--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wspomaganie kierownicy
Brak wspomagania - raz jest, raz nie
Witajcie,
Otóż w mojej insigni coś jest nie tak, raz wspomaganie jest a drugi raz już jego nie ma. Jest to bardzo niebezpieczne. jadę sobie wszystko jest ok - wspomaganie jest, lekko przyspieszę i już wspomagania nie ma.
Dodam że podczas hamowania z prędkości też nagle wspomaganie wysiada
Płyn oczywiście jest zalany. nigdzie nic nie ucieka, a wspomaganie ma wtedy kiedy mu się zachcę
Co się mogło stać ?
Otóż w mojej insigni coś jest nie tak, raz wspomaganie jest a drugi raz już jego nie ma. Jest to bardzo niebezpieczne. jadę sobie wszystko jest ok - wspomaganie jest, lekko przyspieszę i już wspomagania nie ma.
Dodam że podczas hamowania z prędkości też nagle wspomaganie wysiada
Płyn oczywiście jest zalany. nigdzie nic nie ucieka, a wspomaganie ma wtedy kiedy mu się zachcę
Co się mogło stać ?
Ostatnio zmieniony 9 sty 2018, o 00:35 przez snorg, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Szukam powodu gorszej pracy układu wspomagania. Sytuacja mniej więcej taka jak na filmie.
https://m.youtube.com/watch?v=6xmjjOLroRU
Podczas kręcenia kiera słychać delikatne buczenie. Głównie na postoju lub na wolnym wchodzeniu w zakręt. Bez znaczenia czy przy cofaniu czy jeździe do przodu. Z początku myślałem że to może łożyska kolumny Mcpersona, ale potem skojarzylem, że problem pojawił się po wymianie paska wielorowkowego, więc obstawiam coś z pompą wspomagania. Jesteście w stanie podpowiedziec co to może być? Czy pasek nieodpowiednio naciągnięty czy jak?
Płyn jest, wycieków brak.
https://m.youtube.com/watch?v=6xmjjOLroRU
Podczas kręcenia kiera słychać delikatne buczenie. Głównie na postoju lub na wolnym wchodzeniu w zakręt. Bez znaczenia czy przy cofaniu czy jeździe do przodu. Z początku myślałem że to może łożyska kolumny Mcpersona, ale potem skojarzylem, że problem pojawił się po wymianie paska wielorowkowego, więc obstawiam coś z pompą wspomagania. Jesteście w stanie podpowiedziec co to może być? Czy pasek nieodpowiednio naciągnięty czy jak?
Płyn jest, wycieków brak.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 lis 2018, o 13:20
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Birmingham
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
U mnie taki sam problem po wymianie paska pompy wspomagania identyczne objawy przy skręcaniu na postoju lub wolnej jeździe i manewrowania kierownica słychać dziwny odgłos z kierownicy zero jakich kolejek wycieków. Ktoś rozwiązał taki problem proszę o pomoc bo mechanik rozkłada ręce
Re: Wspomaganie kierownicy
Witam Forumowiczów, dołączę się z pytaniem do powyższego. Insignia 2.0T 2010r., wspomaganie hydrauliczne. Zaczęło się od skrzypienia przy kołach w trakcie wykonywania skrętów kierownicą. Następnie metaliczny zgrzyt i przestało działać wspomaganie. Założona została używka pompy wspomagania, ale po paru kilometrach ponownie to samo, stwierdzono zablokowany zawór pompy. Sprowadziłem nową oryginalną pompę, zregenerowana została przekładnia - przejechane 200 km i ponownie wspomaganie przestawało działać (nie działa głównie przy niskich obrotach). Stwierdzono także zablokowany zawór w pompie. Wielka prośba czy ktoś ma pomysł gdzie jeszcze można szukać przyczyny, bo raczej wykluczam, żeby nowa pompa była wadliwa. Z góry dziękuję za pomoc.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
A przy okazji naprawy został wymieniony płyn we wspomaganiu czy tylko dolewka?
