--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Panowie jak w tytule. Okropne drgania przy prędkości 120km i więcej.
Drgania są tak duże że czuć na całej karoserii. Jakby się jechało po "trelince"
Drgania są tak duże że czuć na całej karoserii. Jakby się jechało po "trelince"
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Tylne tuleje przednich wahaczy prawdopodobnie do wymiany na wzmocnione i koła do wyważenia w teście drogowym. Jest parę wątków o tym, wystarczy poczytać.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Pytanie czy przy hamowaniu bije czy też bez
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Po pierwsze weryfikacja czy felgi proste. Jesli tak to kolejno wyważenie wszystkich kół na porządnej dobrze skalibrowanej maszynie, jak masz możliwość to właśnie takiej z testem drogowym, jak nie to zwykłej ale w miarę nowej, nie "rozklekotanej". Ale polecam wybrać porządny serwis wulkanizacyjny, bo lepiej zapłacić więcej raz niż kilka razy po mniej i dalej mieć problem. Ogólnie Iska jest bardzo wrażliwa na złe wyważenie kół, więc na tym nie oszczedzimy.
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
To w 2013 roku fabryka zakłada jeszcze badziewie tuleje...?
Bicia podczas hamowania nie ma.
Może faktycznie kwestia wyważenia, nowe oponki założyłem. Zobaczymy zrobię ten test drogowy.
Bicia podczas hamowania nie ma.
Może faktycznie kwestia wyważenia, nowe oponki założyłem. Zobaczymy zrobię ten test drogowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Wyważ porządnie koła, u mnie były też takie drgania, że przyjemności z jazdy w ogóle nie było, drgała kierownica i nadwozie, ponowne wyważanie kół na porządnej maszynie, nawet bez testu drogowego dało taką poprawę, że inny samochód jest teraz. Coś tam jeszcze w niewielkim stopniu przenosi się na nadwozie powyżej 130 km/h, ale tylne opony mam już w średnim stanie, więc cudów nie oczekuję, kierownica teraz ani drgnie. Na nowych oponach jak u Ciebie auto powinno jechać gładko jak po stole po dobrym wyważeniu kół.
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Ja bym sprawdził jeszcze ciśnienie w oponach - czy jest podobnie na poszczególnych osiach.
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Jezu aż tak... co prawda płaciłem koło 100 za zmianę ale aż taka lipa by była...?
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Sprawdź każda z powyższych sugestii to będziesz wiedział.
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
@soulck a byłeś przy wymianie ? Widziałeś jak dokręcali koła ? Jeżeli to są takie mocne drgania jakie opisujesz to przeważnie któreś z kół przednich nie jest dokręcone.
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Przy złym wyważeniu kół przednich również tak będzie jak pisze autor wątku, u mnie było analogicznie, pomimo dobrego dokręcenia oraz odpowiedniego ciśnienia w kołach. Iśka jest niestety bardzo bardzo czuła na złe wyważenie kół, bo zaraz kierownica bije albo są drgania nadwozia.
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
U mnie bicie między 120-160km/h ustąpiło po zdjęciu kołpaków ze struktur zimowych:-) ale opony swoją drogą też pójdą na wymianę w przyszłym sezonie.
Na letnich felgach i nowych oponach bicia brak.
Na letnich felgach i nowych oponach bicia brak.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Sprawdź przede wszystkim wyważenie, tak jak koledzy piszą. Widziałem i nawet sam miałem przypadek, jak gumiarz zakładał na felgi alu od środka ciężarki dedykowane do felg stalowych, które odpadały po kilku kilometrach jazdy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Koła warto dokrecić bo może się zdażyć tak jak tej insigni która zjeżdżała na stację w prawo a koło w lewo przez autostradę:
http://motoryzacja.interia.pl/wideo/video,vId,2507454
http://motoryzacja.interia.pl/wideo/video,vId,2507454
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Jeżdżę od marca na tych kołach 19 cali plus nowe opony ... ciśnienie 2.6 w oponach ... Fuck nigdy nie podejrzewałem o taką fuszere wulkanizatora....
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Odwalają lipę, że szkoda gadać! Tylko pośpiech i przerób się liczy. Mnie też to raz spotkało, na tylnej osi źle wyważyli i buda drżała tak, że przyjemności z jazdy w trasie nie było. Zaraz po trasie pojechałem gdzie indziej i powiedzieli, że porażka tamto wcześniejsze wyważenie. Bez testu drogowego, co przy przekładaniu samych opon (mam tylko 1 komplet felg) oznacza loterię przy wyważaniu, zwłaszcza 19". No ale tak mam w leasingu. W nowej Insi zrezygnowałem z płacenia za zimowe opony z wymianą i zamówiłem koła od razu z autem (wliczone do wartości) i sam sobie będę jeździł na wymiany gdzie zechcę. Test drogowy na Hunterze to konieczność. W Vectrze korzystałem z tego gdy kupowałem nowe opony i chciałem, by je dokładnie sprawdzono i ułożono optymalnie na feldze (tzw. optymalizacja). Robótka wychodziła chyba 250 zł brutto, ale zakład cieszył się renomą najdroższego. Fakt, że mucha nie siadała jak zrobili.
Akurat świeży Auto-Świat nr 20/2018 ma bardzo interesujący artykuł na ten temat. Jakie wadliwe bywają nowe opony, nie ma reguły, pojedyncze sztuki z tą samą datą potrafią się między sobą znacznie różnić!
M.
Akurat świeży Auto-Świat nr 20/2018 ma bardzo interesujący artykuł na ten temat. Jakie wadliwe bywają nowe opony, nie ma reguły, pojedyncze sztuki z tą samą datą potrafią się między sobą znacznie różnić!
M.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Czyli jednak były niedokręcone ?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
250 zł za taki zabieg to moim zdaniem sporo, jak się ma jeden kpl. felg i przekłada opony co sezon to cena jest nie do zaakceptowania, lepiej wyjdzie kupić drugi kpl. felg. Normalny serwis opon 17 ' na zwykłej maszynie (przekładka opon na te same felgi + wyważenie) u mnie w okolicy to koszt 60 - 100 zł.wassermann pisze: ↑15 maja 2018, o 23:48Robótka wychodziła chyba 250 zł brutto, ale zakład cieszył się renomą najdroższego.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2018, o 09:25 przez Maverick_86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: 120 km./h Kierownica chce wybić zęby...
Nie wiem gdzie takie ceny, ale w Gdańsku przekładka kompletnych felg z wyważaniem to koszt 100zł. Za przekładkę opon na 18" felgach 130-150zł.