--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
U mnie drżenie kierownicy zaczynało się przy 120 km/h, a ustawało dokładnie przy 150 km/h.
Zawieszenie mam oryginalne oprócz niepotrzebnie wymienionych tulei o których mowa. Winą w tym i każdym innym przypadku były źle wyważone koła, których nie potrafią wyważyć w serwisach.
Dopiero doważenie na aucie załatwiło sprawę, ale w trakcie okazało się, że wcześniej wykonane, podstawowe wyważenie na maszynie Hunter również zostało niedokładnie wykonane.
Gość, który robił wyważanie na samochodzie najpierw poprawił po Hunterze na zwykłej wyważarce..."nie maszyna lecz technika i doświadczenie"
Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
17" zimowe wyważa każdy i nie mam z nimi problemu. To potwierdza, że układ napędowy i zawieszenie nie powoduje drgań. Problemy zawsze się zaczynają po wrzuceniu letnich. Jeśli w warsztatach nie radzą sobie z 18" w Insigni to gdzie wyważają ludzie co mają większe koła lub znacznie szybsze auta?
Zawieszenie mam oryginalne oprócz niepotrzebnie wymienionych tulei o których mowa. Winą w tym i każdym innym przypadku były źle wyważone koła, których nie potrafią wyważyć w serwisach.
Dopiero doważenie na aucie załatwiło sprawę, ale w trakcie okazało się, że wcześniej wykonane, podstawowe wyważenie na maszynie Hunter również zostało niedokładnie wykonane.
Gość, który robił wyważanie na samochodzie najpierw poprawił po Hunterze na zwykłej wyważarce..."nie maszyna lecz technika i doświadczenie"
Dodano po 2 minutach 48 sekundach:
17" zimowe wyważa każdy i nie mam z nimi problemu. To potwierdza, że układ napędowy i zawieszenie nie powoduje drgań. Problemy zawsze się zaczynają po wrzuceniu letnich. Jeśli w warsztatach nie radzą sobie z 18" w Insigni to gdzie wyważają ludzie co mają większe koła lub znacznie szybsze auta?
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Wszystko da się wyważyć, tylko musi być kumaty mechanik i maszyna regularnie kalibrowana, a nie tylko raz po zakupie.
Wydaje mi się, że częstym powodem drgań może być dokręcanie kół pneumatem "na raz" albo dokręcanie "ile siły w łapie" i wyrabiają się gniazda.
Kiedyś gadałem z gościem co prostuje felgi, panamery na 20 czy 21 lubią wyważenie z dokładnością do 0.5g, Isia na 20 aż tak wybredna nie jest, w moim odczuciu.
Wydaje mi się, że częstym powodem drgań może być dokręcanie kół pneumatem "na raz" albo dokręcanie "ile siły w łapie" i wyrabiają się gniazda.
Kiedyś gadałem z gościem co prostuje felgi, panamery na 20 czy 21 lubią wyważenie z dokładnością do 0.5g, Isia na 20 aż tak wybredna nie jest, w moim odczuciu.
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
ad1)
Koła dokręcałem momentem 150NM. zastanawia mnie jeszcze kwestia pierścieni centrujących ( plastikowych), bo one są usytuowane w otworze felgi zimowej, może to one powodują drgania? w poniedziałek spróbuje założyć oryginały 18 na przód rozbujam i zobaczę czy problem dalej występuje - na pewno dam znać.
ad2)
co do tulei wahacza nie mam informacji czy kiedykolwiek były wymieniane... jeżeli problem nie ustanie pewno będzie mnie czekać wymiana, szkoda że nie da się ustalić uch stanu.
ad3)
z wyważaniem kół widzę , że to loteria hehe
Koła dokręcałem momentem 150NM. zastanawia mnie jeszcze kwestia pierścieni centrujących ( plastikowych), bo one są usytuowane w otworze felgi zimowej, może to one powodują drgania? w poniedziałek spróbuje założyć oryginały 18 na przód rozbujam i zobaczę czy problem dalej występuje - na pewno dam znać.
ad2)
co do tulei wahacza nie mam informacji czy kiedykolwiek były wymieniane... jeżeli problem nie ustanie pewno będzie mnie czekać wymiana, szkoda że nie da się ustalić uch stanu.
ad3)
z wyważaniem kół widzę , że to loteria hehe
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Nigdy nie miałem problemu z wyważeniem. Czy to 17, czy 18. Żadne huntery, czy inne kombinacje z wyważaniem na samochodzie. Koła wyważam w zwykłym odrapanym z zewnątrz warsztacie, na zwykłej maszynie, w dzielnicy gdzie lepiej wieczorem nie spacerować i nigdy nie było nawet konieczności poprawki. Jak czytam o takich problemach to mam dwa wnioski - albo koła tak dojechane, albo wulkanizator d..a
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Ja osobiście od nowości jak zakupiłem samochód (Maj 2019) borykam się z tym problemem. Na przeglądzie wyszło, że tuleje do wymiany . (już zacierałem rączki, że skończy się ten Parkinson) Niestety wymiana tulei nie pomogła. No to wyważanie - nic. No to wyważenie kół z testem drogowym i optymalizacją. Dalej nic. Jak poczytałem, że ludzi półosie wymieniają i bez efektu to odpuściłem. Myślałem że to wina kół i jak zmienię koła na zimowe to się polepszy ale niestety nadal czuć wyraźne drganie.To obok wywalania notorycznie błędu AFL są najbardziej irytującymi rzeczami w tym samochodzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Witam, Miałem napisać czy pomogła wymiana kompletnych kół z felgami z powrotem na zimowe oryginalne 18".
