--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
B20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Witam pasjonatów i właścicieli opla Insigni. Postaram się krótko opisać własny problem i z tego co czytam może wrzucić nowy. A mianowicie jestem posiadaczem Isi B luty 2018 (tak na marginesie jest to moja 3 Isia - 2010, 2014 i 2018 wszystkie 2.0 diesel ) w poprzedniczkach tego tupu zjawisk nie bylo a tej..... no właśnie co do tych obrotów - rano jak zimny ok rozumiem 1000 - 1100 po zagrzaniu się do temp. 90 stopni no cóż dalej obroty na jałowym 1000-1100 i spalanie 1.5 l oczywiscie przy włączonym nadmuchu i temp ustawioną na 23-24 stopnie i co.... po wylaczeniu nadmuchu obroty spadaja do 800 a teraz najlepsze włączamy nadmuch ( oczywiście obroty do 1100) i co robimy zmniejszamy tylko temp. do ok 15-16 stopni i za jakąś chwilke obroty na 800. Dobra mówię Isia na gwaracji więc wizyta w ASO. Pan wysłuchał mojego problemu i zaprosił mnie autem na serwis tam kazano wyłączyć silnik- przyszedł serwisant z jakimś miernikem i zmierzył akumulator (powinien mieć na całkowitym wyłączeniu 760 czegos tam a ma 540) diagnoza doładować akumulator no chyba że chcę się umówić na diagnostykę - oczywiście i zdecydowane TAK (ale to w piątek) a że mnie to źrebi zaprosiłem Pana do auta na maly teścik - włączony silnik nadmuch włączony ustawiona temp. 15 stopni (obroty 800)włączone podrzewanie tylnej szyby, pogrzewanie kierownicy, podgrzewanie siedzeń, pogrzewanie tylnej kanapy, włączone światła i co.... obroty nawet nie drgnęły - 800 i gdzie logika rozładowanego akumulatora, powinny obroty przy takim poborze prądu podskoczyć do góry. To na tyle miało być krótko a wyszła litania. Czekam na pomysły i sugestie. Wizyta w ASO aktualna ciekawe co zrobią. Dam znac. Pozdrawiam
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
760 i 540 to pewnie Ah, czyli prąd rozruchowy. Samo doładowanie powinno pomóc, chyba że się zrobiło zwarcie na celach - co nie jest wykluczone mimo młodego wieku auta/akumulatora.
A te swoje działania robisz z klimą włączoną czy wyłączoną?
Drugi pomysł - nie masz czasem grzania elektrycznego przedniej szyby, ale na zasadzie grzałki w nadmuchu? Takie coś mi przyszło na myśl tylko...
A te swoje działania robisz z klimą włączoną czy wyłączoną?
Drugi pomysł - nie masz czasem grzania elektrycznego przedniej szyby, ale na zasadzie grzałki w nadmuchu? Takie coś mi przyszło na myśl tylko...
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Rooff nie żebym się czepiał ale Ah to pojemność, prąd rozruchowy to A.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1023
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Ja bym obstawiał ze działa HAVAC, mam tak samo jak tylko zrobi się chłodniej na zewnątrz obroty nie spadają do puki wnętrze nie nagrzeje się do zapodanej temperatury na klimatronicu. Na początku też myślałem że jest coś nie halo z wozidłem.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Nooooo - nie będę już tego poprawiał, bo Twój post wtedy nie będzie miał sensu
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Rooff odpowiedź na twoje pytanie czy z klimą czy bez powiem Ci że robiłem bez klimy ale że wbiłeś tzw klina to poszedłem i sprawdziłem z klimą a wyglada to tak: po włączeniu silnika i temp na 15 obroty 800 ale uruchamiając klime obroty wskakuja na równe 1000 i tak sie trzymają nawet po ustawieniu temp na 27 stopni ale wylączając klime i temp pozostaje na 27 obroty podskakują na 1100 a tylko temp na 15 obroty na 800. Powiem tak ze przy włączonej klimie te obroty na 1000 to uwazam za normalne - ale bez klimy to istny ewenement i konia z rzedu temu kto to rozwikła.
Co do tej grzałki to nie wiem - dobre pytanie - może rzeczywiście tak być bo przy zimnym silniku ujade kawałk tj ok 1 - 1,5 km temp ustawiona na 26 to powiem szczerze że za chwile dmuch ciepło a wskaźnik temp sinika ni drgnie. No cóż dowiemy się czy owa grzałka istnieje.
Narazie pozdrawiam
Co do tej grzałki to nie wiem - dobre pytanie - może rzeczywiście tak być bo przy zimnym silniku ujade kawałk tj ok 1 - 1,5 km temp ustawiona na 26 to powiem szczerze że za chwile dmuch ciepło a wskaźnik temp sinika ni drgnie. No cóż dowiemy się czy owa grzałka istnieje.
Narazie pozdrawiam
Re: A20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Roff i dowiedzialem się w sprawie tej grzałki - poszperalem, popytalem, poczytałem i niestety nie mam ów grzałki do ogrzewania nie posiada moja Isia, także pozostaje jeszcze wizyta w ASO. Pozdrawiam
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1023
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: B20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Jeśli w ciepłej hali serwisowej podczas wizyty w ASO obroty miałeś na prawidłowym poziomie to oznacza to ze temp otoczenia i temp na klimatroniku były takie same albo podobne i dlatego nie podskoczyły Ci obroty.Sprawdz rozkoduj sobie nr.Vin
i doszukaj takiego wpisu w specyfikacji.
CJ2 HVAC SYSTEM - AIR CONDITIONER FRT, AUTO TEMP CONT, AUX TEMP CONT
i doszukaj takiego wpisu w specyfikacji.
CJ2 HVAC SYSTEM - AIR CONDITIONER FRT, AUTO TEMP CONT, AUX TEMP CONT
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
- Auto: zafira tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
A może masz to:
C32 = SYSTEM SZYBKIEGO OGRZEWANIA Z NAGRZEWNICĄ ELEKTRYCZNĄ (QUICKHEAT)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
C32 = SYSTEM SZYBKIEGO OGRZEWANIA Z NAGRZEWNICĄ ELEKTRYCZNĄ (QUICKHEAT)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 14:43
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Szczecin
Re: B20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Czy kolega rozwiązał problem z obrotami? U mnie co prawda Isia A polift 2017 r. Ten sam silnik automat i obroty w górę jak tylko wlacze dmuchawę, obojętnie czy klima czy bez. Dodatkowo mam jakby Świerszcze z okolic schowka (o ile może mieć to związek) przy włączonej dmuchawie zwłaszcza na niskich biegach. Czy ładowanie aku przyniosło skutek?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 sty 2022, o 11:18
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wakefield
Re: B20DTH wysokie obroty na biegu jałowym
Mam to samo w swojej ,czekam na rozwiązanie sprawy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk