--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Kamera cofania Grand Sport
- Elint
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 19:26
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 1 raz
Kamera cofania Grand Sport
Moja wersja kamery cofania.
Kamera oryginalna kupiona na Allegro za 220 zł. Niestety oryginalny zderzak nie przewiduje otworu montażowego ani zaślepki. Pozostaje wycinanie. Do kamery potrzebny był otwór szer. 36 i głęb. 40 mm. Zrobiłem sobie szablon z papieru i nakleiłem. Nie miałem dremelka, wiec wiertarka z małym wiertłem miejsce przy miejscu, potem docięcie nożem. Otwór zrobiłem nieco mniejszy i później precyzyjnie doszlifowałem pilnikiem, żeby kamera zatrzaskami weszła na wcisk. Kamera miała oryginalna wtyczkę - gniazdo nie do kupienia. Zastosowałem uniwersalne złącze szczelne 5-pinowe Superseal - wtyk z gniazdem.
Przygotowałem wcześniej wiązkę. Od kamery do modułu pod schowkiem pasażera wychodzi prawie 5,5 m. Zastosowałem kabel 2x ok. 0,5 w ekranie. Najsolidniej pod względem izolacji zewnętrznej wyglądał przewód mikrofonowy o średnicy zewn. 6,5 mm. Do zasilania zwykła linka 1 mm2.
W zderzaku można do wszystkiego dostać się od spodu. Miękka trawa pomaga Wiązka na zewnątrz w peszelku osłonowym. Widok na połączenie złączami Superseal wewnątrz zderzaka: Żeby wejść kablami do kabiny trzeba wyjąć podłogę i zdemontować półkę bagażnika. Potem wyjmujemy boczek. Trzyma się na 3 zatrzaskach. Niestety mocno trzymają, są tylko do jednorazowego wcisku. Trzeba się namęczyć, ale wyjdą i da się je użyć ponownie. Miejsca mocowań zaznaczone strzałkami: Ogólnie warto mieć narzędzia z tworzywa do ściągania tapicerki. Ułatwiły wyjęcie zatrzasków i późniejsze ściągania innych elementów.
Do środka wchodzę wolnym przepustem: Teraz minus zasilania do śruby z oczkiem a reszta (mikrofonowy + plus zasilania) boczkiem, nad nadkolem do tylnych prawych drzwi. Tu po raz pierwszy przyda się drut do przeciągania kabli - ok 1 m długości.
Osłonę na dole tylnych drzwi pociąga się do góry. Trzyma się na 3 zatrzaskach. Zacząłem od tego z przodu auta, a pozostałe 2 się wysunęły bokiem - widać zielone zostały. Osłony progu przednich drzwi nie zdejmowałem. Wymaga to raczej odkręcenia pasa bezpieczeństwa. Trzeba zacząć od wyciągniecia "na zewnątrz" boku schowka pasażera. Widać 4 zaczepy. Po odczepieniu można bez odłączania kabli "zawiesić" na powstałej dziurze. ten element blokuje osłonę progu. Osłonę progu przednich drzwi najpierw lekko odczepiłem w tylnej części (w tylnych drzwiach). Cięgnie się do góry.
[c.d. w następnej części]
Kamera oryginalna kupiona na Allegro za 220 zł. Niestety oryginalny zderzak nie przewiduje otworu montażowego ani zaślepki. Pozostaje wycinanie. Do kamery potrzebny był otwór szer. 36 i głęb. 40 mm. Zrobiłem sobie szablon z papieru i nakleiłem. Nie miałem dremelka, wiec wiertarka z małym wiertłem miejsce przy miejscu, potem docięcie nożem. Otwór zrobiłem nieco mniejszy i później precyzyjnie doszlifowałem pilnikiem, żeby kamera zatrzaskami weszła na wcisk. Kamera miała oryginalna wtyczkę - gniazdo nie do kupienia. Zastosowałem uniwersalne złącze szczelne 5-pinowe Superseal - wtyk z gniazdem.
Przygotowałem wcześniej wiązkę. Od kamery do modułu pod schowkiem pasażera wychodzi prawie 5,5 m. Zastosowałem kabel 2x ok. 0,5 w ekranie. Najsolidniej pod względem izolacji zewnętrznej wyglądał przewód mikrofonowy o średnicy zewn. 6,5 mm. Do zasilania zwykła linka 1 mm2.
