--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: wassermann » 26 lip 2019, o 14:21

@as pik
Czyli masz 2.0T FWD manual? Niewykluczone, że automat dawał gorsze czasy, ale czy je zmierzyłeś? Czy tylko mówisz o odczuciach "intuicyjnych"?
Ja miałem 2.0T 4x4 manual. Przyspieszenie z 60 km/h, jeśli miało być naprawdę szybkie, robiło się z II. biegu, przekraczając na nim 100 km/h. Na III. biegu szła do 160 km/h. Odbywało się to bardzo sprawnie, nie miałem nigdy wrażenia, że auto zbiera się za wolno. Ale jedna uwaga - wszystko działo się bardzo spokojnie. Zmiana pasa podczas przyspieszania z butem w podłodze (nawet raptowna), przyspieszanie podczas przejeżdżania kolein, przyspieszanie na łuku - cały czas był totalny spokój i pewność ze strony układu jezdnego. Jak jeździłem wcześniej Vectrą C (180KM/400Nm), to szarpało kierownicą przy takich akcjach, samochód wymagał "silnej ręki". W Insignii 4x4 zaś zero wrażeń, tylko otoczenie za szybą mijało coraz szybciej.
Może to właśnie sprawiło, że Twoje wrażenie było takie, że Insignia nie miała zadowalających osiągów - o ile polegałeś na odczuciach, a nie na pomiarach?
Dążę do tej subtelnej różnicy technicznej, która sprawia, że FWD ciągnie samochód (i wywiera siły na kierownicę), a insigniowe 4x4 przy dynamicznym przyspieszaniu zachowuje się jak RWD, kierując moment napędowy głównie na oś tylną. I zachowanie zmienia się przez to diametralnie. W takiej sytuacji to są kompletnie inne samochody.
Oczywiście, różnica mas między 4x4/automat a FWD/manual to ponad 150 kg, ale to samo w sobie nie zmienia w szczególnie odczuwalny sposób osiągów samochodu z silnikiem 250 KM, a wpływa najwyżej na różnicę rzędu 0.5 sekundy w dyscyplinie 80-120 km/h, przy czasie na poziomie 5 sek.

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 26 lip 2019, o 15:26

as pik pisze:
26 lip 2019, o 10:07

Bardziej mi chodzi o pracę w zakresie 60kmh do 100kmh... Czyli przeciętne wyprzedzanie.
Ale tak jak piszesz, ważne żeby trafić własne potrzeby ;)
Prawdę powiedziawszy nie narzekam .I biturbo i bena bardzo dobrze dają radę.Zresztą wrzucałem filmiki i nie ma czego się wstydzić
Osobiście bym powiedział,że bardziej automat niż 4x4 zabiera " moc". Pamiętam ,ze przedliftem biturbo w manualu robiłem bardzo dobre czasy

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 26 lip 2019, o 18:16

wassermann pisze:
26 lip 2019, o 14:21
@as pik
Czyli masz 2.0T FWD manual? Niewykluczone, że automat dawał gorsze czasy, ale czy je zmierzyłeś? Czy tylko mówisz o odczuciach "intuicyjnych"?
Ja miałem 2.0T 4x4 manual. Przyspieszenie z 60 km/h, jeśli miało być naprawdę szybkie, robiło się z II. biegu, przekraczając na nim 100 km/h. Na III. biegu szła do 160 km/h. Odbywało się to bardzo sprawnie, nie miałem nigdy wrażenia, że auto zbiera się za wolno. Ale jedna uwaga - wszystko działo się bardzo spokojnie. Zmiana pasa podczas przyspieszania z butem w podłodze (nawet raptowna), przyspieszanie podczas przejeżdżania kolein, przyspieszanie na łuku - cały czas był totalny spokój i pewność ze strony układu jezdnego. Jak jeździłem wcześniej Vectrą C (180KM/400Nm), to szarpało kierownicą przy takich akcjach, samochód wymagał "silnej ręki". W Insignii 4x4 zaś zero wrażeń, tylko otoczenie za szybą mijało coraz szybciej.
Może to właśnie sprawiło, że Twoje wrażenie było takie, że Insignia nie miała zadowalających osiągów - o ile polegałeś na odczuciach, a nie na pomiarach?
Dążę do tej subtelnej różnicy technicznej, która sprawia, że FWD ciągnie samochód (i wywiera siły na kierownicę), a insigniowe 4x4 przy dynamicznym przyspieszaniu zachowuje się jak RWD, kierując moment napędowy głównie na oś tylną. I zachowanie zmienia się przez to diametralnie. W takiej sytuacji to są kompletnie inne samochody.
Oczywiście, różnica mas między 4x4/automat a FWD/manual to ponad 150 kg, ale to samo w sobie nie zmienia w szczególnie odczuwalny sposób osiągów samochodu z silnikiem 250 KM, a wpływa najwyżej na różnicę rzędu 0.5 sekundy w dyscyplinie 80-120 km/h, przy czasie na poziomie 5 sek.

