Może się spalić a raczej zalać przetwornica. Umiejscowiona jest centralnie pod lampą. Jako najniższy punkt lampy to woda tam spływa zalewając powoli przetwornicę.lufa9999 pisze: ↑3 gru 2018, o 18:31A miał ktoś taki przypadek: w zeszłym roku cały rok parowała mi prawa lampa. Mechanik oglądał, kombinował a problem był. Za to lewa lampa była suchutka. W tym roku paruje mi mocno lampa lewa a prawa jest sucha. Miał ktoś tak? Co to za diabelstwo? A w ogóle, cy od zaparowania lampa może się popsuć?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zaparowany reflektor kondensacja lamp
- crazyivan
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 21:18
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bartoszyce
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 1 kwie 2019, o 19:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
w mojej isi w tylnich lampach były dziurki nie zaklejone,nie wiem do czego służyły.Problem ustał
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 12:26
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Użytkownik
- Posty: 190
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Czy do tych odpowietrzników żeby sie dostać i wyczyścić powietrzem trzeba ściągnąć lampę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 06:47
- Auto: Insignia A HB FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Cześć,
Borykam się z problemem wody w tylnej lampie (polift, HB).
Zdjęcie: https://1drv.ms/u/s!AiIP1yMzIL8O9SSXxaVCU4d203B7
Po wyjęciu lampy i przechyleniu "szpikulca" (tam gdzie lampa się zwęża najmocniej) w dół, wyciekło sporo wody, ale więcej nie chce, a jest tam jej jeszcze ze 2-3 łyżki stołowe. Próbowałem w jakiś sposób rozebrać lampę na części pierwsze, ale są dwa rodzaje śrub - normalne krzyżakowe i jakies niestandardowe trójkątne. Krzyżakowe odkręciłem, ale nie udaje mi się nic zdemontować (mimo, iż wygląda jakby po ich demontażu można było zdjąć front przezroczysty lampy).
Próbowałem przy wyjętych żarówkach używać suszarki, ale po 30 minutach skutek jest żaden. Od biedy, w wolny dzień zdemontuję reflektor i zostawię go na słońcu na cały dzień (może odparuje spokojnie), ale to słabe rozwiązanie.
Ktoś wie może jak rozebrać lampę na części pierwsze? Potrzeba odkręcić te dziwne śruby? A jeśli tak, to jak je odkręcić (czym? gdzie to znaleźć?).
z góry dzięki!
Borykam się z problemem wody w tylnej lampie (polift, HB).
Zdjęcie: https://1drv.ms/u/s!AiIP1yMzIL8O9SSXxaVCU4d203B7
Po wyjęciu lampy i przechyleniu "szpikulca" (tam gdzie lampa się zwęża najmocniej) w dół, wyciekło sporo wody, ale więcej nie chce, a jest tam jej jeszcze ze 2-3 łyżki stołowe. Próbowałem w jakiś sposób rozebrać lampę na części pierwsze, ale są dwa rodzaje śrub - normalne krzyżakowe i jakies niestandardowe trójkątne. Krzyżakowe odkręciłem, ale nie udaje mi się nic zdemontować (mimo, iż wygląda jakby po ich demontażu można było zdjąć front przezroczysty lampy).
Próbowałem przy wyjętych żarówkach używać suszarki, ale po 30 minutach skutek jest żaden. Od biedy, w wolny dzień zdemontuję reflektor i zostawię go na słońcu na cały dzień (może odparuje spokojnie), ale to słabe rozwiązanie.
Ktoś wie może jak rozebrać lampę na części pierwsze? Potrzeba odkręcić te dziwne śruby? A jeśli tak, to jak je odkręcić (czym? gdzie to znaleźć?).
z góry dzięki!
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Sporo wody musi być gdzieś od góry nie szczelna lub lewy bok.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Również mam podobny problem,tylko nie aż w takim stopniu
lampy nie rozbierzesz ponieważ klosz jest przyklejony do obudowy.
najlepiej się pozbyć wody poprzez miejsce gdzie jest zamontowana żarówka od światła przeciwmgielnego,poprzez odpowiednie przechylanie lampą wylałem wodę do zera,pozostała tylko rosa
Ja odkręciłem wszystkie śrubki,łącznie z tymi nietypowymi, te nietypowe trzymają tylko ten dodatkowy plastik i nie mają przejścia przez obudowę na wylot.
U góry lampy w miejscu przyklejenia klosza do obudowy miałem niewielką nieszczelność lub tak mi się wydawało ale zalałem to plastikiem na gorąco,oraz śruby na krzyżak dokręciłem i zalałem plastikiem
lampy nie rozbierzesz ponieważ klosz jest przyklejony do obudowy.
najlepiej się pozbyć wody poprzez miejsce gdzie jest zamontowana żarówka od światła przeciwmgielnego,poprzez odpowiednie przechylanie lampą wylałem wodę do zera,pozostała tylko rosa
Ja odkręciłem wszystkie śrubki,łącznie z tymi nietypowymi, te nietypowe trzymają tylko ten dodatkowy plastik i nie mają przejścia przez obudowę na wylot.