Re: Wspomaganie kierownicy
Przy każdej zmianie pompy był wlewany nowy olej, nie za bardzo już jest wiem gdzie szukać przyczyny
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Jeszcze mi na myśl przychodzi, że układ został źle odpowietrzony i pompę szlag trafił. Ale to taka hipoteza niespecjalnie potwierdzona czymkolwiek
A ten zawór to gdzie jest? Przy każdej z pomp był nowy?
A ten zawór to gdzie jest? Przy każdej z pomp był nowy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Wspomaganie kierownicy
Gdzie szukac pezyczyn tego, ze kierownica ciezko mi chodzi? Nie ma jakiejs ttagedii, ale nie jest lekko. W porownaniu do kolegi iśki, to u mnie chodzi ciezej. Fakt ze ja mam 20" kola a on 16", ale czy to ma az taki wplyw? Auto okolo 350tkm, pompa nie buczy, olej nie wiem kiedy byl wymieniany. Czy wymiana oleju moze pomoc?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Ja bym z tego faktu tylko się cieszył.
U siebie zmieniłem z 245 letnich 20" na 235 zimowe 18" i kierownica chodzi wyraźnie lżej w każdym trybie (Sport, Tour). Bardzo chętnie osłabiłbym wspomaganie, bo jest dla mnie za silne.
Na balonowych 16" i oponach zapewne 215 u Twojego kolegi na pewno lata luźno w porównaniu do Twoich 245 na 20". Różnica będzie bardzo duża i tak ma być.
Poza tym (nie jestem pewien), ale czy Insia nie ma już wspomagania w pełni elektrycznego?
M.
U siebie zmieniłem z 245 letnich 20" na 235 zimowe 18" i kierownica chodzi wyraźnie lżej w każdym trybie (Sport, Tour). Bardzo chętnie osłabiłbym wspomaganie, bo jest dla mnie za silne.
Na balonowych 16" i oponach zapewne 215 u Twojego kolegi na pewno lata luźno w porównaniu do Twoich 245 na 20". Różnica będzie bardzo duża i tak ma być.
Poza tym (nie jestem pewien), ale czy Insia nie ma już wspomagania w pełni elektrycznego?
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 cze 2016, o 01:26
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Wspomaganie kierownicy
Ja ujezdzam to auto na taksowce a nie na wyscigach autostrafowych, wiec lekko krecąca sie kiera jest dla mnie wazna. Najdziwniejsze jest to, ze przesiadlem sie na Insignie z 10cio letniej bmki 7 i mialem wrazenie, ze kiera w Insigni kreci sie o niebo lepiej. Teraz ujezdzam tez nowego sprintera i to jest zalamka, jak sie przesiadam ze sprintera do Insigni...
-
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 16 wrz 2017, o 07:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Wspomaganie kierownicy
Ja ma porównanie między Insigną a Laguną i w lagunie chodzi lepiej przynajmniej trzy razy.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Co to znaczy "lepiej" i w jakich warunkach? Dla mnie w poprzedniej Insignii (2015, zawieszenie FlexRide + Hiper Strut, opony letnie 245) było abslotunie idealne - tzn. na postoju odpowiednio silne, a przy wysokiej prędkości i trybie Sport - odpowiednio słabe, zapewniające eliminację drgnięcia ręki. Moja żona z łapkami chudymi jak zapałki, podziela ten pogląd. W nowej Insignii wspomaganie jest - także dla niej - za silne, i to na kołach 20". Dlatego każdy ma inne znaczenie "lepiej". Na pewno nie jest tak, że "silne = dobre". Pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem 10 lat temu do Octavii II ze wspomaganiem degresywnym (im szybciej - tym słabsze), byłem bardzo zadowolony jego działaniem przy wyższej prędkości (tak od ok. 120 km/h), kiedy kierownicę "murowało". A jednocześnie przy parkowaniu kręciło się bez wysiłku. Świetnie dobrana progresja, a raczej właśnie "degresja".
Poza tym zwracam uwagę, na własnym przykładzie, że odczucie siły wspomagania BARDZO zależy od szerokości i rodzaju opon. Jeśli autor wątku porównuje 245/35 R20 z 215/60 R16, to różnica jest zapewne ogromna.
Przy okazji zasadne jest pytanie o możliwość przeprogramowania siły wspomagania. Czy ktoś przerabiał taką możliwość? Jestem niemal pewny, że jest to wykonalne, a utwierdził mnie w tym taki oto wątek:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=55078
M.
Poza tym zwracam uwagę, na własnym przykładzie, że odczucie siły wspomagania BARDZO zależy od szerokości i rodzaju opon. Jeśli autor wątku porównuje 245/35 R20 z 215/60 R16, to różnica jest zapewne ogromna.
Przy okazji zasadne jest pytanie o możliwość przeprogramowania siły wspomagania. Czy ktoś przerabiał taką możliwość? Jestem niemal pewny, że jest to wykonalne, a utwierdził mnie w tym taki oto wątek:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=38&t=55078
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 328
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Czy ktoś wie od którego rocznika było montowane elektryczne wspomaganie?
Po dekoderze vin idzie to sprawdzić?
Widnieje kilka wersji:
NV7: Wspomaganie układu kierowniczego ze zmiennym stosunkiem wspomagania
NJ1: Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania, elektrohydrauliczne,
N40: Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania
Czy NJ1 to właśnie elektryczne wspomaganie?
Po dekoderze vin idzie to sprawdzić?
Widnieje kilka wersji:
NV7: Wspomaganie układu kierowniczego ze zmiennym stosunkiem wspomagania
NJ1: Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania, elektrohydrauliczne,
N40: Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania
Czy NJ1 to właśnie elektryczne wspomaganie?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3078
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Tak jest u mnie, elektryczne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
W ASO mówili mi, że moja poprzednia Insignia (polift) miała elektryczno-hydrauliczne wspomaganie, a dopiero nowa Insignia (obecny model) ma elektryczne. Na pewno miałem zmienną siłę wspomagania. Ale co dokładnie tam siedziało? Sam nie wiem.
Wg VIN miałem jeszcze inny kod - NJ2 - elektryczne wspomaganie z napędem pasowym
RM 2016.
Tylko czy to "elektryczne" nie oznacza mimo wszystko elektro-hydraulicznego?
Czysto elektryczne mam w obecnej Insignii B - i jest wyczuwalna zmiana na gorsze w porównaniu do Insignii A FL (kierownica przy dużej prędkości jest czuła na mikro ruchy i "miękka" wokół punktu centralnego).
M.
Wg VIN miałem jeszcze inny kod - NJ2 - elektryczne wspomaganie z napędem pasowym
RM 2016.
Tylko czy to "elektryczne" nie oznacza mimo wszystko elektro-hydraulicznego?
Czysto elektryczne mam w obecnej Insignii B - i jest wyczuwalna zmiana na gorsze w porównaniu do Insignii A FL (kierownica przy dużej prędkości jest czuła na mikro ruchy i "miękka" wokół punktu centralnego).
M.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, o 18:17 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wspomaganie kierownicy
Ja mam tak:
NJ0 UKŁAD KIEROWNICZY - ZE WSPOMAGANIEM, PRZEŁOŻENIE STAŁE, ELEKTRYCZNY OGRANICZONA RUCHOMOŚĆ ZĘBATKI
lub z innego dekodera:
NJ0 = WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO O NIEZMIENNYM STOSUNKU WSPOMAGANIA, ELEKTRYCZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
NJ0 UKŁAD KIEROWNICZY - ZE WSPOMAGANIEM, PRZEŁOŻENIE STAŁE, ELEKTRYCZNY OGRANICZONA RUCHOMOŚĆ ZĘBATKI
lub z innego dekodera:
NJ0 = WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO O NIEZMIENNYM STOSUNKU WSPOMAGANIA, ELEKTRYCZNE O ZREDUKOWANYM PRZEŁOŻENIU
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)