--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Była prędkość, bo ponad 17 km, a czas stndart.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- patryk78
- Użytkownik
- Posty: 246
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gniezno
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No myślałem, że też uda mi się zejść do 4% ale widocznie tam na dole drogi są "płaśćiejsze" i mniej tłoczno.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 wrz 2018, o 17:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Żuromin
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam.
Mam pytanie do grupowiczów. Wczoraj podczas jazdy na tarasie zaczoł się wypalać DPF tak jak zwykle po przejechaniu około 1100 km 80% zapełnienia po dwuch minutach i regeneracj około 4% przerwał wypalanie i wyskoczył komunikat usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem. Sprawdziłem błędy P2101 i P0404 zczego P2101 nie chce się wykasować. Dziś po przejechaniu 10 km znowu zaczął się wypalać i znów to samo. Może ktoś z was miał taki problem?
Mam pytanie do grupowiczów. Wczoraj podczas jazdy na tarasie zaczoł się wypalać DPF tak jak zwykle po przejechaniu około 1100 km 80% zapełnienia po dwuch minutach i regeneracj około 4% przerwał wypalanie i wyskoczył komunikat usterka pojazdu skontaktuj się z serwisem. Sprawdziłem błędy P2101 i P0404 zczego P2101 nie chce się wykasować. Dziś po przejechaniu 10 km znowu zaczął się wypalać i znów to samo. Może ktoś z was miał taki problem?
Ostatnio zmieniony 15 lut 2020, o 03:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Przypuszczalnie problem z działaniem MAF sensor - https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p2101/
Przypuszczalnie problem z działaniem EGR - https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0404/
Nie podałeś ostatnich numerków, więc ciężko wyrokować z czym dokładnie.
Możesz spróbować odpiąć wtyczkę od EGR i zobaczyć czy wypalanie wróci do normy. Jeśli tak to trzeba uzdrowić EGR
Przypuszczalnie problem z działaniem EGR - https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0404/
Nie podałeś ostatnich numerków, więc ciężko wyrokować z czym dokładnie.
Możesz spróbować odpiąć wtyczkę od EGR i zobaczyć czy wypalanie wróci do normy. Jeśli tak to trzeba uzdrowić EGR
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Panowie mam dziwny problem z moim aute 3 raz z rzędu auto rozpoczynało wypalanie dpf z poziomu dużo poniżej 80% co może być przyczyną takiego zachowania.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ja tak miałem przy awarii czujnika różnicy ciśnień. Gdyby nie zamontowana dioda to bym nawet nie wiedział.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Znaczy się od 79 ? , bo nawet nie byłeś łaskaw napisać od ilu % , mamy zgadywać ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Czujnik wymienilem pół roku temu bo wywali dwa razy błędy. Diote mam od niedawna i zauważyłem ta dziwna zależność.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Normalny, silnik A20DTH.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Zamiennik ale za 200 zł.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Czy chodzi Ci o odpięcie wtyczki z EGRa?
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Wracając do mojego problemu z uzyskaniem temp przy wypalaniu dpf.
Przypomnę. Przy próbie wypalania, bardzo ciężko uzyskać i utrzymać mu odpowiednią temperaturę (jak już się uda uzyskać te 550 stopni to zaczyna regenerację).
Ostatnio jechałem ze stałą prędkością 100km/h końcówka regeneracji 98% o za cholere nie chciał przekroczyć 500stopni, wypalanie przerwał.
1) u tunera: ponowne włączenie EGR + sprawdzenie na hamowni czy nadal trzyma taka moc (bo padło podejrzenie na wtryski), moc bez zmian, włączenie EGR tez nie zmieniło nic.
2) wymiana czujnika temperatury spalin na inny oryginalny używany - bez zmian.
rataj73 tak jak piszesz, jakby nie dawał dodatkowego paliwa.
Podczas samej procedury wypalania dpf przy próbie przyspieszania występuje szarpanie całym autem jakby "zabierał" paliwo na poczet wypalania dpf. Po wypalaniu wszystko jest OK.
Planuje jechać na sprawdzenie i regenerację wtrysków, bo jednak wywalenie dziada, to jest już ostateczność.
Można obstawiać te wtryski? Miał ktoś takie problemy?
Przypomnę. Przy próbie wypalania, bardzo ciężko uzyskać i utrzymać mu odpowiednią temperaturę (jak już się uda uzyskać te 550 stopni to zaczyna regenerację).
Ostatnio jechałem ze stałą prędkością 100km/h końcówka regeneracji 98% o za cholere nie chciał przekroczyć 500stopni, wypalanie przerwał.
To co zrobiłem ostatnio:rataj73 pisze: ↑30 gru 2019, o 18:06Czyli czujnik temperatury spalin sprawny.
[...]
Wygląda jakby sterownik nie dodawał dodatkowego paliwa w czasie wypalania DPF.
[...]
Co do EGR to jego główna rolą jest obniżenie temperatury spalin, no ale jak masz go fizycznie zaślepiony to powinna być wyższa niż normalnie a więc w Twoim przypadku jak najbardziej efekt porządny.
1) u tunera: ponowne włączenie EGR + sprawdzenie na hamowni czy nadal trzyma taka moc (bo padło podejrzenie na wtryski), moc bez zmian, włączenie EGR tez nie zmieniło nic.
2) wymiana czujnika temperatury spalin na inny oryginalny używany - bez zmian.
rataj73 tak jak piszesz, jakby nie dawał dodatkowego paliwa.
Podczas samej procedury wypalania dpf przy próbie przyspieszania występuje szarpanie całym autem jakby "zabierał" paliwo na poczet wypalania dpf. Po wypalaniu wszystko jest OK.
Planuje jechać na sprawdzenie i regenerację wtrysków, bo jednak wywalenie dziada, to jest już ostateczność.
Można obstawiać te wtryski? Miał ktoś takie problemy?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
ja bym przed wyciąganiem wtrysków dał jeszcze do sprawdzenia wiązkę elektryczną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lis 2019, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krzemieniewo
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Panowie pomocy! Całkowity nowicjusz Insignie posiadam od trzech miesięcy i mam problem z autem. Podczas wypalania samochód poprostu GAŚNIE. Żadnych błędów na komputerze nie pokazuje. Dodam że jeśli auto zatrzymam podczas wypalania to wszystko jest ok a gdy próbuje kontynuować jazdę to po chwili samochód gaśnie.
Insignia A 2010r silnik 2,0 130km.
Miał ktoś podobny przypadek?
Insignia A 2010r silnik 2,0 130km.
Miał ktoś podobny przypadek?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Diagnostykę w poszukiwaniu błędów zrób. Musiało coś zostać po takich "incydentach".
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lis 2019, o 18:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krzemieniewo
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Auto oddane do mechanika i jedyny błąd to świece które wymienił ale to nic nie dało