--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Auto stało u mechanika dlatego tak się zapełnił , jak tylko wyjechałem to zaczął wypalanie , wypalił do 26 % ale w mieście więc wynik dobry .
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No to elegancko u mnie też tak było jeszcze miesiąc temu dopóki nie wymieniłem czujnika i nie zrobiłem resetu dpf . Jeszcze ostatnie wypalanie miałem do 14 % a teraz nie wiem o co kaman. Aczkolwiek coś już się działo bo te wypalania były za częste ale przynajmniej jak już wypalało to do normalnych wartości.
Ostatnio zmieniony 4 gru 2019, o 20:42 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A ja idę na rekord
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Oszust jeden , jak się jeździ po autostradach , spróbuj po mieście
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 wrz 2019, o 15:41
- Auto: Zafira Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
To i ja sie pochwalę. Cala trasa autostrada. Takie interwały to rozumiem. Miasto zdecydowanie blado wypada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wracając do tematu problemów z osiąganiem odpowiedniej temperatury podczas wypalania DPF, o których pisałem jakiś czas temu. Sytuacja powtarza się cały czas. Ostatnio na ekspresówce włączyło mi się wypalanie (ciężko żeby osiągnąć w ogole 600stopni). Regeneracja doszła do 84%, potem zjechałem na drogę w której jednostajnie mogłem jechać max 100km/h i proces regeneracji stanął. Ten screen został zrobiony chwilę po zatrzymaniu się, ale sytuacja taka miała miejsce również podczas jazdy (z tym że temp EGT wynosiła 400stopni)
Po kolejnych kilku minutach komp sam przerwał proces regeneracji i finalnie skończyło się na 33%.
Podjechałem do tunera opowiedziałem cała sytuację. Stwierdził od razu, że wina za brak możliwości osiągnięcia odpowiedniej temperatury przy wypalaniu leży w wyprogramowanym i zaślepionym EGR. Umówiłem się na dniach na ponowne włączenie i zdjęcie zaślepki.
Dziwi mnie trochę ta sytuacja ponieważ zaślepiłem EGR w kwietniu 2018 jeździłem bez problemów i zimą też bez problemu wypalał się DPF. Po tuningu i wyłaczeniu EGR latem, też wypalał się poprawnie. Skoro byłoby to wina EGR'a, to już chyba po samym zaślepieniu miałby problem z wypalaniem zimą, czy nie?
Czy to może kwestia komputera, który widzi, że coś nie tak z EGR-em i nie pozwala na uzyskanie wyższej temperatury?
Po kolejnych kilku minutach komp sam przerwał proces regeneracji i finalnie skończyło się na 33%.
Podjechałem do tunera opowiedziałem cała sytuację. Stwierdził od razu, że wina za brak możliwości osiągnięcia odpowiedniej temperatury przy wypalaniu leży w wyprogramowanym i zaślepionym EGR. Umówiłem się na dniach na ponowne włączenie i zdjęcie zaślepki.
Dziwi mnie trochę ta sytuacja ponieważ zaślepiłem EGR w kwietniu 2018 jeździłem bez problemów i zimą też bez problemu wypalał się DPF. Po tuningu i wyłaczeniu EGR latem, też wypalał się poprawnie. Skoro byłoby to wina EGR'a, to już chyba po samym zaślepieniu miałby problem z wypalaniem zimą, czy nie?
Czy to może kwestia komputera, który widzi, że coś nie tak z EGR-em i nie pozwala na uzyskanie wyższej temperatury?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ilu ludzi ma wyprogramować EGR i nie ma takich objawów? Zresztą nawet jak EGR jest to i tak podczas wypalania DPF się zamyka więc trop jest zły. Może czujnik temperatury spalin oszukuje?
Zrób test i wykonaj 2 sprinty od 0 do 140 km/h jeden po drugim i sprawdź temperaturę spalin. U mnie po takim dwukrotnym ostrym przyspieszaniu temperatura spokojnie dochodzi do 550-600*C.
