--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 1 raz

Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

Post autor: Damiano » 30 sty 2019, o 19:29

    Witam.

    Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku "od strzała"
    temperatura otoczenia -1 stopień i po przekręceniu kluczyka auto "chełcha" i odpala za 4 razem , nie startuje "od pierwszego"
    Na rozgrzanym silniku pali " od strzała"

    Co było zrobione w aucie ? - prawie wszystko...:-) w styczniu założony jeszcze nowy akumulator i nowe świece oraz filtr paliwa.

    Mechanicy rozkładają ręce.
    Brak jakichkolwiek komunikatów po podłączeniu do kompa.
    Moje pytanie czy wiecie jakie wartości napięcia powinny być przy odpalaniu na świecach ? Może za słabo się rozgrzewają, mam na mysli czy nie jest uszkodzony sterownik świec żarowych ?

    Awatar użytkownika
    Rooff_
    Zapaleniec
    Posty: 4119
    Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
    Auto: Insignia ST przedlif
    Kod silnika: A20DTR
    Rok produkcji: 2012
    Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
    Postawił piwo: 9 razy
    Otrzymał  piwo: 120 razy

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Rooff_ » 30 sty 2019, o 19:41

    4,4V dla jednej świecy
    Pozdrawiam, Michał
    *Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

    Damiano
    Nowicjusz
    Posty: 49
    Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
    Auto: Opel Insignia
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2009
    Miasto: PT
    Otrzymał  piwo: 1 raz

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Damiano » 30 sty 2019, o 20:06

    4,4v dla jednej , a czy podczas odpalania jak spada napięcie to jest ok czy cały czas powinno wynosić 4,4 v ?
    Mechanik mi przekazał , że jest napięcie około ( nie pamiętam teraz dokładnie) 4,4 v i podczas odpalania spada na 1,9v a potem rosnie na 8v (o ile dobrze pamiętam ) Czy to jest poprawnie ?

    Dam_Ogorek
    Nowicjusz
    Posty: 31
    Rejestracja: 30 mar 2018, o 10:58
    Auto: Insignia
    Kod silnika: B20NHT
    Rok produkcji: 2009
    Miasto:

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Dam_Ogorek » 1 lut 2019, o 17:02

    Kolego a może problem leży w rozruszniku

    aarreekk18
    Nowicjusz
    Posty: 1
    Rejestracja: 7 lut 2019, o 08:22
    Auto: Insignia
    Kod silnika: inny
    Rok produkcji: 2010
    Miasto: Jasło

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: aarreekk18 » 7 lut 2019, o 12:39

    Witam mam taki sam problem z moją insignia 2.0 cdti wymieniłem baterie rozrusznik i dalej to samo. Doszedłes co z tym nie tak??

    Marek2504
    Nowicjusz
    Posty: 12
    Rejestracja: 19 gru 2018, o 20:01
    Auto: Opel Insignia
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2019
    Miasto: Namysłów
    Otrzymał  piwo: 1 raz

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Marek2504 » 7 lut 2019, o 19:02

    Jeśli świece grzeją to problem leży po stronie wtrysków to że na kompie czyli op- com czy inne ustrojstwa nie pokazują błędu to nie znaczy że jest dobry
    Wtrysk może mieć nawet dobre korekty ale puszcza paliwo na powrót miałem teraz taki przypadek wtrysk był walnięty i puszczał paliwo na powrót przy kręceniu rozrusznikiem więc pompa nie jest w stanie nabić ciśnienia do odpalenia są dwie metody do zwalczenia problemu kupić wtrysk używany "dobry " i przekładać go od 1 i prubowa. Palić ale pierwsze odpalenie i tak będzie cięższe bo wtrysk jest pusty kręcimy odpalił gasimy auto i powinien odpalić na strzał jeśli nie na 1 to przesuwamy się dalej metoda pracochłonna bo żeby wymieniac wtryski trzeba zawsze w tym złomie odkręcać dwa druga metoda wszystkie do sprawdzenia na maszynę koszt około 50 zł za sztukę regeneracja okolo650 sztuka

    Roberkk
    Nowicjusz
    Posty: 7
    Rejestracja: 10 kwie 2019, o 20:43
    Auto: Insignia
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2010
    Miasto: Kolbuszowa

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Roberkk » 30 lis 2019, o 17:56

    Witam
    Panowie jak jest wasza sprawa rozwiązała....?
    Mam ten sam problem przy temp. Bliskiej 0 jest problem, ciężko pali później już super od strzała. Jak jest w garażu to odpala.
    Świece grzeja, przekaźnik ok, oporność ok.
    Jedyny błąd jaki pokazało na serwisie to problem z czujnikiem świec, ale podobno to nie będzie przyczyna...
    Paliwo podaje do pompy.
    Czy to będą wtryski może pompa nie wiem:/

    dzamej
    Użytkownik
    Posty: 323
    Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
    Auto: Insignia kombi 4x4
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2011
    Miasto: Wałbrzych
    Postawił piwo: 3 razy
    Otrzymał  piwo: 6 razy

