--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Panie ( ) i Panowie!
Jako nieliczne i skazane na wymarcie grono użytkowników aut z tą jednostką napędową musimy trzymać się razem i chronić przed zadeptaniem przez rosnące rzesze klekociarzy i posiadaczy innych niesłusznych silników. Proponuję wpisywać się tutaj i podawać linki do swoich wątków ku pamięci potomności.
Mój wątek to: Insignia B GS Elite 260 KM 4x4
Inni szacowni użytkownicy, których kojarzę, to:
UTK2011
wassermann
Marduk
Spili
pitterski
Ktoś jeszcze? Zapraszam!
Jako nieliczne i skazane na wymarcie grono użytkowników aut z tą jednostką napędową musimy trzymać się razem i chronić przed zadeptaniem przez rosnące rzesze klekociarzy i posiadaczy innych niesłusznych silników. Proponuję wpisywać się tutaj i podawać linki do swoich wątków ku pamięci potomności.
Mój wątek to: Insignia B GS Elite 260 KM 4x4
Inni szacowni użytkownicy, których kojarzę, to:
UTK2011
wassermann
Marduk
Spili
pitterski
Ktoś jeszcze? Zapraszam!
Ostatnio zmieniony 1 sie 2020, o 21:24 przez jurass, łącznie zmieniany 3 razy.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Dziękuję za dopisanie mnie do ekskluzywnego klubu użytkowników nowej Insi z silnikiem "LTG", życząc sobie i wszystkim, aby te jednostki nie dostarczyły nam żadnych przykrych przygód, przynajmniej przez pierwsze 100,000 km.
Jak pewnie się orientujecie, owa ekskluzywność wynika z tego, że silnik ten zostaje wycofany z oferty w całej Europie i jego następcy nie widać. Wszystko to w związku z wymuszeniem redukcji emisji od września 2018. Na pocieszenie, ewentualny serwis nie powinien być problematyczny, bo samochody z tą jednostką będą nadal opuszczać fabrykę - jako Buick Regal i Holden Commodore.
Jestem prawdopodobnie ostatni, a na pewno jeden z ostatnich, którzy złożyli zamówienie na Insignię 260 KM w Polsce. Możliwość ta skończyła się przed połową marca. W Niemczech jeszcze można zamawiać. Sprawa rozegrała się szybko, jeszcze szybciej niż się zapowiadała, ale na szczęście zorientowałem się w sytuacji na czas. Trochę za wcześnie dla mnie, ale stawką było mieć Insignię, albo zapomnieć w ogóle o Oplu i ze zwieszoną głową pomaszerować do Skody. Udało się, choć na pewno uda się wówczas, gdy zobaczę samochód!
Będę jednym z ok. 25 jeżdżących zakupioną w Polsce Insignią GSi w wariancie 2.0T i jedyną srebrną. Już Vectra była "srebrną błyskawicą" i taki kurs kontynuuję.
Auto będzie z nadwoziem hatchback, wyposażone w miarę kompletnie, w tym fotele OPC Performance czarne, kamera 360 st. i czujniki tylnej strefy, HUD, Bose - poza: Brązową skórą premium, oknem dachowym, aktywnym tempomatem i ogrzewaniem postojowym. Koła letnie będą 20", zimowe 18", na felgach GSi.
Na linki do relacji trzeba poczekać kilka miesięcy. Nie spieszy mi się, niech produkuje się jak najdłużej.
Czego brakuje? Przede wszystkim V6, to jest nieodżałowane i niespełnione marzenie! I trochę manualnej skrzyni. Taka miała być kolejność rozwoju, ale rzeczywistość nie pozwoliła na realizację marzeń. Tymczasem cieszę się jeszcze z obecnej 2.0T 4x4 MY2016, bo mimo gwarancyjnej wymiany silnika (tak, tego samego LTG) nie sposób nie lubić tego samochodu. Można powiedzieć, że obecna Insignia przetarła u mnie (i, co najważniejsze, u mojej żony, która przejmuje stery częściej ode mnie) szlak dla tej kolejnej. I nawet żałuję, że nadejdzie czas rozstania.
