--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Czyli reasumując w przypadku błędu p2002 lub podobnego p2003:
- wymiana i adaptacja czujnika różnicy ciśnień sprawdzenie rurek nic nie daje,
- na jałowym biegu przepływ spalin na poziomie 0.55psi czyli w normie bo max to niby 1.5psi, a pod obciążeniem max akurat u mnie 120 a dopuszczalna norma to coś około 180,
- wpuszczona kamera z obu stron dpf-u wszystko wygląda ok, nie jest stopiony
- sprawdzony egr wraz z chłodnicą działa poprawnie, były delikatnie okopcone
- sprawdzone wszystkie czujniki i sądy pod względem elektrycznym i pod względem uszkodzeń i dalej nic,
- zapełnienie filtra 5% i niby ostatnie wypalanie 200km temu
- sprawdzenie filtra wakuometrem
- wypalanie statyczne 2 razy w serwisie
Itd itd.
Po skasowaniu błędów przejeżdżam 80km i znów p2002, czy to po mieście czy po autostradzie nie ma znaczenia.
Zostalo pranie filtra ale widzę że to też nie zawsze pomaga.
Jeśli opisane powyżej procedury które skrzętnie wykonałem nie dają odpowiedzi i pokazują że wszystko trzyma normy, to ja się pytam jakim cudem błąd wywala po przejechaniu paru km.
Bo nie wierzę ze zmiana na nowy dpf za 10kw plus robocizna rozwiązuje sprawę.
Czasami nie jest tak że panowie w serwisie klikają magiczny guziczek w swoim komputerku i poprostu resetują jakiś system o którym narazie nikt nie ma zielonego pojęcia.
Taka mała teoria spiskową.
- wymiana i adaptacja czujnika różnicy ciśnień sprawdzenie rurek nic nie daje,
- na jałowym biegu przepływ spalin na poziomie 0.55psi czyli w normie bo max to niby 1.5psi, a pod obciążeniem max akurat u mnie 120 a dopuszczalna norma to coś około 180,
- wpuszczona kamera z obu stron dpf-u wszystko wygląda ok, nie jest stopiony
- sprawdzony egr wraz z chłodnicą działa poprawnie, były delikatnie okopcone
- sprawdzone wszystkie czujniki i sądy pod względem elektrycznym i pod względem uszkodzeń i dalej nic,
- zapełnienie filtra 5% i niby ostatnie wypalanie 200km temu
- sprawdzenie filtra wakuometrem
- wypalanie statyczne 2 razy w serwisie
Itd itd.
Po skasowaniu błędów przejeżdżam 80km i znów p2002, czy to po mieście czy po autostradzie nie ma znaczenia.
Zostalo pranie filtra ale widzę że to też nie zawsze pomaga.
Jeśli opisane powyżej procedury które skrzętnie wykonałem nie dają odpowiedzi i pokazują że wszystko trzyma normy, to ja się pytam jakim cudem błąd wywala po przejechaniu paru km.
Bo nie wierzę ze zmiana na nowy dpf za 10kw plus robocizna rozwiązuje sprawę.
Czasami nie jest tak że panowie w serwisie klikają magiczny guziczek w swoim komputerku i poprostu resetują jakiś system o którym narazie nikt nie ma zielonego pojęcia.
Taka mała teoria spiskową.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8994
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Już było tak że ktoś prał dpfa czyli można było zobaczyć gołym okiem jak on wygląda i niby wszystko było ok a błąd jak wracał tak był cały czas. Dopiero nowy dpf załatwił sprawę, i ten magiczny guzik czyli jego reset i wszystkiego możesz robić ile chcesz a i tak błąd wróci.
A Ty masz silnik A czy B? Bo to całkiem inne silniki i filtry dpf.
A Ty masz silnik A czy B? Bo to całkiem inne silniki i filtry dpf.
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Tak jak mówisz.
Miałem insignie a fl silnik a20dtr i tam nie miałem żadnych problemów i z silnikiem i z dpfem
Już żałuję że ja sprzedałem.
