--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Poszukiwania odpowiedniej Insignii
Poszukiwania odpowiedniej Insignii
Jako, że moja VB 100 Edition ma już parę lat na karku przyszedł czas na poszukiwania godnej następczyni.
Tym razem wybór padł na Iśkę
Pora na zbieranie informacji i zawracanie głowy innym. W związku z tym mam do Was użytkowników tych aut kilka pytań.
Zacznę od początku. Moje roczne przebiegi to uwaga 6-8tys km. Niewiele więc nie wiem czy jest sens się pchać w Diesla. Więc jeśl benzyna to 1,6 albo 2,0 i tutaj mam małe dylematy.
Sprawa nr 1. Czy wszystkie silniki 2,0 miały AWD? Czy może były też ze zwykłym napędem na jedną ośkę?
Szczerze przyznam, że trochę mnie ten napęd odpycha.
2. Jak wygląda eksploatacja tego napędu? Częstotliwość wymian oleju, koszty...
3. Naczytałem się wczoraj o pękających tłokach w 1,6. Czy to jest jakaś materiałowa wada fabryczna czy może skutek nieodpowiedniej eksploatacji?
4. Jak wygląda spawa modyfikacji silnika 2,0 220KM? Chodzi mi o zmianę IC na wydajniejszy, grubszy DownPipe, strojenie? Może ktoś ma linki do jakiegoś fajnego projektu z tym silnikiem?
Na razie tyle pytań ale pewnie coś mi się jeszcze przypomni
Z góry dzięki za każdą pomoc i informację.
pozdrawiam
Tym razem wybór padł na Iśkę
Pora na zbieranie informacji i zawracanie głowy innym. W związku z tym mam do Was użytkowników tych aut kilka pytań.
Zacznę od początku. Moje roczne przebiegi to uwaga 6-8tys km. Niewiele więc nie wiem czy jest sens się pchać w Diesla. Więc jeśl benzyna to 1,6 albo 2,0 i tutaj mam małe dylematy.
Sprawa nr 1. Czy wszystkie silniki 2,0 miały AWD? Czy może były też ze zwykłym napędem na jedną ośkę?
Szczerze przyznam, że trochę mnie ten napęd odpycha.
2. Jak wygląda eksploatacja tego napędu? Częstotliwość wymian oleju, koszty...
3. Naczytałem się wczoraj o pękających tłokach w 1,6. Czy to jest jakaś materiałowa wada fabryczna czy może skutek nieodpowiedniej eksploatacji?
4. Jak wygląda spawa modyfikacji silnika 2,0 220KM? Chodzi mi o zmianę IC na wydajniejszy, grubszy DownPipe, strojenie? Może ktoś ma linki do jakiegoś fajnego projektu z tym silnikiem?
Na razie tyle pytań ale pewnie coś mi się jeszcze przypomni
Z góry dzięki za każdą pomoc i informację.
pozdrawiam
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Jeżeli przebiegi 6-8 tyś to tylko i wyłącznie benzyna.
1. były z FWD na początku produkcji a później AWD - co do napędu jedni mają problemy inni nie dotykają się go wcale więc kwestia dobrego egzemplarza
3. Ciężko stwierdzić - są różne opinie na ten temat. Ja uważam, że jak się dba tak się ma.
4. spokojnie idzie go kręcić do ponad 280 KM - tylko czy to bezpieczne pozostawiam do Twojej opinii
1. były z FWD na początku produkcji a później AWD - co do napędu jedni mają problemy inni nie dotykają się go wcale więc kwestia dobrego egzemplarza
3. Ciężko stwierdzić - są różne opinie na ten temat. Ja uważam, że jak się dba tak się ma.
4. spokojnie idzie go kręcić do ponad 280 KM - tylko czy to bezpieczne pozostawiam do Twojej opinii
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- szogi84
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
- Auto: Insignia 2.0 benzyna
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
1. Ja mam 2,0 i jest jedna oska napedzana
2. Wymiana jak dobrze pamietam co 30 tysięcy ja wymieniał bende co 15 dopiero lece na wymiane w nastepnym tyg
3. Tu niemam info
4. Mi narazie wystarcza ale moze cos dlubne napewno na 250 to spoko mozna robic
Ja mam swoja od marca nalatalem już ok 5 tysięcy i nic sie nie dzieje polecam
Spalanie od 8,5 do 10,5 polecam fotele sport sa mega wygodne tylko zeby mialy regulacje
2. Wymiana jak dobrze pamietam co 30 tysięcy ja wymieniał bende co 15 dopiero lece na wymiane w nastepnym tyg
3. Tu niemam info
4. Mi narazie wystarcza ale moze cos dlubne napewno na 250 to spoko mozna robic
Ja mam swoja od marca nalatalem już ok 5 tysięcy i nic sie nie dzieje polecam
Spalanie od 8,5 do 10,5 polecam fotele sport sa mega wygodne tylko zeby mialy regulacje
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Hmm 2,0 z napędem na ośkę to byłoby to
A propos wersji Sport. Czy miała zmienione zawieszenie jak np. w przypadku VB Sport czy też VC GTS?
