--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czujnik różnicy ciśnienia DPF
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Tam pytał o wymuszenie wypalania DPF
Kto tu herbaty potrzebuje?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Kto tu herbaty potrzebuje?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8988
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
No przecież to takie same pytania tylko o inne coś. Za chwilę będzie pytanie czy moc można zmienić elmem.
Nie nie można nic zrobić tym fejsem
Tylko zobaczyć co się dzieje w aucie. I nie w każdym.
Nie nie można nic zrobić tym fejsem
Tylko zobaczyć co się dzieje w aucie. I nie w każdym.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Arturjimi jak by ci się chciało podjechać do Piotrkowa Trybunalskiego to mogę ci zresetować gds2
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Ok, dziękuję za propozycje. Jak nic nie poradzę na miejscu to będę się odzywał.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 mar 2021, o 17:23
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sieradz
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Nie to nie są te same pytania, a wy już się tak nie podniecajcie. Po to jest chyba forum tak? Żeby pytać i wyrażać swoje sugestie. Następnym razem lepiej nic nie piszcie niż macie zaśmiecać forum postami z dupy, jacy to jesteście świetni i wszystko wychwytujecie
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2021, o 16:50
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Witam, w mojej Insigni pojawił się opisany tutaj błąd, kupiłem i wymieniłem czujnik jednak błąd nadal wisi na komputerze i woła do serwisu. Moje pytanie zanim się do niego wybiorę, czy jest ktoś w okolic Tych kto posiada odpowiednie oprogramowanie aby zresetować/zaprogramować ten czujnik? Ewentualnie jakiś sprawdzony warsztat który jest w stanie pomóc z tym problemem, z góry dzięki.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8988
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Do mnie masz trochę daleko ale @Rooff_ jest bliżej Ciebie i to może ogarnąć.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Bliżej niby ma, ale przynajmniej w jednym miejscu może utknąć w korku. Dzisiaj to podobno jakiś armagedon był na Giszowcu, bo tam coś zmieniają odgranizację ruchu i pół Katowic stanęło.
Ale jak kolega chce to zapraszam - się pomoże
Ale jak kolega chce to zapraszam - się pomoże
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2021, o 16:50
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Tychy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Dzięki za odzew spróbuję najpierw dotoczyć się jakoś do tych Katowic bo jednak trochę bliżej, jak można się z Tobą @Rooff_ chciałem wysłać wiadomość prywatną, ale.... nie mam uprawnień
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 maja 2021, o 20:59
- Auto: A 2.0 BiTurbo CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Miałem bardzo zapchany DPF, przepalał się co 150-200km od ~50% do ~30% (przynajmniej tak pokazywał OPL Monitor).
DPF został wypalony poza autem.
I teraz aplikacja OPL Monitor pokazuje zapełnienie 72% (po przejechaniu 50km 76%).
Coś nie tak z czujnikiem różnicy ciśnień DPF?
Konieczna adaptacja/reset czujnika (na czym ona polega?)?
Czy po pierwszym wypaleniu (~80%?) mu się poprawi?
DPF został wypalony poza autem.
I teraz aplikacja OPL Monitor pokazuje zapełnienie 72% (po przejechaniu 50km 76%).
Coś nie tak z czujnikiem różnicy ciśnień DPF?
Konieczna adaptacja/reset czujnika (na czym ona polega?)?
Czy po pierwszym wypaleniu (~80%?) mu się poprawi?
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 maja 2021, o 20:59
- Auto: A 2.0 BiTurbo CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Czy do tego czasu aplikacja OPL Monitor może pokazywać zapełnienie 70%-80%?
Po tym wypaleniu zapełnienie spadnie?
To znaczy czego mam się spodziewać? Jak wyżej?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2022, o 21:03 przez phd, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8988
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Aplikacja pokazuje to co auto pokazuje. Niczego sobie nie wylicza. Zrób reset czujnika może coś pomoże. Po resecie powinno pokazać zapełnienie około 70%.
Cytujesz TSRa co on pisze?
Cytujesz TSRa co on pisze?
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 maja 2021, o 20:59
- Auto: A 2.0 BiTurbo CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Czyszczenie DPFa robił mechanik. I jak rozumiem reset czujnika też zrobił.
Dzięki, właśnie o tę informację mi chodziło.
Czyli czekam do wypalania i dam znać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 maja 2021, o 20:59
- Auto: A 2.0 BiTurbo CDTI
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Po osiągnięciu 80% zaczęło się przepalanie i zapełnienie filtra spadło do 35%.
