--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sprzęgło
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4205
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Sprzęgło
U mnie właśnie przy trochę ponad 200 tys. km przebiegu miałem takie objawy. Profilaktycznie wymieniłem też dwumasę, aby za chwilę nie okazało się, że i ona jest do wymiany. Ale przy 40 tys. to faktycznie dziwne, że już się ślizga... bo nie sądzę abyś miał sportowe zapędy tym samochodem Piszesz o dwudziestu latach stażu, to też nie sądzę abyś nie wiedział jak się rusza i zmienia biegi cokolwiek by na ten temat mówiło ASO.
Smutne jest to, że traktują sprzęgło jako część eksploatacyjną i szanse na wymianę gwarancyjną są w zasadzie znikome...
Smutne jest to, że traktują sprzęgło jako część eksploatacyjną i szanse na wymianę gwarancyjną są w zasadzie znikome...
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sprzęgło
Pojechałem jeszcze dziś do zaprzyjaźnionego mechanika GM Serwis.
Po jeździe testowej pojechaliśmy na podnośnik i... jest wyciek na połączeniu skrzyni biegów i silnika - tłusta rzecz która najprawdopodobniej jest olejem.
Jutro jadę do ASO walczyć o swoje, bo niesprawne sprzęgło jest zapewne wynikiem powstałej nieszczelności
PS. Sportowe zapędy mam bo moc kusi, ale palić gumę to raczej nie - bardziej mocno cisnąc na trasie
Po jeździe testowej pojechaliśmy na podnośnik i... jest wyciek na połączeniu skrzyni biegów i silnika - tłusta rzecz która najprawdopodobniej jest olejem.
Jutro jadę do ASO walczyć o swoje, bo niesprawne sprzęgło jest zapewne wynikiem powstałej nieszczelności
PS. Sportowe zapędy mam bo moc kusi, ale palić gumę to raczej nie - bardziej mocno cisnąc na trasie
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Czyżby uszczelniacz na wale pościł a jeśli oleju nie ubywało to uszczelniacz na wyslrzegliku.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Sprzęgło
Zobaczymy, muszą w ASO w ramach gwarancji zrzucić skrzynię i usunąć wyciek.
Napiszę co zawiniło...
Napiszę co zawiniło...
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 4 cze 2017, o 07:37
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Panowie w mojej Insygni 2.0 dtci 160km mam problem, bo sprzęgło łapie od samego dołu, praktycznie nikt nie potrafi ruszyć tym samochodem. Już się przyzwyczaiłem, ale czy to normalne? Należy delikatnie puszczać, jak załapie przytrzymać do lekkiego poruszenia i dopiero odpuścić i jechać dalej. Nie drży, ani nie piszczy.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4205
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Sprzęgło
Po pierwsze to Insigni, nie Insygni, po drugie nie, to nie jest normalne.
Udaj się do mechanika, trzeba sprawdzić, bo to może być kilka rzeczy (od zapowietrzonego układu po uszkodzone sprzęgło).
Udaj się do mechanika, trzeba sprawdzić, bo to może być kilka rzeczy (od zapowietrzonego układu po uszkodzone sprzęgło).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Sprzęgło
Na początek odpowietrz. Jak mi sprzęgło wymienili yo też się jechać nie dało. Jak na parkingu powtórzyłem odpowietrzanie samemu to dopiero zaczęło chodzić jak powinno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 4 cze 2017, o 07:37
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Mój błąd "Insigni". Domyślam się, że skoro poprzedni właściciel niedawno wymieniał klocki i tarcze hamulowe mógł nie przeprowadzić odpowietrzania układu i to powoduje problem ze sprzęgłem, postaram się załatwić sprawę w weekend i zdam relację, dzięki
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Sprzęgło
Czy ma ktoś wiedzę czy wymiana samego sprzęgła bez koła dwumasowego w silniku a20nht wymaga szczególnej uwagi przy którymś z kroków?