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: dzamej » 30 lis 2019, o 21:00

    Jaka oporność że ok?
    Skąd wiesz że przekaźnik ok?
    Wiązke świec jak sprawdziłeś?

    elpaul
    Nowicjusz
    Posty: 1
    Rejestracja: 17 sty 2020, o 17:01
    Auto: Lancia Delta
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2010
    Miasto: Godów

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: elpaul » 24 sty 2020, o 09:32

    Dzień dobry.
    Mam podobną sytuację, na zimnym zapala za 4-6 razem. CDTI 2.0
    Akumulator nówka, pompa wysokiego ciśnienia daje 500Bar, rozrusznik kręci normalnie.
    Wszystkie 4 świece mają rezystancję na mierniku cyfrowym około 0,2 oma.
    Po przekręceniu zapłonu napięcie jakie się pojawia na świecach to 10V około sekundy, 7,5V około sekundy i 4V około sekundy, potem kontrolka gaśnie i 0V.
    Wymieniłem sterownik świec na używany sprawny i wartości te same.
    Może ktoś porównać u siebie te pomiary z moimi?

    Roberkk
    Nowicjusz
    Posty: 7
    Rejestracja: 10 kwie 2019, o 20:43
    Auto: Insignia
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2010
    Miasto: Kolbuszowa

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Roberkk » 29 sty 2020, o 20:08

    U mnie wymieniłem pompę na inną używkę i jak ręką odjął pali idealnie... Tyle że minęło niecałe 2 MSC. I znowu to samo.mam. teraz mam zagryche czy ta używka była też na wykończeniu dziwny zbieg okoliczności czy może coś innego psuję te pompy?
    Co do pompy jeszcze powiem że u mnie też pomiary ciśnienia były dobre ale gdy pomiary były robione w momencie krecenia( pierwszego danego dnia) już ciśnienia nie byłem odpowiedniego, gdy auto w końcu odpaliło ponowne pomiary pokazywały już prawidłowe ciśnienie.

    Awatar użytkownika
    dare50
    Zapaleniec
    Posty: 2343
    Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
    Auto: Insignia 4x4 COSMO
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2011
    Miasto: Wejherowo
    Postawił piwo: 25 razy
    Otrzymał  piwo: 32 razy

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: dare50 » 29 sty 2020, o 21:45

    A może rozrusznik padnięty i za małe obroty są

    angel_dark666
    Użytkownik
    Posty: 296
    Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
    Auto: Insignia
    Kod silnika: A20DTJ
    Rok produkcji: 2010
    Miasto: Irlandia
    Otrzymał  piwo: 3 razy

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: angel_dark666 » 29 sty 2020, o 22:57

    Na górze wtryskiwaczy tam gdzie jest zawleczka od powrotu na węzyku lubi puszczac, jest tam malutki gumowy oring. Nawet niewielka nieszczelność i paliwo bedzie sie cofać. Na ciepłym bedzie jeszcze trzymać cisnienie ale jak postoi dłużej bedzie znowu to samo.
    Zawsze któryś wtrysk może być walnięty.

    Awatar użytkownika
    dare50
    Zapaleniec
    Posty: 2343
    Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
    Auto: Insignia 4x4 COSMO
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2011
    Miasto: Wejherowo
    Postawił piwo: 25 razy
    Otrzymał  piwo: 32 razy

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: dare50 » 30 sty 2020, o 10:36

    Kolego to jest CR , a jakim cofaniu paliwa piszesz , znasz zasadę działania tego systemu ? możesz wszystko paliwo spuścić i odpali i sam się odpowietrzy , więc nie wprowadzaj ludzi w błąd

    Roberkk
    Nowicjusz
    Posty: 7
    Rejestracja: 10 kwie 2019, o 20:43
    Auto: Insignia
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2010
    Miasto: Kolbuszowa

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Roberkk » 31 sty 2020, o 15:07

    Rozrusznik ok, Aku nowy, ale na opcom-ie sprawdzalemy błędy i wyskoczyło coś nowego p1325-02 czyli czujnik wała korbowego... Po skasowaniu 2 dzień nie mam błędów, czekam jak wywali jeszcze raz będzie trzeba się za czujnik zabrać
    P.s. i teraz pali ok tyle że nie ma temperatury minusowej

    Dodano po 8 minutach 58 sekundach:
    Męczy mnie temat świecy z czujnikiem, świeca fizycznie grzeje ale czujnik przy tej świecy jest wadliwy (tak pokazało na serwisie opla) czy to może mieć wpływ na ciężkie palenie na zimnym???? Serwis opla twierdzi że nawet trzech świecach pominiemy odpalić i że to nie ma znaczenia...ja mam wątpliwości co do tego czujnika, co myślicie?

