--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Dolot w B20DTH planowany na weekend do prewencyjnej poprawki strzelił z hukiem nie zdążyłem go poprawić i planowaną poprawkę zastosowałem jako naprawę.
Potrzebny jest łącznik silikonowy o średnicy 57mm i długości około 10cm a do tego dwie opaski/obejmy skręcane 64-67mm. Łącznik 10zł na allegro, obejmy ok. 5zł/szt. Efekt jak niżej. Plastik fabrycznego mocowania rury rozpadał się w palcach... Jeśli ktoś chce uniknąć dużego wydatku oraz uchronić się przed ponownym strzałem (w tym miejscu) to chyba można polecić takie rozwiązanie.
Objaw: głośny strzał pod maską, utrata mocy, dziwny zapach w kabinie, dziwne zachowanie jednostki napędowej (kichanie, kaszel itp.), po chwili ograniczona moc, check i kilka błędów.
Wykonanie: pozbywamy się resztek mocowania rury, rurę skracamy o tyle, żeby obciąć "zgrubienie" powiększające średnicę, zakładamy łącznik i skręcamy.
Potrzebny jest łącznik silikonowy o średnicy 57mm i długości około 10cm a do tego dwie opaski/obejmy skręcane 64-67mm. Łącznik 10zł na allegro, obejmy ok. 5zł/szt. Efekt jak niżej. Plastik fabrycznego mocowania rury rozpadał się w palcach... Jeśli ktoś chce uniknąć dużego wydatku oraz uchronić się przed ponownym strzałem (w tym miejscu) to chyba można polecić takie rozwiązanie.
Objaw: głośny strzał pod maską, utrata mocy, dziwny zapach w kabinie, dziwne zachowanie jednostki napędowej (kichanie, kaszel itp.), po chwili ograniczona moc, check i kilka błędów.
Wykonanie: pozbywamy się resztek mocowania rury, rurę skracamy o tyle, żeby obciąć "zgrubienie" powiększające średnicę, zakładamy łącznik i skręcamy.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2021, o 21:22 przez krupniok, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Mnie po pęknięciu dokładnie jak na zdjęciu krupnioka udało się założyć rurę bez szybkozłączki na króciec przepustnicy i spiąć to metalową opaską. Rura bez szybkozłączki ( tego plastikowego elementu ) nasuwa się do samego końca. Trzeba tylko popuścić mocowanie rury do silnika ( taka boczna łapa ) i przykręcić ją z drugiej strony aby usztywnić całość.
Edit :
Rura się zsunęła. Opaska nie trzyma jej dostatecznie. Chyba wdrożę program naprawczy od krupniok-a.
Edit :
Rura się zsunęła. Opaska nie trzyma jej dostatecznie. Chyba wdrożę program naprawczy od krupniok-a.
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Dramat z tą rurą... Sztywna, plastikowa nijak ją ścisnąć cybantem. Kupiłem w sobotę gumowy zamiennik. Zaraz potem zrobiłem trasę 1000km i nic się nie dzieje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Ja zastosowałem patent krupnioka i jest git
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.
- clavikord
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
- Auto: Opel Insignia I FL
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
106kkm 2016 rok, tyle ze u mnie nie pękła rura tylko plastikowy zaczep w szybkozłączce
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Nowa rura w Marimex Kraków 605 zł.
Czas oczekiwania 2 - 3 tygodnie.
Mam wrażenie , że będzie to kolejna pięta achillesa modelu B.
Czas oczekiwania 2 - 3 tygodnie.
Mam wrażenie , że będzie to kolejna pięta achillesa modelu B.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
I mnie dopadła ta wada konstrukcyjna. Co prawda jeszcze nie wyrwało rury, ale obszar przy przepustnicy już był lekko zaolejony.
Zrobiłem podobnie jak autor wątku, z tym że zastosowałem dodatkowo tuleje aluminiowa fi 55 dla wzmocnienia połączenia łącznika i resztki rury dolotu. Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż oryginał. A przynajmniej powinno, bo już raczej nie ma gdzie pęknąć
Zrobiłem podobnie jak autor wątku, z tym że zastosowałem dodatkowo tuleje aluminiowa fi 55 dla wzmocnienia połączenia łącznika i resztki rury dolotu. Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż oryginał. A przynajmniej powinno, bo już raczej nie ma gdzie pęknąć
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
No właśnie się zastanawiam, czy ten wąż nie pęka też w innych miejscach (np. na drugim łączeniu albo w jakimkolwiek innym miejscu).