EDIT:
Dodam jeszcze, że jest to 4x4
EDIT:
Dodam jeszcze, że jest to 4x4
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 lis 2015, o 11:57
- Auto: insignia 2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Sprzęgło
Cześć, to mój pierwszy post na tym forum nie przedstawiłem się oraz jeszcze nie pokazałem swojego auta ale to zrobię
Mam problem ze swoim autem a dokładniej w momencie odpuszczania sprzęgła następuje jakby strzał, mechaniczny dźwięk jakby stuknięcie się o siebie 2óch metalowych częsci. Dzieje sie tak na 1,2 oraz 3 biegu im silnik cieplejszy tym jest to mniej słyszalne, w momencie wrzucania samego biegu jest słyszalny odgłos puknięcia dość głośny.
Mieliście z czymś takim do czynienia lub wiecie co może być tego powodem?
dzięki za odpowiedź
Mam problem ze swoim autem a dokładniej w momencie odpuszczania sprzęgła następuje jakby strzał, mechaniczny dźwięk jakby stuknięcie się o siebie 2óch metalowych częsci. Dzieje sie tak na 1,2 oraz 3 biegu im silnik cieplejszy tym jest to mniej słyszalne, w momencie wrzucania samego biegu jest słyszalny odgłos puknięcia dość głośny.
Mieliście z czymś takim do czynienia lub wiecie co może być tego powodem?
dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 7 lip 2017, o 18:20 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4205
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Sprzęgło
Myślimy, że niepotrzebnie zakładasz nowe tematy.
Może kończy się sprzęgło, a może dwumasa. Poczytaj forum, to się dowiesz jak sprawdzić jedno i drugie.
Może kończy się sprzęgło, a może dwumasa. Poczytaj forum, to się dowiesz jak sprawdzić jedno i drugie.
Re: Sprzęgło
Panowie ktora strona ma byc zalozona tarcza sprzeglowa bo mam po regeneracji i zadnych znakow nie mam na niej tym wypustem do skrzyni czy do silnika ?
Wydaje mi sie ze tym dłuższym frezem do silnika ale wole sie upewnic zeby 2 razy nie rozbierac?
-- 14 lip 2017, o 19:51 --
Podpowie ktos ?
Wydaje mi sie ze tym dłuższym frezem do silnika ale wole sie upewnic zeby 2 razy nie rozbierac?
-- 14 lip 2017, o 19:51 --
Podpowie ktos ?
Ostatnio zmieniony 14 lip 2017, o 20:45 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Re: Sprzęgło
Kolego dłuższym frezem tarcza ma być w stronę docisku czyli skrzyni a nie silnika...pozdr
Re: Sprzęgło
Panowie a jest po zdjęciu skrzyni jakieś łożysko igiełkowe na wale korbowym(prowadzące wałek sprzęgłowy),czy to łożysko jest w skrzyni biegów?Coś tam sobie cicho chrobocze od dłuższego czasu i zastanawiam się czy to od łożyska czy dwumasy.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Sprzęgło
ASO w końcu zdiagnozowało przyczynę zacinania się pedału sprzęgła, która występuje u mnie od przebiegu 20,000 km (auto miało wówczas 10 m-cy). Teraz ma 45,000 i prawie 2 lata, nic się nie zmieniło, pedał przycina jak przycinał, z tym że dzieje się to z reguły przy ciasnym zakręcie w prawo (gdy siła przeciążenia działa w lewo) lub gdy auto podskoczy na wybojach.wassermann pisze:W niemal nowej Insignii (20 tys. km) zaczęły pojawiać się objawy nieodbijania pedału sprzęgła. Zjawisko niepokojące, występuje na pewno, jestem wyczulony na takie drobiazgi. Pewnego dnia żona wróciła do garażu, czekałem tam na nią i mówię - czemu tak śmierdzi samochód, zgadzamy się, że to zapach sprzęgła. Żona mówi, że przy ruszaniu miała wrażenie, jakby sprzęgło zostało w połowie, ale zrzuciła to na karb