A więc dziś przerzuciłem znów koła na letni i pogoniłem samochód na autostradzie do 140 wibracje ustały jeżeli byly to minimalne do których bym się nawet nie doczepił. A więc problem nie leży w tulejach czy zawieszeniu, leży w kołach zimowych, które były wyważane 2 x do zera z tolerancją 5gram i wciąż powodują drgania, ktoś ma jakiś pomysł?
A więc dziś przerzuciłem znów koła na letni i pogoniłem samochód na autostradzie do 140 wibracje ustały jeżeli byly to minimalne do których bym się nawet nie doczepił. A więc problem nie leży w tulejach czy zawieszeniu, leży w kołach zimowych, które były wyważane 2 x do zera z tolerancją 5gram i wciąż powodują drgania, ktoś ma jakiś pomysł?
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Pierścienie centrujące, nie takie nakrętki (są stożkowe i kulowe, czy jakoś tak to się nazywa), wyrobione gniazda, jest jakiś brud na styku piasta/felga, wyrobione gniazda w feldze, krzywa felga, źle założona opona (każda felga i opona mają punkt, gdzie ważą najwięcej i jak się nałożą, to ciężko koło wyważyć, dlatego robi się optymalizację, choć dla 17 aż takiego znaczenia to nie powinno mieć)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Wada fabryczna opony. Może wzmocnienie wewnątrz opony jest uszkodzone i przy dużej prędkości/siłach działających na koło nasilają się i powodują drgania.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Były wyważone do zera, ale wg wyważającego i możliwości jego maszyny, a jak wspomniał @xul z kalibracją różnie to bywa. Pojedź sprawdzić te koła w inne miejsce i usłyszysz, że 5 gram brakuje... i tak w kółko.
Wyjeżdżam wczoraj na dwupasmówkę, od 120 km/h trzęsie kierą... mówię co jest kurde znowu. Potem patrzę, że koła brudne(upier...), zajechałem do myjni bezdotykowej, umyłem dokładnie felgi, również w środku po obwodzie. Powrót do domu i drgań brak.
Przykład drugi. Koła letnie założyłem sam z użyciem klucza dynamometrycznego- jest ok nie trzęsie. Przejechałem 300 km- trzęsie. Klucz ustawiłem na 150 Nm, sprawdzam, po dwie nakrętki na przednich kołach zauważalnie dokręciłem. Sprawdzam w trasie- jest dobrze, nie trzęsie.
Kolejny przykład. Pojechałem na przetoczenie tarcz. Wracając zauważyłem, że przy hamowaniu jest idealnie, ale kierownica zaczęła drgać przy większej prędkości, a jadąc na wizytę drgania nie występowały. Od razu myślę, przykręcił zwykłym kluczem "na wyczucie" to sprawa jasna. Rzeczywiście, dojechałem do domu, poprawiłem dynamometrycznym i przy pierwszej próbie szybszej jazdy kierownica nie drży.
I tak to wygląda, jeśli ktoś naprawdę czuje, że kierownica drży. Niekończąca się przygoda
Dodano po 3 minutach 57 sekundach:
Najciekawsze jest to, że nie miałem czasu i na myjni umyłem tylko koła i wyjechałem brudnym samochodem. Jeden gość się dziwnie przyglądał gdy wyjeżdżałem
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
koła zimowe wrzuciłem tył na przód i potem na odwrót i dalej to samo...
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Osobiście na wyważanie zawożę koła czyściutkie (pod dekontaminacji) oraz usuniętymi starymi ciężarkami i wszystkimi pozostałościami po nich. Dodatkowo przeglądam oponę i wywalam wbite kamyczki.
W VC zmagałem się z wibracjami, chińczyki (trochę lepsze, ale nadal chińczyki), pierścienie centrujące i pewnie były trochę krzywe, trochę się nakombinowałem, żeby je wyważyć (miedzy warsztatami potrafiło być 20g różnicy na kole!). Gniazda pewnie też już miały wyrobione przez dokręcanie pneumatem i "na oko, ile siły w łapie" (niestety, tak robią w niektórych warsztatach). W końcu się wkurzyłem i wymieniłem na oryginalne, nie było żadnego problemu, żeby wyważyć.