M.
Słuchaj prosta matematyka. Policz straty +-30% na kołach, dodaj te 150kg i weź pod uwagę że nieświadomie jechałem na jeździe próbnej autem które miało nieco więcej mocy.

Idąc tym tropem, żadna Insignia 4x4 2.0t nie osiąga 200 Km na kołach, do tego dochodzi jeszcze balast.

Podejrzewam że ciężko miałby taki zestaw nawet z taką Isia BiTurbo dłubnieta na 220-30KM jak ta Marcina.

Przyznam jednak że ja nie mam szans z żadną 4x4 0-50kmh.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 26 lip 2019, o 18:53

A do 100 km ile Twoja robi?

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 26 lip 2019, o 19:44

Nigdy wiarygodnego testu nie zrobiłem. Obstawiam że będzie plus minus to co w broszurce. Powinno się udać zejść poniżej 8.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 26 lip 2019, o 20:39

To jak pamiętam jest mój filmik biturbo 4x4 manual po programie oczywiście i wyszło 7. 5 czy 7.6 s do 100 km/h

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1614
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: wassermann » 26 lip 2019, o 21:17

Nie ma co mierzyć 0-100 metodami chałupniczymi, bo za duży procentowy błąd pomiaru. Do tego umiejętności i brutalność testującego mają znaczny wpływ. Lepiej 0-160. Myślę o manualu.
Sama zmiana w manualu z I na II bieg może znacznie wpłynąć na czas 0-100. Skrzynia jest jaka jest (długie skoki, dwójka hacząca) i lepszy czas uzyska kierowca bezceremonialny niż szanujący własny wóz ;) No i samo ruszanie też wymagało bezkompromisowego podejścia do sprzęgła. Wówczas Insia ruszała z miesjca jakby TIR jej zaparkował w bagażniku :D A jak się spaprało podejście, to kleiła się do ziemi.

Co do v max, to nigdy nie miałem odwagi. Do 230 jeździła bez żadnego wysiłku, trzeba było pilnować prędkościomierza. I świetne prowadzenie. Nie jezdziłem szybciej, moze raz czy dwa ale bez patrzenia w dol na predkosc, bo to jednak potwornie szybko, 65 metrów na sekundę...

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: norbi333 » 26 lip 2019, o 21:37

O przepraszam nie mierzylem chalupniczo :D
Przedlift miał menu opc i tam była opcja mierzenia czasu.
Co do prędkości to nie przypominam byym jakąś insignią jechał powyżej 200 km/h czego nie mogę powiedzieć o vectrze. Tam było dużo i jeszcze więcej

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9030
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 117 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: mazmarcin » 26 lip 2019, o 21:48

Mi II bieg wchodzi super, największe wyzwanie to na jedynce nie spalić opon a fajnie ruszyć jak się testuje auto.
Najlepszy czas jaki mi pokazał torqe pro to 8,16. Sam z filmiku wyliczyłem 7,8. Ale ciężko z przyczepnością, tylko że nie wyrywa tak kiery jak w signumie :D

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: BiTurbo nie osiąga prędkości maksymalnej

Post autor: as pik » 27 lip 2019, o 06:03

Fakt... Jak już człowiek złapie przyczepność na ośce to za chwilę skrzynia F40 cię zdyscyplinuje :lol:

Jedno co trzeba tej skrzyni oddać to jej "męskość" jak w aucie z innej epoki. Trzeba myśleć co aktualnie się robi lewarkiem. ;)

Mam też M32 w Asteriksie... Tam to chodzi jak w maśle. Jednak każdy wie jak kapryśna potrafi być.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”