niedawnego zabiegu chirurgicznego lewej nogi i jej obniżonej sprawności (2 tyg. nie mogła jeździć). Od tego czasu minęły 3 tygodnie, a samochód kilka razy wprawił mnie w niepokój - zawsze takie same okoliczności - auto rozgrzane, wrzucenie dwójki (obojętnie rozpędzanie czy redukcja), dość wysokie obroty (bo rozpędzanie energiczne, a redukcja przed zakrętem przy jeździe po serpentynach), a pedał nie wraca za nogą, tylko jakby "przywieszał się" po drodze. Samochód jedzie prawie normalnie (prawie, bo przy rozpędzaniu przez to mi szarpnął, jakbym nie umiał jeździć), nie ma zapachu sprzęgła. Potem kilkaset kilometrów trasy normalnie, bez żadnych objawów. Pedał sam w końcu wraca po 2-3 sek, nie trzeba go poprawiać nogą, nie ucieka sam w dół (co już przeżyłem w innym aucie), po prostu nie odbija od razu do końca jak powinien.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO z oficjalną reklamacją, wkurza mnie ten układ przeniesienia napędu od początku - stukająca dwumasa - i w ogóle jakiś specjalnych umiejętności potrzeba, żeby ruszać, albo jeździć w korku, tym autem płynnie. Ponad 20 lat jeżdżę różnymi samochodami, ale Insignia (przynajmniej 2.0T) rządzi się swoimi prawami. Niech mi udostępnią inny egzemplarz do porównania, inaczej nie uwierzę, że tak ma być. Nieodbijające sprzęgło to już za wiele.
Czy ktoś miał podobne objawy?
Wymieniony kpl. sprzęgła, pompa sprzęgła, całe połączenie, wiele razy napełniany płyn hamulcowy (roboczy dla sprzęgła) i odpowietrzany układ, oględziny mechanizmu pedału - nic nie pomogło.
No to teraz najlepsze - przyczyna:
Ponadnormatywny luz osiowy wału korbowego (silnik poprzeczny, więc wał z luzem osiowym przesuwa się lewo-prawo), stąd te zachowanie przy zakrętach w prawo. Dopuszczalny luz 0.25 mm. Stwierdzony u mnie 1.5 - 1.7 mm. Gratulacje. Samochód czeka na wizytę, będzie totalnie rozbebeszony, dopiero po tym werfyfikacja przyczyny samego luzu, znalezienie pomysłu na eliminację, ściągnięcie potrzebnych części, akceptacje GM, złożenie do kupy, testy... Straszą nawet miesięcznym przestojem! A rata leasingowa czekać nie będzie. Co mi się za egzemplarz trafił, najpierw dwumasa rozklekotana od nowości i sprzęgło biorące nienormalnie krótko, a do tego luzy na wale jak w starym Ursusie (gdzie tam, Ursus pewnie miał solidniejszą jednostkę)...
M.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Sprzęgło
No to jak luz osiowy wału to nic tylko panewki oporowe
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Sprzęgło
Tak, na gwarancji. Przynajmniej teraz są takie zapowiedzi ze strony salonu. Ale GM wyjścia nie ma, bo sprawa pojawiła się już rok temu w zgłoszeniach, ale usterka nie została poprawnie zdiagnozowana i naprawiona mimo kilku wizyt. Tyle że ASO spieszy się, żeby to zacząć od razu, bo gwarancja upływa po 20.10 i tak będzie bezpieczniej. A jakby nagle GM zmieniło kurs, to niech się leasingodawca kłóci - ja mam wynajem z pełnym serwisem, a wada leży w pojeździe. No ale wiadomo, to wszystko potrafi napsuć krwi, a nierzadko takie sprawy przeciągają się i to z udziałem prawników. Na razie ASO współpracuje, tyle że oni zatańczą tak jak im ostatecznie GM zagra. Ale usterka jest ewidentna.
O zastępczym wstępnie wspominali, ale ja mam drugie auto, a co mi po jakiejś Astrze 1.4, przecież ona mi mojej Insi nie zastąpi. Chyba że nadarzy się okazja do przetestowania walorów nowej Insi
M.