Chodzi mi o obniżenie i lepsze amortyzatory.
To seryjne zawieszenie słabo mi się podoba bo Isia stoi jak na szczudłach i już myślałem o włożeniu sprężyn Eibacha celem obniżenia ale wtedy będą potrzebne sztywniejsze amorki
A propos wersji Sport. Czy miała zmienione zawieszenie jak np. w przypadku VB Sport czy też VC GTS?
Chodzi mi o obniżenie i lepsze amortyzatory.
To seryjne zawieszenie słabo mi się podoba bo Isia stoi jak na szczudłach i już myślałem o włożeniu sprężyn Eibacha celem obniżenia ale wtedy będą potrzebne sztywniejsze amorki
-
- Użytkownik
- Posty: 332
- Rejestracja: 26 kwie 2013, o 09:08
- Auto: Seat Altea
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Wersja SPORT ma inne zawieszenie do tego automatycznie regulowane (Tryb Sport, Tour i Standard). Przy sporcie jest naprawdę twardo ale za to prowadzenie dużo lepsze i trzyma sie jak przyklejony na zakrętach mimo ze krowa ~2 tony.
A co do wysokości to nie wiem - teoretycznie jest już niżej niż normalna wersja ale jak dla mnie to i tak wysoko stoi
A co do wysokości to nie wiem - teoretycznie jest już niżej niż normalna wersja ale jak dla mnie to i tak wysoko stoi
- szogi84
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
- Auto: Insignia 2.0 benzyna
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Odp: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Jeśli weźmiesz wersje sport to prowadzenie jest jak po sznurku w trybie sport i felga 20" kapeć 255albo245 i jest miodzio i wygląd na standardowym zawiasie jest ok jesli chcesz mieć jeszcze ładniej to tylko do dołu 2-3 cm i dystans i bedzie jak dtm
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Ogólnie przy springach do -30/40 mm seryjny amortyzator daje sobie radę. Poniżej tych wartości jest już wskazana wymiana na mocniejsze/sztywniejsze.janek pisze:myślałem o włożeniu sprężyn Eibacha celem obniżenia ale wtedy będą potrzebne sztywniejsze amorki
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Na razie moja wizja wygląda następująco:
- 2,0T lekko dłubnięte,
- napęd przedni,
- zawiecha lekko w dół,
- opona max 245.
Jeszcze jestem ciekaw jak to jest hamulcami bo masa spora. Czy Sporty mają poprawione hamulce? Czy może trzeba przekładać hamulce od np. 2,8?
- 2,0T lekko dłubnięte,
- napęd przedni,
- zawiecha lekko w dół,
- opona max 245.
Jeszcze jestem ciekaw jak to jest hamulcami bo masa spora. Czy Sporty mają poprawione hamulce? Czy może trzeba przekładać hamulce od np. 2,8?
- szogi84
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 00:17
- Auto: Insignia 2.0 benzyna
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Odp: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Tak da się i to calkiem wygodniekicaj pisze:A da się tym jechać po polskich drogach?
Sent from mobile.
A oponki to raczej napewno jak zjade te albo na zamianke z mala doplata to bedzie 255 to i rant w feli bedzie wiekszy a hamulce z 2,8 ktos chyba przekladal i podobno niema rewelki wiec zostaje tansza opcja zimmermann sport i dobre klocki i bedzie spoko
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Kali przełożył hamulce i pisał, że nie ma takiej różnicy jak przekładka od VC OPC
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
1.4x4 bardzo fajna sprawa zwłaszcza juz w 2.0 T
2. Jak padnie to koszt naprawy 2 tyś w ASO.ASO twierdzi,ze oleju nie wymienia się,a sprawdza się tylko poziom i robi minimalne dolewki.Jak są spore dolewki to trzeba naprawiać
3.Co do 1.6 to nie mam pojęcia.Swego czasu sprawdzałem natomiast 3 sztuki 2.0 T i każda miała jakieś problemy z silnikiem.