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Myślę, że nie powinno być problemu. Oryginalny jest dość sztywny, wibracje silnika muszą gdzieś się "podziać", więc na pierwszy ogień idzie łączenie przy przepustnicy, które jest sztywne. Teraz kompensowane są przez łącznik silikonowy, powinno być ok póki co, do ok. 2.1 bara wytrzymuje
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Dla mnie to wyglądało, że problem nie został spowodowany przez drgania a przez wadliwy materiał z którego wykonano złączkę. U mnie w palcach się kruszył, więc zastanawiam się czy złączka z drugiej strony jest podobna. Ktoś wie bo nie widać z góry?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Myślę, że to połączenie drgań i sztywnego materiału a mozna było zamiast fikuśnego i drogiego rozwiązania, zrobić zwykła opaskę za 1 euro.
Z drugiej strony jest jakaś stalowa opaska, w d20dtr widać trochę przy IC z góry, na pewno nie jest to szybkozłączka jak przy przepustnicy.
Na zdjęciach aukcji widziałem, że w d20dth jest podobnie, więc nie powinno być problemu.
Swoją drogą, w dtr nawet jęsli pęknie gdzie indziej, to kształt rury wydaje się dość prosty, aby go poskładać z aluminiowych rurek i silikonowych łączników. Chociaż oczywiście wolałbym tego nie robić
Z drugiej strony jest jakaś stalowa opaska, w d20dtr widać trochę przy IC z góry, na pewno nie jest to szybkozłączka jak przy przepustnicy.
Na zdjęciach aukcji widziałem, że w d20dth jest podobnie, więc nie powinno być problemu.
Swoją drogą, w dtr nawet jęsli pęknie gdzie indziej, to kształt rury wydaje się dość prosty, aby go poskładać z aluminiowych rurek i silikonowych łączników. Chociaż oczywiście wolałbym tego nie robić
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 cze 2021, o 10:59
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Olsztyn
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Jestem po wymianie rury. Kupiłem za 699zł z turborury. Ogólnie otarłem się o rozwalenie dpf, ponieważ na pękniętej musiałem przejechać ok 350km (powrót do domu), co wg. ASO spowodowało zapchanie się filtra dpf. Auto samo z siebie nie chciało wypalić dpf, wchodziło w tryb awaryjny. Dlatego przestrzegam przed jeżdżeniem z taką awarią
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Jak epidemia to kupiłem szczepionkę . Zestaw naprawczy od dziś jeździ w bagażniku
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Wygląda na to, że trzeba będzie prewencyjnie po prostu ten element wymienić przy okazji serwisu olejowego bez czekania na niepsodziankę.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Szczepionki czy rury?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 987
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Recepta na "szczepionkę" jest na pierwszej fotce z tym temacie. Musiałem dokupić zaślepki na śruby do kół żeby wyszedł smart gratis (EOT) . W sumie 2 tuningi za 45 zł .
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Mam pytanie do powyższego. Zauważyłem, że "patent" z mojego pierwszego postu działa, aczkolwiek rura dolotu wysuwa się powoli z obejmy. Nie widzę zagrożenia wystrzelenia rury ze złączki, gdyż przykręcane ramię rury dolotu trzyma je w ryzach. Rozwiązaniem natomiast byłoby wsadzenie tuleki aluminiowej w rurę dolotu, która sprawiłaby, że obejma miałaby na czym zacisnąć złączkę z dolotem. Zmierzyłem suwmiarką i wyszło mi 50mm - czy nie za mało coś? Ty piszesz o tulejce 55mm... Mam rurę 57mm i po przymiarce wątpię, że wejdzie 55mm. Dodatkowo pojawia się problem zmniejszonej średnicy dolotu...Pro pisze: ↑22 lip 2021, o 16:21I mnie dopadła ta wada konstrukcyjna. Co prawda jeszcze nie wyrwało rury, ale obszar przy przepustnicy już był lekko zaolejony.
Zrobiłem podobnie jak autor wątku, z tym że zastosowałem dodatkowo tuleje aluminiowa fi 55 dla wzmocnienia połączenia łącznika i resztki rury dolotu. Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż oryginał. A przynajmniej powinno, bo już raczej nie ma gdzie pęknąć