--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wyciek z filtra paliwa B20DTH - korek spustowy

ODPOWIEDZ
Natek
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódź

Wyciek z filtra paliwa B20DTH - korek spustowy

Post autor: Natek » 27 gru 2021, o 21:12

Oto taka nieprzyjemna niespodzianka mnie spotkała. Auto nocowało na dworze, - 12st na zewnątrz, potem trasa 200 km. Docieram na miejsce, wysiadam z auta i w tylnej części auta czuje na zewnątrz zapach On. Ogladam auto, zaglądam pod spód i caly dół od baku w tył obrzygane jest On. Oglądam dokładnie co i skąd i widzę spadająca krople paliwa z obudowy filtra paliwa. Jednak łącznie korpusu obudowy z pokrywką suche, cieknie z drenażu filtra. Jest takie miejsce wewnątrz pokrywki, gdzie jest plastikowy wkręt na płaski wkrętak gdzie można spuscic sobie paliwo z filtra. Dokręciłem tą śrube o 1/8 obrotu i przestało cieknąć. Na zajutrz dla pewności wymieniłem zestaw filtra paliwa. Jakby co oryginał Opel to UFI. Najbardziej zaskoczył mnie fakt, że ta plastikowa śruba/wkręt do drenaż był uszczelniony płaska uszczelką o grubości 2-3 mm i szerokości ok 4 mm, natomiast w oryginalnym zestawie był o-ring o średnicy ok 1,5 mm. Jak ten oring miałby to połączenie uszczelnić? Spotkał się ktoś z takim problemem?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3065
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Wyciek z filtra paliwa B20DTH - korek spustowy

Post autor: Zbyszek01 » 27 gru 2021, o 21:47

Takie uszczelnienia są teraz najczęściej stosowane i nawet w połączeniach ciśnieniowych.

Natek
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Łódź

Re: Wyciek z filtra paliwa B20DTH - korek spustowy

Post autor: Natek » 14 gru 2023, o 13:07

Odświeżam temat.
Mineły 2 lata i 30 kkm i czas na zmianę filtra paliwa. Rozwiązanie z filtrem paliwa jest podobne jak w Insignii A ale tam wkład filtra jest nieco inny i uszczelnienie też (tam producent całości Hengst).W IB producentem jest UFI i uszczelka pod pokrywą filtra jest oringiem a nie uszczelką klinową jak w IA.
1. Wymieniłem na Mahle/Knechta ale oczywiscie po zamontowaniu i dokręceniu momentem zgodnym z specyfikacją na korku - 25 Nm, połaczenie pokrywki z korpusem poci się. Poczytałem troche forum i koledzy z forum IA piszą, że czasem pomaga znacznie mocniejsze dokręcenie. Dokręciłem drugim kluczem dynamometrycznym na 40 Nm i pokrywka lekko drgnęła. Ale że nie wiele i nie chciałbym już do tego wracać to jeszcze spróbowałem przedłużką i jeszcze minimalnie się obruciła. No myśle, ze jest teraz dowalone na 45 Nm, jak dlaej będzie się pocić to znaczy, że winny oring. Nie rozumiem jednak jednej rzeczy, po co producent podaje specyfikację dokręcenia na 25Nm jak jest to nieskuteczne. Podobnie z pokrywami obudowy filtra oleju, też zawsze używam klucza dynamometrycznego i raz na jakiś czas widzę, że pod pokrywą jest zapocenie, czy to w Oplu czy to w BMW (takie samo rozwiazanie filtra oleju).

2. Druga sprawa, po wyjęciu wkładu jest taki trzpień gdzie na końcu jest nieduży cienki oring, wymieniacie to przy wymianie filtra? W zestawie był ten mały oring, duży na pokrywkę, ale nie było płskiej uszczelki pod korek spustowy wody/paliwa z filtra. Czemu takie zestawy robią to nie wiem, do IA najczęsniej ta uszczelka pod korek jest.

3. Napełnianie filtra/odpowietrzanie. Zgodnie z instrukcją włączyłem kilka razy zapłon (chyba z 10) potem próbowałem uruchomić auto i nie odpaliło. Znów z 5 razy zapłon i znów próba odpalenia. Takich prób odpalenia miałem chyba z 5 zanim silnik się uruchomił. Mam wrażenie, że u mnie pompka nie podawała paliwa za każdym razem przy włączonym zapłonie bo były chyba zbyt krótkie odstępy czasu. Ponoć jak nabije raz (albo jej się wydaje, że nabije) to kolejny raz już nie nabija jeśłi nie minie jakiś tam czas. Macie doświadczenia z tym jakieś? Mam też nieodparte wrażenie, że jesłi namoczyłbym filtr w ON i zalał troche paliwa do pokrywki przy zakręcaniu to łatwiej byłoby mu odpalic.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”