--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 cze 2020, o 07:08
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jastrzebie-Zdrój
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Temat grzania hamulców rozwiązany -krzywe serwo i wysuniecie tłoczka pompy hamulcowej poza zakres pracy.
Może komuś się przyda ta informacja na przyszłość
Może komuś się przyda ta informacja na przyszłość
- Bodzio
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lip 2018, o 23:01
- Auto: Insignia GSI 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Panowie, tak z ciekawości zapytam czy orientujecie się jaka powinna być normalna temperatura robocza oleju w skrzyni AT8 ? Instrukcja wartości żadnych nie podaje, na komputerze tego parametru nie ma.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pruszków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Tu masz temperaturę podczas jazdy po nagrzaniu silnika
Transmission Fluid Temp
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2021, o 22:51 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pruszków
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
- Auto: CHEVROLET ORLANDO
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Jak to jest podczas jazdy to coś niska ta temperatura oleju w skrzyni w poruwnaniu do płynu i oleju silnikowego. chyba ta aplikacja coś nie teges.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pruszków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Nie wiadomo gdzie jest czujnik. Może ktoś ma inną aplikację z temperaturą ATF to porównamy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 19:41
- Auto: Insignia B 2.0 CDTI
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Katowice
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Witam panowie,
mam insignie przejechane 45 tys km, silnik 2.0 CDTI 170K automat, od pewnego czasu pojawil sie irytujacy problem, wrzucam polozene na "P", czuć że auto jest na "P", kontrolka swieci sie, ale po wyłączeniu zapłony ekran - piszczy żeby wrzucić "P", oraz po otwarciu drzwi nie wyłącza radia, pomaga poruszanie drążkiem do przodu/tył nawet bez zmiany przełożenia na inny - czyli jakiś mikrostyk, czy ktoś sie spotkał z tym problemem? i wie co to jest ?
mam insignie przejechane 45 tys km, silnik 2.0 CDTI 170K automat, od pewnego czasu pojawil sie irytujacy problem, wrzucam polozene na "P", czuć że auto jest na "P", kontrolka swieci sie, ale po wyłączeniu zapłony ekran - piszczy żeby wrzucić "P", oraz po otwarciu drzwi nie wyłącza radia, pomaga poruszanie drążkiem do przodu/tył nawet bez zmiany przełożenia na inny - czyli jakiś mikrostyk, czy ktoś sie spotkał z tym problemem? i wie co to jest ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Znana sprawa:
https://insigniaklub.pl/viewtopic.php?f ... %2A#p10023
U mnie od 2 dni żona raportuje to samo - raz dziennie na koniec w garażu problem z wyczuciem pozycji "P" i komunikat przy gaszeniu auta, na razie bezproblemowy, ale z pewnością się nasili
M.
https://insigniaklub.pl/viewtopic.php?f ... %2A#p10023
U mnie od 2 dni żona raportuje to samo - raz dziennie na koniec w garażu problem z wyczuciem pozycji "P" i komunikat przy gaszeniu auta, na razie bezproblemowy, ale z pewnością się nasili
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 sie 2019, o 19:41
- Auto: Insignia B 2.0 CDTI
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Katowice
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
właśnie tam ktoś pisze o selektorze i że nie może zgasić auta, ale mi to wygląda na jakiś styk bo auto wie ze w jest w "P", pozwala zgasic zapłon, natomast raportuje komunikatem i brakiem wyłączenia radia po otwarciu drzwi, a i zatrąbi jak sie je zamkne - irytujace. Dotkniecie drążka zmany biegów - i pyk wraca wszystko do porządku. Auto po gwarancji - ktoś zna koszt naprawy tego cuda? Jest sens poza ASO?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2021, o 19:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
U mnie ewidentnie się spartoliło właśnie w ostatnich dniach.
Można wyłączyć zapłon, ale auto "krzyczy". Kosztu nie znam, mam gwarancję.