Więcej tutaj: viewtopic.php?f=14&t=152&p=252970#p252970
Więcej tutaj: viewtopic.php?f=14&t=152&p=252970#p252970
Ostatnio zmieniony 6 maja 2022, o 21:53 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj".
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj".
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 sie 2018, o 06:47
- Auto: Insignia A HB FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Dzień dobry,
Jakiś miesiące temu zapalił mi się check engine i samochód obciął moc. Odczytałem błąd - P244A. Było ciepło tego dnia i kasowanie błędu nic nie dawało - po chwili zapalało się znowu i obcinało moc (a było to dokuczliwe, bo byłem kawałek od domu i potrzebowałem mocy, a auto w zasadzie nie jechało). Następnego dnia się ochłodziło i po skasowaniu błędu, ten się już więcej nie pojawił.
Pojechałem jednak do serwisu DPF na czyszczenie, z nadzieją, że może da się coś wyczyścić lecz diagnoza taka, że filtr stopiony i tylko wymiana. Filtr niby został wymieniony, ale jak się robi cieplej i się włącza wypalanie, błąd ponownie się zapala (niestety nie sprawdziłem osobiście czy moc się obcina, ale żona twierdziła że "jechał wolniej"). Usunąłem błąd i niby jeżdżę, ale pewnie do kolejnego wypalania.
Jako, że nie jestem mechanikiem to nie chce od razu robić burdę, że schrzanili robotę, bo może to coś "innego" od nich niezależnego. Poza tym to kawałek ode mnie, a licho u mnie z czasem.
Proszę zatem w pierwszej kolejności o sugestie co to może być? Czytałem, że możliwe iż to czujnik różnicy ciśnienia DPF właśnie świruje. Jak sprawdziłem ceny na szybko, to stwierdziłem że szybciej i taniej zweryfikuję tę opcję, zamawiając samemu i wymieniając samemu. Tylko czy to takie proste jak wygląda? Czy amator da radę, czy lepiej oddać to warsztatowi? Potrzebna jest wtedy jakaś adaptacja?
W skrócie, do lepiej rozeznanych w temacie - co powinienem zrobić? Niestety mam problem z warsztatami w okolicy i do żadnego nie mam zaufania, a jak jadę Insignią to najczęściej słyszę, że nie wiedzą co to może być (nie konkretnie w tym przypadku) albo żeby jeździć i obserwować :/
Jakiś miesiące temu zapalił mi się check engine i samochód obciął moc. Odczytałem błąd - P244A. Było ciepło tego dnia i kasowanie błędu nic nie dawało - po chwili zapalało się znowu i obcinało moc (a było to dokuczliwe, bo byłem kawałek od domu i potrzebowałem mocy, a auto w zasadzie nie jechało). Następnego dnia się ochłodziło i po skasowaniu błędu, ten się już więcej nie pojawił.
Pojechałem jednak do serwisu DPF na czyszczenie, z nadzieją, że może da się coś wyczyścić lecz diagnoza taka, że filtr stopiony i tylko wymiana. Filtr niby został wymieniony, ale jak się robi cieplej i się włącza wypalanie, błąd ponownie się zapala (niestety nie sprawdziłem osobiście czy moc się obcina, ale żona twierdziła że "jechał wolniej"). Usunąłem błąd i niby jeżdżę, ale pewnie do kolejnego wypalania.
Jako, że nie jestem mechanikiem to nie chce od razu robić burdę, że schrzanili robotę, bo może to coś "innego" od nich niezależnego. Poza tym to kawałek ode mnie, a licho u mnie z czasem.
Proszę zatem w pierwszej kolejności o sugestie co to może być? Czytałem, że możliwe iż to czujnik różnicy ciśnienia DPF właśnie świruje. Jak sprawdziłem ceny na szybko, to stwierdziłem że szybciej i taniej zweryfikuję tę opcję, zamawiając samemu i wymieniając samemu. Tylko czy to takie proste jak wygląda? Czy amator da radę, czy lepiej oddać to warsztatowi? Potrzebna jest wtedy jakaś adaptacja?
W skrócie, do lepiej rozeznanych w temacie - co powinienem zrobić? Niestety mam problem z warsztatami w okolicy i do żadnego nie mam zaufania, a jak jadę Insignią to najczęściej słyszę, że nie wiedzą co to może być (nie konkretnie w tym przypadku) albo żeby jeździć i obserwować :/
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8988
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Czujnik różnicy ciśnienia DPF
Wymiana czujnika jest prosta, tylko po wymianie jest potrzebna adaptacja i do tego potrzebujesz kogoś z kompem.