Zrób test i wykonaj 2 sprinty od 0 do 140 km/h jeden po drugim i sprawdź temperaturę spalin. U mnie po takim dwukrotnym ostrym przyspieszaniu temperatura spokojnie dochodzi do 550-600*C.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dokładnie tak jak napisałeś, wiele osób ma wyprogramowany EGR i nie ma takich problemów. Stąd moje zdziwinie (aczkolwiek tuner powiedział: "rzadko zdarzają się takie sytuacje, ale się zdarzają"). Też obstawiałem czujnik temp spalin, ale błędów brak, może już złe odczyty podaje, ale jeszcze nie kwalifikuje się na błąd i dlatego na kompie cisza. Zrobie dzisiaj ten test o którym pisałeś i zrobię go też po włączeniu i odślepieniu EGR'a. Dzięki!
-
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ja również mam EGR wyprogramowany i zaślepiony. Nie miałem do tej pory problemu z osiągnięciem temperatury do wypalania DPF. Moim zdaniem u Ciebie również EGR to zły trop, tym bardziej że też już jeździłeś długi czas bez i było wszystko ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
miałem podobny problem na początku jesieni kiedy temperatura już wyraźnie spadła - trudność w utrzymaniu odpowiedniej temperatury przy jeździe miejskiej i wypalanie trwało w nieskończoność. jeździłem wtedy z odpięta wtyczką od EGR i zepsutą jedną świecą żarową. po podłączeniu wtyczki i wymianie świecy problem zniknął. niestety obie rzeczy zrobiłem jednego dnia i nie wiem co dokładnie było tego przyczyną
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zrobiłem test. 2x rozpędziłem go tak od prędkości 50km/h do:
1) 140km/h przeciągając jak najdłużej biegi (zwłaszcza 3 i 4) i na 4 przy 140 miał 450stopni
2)160-170km/h tak samo jak wyzej na 4/5 osiągnałem około 590stopni.
Kolejna sprawa to fakt występowania błędów (od ponad pół roku) nie wspominałem o nich bo nie łączą się z faktem nieosiągania temperatury przy wypalaniu, skoro wstępują od dłuższego czasu, a problemy z dpf-em od około 2 miesięcy.
Owe błędy:
P039D 00: Cylinder 1 Too High Pressure Variation
P03BB 00: Cylinder 4 Pressure Variation Too High
P03A7 00: Cylinder 2 Too High Pressure Variation
Po skasowaniu co jakiś czas raz wracały, a raz nie.
Czy te błędy mogą mieć związek ze świecami? Czy bardziej z wtryskami?
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Swiece zarowe z czujnikiem ciśnienia? Nie tanie a mysle ze moze mieć wpływ
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Czyli czujnik temperatury spalin sprawny.
Nie sądzę że świece nie pozwalają na osiągnięcie wysokiej temperatury spalin.
Wygląda jakby sterownik nie dodawał dodatkowego paliwa w czasie wypalania DPF.
Normalnie nawet na postoju bez problemu można osiągnąć 600*C a u Ciebie przy stówce ledwo 400*C?
Co do EGR to jego główna rolą jest obniżenie temperatury spalin, no ale jak masz go fizycznie zaślepiony to powinna być wyższa niż normalnie a więc w Twoim przypadku jak najbardziej efekt porządny.
Można by tymczasowo przysłonić chłodnicę tam gdzie powietrze opływa DPF, ale to już tylko takie pudrowanie syfa. Pewnie jak przyjdzie wiosna i będzie znacznie ciepłej sytuacja się sama poprawi.
Nie sądzę że świece nie pozwalają na osiągnięcie wysokiej temperatury spalin.
Wygląda jakby sterownik nie dodawał dodatkowego paliwa w czasie wypalania DPF.
Normalnie nawet na postoju bez problemu można osiągnąć 600*C a u Ciebie przy stówce ledwo 400*C?
Co do EGR to jego główna rolą jest obniżenie temperatury spalin, no ale jak masz go fizycznie zaślepiony to powinna być wyższa niż normalnie a więc w Twoim przypadku jak najbardziej efekt porządny.
Można by tymczasowo przysłonić chłodnicę tam gdzie powietrze opływa DPF, ale to już tylko takie pudrowanie syfa. Pewnie jak przyjdzie wiosna i będzie znacznie ciepłej sytuacja się sama poprawi.