Jeszcze będę testował, bo chyba faktycznie (na typ etapie choroby) wystarcza dopchnięcie dźwigni, a nie trzeba odpalać, przekładać wajchy, gasić. Dzieje się losowo. Wczoraj na ok. 10 zgaszeń - dopiero ostatnie w garażu wiązało się z problemem. Przedwczoraj - już pierwsze gaszenie było z problemem, a wszystkie kolejne OK.
M.
Można wyłączyć zapłon, ale auto "krzyczy". Kosztu nie znam, mam gwarancję.
Jeszcze będę testował, bo chyba faktycznie (na typ etapie choroby) wystarcza dopchnięcie dźwigni, a nie trzeba odpalać, przekładać wajchy, gasić. Dzieje się losowo. Wczoraj na ok. 10 zgaszeń - dopiero ostatnie w garażu wiązało się z problemem. Przedwczoraj - już pierwsze gaszenie było z problemem, a wszystkie kolejne OK.
M.
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Jaki przebieg?wassermann pisze: ↑26 mar 2021, o 15:02U mnie ewidentnie się spartoliło właśnie w ostatnich dniach.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Daj spokój @jurass żaden przebieg...
Auto nie trafiło w "swój czas", miesiące lecą, a my prawie bez dalszych wyjazdów, bo wszystkie plany siadły. 2.5 roku i 31 tys. km, taki to przebieg. Auto głównie używane w mieście i poza pierwszym lockdownem jeżdżone 3-5 razy w tygodniu do roboty, z roboty i to tu, to tam. Kilometrów mało, bo mało tras, ale wajcha swoje odpracowuje.
M.
Auto nie trafiło w "swój czas", miesiące lecą, a my prawie bez dalszych wyjazdów, bo wszystkie plany siadły. 2.5 roku i 31 tys. km, taki to przebieg. Auto głównie używane w mieście i poza pierwszym lockdownem jeżdżone 3-5 razy w tygodniu do roboty, z roboty i to tu, to tam. Kilometrów mało, bo mało tras, ale wajcha swoje odpracowuje.
M.
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Jasne, ja też mam znacznie mniej, niż przewidywałem. Spytałem, bo ja tego problemu z dźwignią nie mam, a przebieg większy od Twojego o ok. 50%, czyli to jakaś kwestia losowa. Za to mam problem z wyciekiem oleju, co zasygnalizowałem na drugim forum i pewnie to widziałeś.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Wasserman masz fajną wersję aż serce boli ,że więcej na nią patrzysz niż jeździsz . Chyba w leasingu, ktoś będzie się cieszył jak nie wykupisz . Kupiłem większe auto w trasy bo rodzinka dalej i też więcej stoi. Dokładnie 2lata i 2,5 miesiąca ,36tys . Trzeba chyba trochę dłużej potrzymać , bo nie warto sprzedawać.Gwarancja leci , pewnie będzie tak że się skończy i jak u jurassa, zacznie nagle krwawić gdy będzie czas sprzedaży
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Wrzuciłem wszystkie mi znane oznaczenia skrzyni Aisina montowanej do Insigni B. Mam z nią problem podczas dohamowywania do skrzyżowań. Objawia się to lekkimi szarpnięciami w okolicach 3 biegu w dół oraz lekkim kangurem podczas zmiany z biegu 2 na 1. Objaw jest słabszy na rozgrzanym oleju. Pierwszą wymianę dynamiczną skrzynia miała przy około 71k km. Jestem drugim właścicielem. Nie wiem jak poprzedni użytkował. Szukam przyczyny. Adaptacja była kasowana
2 razy. Pierwszy po wymianie oleju oraz drugi jakies 5k km po wymianie. Zasadniczo bez zmian. Są dni że czasami jest lepiej lub gorzej jak chodzi o jej pracę. Jedynie czego do tej pory nie sprawdzałem to poziom oleju chociaz zakładam że jak było to robione dynamicznie to raczej powinno być okej. Czy ktoś ma/miał podobne objawy na swojej skrzyni ( takiej samej bądź poprzedniej wersji Aisina Af40) i poznał przyczynę takich jej zachowań? Zastanawiam się nad Mecharoniką ale dziwi mnie to mocno bo obecnie mam przebieg zaledwie 80k...