4.Zmodyfikować można każde auto.Ale osobiście tylko widziałem 2.0 T po programie
Osobiście wybrałbym 2.0 T z tych dwóch
2. Jak padnie to koszt naprawy 2 tyś w ASO.ASO twierdzi,ze oleju nie wymienia się,a sprawdza się tylko poziom i robi minimalne dolewki.Jak są spore dolewki to trzeba naprawiać
3.Co do 1.6 to nie mam pojęcia.Swego czasu sprawdzałem natomiast 3 sztuki 2.0 T i każda miała jakieś problemy z silnikiem.
4.Zmodyfikować można każde auto.Ale osobiście tylko widziałem 2.0 T po programie
Osobiście wybrałbym 2.0 T z tych dwóch
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Kurcze jakoś to 4x4 do mnie nie przemawia
- większa masa,
- większe opory toczenia,
- gorsze przyspieszenie na suchej nawierzchni (zimą szybkie odejście ze świateł mi nie potrzebne, wolę żeby auto się dobrze zbierało przy wyprzedzaniu, 3-4 bieg)
- większa masa,
- większe opory toczenia,
- gorsze przyspieszenie na suchej nawierzchni (zimą szybkie odejście ze świateł mi nie potrzebne, wolę żeby auto się dobrze zbierało przy wyprzedzaniu, 3-4 bieg)
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Jak takie małe przebiegi to może warto pomyśleć o 2,8 v6
Jak już jechać to konkretnie
Jak już jechać to konkretnie
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
No pewnie, że pomyśleć warto. To przecież nic nie kosztuje
Niestety Isia V6 już wykracza poza budżet
-- 3 lip 2014, o 19:41 --
Panowie a powiedzcie mi, do Niemiec po auta to jeździcie sami czy może jest człowiek, któremu możnaby zlecić przyprowadzenie konkretnego auta?
Niestety Isia V6 już wykracza poza budżet
-- 3 lip 2014, o 19:41 --
Panowie a powiedzcie mi, do Niemiec po auta to jeździcie sami czy może jest człowiek, któremu możnaby zlecić przyprowadzenie konkretnego auta?
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Janek - ja byłem w De po 2 auta ostatnio.
Są ludzie na przykład na forum vectraklub.pl którzy jeżdżą od kilku czy kilkunastu aut i mają bardzo dobrą opinię.
Są ludzie na przykład na forum vectraklub.pl którzy jeżdżą od kilku czy kilkunastu aut i mają bardzo dobrą opinię.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
co i za ilejanek pisze:No pewnie, że pomyśleć warto. To przecież nic nie kosztuje
Niestety Isia V6 już wykracza poza budżet
-- 3 lip 2014, o 19:41 --
Panowie a powiedzcie mi, do Niemiec po auta to jeździcie sami czy może jest człowiek, któremu możnaby zlecić przyprowadzenie konkretnego auta?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Masa owszem większa,ale skąd większe opory toczenia? Start będzie również lepszy w 4x4.Do zbierania się na wyższych biegach 4x4 nie ma nic do rzeczy,bo auto normalnie jest przednionapędówką z dołączanym tyłem .janek pisze:Kurcze jakoś to 4x4 do mnie nie przemawia
- większa masa,
- większe opory toczenia,
- gorsze przyspieszenie na suchej nawierzchni (zimą szybkie odejście ze świateł mi nie potrzebne, wolę żeby auto się dobrze zbierało przy wyprzedzaniu, 3-4 bieg)
Osobiście następne auto również będę starał się kupić 4x4
Re: Poszukiwania odpowiedniej Isi
Chodzi mi o to, że nawet jak sprzęgło odłączy tylny napęd to mechanizm różnicowy i tak pracuje bo jest napędzany od toczących się kół tylnych.
A druga sprawa: przegląd samochodu i test hamulców powinno się chyba przeprowadzać na rolkach przystosowanych do obsługi aut AWD żeby nie spalić sprzęgła, a w mojej mieścinie chyba takowych nie ma.
A druga sprawa: przegląd samochodu i test hamulców powinno się chyba przeprowadzać na rolkach przystosowanych do obsługi aut AWD żeby nie spalić sprzęgła, a w mojej mieścinie chyba takowych nie ma.