U góry lampy w miejscu przyklejenia klosza do obudowy miałem niewielką nieszczelność lub tak mi się wydawało ale zalałem to plastikiem na gorąco,oraz śruby na krzyżak dokręciłem i zalałem plastikiem
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Witam, ja miałem problem z dużą ilością wody w przednim reflektorze. Za pierwszym zalaniem po wysuszeniu działały ledy oraz ksenon. Po wysuszeniu pojechałem na urlop, na którym w trakcie burzy kolejny raz zalało reflektor. Mam model my2012, mocowanie lampy do zderzaka jest poprawione, nie było pęknięcia w tym miejscu jak również żadnym innym. Zdecydowałem się na uszczelnienie lampy silikonem w miejscu styku klosza z całym reflektorem. Najpierw wyczyściłem łączenie benzyna ekstrakcyjna i szmatką, a potem objechalem reflektor dookoła silikonem bezbarwnym sanitarnym (akurat taki miałem w domu). Po tym zbiegu nie leje się do reflektora. Niestety drugie zalanie było na tyle mocne, że zalało również przetwornicę, którą musiałem wymienić na nową. Koszt 313 PLN.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Witam.
Od wielu miesięcy parują mi mocno reflektory w w/w Insignii. Są tu skrętne bixenony. Lewy do tego stopnia zaparował że przestała działać lampa bi-xenon oraz samopoziomowanie reflektorów. Już dwa razy w międzyczasie mechanicy zaglądali do tych zaparowanych reflektorów ale nie odnaleźli przyczyny. Raz są zaparowane mniej, raz więcej ale problem jest wciąż. Jak napisałem, wczoraj padł lewy reflektor.
Już mnie cholera z tym bierze. Pomyślałem sobie dzisiaj że może by wymienić reflektory na nowe to problem by się rozwiązał. Czy tak by było faktycznie? Mogę mieć pewność że nowe reflektory nie będą parowały? Bo to duży wydatek by był...
Od wielu miesięcy parują mi mocno reflektory w w/w Insignii. Są tu skrętne bixenony. Lewy do tego stopnia zaparował że przestała działać lampa bi-xenon oraz samopoziomowanie reflektorów. Już dwa razy w międzyczasie mechanicy zaglądali do tych zaparowanych reflektorów ale nie odnaleźli przyczyny. Raz są zaparowane mniej, raz więcej ale problem jest wciąż. Jak napisałem, wczoraj padł lewy reflektor.
Już mnie cholera z tym bierze. Pomyślałem sobie dzisiaj że może by wymienić reflektory na nowe to problem by się rozwiązał. Czy tak by było faktycznie? Mogę mieć pewność że nowe reflektory nie będą parowały? Bo to duży wydatek by był...
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Najprawdopodobniej masz pęknięty i rozszczelniony. Najczęstsza miejsce rozszczelnienia to przy górnym mocowaniu (tym języku). Lub już stare, sparciałe uszczelki pod dekielkami - ale to w drugiej kolejności bym winił.
Zerknij na ten temat:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 57&p=51254
Zerknij na ten temat:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 57&p=51254
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Nie chce mi się z tym szarpać, jak już pisałem, były już rozbierane dwa razy przez mechanika, osuszane, i mechanik nie stwierdził uszkodzenia lampy. Jakiś czas potem było dobrze i znowu powtórka z rozrywki. Byłbym skłonny wymienić te reflektory na fabrycznie nowe tylko czy to rozwiąże problem?
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
to zmień mechanika, i oddaj do firmy które się w tym specjalizuje... wysuszą Ci lampę pokleją i będzie spokój na lata... poza tym przeważnie nieszczelność jest mała... u mnie nie było widać nieszczelności przy tych mocowaniach ale proforma je uszczelniłem i przestały parować od ręki.
ale jak Cię stać na nową to jak najbardziej temat jeszcze łatwiejszy...
ale jak Cię stać na nową to jak najbardziej temat jeszcze łatwiejszy...
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8547
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Rozwiążelufa9999 pisze: ↑20 paź 2019, o 14:05Nie chce mi się z tym szarpać, jak już pisałem, były już rozbierane dwa razy przez mechanika, osuszane, i mechanik nie stwierdził uszkodzenia lampy. Jakiś czas potem było dobrze i znowu powtórka z rozrywki. Byłbym skłonny wymienić te reflektory na fabrycznie nowe tylko czy to rozwiąże problem?
