Witam
Słuchajcie temat taki:
pojeździłem dzisiaj wieczorem troche po Rzeszowie, do sklepu, potem kebab, potem chwile autostradą, znów po mieście itd. Nagle zauważyłem, że silnik jakby głośniej chodził, jakby wypalanie sie włączyło. Stanąłem na chwilę, spalanie co prawda większe niż 0,8 bo 1,0 - 1,1 ale ciut za mało na wypalanie, jadąc puszczam gaz no i pokazuje jak byk 0,0 czyli nie wypala. Pojeździłem z 30km tak myslałem, że obroty spadną, ale nie. W międzyczasie komunikat: "Informacja: Tryb oszczędz. akumulatora włączony" <-- coś nowego, tego jeszcze nie grali. Pod domem, podnoszę maskę i od strony rozrządu słychać takie huczenie, bardziej może niż kółek coś jakby w tej rurze do turbo (??). I teraz ciekawostka: przy wbijaniu D lub R obroty delikatnie spadały, przy wbijaniu P delikatnie sie podnosiły. Nie wiem czy tak było wcześniej bo nie zwracałem uwagi.
No nic. Wyłączyłem silnik po czym po kilku sekundach włączyłem jeszcze raz i pomogło, obroty około 600, spalanie 0,7-0,8.
Ktoś coś?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
Komunikat o trybie oszczędzania akumulatora pojawił mi się raz, ale było to uzasadnione (kemping, lodówka turystyczna, radio...).
Co do pozostałych to jesteś pewien, że nie załączyła Ci się nagrzewnica elektryczna bądź klimatyzacja? U mnie tego typu rzeczy (podwyższone obroty, spalanie na postoju około 1,1) działy się w upały, gdy klima miała ciężkie życie. Załączenie elektrycznej nagrzewnicy, którą diesle mają w standardzie może też powodować tego typu dziwactwa - przecież to 1kW podłączony do obwodu elektrycznego.
Co do pozostałych to jesteś pewien, że nie załączyła Ci się nagrzewnica elektryczna bądź klimatyzacja? U mnie tego typu rzeczy (podwyższone obroty, spalanie na postoju około 1,1) działy się w upały, gdy klima miała ciężkie życie. Załączenie elektrycznej nagrzewnicy, którą diesle mają w standardzie może też powodować tego typu dziwactwa - przecież to 1kW podłączony do obwodu elektrycznego.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
Nie. 13ºC i auto w ruchu od godziny z krótkimi przerwami.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 989
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lis 2019, o 21:13
- Auto: Insigia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Stargard
Re: Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
Wiadomo co było przyczyną ? Mam podobnie, regulator napięcia wymieniony dwa razy, alternator sprawny, sprawdzony. Aku tez podmieniane z innego auta. Co ciekawe wraz z dłuższą jazdą obroty na biegu jałowym rosną. Tak jakby przełączał miedzy trybami ładowania. Ale na aplikacji ciagle mi pokazuje ok. 14v niezależnie czy klima włączana czy też nie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 25 lis 2020, o 08:07
- Auto: Inisgnia A
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
Mam problem z podwyższonymi obrotami i co za tym idzie wyższe spalanie do ok 30 sec po uruchomieniu „ na zimnym
Silniku”.
Spalanie ok 3,L/H oraz obroty ok 1100 , macie jakieś pomysły co to może być ?
Silnik 1.8 Pb , 140 KM - przepraszam za pomyłkę w umieszczeniu postu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Silniku”.
Spalanie ok 3,L/H oraz obroty ok 1100 , macie jakieś pomysły co to może być ?
Silnik 1.8 Pb , 140 KM - przepraszam za pomyłkę w umieszczeniu postu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
Re: Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
Witam,
Mam podobny problem. Czy ktoś z kolegów/koleżanek znalazl przyczynę?
Pozdrawiam,
Maciej
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
Mam podobny problem. Czy ktoś z kolegów/koleżanek znalazl przyczynę?
Pozdrawiam,
Maciej
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 259
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Podwyższone obroty, tryb oszczędności akumulatora
To i ja się podłącze, komunikat jak u kolegów wyżej, obroty 1100, ktoś rozwiązał problem? Zajrzałem pod maskę i zauważyłem że gdzieś mi "strzelil" plyn z chłodnicy, ale nie wiem czy to może mieć jakiś związek. Napięcie akumulatora 11,7 V