--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
- kuba93
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 lip 2017, o 09:20
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: 78176 Blumberg, Niemcy
Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
Drodzy klubowicze,
Obecnie jestem już od 2,5 roku szczęśliwym posiadaczem mojej Insigni w Dieslu.
Jestem z niej zadowolony. Jest już jakiś czas po wirusie.
Jednak zastanawiam się nad przesiadką na OPC.
I najbardziej ciekawi mnie awaryjność OPC jak bardzo jest ona skarbonką? Oczywiście nie pytam o rzeczy eksploatacyjne typu tarcze, klocki itp... bo to jest oczywiste że różnica w cenie będzie. Bardziej chodzi mi o wytrzymałość silnika, napędu, skrzyni biegów no i może w sumie to też można zaliczyć jako eksploatacyjne ale jak tam wyglada sprawa wymiany rozrządu ( wcześniej jeździłem tylko Audi i wiem że rozrząd potrafi pochłonąć 3 wypłaty przeciętnego Kowalskiego )
Z góry dzięki za podpowiedzi
Obecnie jestem już od 2,5 roku szczęśliwym posiadaczem mojej Insigni w Dieslu.
Jestem z niej zadowolony. Jest już jakiś czas po wirusie.
Jednak zastanawiam się nad przesiadką na OPC.
I najbardziej ciekawi mnie awaryjność OPC jak bardzo jest ona skarbonką? Oczywiście nie pytam o rzeczy eksploatacyjne typu tarcze, klocki itp... bo to jest oczywiste że różnica w cenie będzie. Bardziej chodzi mi o wytrzymałość silnika, napędu, skrzyni biegów no i może w sumie to też można zaliczyć jako eksploatacyjne ale jak tam wyglada sprawa wymiany rozrządu ( wcześniej jeździłem tylko Audi i wiem że rozrząd potrafi pochłonąć 3 wypłaty przeciętnego Kowalskiego )
Z góry dzięki za podpowiedzi
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
Co do awaryjności na swoim przykładzie się nie wypowiem, zrobiłem raptem 13k, a nalotu mam niecałe 40k. Obyło się bez awarii i niech tak zostanie. Też mi nie wiadomo, żeby takowe miały miejsce wcześniej.
Z tego co się orientowałem, to rozrząd poza ASO: 2-3k za części, 1-1.5k za robociznę, czyli w średniej krajowej da radę ogarnąć.
Z tego co się orientowałem, to rozrząd poza ASO: 2-3k za części, 1-1.5k za robociznę, czyli w średniej krajowej da radę ogarnąć.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
w zasadzie to tylko silnik może stanowić niespodziankę, napęd masz albo F40 manual, albo AF40-6 automat, Haldex taki sam
no zawieszenie z przodu ciut inne, ale dość trwałe.
2,8 V6 to dość sprawdzone jednostki GM dość trwałe.
Brać i cieszyć się jazdą
no zawieszenie z przodu ciut inne, ale dość trwałe.
2,8 V6 to dość sprawdzone jednostki GM dość trwałe.
Brać i cieszyć się jazdą
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
Właśnie silnik to niespodzianka bo zależy jak używany.
Ale auto może być dobrą lokatą przy dzisiejszych trendach motoryzacyjnych.
Ale auto może być dobrą lokatą przy dzisiejszych trendach motoryzacyjnych.
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
I jeszcze jedna rzecz, u mnie po 30k w automacie był już mocno zużyty olej (wg firmy, która go wymieniała). Także warto także ten element dokładnie sprawdzić. Jak nie zapomnę, to podpytam kumpla, co w tych silnikach lubiło się popsuć.
Ale biorąc pod uwagę, że policyjne VC (wiem, to nie do końca ten sam silnik, trochę kucy mniej) robiły po ponad 300k km, a jak to służbowy samochód, lekko pewnie nie miały, to raczej solidna konstrukcja, która swoje zniesie.
Ale biorąc pod uwagę, że policyjne VC (wiem, to nie do końca ten sam silnik, trochę kucy mniej) robiły po ponad 300k km, a jak to służbowy samochód, lekko pewnie nie miały, to raczej solidna konstrukcja, która swoje zniesie.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
W policyjnych rozciągały się łańcuchy rozrządu. U nas policyjna miała 2 lub 3 razy robiony rozrząd
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
Słuchajcie, kupując OPC pierwsze co to robię badanie rozrządu. Jeśli coś budzi podejrzenia to robię...
W końcu chyba nikt nie zamierza ciosać takim autem 30 tys rocznie.
Te auta które już spadły do poziomu 40 tyś i nadają się do czegokolwiek, nie będą już tańsze.
Świetne Dialy dla kogoś kto ma 10Km do pracy i nie jest złotówą.
Co jest fajniejszego od porannego uśmiechu za kółkiem w drodze do pracy?
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi furami.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... AdFbN.html
I macie... Nowy silnik, 30 tys przebiegu.
Pewnie komuś zapomniało się zrobić rozrządu..
Za tą kasę bardzo rozsądne ogłoszenie.
W końcu chyba nikt nie zamierza ciosać takim autem 30 tys rocznie.
Te auta które już spadły do poziomu 40 tyś i nadają się do czegokolwiek, nie będą już tańsze.
Świetne Dialy dla kogoś kto ma 10Km do pracy i nie jest złotówą.
Co jest fajniejszego od porannego uśmiechu za kółkiem w drodze do pracy?
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi furami.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... AdFbN.html
I macie... Nowy silnik, 30 tys przebiegu.
Pewnie komuś zapomniało się zrobić rozrządu..
Za tą kasę bardzo rozsądne ogłoszenie.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2020, o 09:57 przez as pik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
Jeden z kolegów pytał o wymianę tulei w przednim wahaczu Hiper Strut, które podobno nie są dostępne i należy wymienić cały wahacz dostępny wyłącznie w ASO. Niestety nie pamiętam jak sprawa się zakończyła.
- najcik123
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 29 maja 2017, o 20:10
- Auto: Opel Insignia OPC SW
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piła
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Zastanawiam się nad przesiadką na OPC
Tez już rozglądam się za jakąś opc, tyle ze chce polifta i musi byc FV.
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... CJKev.html
bądź
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 477cc35f05
Ktoś może te oglądał?
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... CJKev.html
bądź
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-insi ... 477cc35f05
Ktoś może te oglądał?