Miałam tak samo w poprzednim aucie, też parowała lampa, też czyścili, ozonowali, uszczelniali i nic. Gorzej, że to była lampa wsteczna i to co miało mi drogę przy cofaniu oświetlać ciągle było mokre, nawet woda tam stała czasem, bo aż tak się skraplało. Już żałowałam kolejnych 50zł na rozbieranie, suszenie itp i kazałam zamówić nową z ASO. Przyszła, wymienili, fakturę wrzuciłam w koszty, a ten klosz stary zabrałam, wysuszyłam na kaloryferze i na allegro od 1zł BCM wystawiłam i w efekcie to ta wymiana kosztowała mnie 150zł, bo bardzo dobrze zeszła z aukcji ta stara (nie wiem po co to komu było ale nie mój problem ), lampa wszak była oryginalna i poleciała w kartonie od drugiej oryginalnej więc bezpiecznie zapakowana. Uważam, że to najlepsza opcja, tj kupić nową, a starą dać na aukcję
Radio 357 :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 lut 2019, o 21:50
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Przedni klosz bixenon skrętny nie jest szczelny , posiada cztery odpowietrzniki . Mija dwa miesiące od regeneracji tzn. zdemontowalem oba klosze, , uszczelniłem elastycznym silikonem wokół łączenia klosza z obudową , udrożniłem odpowietrzniki i narazie (odpukać) suchutko .
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
U mnie mimo przeglądu szczelności i klejenia lewy bixenon w dalszym ciągu łapie wilgoć i robi się to uciążliwe- obawiam się o uszkodzenie środka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 10:23
- Auto: Insignia 2.0 163km
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Będzin
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 gru 2019, o 10:37
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: brodnica
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Witam
U mnie jedna lampa parowała. Kupiłem auto używane, nie zauważyłem "wady" bo była ładna pogoda a auto w salonie.
Kilka wieczorów sprawdzałem podglądałem uszczelki od dekielków, wyjąłem odpowietrzniki ale nic to nie dawało. Oczywiście wysuszenie pomogło do następnej "myjki automatycznej".
W moim przypadku uszczelka górna między bezbarwną obudową klosza a czarnym plaskiem montażowym (słabo widoczna a jednak jest) była już "nieperfekcyjna"
Zabezpieczyłem taśmami i uszczelniłem łączenie takim specyfikiem : sporo zabawy aby perfekcyjnie okleić.
https://www.ceneo.pl/59108794
Dziś po dokładnym myciu auta, okazało się że trafiłem i na tą chwilę brak śladów wilgoci, brak kropel, brak pary.
Po zaklejeniu szczeliny reflektora podczas mycia woda spływa idealnie nie zatrzymuje się nigdzie.
U mnie jedna lampa parowała. Kupiłem auto używane, nie zauważyłem "wady" bo była ładna pogoda a auto w salonie.
Kilka wieczorów sprawdzałem podglądałem uszczelki od dekielków, wyjąłem odpowietrzniki ale nic to nie dawało. Oczywiście wysuszenie pomogło do następnej "myjki automatycznej".
W moim przypadku uszczelka górna między bezbarwną obudową klosza a czarnym plaskiem montażowym (słabo widoczna a jednak jest) była już "nieperfekcyjna"
Zabezpieczyłem taśmami i uszczelniłem łączenie takim specyfikiem : sporo zabawy aby perfekcyjnie okleić.
https://www.ceneo.pl/59108794
Dziś po dokładnym myciu auta, okazało się że trafiłem i na tą chwilę brak śladów wilgoci, brak kropel, brak pary.
Po zaklejeniu szczeliny reflektora podczas mycia woda spływa idealnie nie zatrzymuje się nigdzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 29 cze 2020, o 22:11
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piecowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Cześć wszystkim!
Niestety ja również borykam się z takim samym problemem. Pęknięcia nie udało mi się zlokalizować a wody w reflektorze po każdej ulewie jest coraz więcej. Raz nawet wywaliło mi na czerwono AFS na desce. Potrzebuję namiaru na kogoś kto się na tym zna we Wrocławiu. Polecacie kogoś?
Niestety ja również borykam się z takim samym problemem. Pęknięcia nie udało mi się zlokalizować a wody w reflektorze po każdej ulewie jest coraz więcej. Raz nawet wywaliło mi na czerwono AFS na desce. Potrzebuję namiaru na kogoś kto się na tym zna we Wrocławiu. Polecacie kogoś?
- Robson_GDN
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 16 kwie 2015, o 20:28
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zaparowany reflektor kondensacja lamp
Cześć, Mnie też dopadł zalany reflektor od strony kierowcy (wraz z przetwornicą). Dziś dostałem nowy reflektor HELLA i mam zastrzeżenia co do uszczelnienia na łączeniu klosza z obudową. W kilku miejscach uszczelka położona jest nierównomiernie a w 1 miejscu się zapada w kierunku obudowy reflektora i to mnie najbardziej niepokoi. Napisałem do sprzedawcy czy to podlega pod wymianę. Czym to ewentualnie najlepiej uszczelnić? Widziałem, że ktoś pisał o silikonie technicznym. Na necie widziałem też silikon pływający od K2. Macie jakieś sprawdzone środki?
Dziękuję
Dziękuję