- stachss
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 paź 2017, o 14:34
- Auto: Insignia SportTourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Niemcy-Weida
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No Panowie i Panie, z tego co obserwuję moje przebiegi mogą być całkiem zadawalające.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Dokładnie tak to wygląda. I cholera wiec co jest przyczyną.
Zbieram informacje i na tę chwilę:
1) Jadę na włączenie i odślepienie EGR (chociaż w to akurat wątpię, żeby pomogło), pojeżdżę i zobaczę
2) Ktoś pisał o problemie świec - sprawdzałem wszystkie mają 1.1Ohm, wiec myślę, że sprawne (chociaż cholera wie, jakie wartości ciśnienia pobierają)
3) Na forum FB, pisali też o niesprawnym wtryskiwaczu i po regeneracji problem z nieosiąganiem temperatury ustąpił.
W połowie stycznia umówiony jestem na sprawdzenie wtrysków.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Od pewnej temperatury, a na pewno w ujemnych EGR się nie otwiera. Coś mi się nie wydaje, żeby Ci się udało zimą zaobserwować jego wpływ na wypalanie. No chyba, że faktycznie źle wyprogramowany.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Jestem po ponownym włączeniu EGR i miałem wypalanie, niby teoretycznie trochę lepiej bo trwało niecałe 15min i zakończyło się po niecałych 10km(poprzednio 25km i 25min, ale przez 5min był na postoju i temp 300stopni). Ale zanim rozpoczął cała procedurę wypalania to trochę mu zeszło aby osiągnąć 550stopbi żeby w ogóle włączył regenerację. Czy Mogło się lekko czasowo i odległościowo poprawić bo faktycznie egr włączyli i dodałem LM spulung do czyszczenia wtryskow wcześniej? Generalnie cała procedura zakończyła się poprawnie i wypalił do 13%. Aby wykluczyć winę wgranego softa/chipa mam pomysł żeby pojechać do tunera i poprosić o wgranie "ustawień fabrycznych" i jak na oryginalnym oprogramowaniu będzie lapal normalnie temperaturę i będzie normalnie wypala (również na postoju) to wina będzie po stronie softu. To chyba najlepsze co mogę zrobić w tej sytuacji za nim zabiorę się za np regenerację wtryskow lub decyzję o usunięciu dpf (bo tego bym mimo wszystko chciał uniknąć).
PS oczywiście tak czy siak w poniedziałek muszę się u nich pojawić, bo po wyłączeniu EGR ponownie wrócił problem z 6biegiem i prędkości powyżej 120km/h - P0606 i P061a. Dramat.
PS oczywiście tak czy siak w poniedziałek muszę się u nich pojawić, bo po wyłączeniu EGR ponownie wrócił problem z 6biegiem i prędkości powyżej 120km/h - P0606 i P061a. Dramat.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 6 sty 2020, o 20:01
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Cześć,
Jak zainicjować wypalanie i od ilu% się za to brać? Dzisiaj przy 77% wjechałem na autostradę i zrobiłem 60 km przy obrotach~ 2 500. Skończyło się na tym, że zaparkowałem pod domem ze wskazaniem 80% :/ Wg aplikacji dpf info.
PS. Temp 350 maksymalnie.
Jak zainicjować wypalanie i od ilu% się za to brać? Dzisiaj przy 77% wjechałem na autostradę i zrobiłem 60 km przy obrotach~ 2 500. Skończyło się na tym, że zaparkowałem pod domem ze wskazaniem 80% :/ Wg aplikacji dpf info.
PS. Temp 350 maksymalnie.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Przecież pisze i to właśnie w tym temacie .
Od 79% powinno się zacząć po spełnieniu potrzebnych warunków. Wiem że stron sporo ale było powtarzane wiele razy.
Oczywiście jak wszystko w aucie sprawne.
Od 79% powinno się zacząć po spełnieniu potrzebnych warunków. Wiem że stron sporo ale było powtarzane wiele razy.
Oczywiście jak wszystko w aucie sprawne.