M.
Jak pewnie się orientujecie, owa ekskluzywność wynika z tego, że silnik ten zostaje wycofany z oferty w całej Europie i jego następcy nie widać. Wszystko to w związku z wymuszeniem redukcji emisji od września 2018. Na pocieszenie, ewentualny serwis nie powinien być problematyczny, bo samochody z tą jednostką będą nadal opuszczać fabrykę - jako Buick Regal i Holden Commodore.
Jestem prawdopodobnie ostatni, a na pewno jeden z ostatnich, którzy złożyli zamówienie na Insignię 260 KM w Polsce. Możliwość ta skończyła się przed połową marca. W Niemczech jeszcze można zamawiać. Sprawa rozegrała się szybko, jeszcze szybciej niż się zapowiadała, ale na szczęście zorientowałem się w sytuacji na czas. Trochę za wcześnie dla mnie, ale stawką było mieć Insignię, albo zapomnieć w ogóle o Oplu i ze zwieszoną głową pomaszerować do Skody. Udało się, choć na pewno uda się wówczas, gdy zobaczę samochód!
Będę jednym z ok. 25 jeżdżących zakupioną w Polsce Insignią GSi w wariancie 2.0T i jedyną srebrną. Już Vectra była "srebrną błyskawicą" i taki kurs kontynuuję.
Auto będzie z nadwoziem hatchback, wyposażone w miarę kompletnie, w tym fotele OPC Performance czarne, kamera 360 st. i czujniki tylnej strefy, HUD, Bose - poza: Brązową skórą premium, oknem dachowym, aktywnym tempomatem i ogrzewaniem postojowym. Koła letnie będą 20", zimowe 18", na felgach GSi.
Na linki do relacji trzeba poczekać kilka miesięcy. Nie spieszy mi się, niech produkuje się jak najdłużej.
Czego brakuje? Przede wszystkim V6, to jest nieodżałowane i niespełnione marzenie! I trochę manualnej skrzyni. Taka miała być kolejność rozwoju, ale rzeczywistość nie pozwoliła na realizację marzeń. Tymczasem cieszę się jeszcze z obecnej 2.0T 4x4 MY2016, bo mimo gwarancyjnej wymiany silnika (tak, tego samego LTG) nie sposób nie lubić tego samochodu. Można powiedzieć, że obecna Insignia przetarła u mnie (i, co najważniejsze, u mojej żony, która przejmuje stery częściej ode mnie) szlak dla tej kolejnej. I nawet żałuję, że nadejdzie czas rozstania.
M.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2018, o 12:30 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Fakt, że nic nie zastąpi V-ki
Ciekawi mnie dlaczego opel musi rezygnować z silnika 260KM bo nie spełnia emisji spalin, gdy np. Ford Mustang wchodzi na salony Europy z nowym modelem na 2018 rok nadal z silnikiem 5.0 V8? jedni mogą inni nie?
Czy normy emisji to na pewno jedyny powód wycofania się z tego jedynie słusznego silnika?
Ciekawi mnie dlaczego opel musi rezygnować z silnika 260KM bo nie spełnia emisji spalin, gdy np. Ford Mustang wchodzi na salony Europy z nowym modelem na 2018 rok nadal z silnikiem 5.0 V8? jedni mogą inni nie?
Czy normy emisji to na pewno jedyny powód wycofania się z tego jedynie słusznego silnika?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Ale ten 5.0 V8 jest wolnossący i może dlatego przechodzi , a też mieli problem z emisją spalin i nowe silniki doładowane są słabsze
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Silnikowcom łatwiej zaprojektować silnik doładowany który spełnia normy emisji spalin niż wolnossący.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
a jednak chyba nie bo jak się poczyta to właśnie w doładowanych zmniejszają moc żeby zmieścić się w normie bez zmiany pojemności i tak też jest w nowym mustangu
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Silnik doładowany w warunkach laboratoryjnych emituje do atmosfery mniej szkodliwych substancji i jest bardziej oszczędny niż większa wolnossąca jednostka o podobnej mocy. Niewielkiemu silnikowi z turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu łatwiej spełnić coraz to ostrzejsze normy czystości spalin. W praktyce jeżeli mówimy o autach użytkowych do dzisiaj praktycznie tylko Mazda sprzedaje auta wolnossące (spełnia pewnie normy dzięki wysokiemu stopniu sprężania).