A niedawno zakupiłem insignie B z b20dtr i tu widzę że będzie wesoło.
Miałem insignie a fl silnik a20dtr i tam nie miałem żadnych problemów i z silnikiem i z dpfem
Już żałuję że ja sprzedałem.
A niedawno zakupiłem insignie B z b20dtr i tu widzę że będzie wesoło.
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Ale bardziej chodzi mi o to że wszystkie procedury z podanego w tym temacie linka zrobiłem i wszystko wygląda tak jak powinno, czyli wszystkie wartości trzymają normy, i to w tych dolnych granicach.
I tu jest moje właśnie pytanie które zadałem wczesniej, jeśli wszystko jest w 100% sprawne to czemu wyskakuje błąd. To jest dla mnie dziwne.
I tu jest moje właśnie pytanie które zadałem wczesniej, jeśli wszystko jest w 100% sprawne to czemu wyskakuje błąd. To jest dla mnie dziwne.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8994
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
No i niestety bez wymiany filtra nic nie zrobisz. Tylko nowy uwolni Cię od tego błędu.
Na nie pocieszenie wszystkie jakie były dostępne w sieci się sprzedały czyli to jest szerszy problem.
Na nie pocieszenie wszystkie jakie były dostępne w sieci się sprzedały czyli to jest szerszy problem.
- mejkpis
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 lut 2019, o 15:20
- Auto: insignia B GS
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z dupy
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
u mnie też serwis twierdził, że wszystko jest sprawne a błąd się wciąż pojawiał. dopiero po wymianie dpfa problem został rozwiązany. @mazmarcin, chodzi Ci o to, że nie ma filtrów w aso?
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Do niczego nie namawiam, ale jest też inny sposób na pozbycie się problemu z DPFem..... ale to nie jest oczywiście porada inwestycyjna
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
No ale koszt tej propozycji jest 3 razy tańszy niż nowy dpf
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
O ile nawet nie więcej.
Nie jestem w żadnym wypadku fanem takich manewrów, ale czasem naprawdę ciężko o rozsądne wyjście z sytuacji.
Podobny temat jest z systemem AdBlue - super, że jest, ale potrafi narobić niezłego bałaganu (w tym i w kosztach).
Nie jestem w żadnym wypadku fanem takich manewrów, ale czasem naprawdę ciężko o rozsądne wyjście z sytuacji.
Podobny temat jest z systemem AdBlue - super, że jest, ale potrafi narobić niezłego bałaganu (w tym i w kosztach).
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8994
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Jeśli ktoś nie znalazł na tym forum tematu czy da się wymontować dpf z Insigni B bez opuszczania sanek to odpowiadam na to pytanie, DA SIĘ 1h pracy.
W wolnej chwili wrzucę opis na ZRUB TO SAM.
W wolnej chwili wrzucę opis na ZRUB TO SAM.
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Nie zabardzo rozumiem,
Jeśli pytasz o dpf to dałem do prania i zamówiłem jeszcze wężyki bo były w kiepskim stanie, będę montował dpf dopiero w poniedziałek, bo czekam na wężyki i uszczelki od dpfu
Ostatnio zmieniony 15 lip 2022, o 09:34 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8994
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
No pytałem czy kupiłeś nowy czy wywaliłeś. Koledzy prali i nic nie dało.
Chyba nie czytałeś regulaminu.
Chyba nie czytałeś regulaminu.
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Zobaczymy czy coś to dało czy nie,
Ogólnie tam gdzie mi czyścili dpf powiedzieli ze mieli już 2 takie przypadki zaphanego filtra w insignia h B i po praniu jeżdżą do tej pory. Zasugerowali również że jeśli w moim przypadku to pranie nie pomoże to zamówią mi nowy filtr i od ceny nowego odejmą cenę prania starego, tak więc podchodzą do sprawy w miarę normalnie.
Dam znać po założeniu na auto filtra czy coś pranie dało czy nie.
A teraz nie zabardzo rozumiem o co ci chodzi z tym regulaminem?