2 razy. Pierwszy po wymianie oleju oraz drugi jakies 5k km po wymianie. Zasadniczo bez zmian. Są dni że czasami jest lepiej lub gorzej jak chodzi o jej pracę. Jedynie czego do tej pory nie sprawdzałem to poziom oleju chociaz zakładam że jak było to robione dynamicznie to raczej powinno być okej. Czy ktoś ma/miał podobne objawy na swojej skrzyni ( takiej samej bądź poprzedniej wersji Aisina Af40) i poznał przyczynę takich jej zachowań? Zastanawiam się nad Mecharoniką ale dziwi mnie to mocno bo obecnie mam przebieg zaledwie 80k...
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 00:15
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wrocław
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Moim bardzo prywatnym zdaniem- wymiana dynamiczna - słowo kluczowe - tu może być problem. Może był zły olej zalany. Plecam zrobić 3-4 statyczne co 500km. I podjechać do mechanika zczytac błędy
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Dlaczego dynamiczna może być problemem ? Jeżeli chodzi o kwestie doboru oleju jest taka możliwość ale bardzo bardzo mała. W przyszłym tygodniu będę szukał dalej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lut 2021, o 00:15
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wrocław
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Dlatego, że Dynamiczna może poderwać osady, które z kolei mogą wyrządzić więcej szkód. W poprzednim aucie, które miałem forumowicze robili test. Jak wygląda olej po dynamicznej i 1tys km a np po 3 statycznych w odstępie 500km i czystość oleju była na korzyść statycznej
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
W Insigni A był filtr niewymienny w skrzyni. Nie wiem jak tu, ale sama nie zrobię w mojej dynamicznej wymiany. W tej starej filtr był magnetyczny jak czytałam o niej, więc opiłki z pracy mechanicznej układu sobie tam siedziały grzecznie. Przy poderwaniu ich pod ciśnieniem te które dostały się tam dla świętego spokoju skrzyni, znowu trafiły w obieg. A opiłki to tarcie bo ich rozmiar jest większy niż filmu olejowego. Każdy takie decyzje podejmuje sam, jego auto, jego skrzynia i jego potencjalne zakupy. Było dużo przypadków problemów po dynamicznej. Mnie zniechęcał już fakt, że kilka lat temu nawet taka opcja nie była dostępna w ASO, było te rwanie opiłków tylko u mechaników prywatnych.
Tu masz link do artykułu, tylko że to artykuł naukowy a nie reklama wymieniacza oleju.
Skoro w poprzednich modelach filtr był niewymienialny i tak skomplikowany, to wątpię aby teraz było prościej gdy już wtedy wychwytywał opiłki o nanorozmiarach. Ale serio nie wiem czy filtr wymienialny jest w at8. Ja i tak zrobię to z procedurą dopuszczalną przez ASO i tam, a nie u Janusza w garażu. Nie mam jeszcze 40 tys przebiegu, więc to chyba wypadnie najwcześniej za rok.
W poprzednim aucie tj w Insigni A wymieniałam statycznie zgodnie z zaleceniami ASO i było to tak, że wymiana oleju statyczna, potem z tym nowym olejem na drogi na 10tys km i po tym interwale druga wymiana statyczna. Powtórka dwóch takich wymian za kolejne 60tys km i kupujący został o tym powiadomiony.
Dwie statyczne w interwale 10tys km w logiczny sposób zapewniają najlepsze czyszczenie. Olej jest świeży, ma najlepsze parametry i dużo rozpuszczalników, rozpuszcza nagary w temperaturach pracy skrzyni, czyli 100+ stopni. Natomiast przy dynamicznej pompują Ci tam zimny olej i podnoszą opiłki które trzyma magnetyczny filtr, statyczna nie jest więc tak niebezpieczna. Chociaż te niebezpieczeństwo chyba dotyczy aut z dużym przebiegiem.
Radio 357 :)