-- 4 paź 2017, o 14:32 --
No i jest decyzja. Auto w serwisie od paru dni, wszystko rozebrane, GM się interesuje priorytetowo
Diagnoza potwierdzona - przyczyną blokowania pedału sprzęgła był przesuwający się wzdłuż swojej osi korbowód, który powodował "ucisk" na wysprzęglik (albo jakoś tak), dlatego zacięcie sprzęgła występowało w zakręcie prawym lub na wybojach (silnik jest przecież ustawiony poprzecznie).
Po rozbiórce - wał korbowy i panewki w stanie uszkodzonym ponad naprawę... Za jakiś czas skończyłoby się wywaleniem korby. Aż dziwne, że to auto brzmiało i jeździło normalnie - jedynie to sprzęgło wskazywało na problem gdzieś tam głęboko... Bo wszystko inne zostało wymienione wcześniej (pompa, wysprzęglik, przewód, sprz+2M, podmiana sprężyny - nic nie pomogło).
Nie pora na rozważania co byłoby gdyby ASO odkryło przyczynę rok wcześniej - bo od początku raportowałem problem ze sprzęgłem. A teraz czekam na... Nowy silnik. Ech.
M.
O zastępczym wstępnie wspominali, ale ja mam drugie auto, a co mi po jakiejś Astrze 1.4, przecież ona mi mojej Insi nie zastąpi. Chyba że nadarzy się okazja do przetestowania walorów nowej Insi
M.
-- 4 paź 2017, o 14:32 --
No i jest decyzja. Auto w serwisie od paru dni, wszystko rozebrane, GM się interesuje priorytetowo
Diagnoza potwierdzona - przyczyną blokowania pedału sprzęgła był przesuwający się wzdłuż swojej osi korbowód, który powodował "ucisk" na wysprzęglik (albo jakoś tak), dlatego zacięcie sprzęgła występowało w zakręcie prawym lub na wybojach (silnik jest przecież ustawiony poprzecznie).
Po rozbiórce - wał korbowy i panewki w stanie uszkodzonym ponad naprawę... Za jakiś czas skończyłoby się wywaleniem korby. Aż dziwne, że to auto brzmiało i jeździło normalnie - jedynie to sprzęgło wskazywało na problem gdzieś tam głęboko... Bo wszystko inne zostało wymienione wcześniej (pompa, wysprzęglik, przewód, sprz+2M, podmiana sprężyny - nic nie pomogło).
Nie pora na rozważania co byłoby gdyby ASO odkryło przyczynę rok wcześniej - bo od początku raportowałem problem ze sprzęgłem. A teraz czekam na... Nowy silnik. Ech.
M.
- cycus_pl
- Klubowicz
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 lut 2016, o 14:38
- Auto: Insignia Sport Tours
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bytom - Sląsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sprzęgło
Witam
Od kilku dni mam dziwne zachowania się silnika mianowicie jadąc na 2 ,3 czy 4 biegu przy 2000 - 3000 obrotów wciskają pedał w podłogę obroty natychmiastowo wrastają do ponad 4500 obrotów ( NIE ZAKAZDYM RAZEM ) a autko jakby jechało normalnie a nie jak na turbo , dziwne uczucie jakby się ślizgało sprzęgło .Czy to możliwe że się kończy sprzęgło czy coś innego ?
pacjentka 1.6 turbo 180KM 156 tyś.
Od kilku dni mam dziwne zachowania się silnika mianowicie jadąc na 2 ,3 czy 4 biegu przy 2000 - 3000 obrotów wciskają pedał w podłogę obroty natychmiastowo wrastają do ponad 4500 obrotów ( NIE ZAKAZDYM RAZEM ) a autko jakby jechało normalnie a nie jak na turbo , dziwne uczucie jakby się ślizgało sprzęgło .Czy to możliwe że się kończy sprzęgło czy coś innego ?
pacjentka 1.6 turbo 180KM 156 tyś.