Ogólnie tam gdzie mi czyścili dpf powiedzieli ze mieli już 2 takie przypadki zaphanego filtra w insignia h B i po praniu jeżdżą do tej pory. Zasugerowali również że jeśli w moim przypadku to pranie nie pomoże to zamówią mi nowy filtr i od ceny nowego odejmą cenę prania starego, tak więc podchodzą do sprawy w miarę normalnie.
Dam znać po założeniu na auto filtra czy coś pranie dało czy nie.
A teraz nie zabardzo rozumiem o co ci chodzi z tym regulaminem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 kwie 2020, o 14:37
- Auto: Insignia B 210km 4x4
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Panowie ja miałem ten błąd i problem z rok temu.
Pojechałem do ASO, Pani powiedziała że robią diagnostykę.
Po jakimś czasie wróciła i powiedziała że muszą wyczyścić filtr i kosztuje to chyba 500zl.
Zaczęliśmy rozmawiac- auto akurat wróciło z trasy 1500km, więc raczej był czas na wypalenie itp.
Po krótkiej rozmowie stanęło na kontakcie z szefem serwisu i propozycji z jego strony jazdy testowej na co przystałem.
Po jeździe próbnej szef serwisu oddał kluczyki i powiedział że problem jest rozwiązany. Okazało się że w sterowniku auta zapisała się błędną wartość zapchania filtra i pomimo cykli czyszczenia nie chciała się zmienić - wyszlo to dopiero podczas jazdy.
Skasowali ja komputerem na sztywno- czy co tam zrobi, to zaczęła się ponownie zmieniać i problem ustal.
Może to komuś pomoże..
Pojechałem do ASO, Pani powiedziała że robią diagnostykę.
Po jakimś czasie wróciła i powiedziała że muszą wyczyścić filtr i kosztuje to chyba 500zl.
Zaczęliśmy rozmawiac- auto akurat wróciło z trasy 1500km, więc raczej był czas na wypalenie itp.
Po krótkiej rozmowie stanęło na kontakcie z szefem serwisu i propozycji z jego strony jazdy testowej na co przystałem.
Po jeździe próbnej szef serwisu oddał kluczyki i powiedział że problem jest rozwiązany. Okazało się że w sterowniku auta zapisała się błędną wartość zapchania filtra i pomimo cykli czyszczenia nie chciała się zmienić - wyszlo to dopiero podczas jazdy.
Skasowali ja komputerem na sztywno- czy co tam zrobi, to zaczęła się ponownie zmieniać i problem ustal.
Może to komuś pomoże..
-
- Forumowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 3 gru 2017, o 13:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczecin
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Po przejechaniu 2tys km mogę śmiało powiedzieć że u mnie pranie filtra dpf pomogło.
Błąd się nie zapala, a dpf wypala się prawidłowo.
Oczywiście razem z praniem dpfu wymieniłem czujnik różnicy ciśnień i wszystko zadaptowalem.
Myślę że na jakiś czas będzie spokój
Błąd się nie zapala, a dpf wypala się prawidłowo.
Oczywiście razem z praniem dpfu wymieniłem czujnik różnicy ciśnień i wszystko zadaptowalem.
Myślę że na jakiś czas będzie spokój
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 lut 2022, o 18:27
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Skierniewice
Czujnik ciśnienia spalin (DPF)
Witam. Gdzie szukać przyczyny. Padł mi czujnik ciśnienia spalin i po wymianie i wgranie nowego po ok 400 km padł ponownie.
Proszę o podpowiedź gdzie i co szukać
Proszę o podpowiedź gdzie i co szukać
- perzu126
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
- Auto: Opel Insignia B St
- Kod silnika: D20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kepno
Re: P2002 - niska wydajność filtra sadzowego (DPF)
Insignia 2019, 130000km nalotu i ten sam problem. Czyszczony filtr, nowy czujnik różnicowy. Czy naprawdę nowy filtr może tu cos zmienić? Co ciekawe przy około 90tys km była aktualizacja softu- może tu jest trop?