PS.: Ktoś niedawno opisywał (nie wiem, czy w tym temacie), żeby po wstępnym dokręceniu ostukać koło, żeby się ułożyło, a dopiero potem dociągać. Oczywiście dokręcamy "na krzyż"
W VC zmagałem się z wibracjami, chińczyki (trochę lepsze, ale nadal chińczyki), pierścienie centrujące i pewnie były trochę krzywe, trochę się nakombinowałem, żeby je wyważyć (miedzy warsztatami potrafiło być 20g różnicy na kole!). Gniazda pewnie też już miały wyrobione przez dokręcanie pneumatem i "na oko, ile siły w łapie" (niestety, tak robią w niektórych warsztatach). W końcu się wkurzyłem i wymieniłem na oryginalne, nie było żadnego problemu, żeby wyważyć.
PS.: Ktoś niedawno opisywał (nie wiem, czy w tym temacie), żeby po wstępnym dokręceniu ostukać koło, żeby się ułożyło, a dopiero potem dociągać. Oczywiście dokręcamy "na krzyż"
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Tez na tych felgach na zimę posiadam pierścienie centrujące , patrzyłem dzisiaj na nie i nie wyglądały na zużyte , były wciśnięte w felgę. - one mogą powodować wibracje?
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Na czarno zima, na srebrno lato...
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Na czarno zima, na srebrno lato...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3080
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Pierścień nie ustawia i utrzymuje felgi na właściwej pozycji, wspomaga jej ustawienie. Robią to nakrętki i gniazda w felgach, dlatego tak ważne jest aby były czyste i dociągane z odpowiednią siłą i w odpowiedniej kolejności.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Dziwne jest to, że z takim problemem zmaga się wielu na forum, często przez cały okres użytkowania auta, mało tego, na innych forach np. Mazdy, BMW jest podobnie, więc problem jest powszechny.
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Wiecie co jestem w stanie komuś zapłacić nawet podwójna stawkę ale żeby mi to nie drgało żeby ktoś to zrobił raz a dobrze i miało to ręce i nogi , a takie bujanie się po gumiarzach to strata kasy 60zl tu 60zl tam i nie nic nie zrobili więcej , a kasę wzięli. Jak ktoś z Krakowa lub małopolski jest wstanie mi pomoc proszę odezwij się , zapłacę! Bo auto fajne fajnie się jezdzi ale k... to bicie mnie do szału doprowadza , nie mówiąc ze dostaje w dupe również cały przedni zawias :/
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Podpinam się jeśli ktoś zna jakiegoś magika na Śląsku bo to jest mega irytujące ...
-
- Użytkownik
- Posty: 196
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Witam. Tez walczyłem z wibracjami, tuleje wymienione, tez kilka wulkanizatów. pojechałem do kolejnego i wyważył koła tak jak należy i wibracje ustały w 80%-90%. Dużo bierze za wyważanie około 200zł, czyści piasty koła kamyczki wyciąga, felgi czyści po starych odważnikach.
Link do jego usług: http://www.zywinski.com.pl/
Dziś jadę do niego na wyważenie 17, wcześniej wyważałem u niego 19.
pozdrawiam
Link do jego usług: http://www.zywinski.com.pl/
Dziś jadę do niego na wyważenie 17, wcześniej wyważałem u niego 19.
pozdrawiam
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Kolega @xul wspomniał, że jego wulkanizator nie ma problemów z wyważeniem, więc pytajcie gdzie wyważa. Dodatkowo za jago śladami przygotujcie odpowiednio koła i sukces gwarantowany
-
- Klubowicz
- Posty: 1885
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
https://dobrymechanik.pl/mechanicy/miko ... acy-2.html (z prostowaniem 2 felg) i https://www.facebook.com/PHU-Eurogum-Ro ... 544670567/ (z polecenia, na lepszej maszynie) mi wyważyli koła (te chińskie z pierścieniami) w VC, których inne warsztaty nie były w stanie wyważyć, do około 200 bez drgań, więcej fabryka nie dała. Z tym, że u kumpla w warsztacie, gdzie mi nie byli w stanie tych felg wyważyć, to inne felgi (oryginalne, ten sam rozmiar i opony) wyważyli bez problemu, więc problemem mogą być same felgi (nie napisałeś, czy masz je pierwszy sezon, czy kolejny).
Nowe opony do IA (20") zakładałem u https://www.facebook.com/serwisoponkret/ i nie czuje drgań, poza nierównościami drogi . Odkąd przejął to syn, to jakość się bardzo poprawiła, wymienili maszyny, mają nowego Huntera.
Z tym, że najczęściej wygląda to tak, że przygotowuje koła do wyważenia (j.w.), zawożę przed sezonem i jak jest odpowiedni moment, to przekładam sam.
Nowe opony do IA (20") zakładałem u https://www.facebook.com/serwisoponkret/ i nie czuje drgań, poza nierównościami drogi . Odkąd przejął to syn, to jakość się bardzo poprawiła, wymienili maszyny, mają nowego Huntera.
Z tym, że najczęściej wygląda to tak, że przygotowuje koła do wyważenia (j.w.), zawożę przed sezonem i jak jest odpowiedni moment, to przekładam sam.
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 sie 2020, o 15:40
- Auto: INSIGNIA 2.0CDTI 160
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: KRAKÓW
Re: Wibracje silne drgania kierownicy od 120km/h
Kompletne koła zimowe mam pierwszy sezon, były dorzucone do auta. (samochód sprowadzałem z Niemiec).