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Silnik wymagałby modernizacji - dodania GPF. A to jest konstrukcja GM i zapewne, to jest mój domysł, PSA nie widzi najmniejszego powodu by płacić GM za rozwój jednego silnika do jednego tylko modelu. Mniejsza strata będzie wyrzucić go z oferty i nie sprzedać iluś tam potencjalnie aut, niż płacić za rozwój jednostki GM. Na rynek USA i Australii ten silnik idzie bez modernizacji.
M.
M.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
O, i tu widzę prawdziwy powód wycofania tego silnika, czyli przejęcie przez PSA. Nowe modele jak Crossland X ma już tylko silniki z grupy PSA. Pewnie niedługo i do insigni trafi nowy silnik z oferty PSA. I w tym momencie uważam, że to akurat na plus dla Opla, bo silniki z grupy PSA są lepsze od silników GM. Szczególnie w dieslach, te Fiatowskie 2.0 CDTI stosowane w oplach odpadają w przedbiegach w porównaniu do 2.0 HDI z PSA. Znam obydwa
Nowe jednostki benzynowe, tu już niestety opieram się na opiniach "specjalistów" z magazynów motoryzacyjnych, także są lepsze od silników GM. Pod tym względem to Oplowi wyjdzie na dobre także nie wiem, czy warto było się śpieszyć, czy nie lepiej poczekać na nowe silniki od PSA
Nowe jednostki benzynowe, tu już niestety opieram się na opiniach "specjalistów" z magazynów motoryzacyjnych, także są lepsze od silników GM. Pod tym względem to Oplowi wyjdzie na dobre także nie wiem, czy warto było się śpieszyć, czy nie lepiej poczekać na nowe silniki od PSA
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Benzyny max. 1.6 pojemności, dziękuję, warto było nie czekać
Od lata 1.6 200 KM, a o żadnym mocniejszym na razie nie słychać, nawet w tej pojemności (bo jest 270 KM w Peugeocie 308 GTi, który ewentualnie można by dać do GSi, tyle że nie wiadomo czy ten silnik już spełnia normę czy nie, no i jeszcze trzeba pogodzić ze sobą silnik i skrzynię, a tego nie robi się od ręki).
M.
Od lata 1.6 200 KM, a o żadnym mocniejszym na razie nie słychać, nawet w tej pojemności (bo jest 270 KM w Peugeocie 308 GTi, który ewentualnie można by dać do GSi, tyle że nie wiadomo czy ten silnik już spełnia normę czy nie, no i jeszcze trzeba pogodzić ze sobą silnik i skrzynię, a tego nie robi się od ręki).
M.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, o 19:50 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
A czy przypadkiem PSA nie ma mokrego DPF-a , bo kiedyś rozważałem kupno 607 diesla i właśnie tam było ile pamiętam mokry DPF i był z nim problem i droga wymiana
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Większość jak nie wszystkie francuzy mają mokre.
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Dzięki również za dopisanie do grona używających ten silnik, oby pojawiło się nas jak najwięcej na tym forum
Sądziłem, że mój wątek zaginął w czeluściach forum, ale udało się go odnaleźć: viewtopic.php?f=53&t=5515&p=126261#p126261
Jestem ciekaw co teraz za silnik dadzą do topowej wersji auta już to 260 KM to nie była jakaś wielka rewelacja, a do GSi ta moc to powinno być minimum.