    Awatar użytkownika
    Łukasz 1
    Forumowicz
    Posty: 59
    Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
    Auto: Insignia A kombi aut
    Kod silnika: B20DTH
    Rok produkcji: 2016
    Miasto: Gdynia
    Postawił piwo: 1 raz

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Łukasz 1 » 31 sty 2020, o 19:57

    Jeżeli jest walnięty czujnik położenia wału to wtryski nie wiedzą dobrze kiedy podać paliwo, dlatego są trudności z odpaleniem. Przy zimnym silniku dodatkowo jest inny kąt wyprzedzenia wtrysku i to też nasila trudności Mechanicy w Oplu mówią dobrze na 3 świeczkach nawet w mrozy odpali bez problemów, ale kilka sekund chodzi na 3 garnkach. Tak miałem w Vectrze i zanim zmieniłem świecę, a była to zima nie taka jak teraz tylko z mrozem to tydzień jeździłem z zapalonym błędem i na 3 świeczkach. Czujnik kosztuje ok.90zł to niewielki koszt, a i tak musisz go zmienić jak wywala błędy. Początkowo od czasu do czasu, a jak padnie zupełnie to staniesz w trasie i lawetka do domu. Skoda nerwów za tak niewielką kwotę.

    Brad12
    Nowicjusz
    Posty: 23
    Rejestracja: 30 wrz 2019, o 20:58
    Auto: Insignia MY2016
    Kod silnika: B20DTH
    Rok produkcji: 2015
    Miasto: Banino

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Brad12 » 1 lut 2020, o 20:50

    Ja mam tak jeżeli nie poczekam aż pompa w zbiorniku nie podbije paliwa, wystarczy nie kręcić kluczykiem od razu na rozrusznik tylko poczekać te 5-10s na zapłonie

    Pawcio20
    Nowicjusz
    Posty: 1
    Rejestracja: 9 gru 2018, o 14:07
    Auto: Insignia HTB
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2011
    Miasto: KRK

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Pawcio20 » 1 lut 2020, o 22:00

    Jak wywala błąd wału korbowego to może być ścięty klin na kole rozrządu na wale korbowym.

    Awatar użytkownika
    Łukasz 1
    Forumowicz
    Posty: 59
    Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
    Auto: Insignia A kombi aut
    Kod silnika: B20DTH
    Rok produkcji: 2016
    Miasto: Gdynia
    Postawił piwo: 1 raz

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Łukasz 1 » 19 lut 2020, o 22:22

    Pawcio20 pisze:
    1 lut 2020, o 22:00
    Jak wywala błąd wału korbowego to może być ścięty klin na kole rozrządu na wale korbowym.
    Jakby był ścięty klin i przestawione koło to błąd byłby stały a nie okresowo. Raczej to czujnik. Jak pisałem inwestycja niewielka, a będziesz wiedział czy to czujnik czy coś grubszego.

    Zeberko
    Forumowicz
    Posty: 57
    Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
    Auto: Insignia
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2011
    Miasto: Częstochowa
    Postawił piwo: 1 raz

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: Zeberko » 24 mar 2020, o 09:20

    Rano u mnie tez palił po 3 sekundach.
    Potraktowanie wtyczek preparatem Kontakt S
    Popsikalem wtyczki wtrysków świec żarowych z czujnikiem, oraz okrągła wtyczka wtryski i prostokątną świece. Teraz silnik pali od razu.

    ZdUn
    Nowicjusz
    Posty: 2
    Rejestracja: 27 mar 2019, o 13:35
    Auto: Insignia A
    Kod silnika: A20DTH
    Rok produkcji: 2019
    Miasto: Poznań

    Re: Źle odpala na zimnym silniku 2.0 CDTI

    Post autor: ZdUn » 9 lut 2021, o 09:19

    Cześć, silnik A20DTH, 4 świece z czujnikiem, może ktoś miał styczność z sytuacją, gdzie świece w ogóle nie grzeją. Wykręciłem wszystkie, podłączyłem wtyczki zmasowałem z silnikiem, po odpaleniu zapłonu żadna nie grzeje, po włączeniu przez dłuższy czas opcji w Delphi od załączenia świec żarowych również. Wyskakuje błąd obwodu świec żarowych cyl 1,2,3,4.
    Po przemierzeniu multimetrem na opcji diody/brzęczyka, wiązka biegnąca z przekaźnika do fajek świec i do kostki jest ciągła, bez żadnych przerw.
    Jedno co zauważyłem, to napięcie na świece jakie jest podawane to około 2,5v (+- 0,3v) powinno być raczej 4,4v pewnie nawet około 5v. Czy winnym za ten stan rzeczy może być przekaźnik? Założyłem inny używany, ma te same wartości

    carvertical VIN check
    ODPOWIEDZ

    Wróć do „silnik diesla”