czy widziałeś: https://kamilniedzielski.pl/opel-insignia-lift-b20dth/
Dzieki, zawsze coś.
Ale np z silnikami VW można ściągnąć gdzieś w necie biuletyny serwisowe- silnik opisany naprawdę szczegółowo. Dla laika nic nie mówi, ale jak sam dłubiesz to mega wiedza.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”