Sądziłem, że mój wątek zaginął w czeluściach forum, ale udało się go odnaleźć: viewtopic.php?f=53&t=5515&p=126261#p126261
Jestem ciekaw co teraz za silnik dadzą do topowej wersji auta już to 260 KM to nie była jakaś wielka rewelacja, a do GSi ta moc to powinno być minimum.
- Marduk
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
- Auto: Insignia 260 KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Słupsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Witam Panowie.
W połowie maja (jak wszystko dobrze pójdzie)odbieram Insignię GS 260 KM wersja Elite z dodatkami: pakietami OPC-line, asystent kierowcy 3, Opel eye, pakiet premium, manetki na kierownicy. Kolor Darkmoon. Fotele: siena perforowana, czarna, z elektryczną regulacją.
Złożyłem zamówienie 8 marca, wg dilera w ostatnim dniu przyjmowania zamówień na ten silnik.
W połowie maja (jak wszystko dobrze pójdzie)odbieram Insignię GS 260 KM wersja Elite z dodatkami: pakietami OPC-line, asystent kierowcy 3, Opel eye, pakiet premium, manetki na kierownicy. Kolor Darkmoon. Fotele: siena perforowana, czarna, z elektryczną regulacją.
Złożyłem zamówienie 8 marca, wg dilera w ostatnim dniu przyjmowania zamówień na ten silnik.
- UTK2011
- Użytkownik
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
- Auto: Insignia GS260KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: z centrum
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Witaj Marduk zatem będziemy mieli kolejnego bywalca ekskluzywnego klubu jak już będziesz miał autko pochwal się w dziale nasze auta oczywiście z fotkami
@wassermann coraz bardziej podoba mi się ta wersja GSi szczególnie w odcieniach szarości jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=yM9Yn9GjBck srebrny też powinien wyglądać ciekawie z czerwonymi zaciskami będzie rakieta teraz z tym silnikiem to istny biały kruk.
@wassermann coraz bardziej podoba mi się ta wersja GSi szczególnie w odcieniach szarości jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=yM9Yn9GjBck srebrny też powinien wyglądać ciekawie z czerwonymi zaciskami będzie rakieta teraz z tym silnikiem to istny biały kruk.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Witaj! Mi udało się złożyć zamówienie pod koniec 12. marca
Co do szarej GSi, to tego koloru Racing Grey z pakietem Black nie ma w serii, to jest Exclusive, za słoną dopłatą. A nie da się skonfigurować Exclusive'a w wariancie GSi. Te na filmach są promocyjne. Zaciski w GSi normalnie są czarne, nie czerwone. Ta szara też mi się podoba, ale jestem zdania, że po przybrudzeniu i w pochmurny dzień nie byłoby już tego efektu wow.
M.
Co do szarej GSi, to tego koloru Racing Grey z pakietem Black nie ma w serii, to jest Exclusive, za słoną dopłatą. A nie da się skonfigurować Exclusive'a w wariancie GSi. Te na filmach są promocyjne. Zaciski w GSi normalnie są czarne, nie czerwone. Ta szara też mi się podoba, ale jestem zdania, że po przybrudzeniu i w pochmurny dzień nie byłoby już tego efektu wow.
M.
- Marduk
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
- Auto: Insignia 260 KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Słupsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Pertyn na swoim kanale pozytywnie ocenił Insignię 260 KM. Tu materiał: https://www.youtube.com/watch?v=zDt35IQJtiw&t=90s
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
Pertyn jak Pertyn, ale komentujący niekoniecznie zgodzili się z tym panem. Reakcja wręcz histeryczna
P.S. @Marduk: Tak, to ja.
M.
P.S. @Marduk: Tak, to ja.
M.
- Marduk
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:19
- Auto: Insignia 260 KM 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Słupsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ekskluzywny klub użytkowników Insignia B 2.0T 260 KM
W przypadku testów samochodów będących bezpośrednią konkurencją aut grupy VW ta histeria jest nadto widoczna. Komentujący nie jeździli, a wiedzą lepiej.