W zderzaku można do wszystkiego dostać się od spodu. Miękka trawa pomaga Wiązka na zewnątrz w peszelku osłonowym. Widok na połączenie złączami Superseal wewnątrz zderzaka: Żeby wejść kablami do kabiny trzeba wyjąć podłogę i zdemontować półkę bagażnika. Potem wyjmujemy boczek. Trzyma się na 3 zatrzaskach. Niestety mocno trzymają, są tylko do jednorazowego wcisku. Trzeba się namęczyć, ale wyjdą i da się je użyć ponownie. Miejsca mocowań zaznaczone strzałkami: Ogólnie warto mieć narzędzia z tworzywa do ściągania tapicerki. Ułatwiły wyjęcie zatrzasków i późniejsze ściągania innych elementów.
Do środka wchodzę wolnym przepustem: Teraz minus zasilania do śruby z oczkiem a reszta (mikrofonowy + plus zasilania) boczkiem, nad nadkolem do tylnych prawych drzwi. Tu po raz pierwszy przyda się drut do przeciągania kabli - ok 1 m długości.
Osłonę na dole tylnych drzwi pociąga się do góry. Trzyma się na 3 zatrzaskach. Zacząłem od tego z przodu auta, a pozostałe 2 się wysunęły bokiem - widać zielone zostały. Osłony progu przednich drzwi nie zdejmowałem. Wymaga to raczej odkręcenia pasa bezpieczeństwa. Trzeba zacząć od wyciągniecia "na zewnątrz" boku schowka pasażera. Widać 4 zaczepy. Po odczepieniu można bez odłączania kabli "zawiesić" na powstałej dziurze. ten element blokuje osłonę progu. Osłonę progu przednich drzwi najpierw lekko odczepiłem w tylnej części (w tylnych drzwiach). Cięgnie się do góry.
[c.d. w następnej części]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Elint
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 19:26
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Kamera cofania Grand Sport
c.d.
Potem tak samo do góry środek osłony przy przednich drzwiach. Kabel do osłony nadkola i do radia. Wpięcie na piny. Plus zasilania idzie dalej do skrzynki bezpieczników i tam wpięty przez bezpiecznik do plusa po stacyjce.
Pozostało przeprogramować radio i mieć nadzieję, że zadziała. Wiązkę przetestowałem na stole wraz z kamerą. Obraz był
Czas na całość min. 2 h. Niby łatwe, ale czasami upierdliwe.
Potem tak samo do góry środek osłony przy przednich drzwiach. Kabel do osłony nadkola i do radia. Wpięcie na piny. Plus zasilania idzie dalej do skrzynki bezpieczników i tam wpięty przez bezpiecznik do plusa po stacyjce.
Pozostało przeprogramować radio i mieć nadzieję, że zadziała. Wiązkę przetestowałem na stole wraz z kamerą. Obraz był
Czas na całość min. 2 h. Niby łatwe, ale czasami upierdliwe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9031
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 118 razy
Re: Kamera cofania Grand Sport
Jak coś nie tak będzie to i tak po przeprogramowaniu będzie się przełączać w kamerkę. A co zobaczysz to Twoje.
Nawet czarny ekran motywuje z pasami
Nawet czarny ekran motywuje z pasami
- Elint
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 19:26
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Kamera cofania Grand Sport
Tak Ale wiązka z kamerą była testowana i bardziej myślałem o zadziałaniu przeprogramowania
Najbardziej dla mnie upierdliwe przy całości instalacji okazało się dostanie się do radia (głęboko upchnięte i leży się w w niewygodnej pozycji) a następnie włożenie nowych pinów do złącz. Moje piny okazały się mikroskopijnie za szerokie i wchodziły bardzo ciasno. Musiałem upychać. A piny mają jakieś 1,5x2 mm (MQS żeńskie). Nie uszkodzenie ich przy wciskaniu działało dodatkowo stresująco. A pamiętajmy, że złącza cały czas głęboko pod schowkiem Na koniec poodczepiałem oryginalna wiązkę i wyciągnąłem ja do środka auta ile się dało.
Najbardziej dla mnie upierdliwe przy całości instalacji okazało się dostanie się do radia (głęboko upchnięte i leży się w w niewygodnej pozycji) a następnie włożenie nowych pinów do złącz. Moje piny okazały się mikroskopijnie za szerokie i wchodziły bardzo ciasno. Musiałem upychać. A piny mają jakieś 1,5x2 mm (MQS żeńskie). Nie uszkodzenie ich przy wciskaniu działało dodatkowo stresująco. A pamiętajmy, że złącza cały czas głęboko pod schowkiem Na koniec poodczepiałem oryginalna wiązkę i wyciągnąłem ja do środka auta ile się dało.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 wrz 2022, o 16:01
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Somowhere in
Re: Kamera cofania Grand Sport
Mogę prosić o rozpiskę przewodów z kamerki VCB-C568B 23292533 . Przy kostce przewody czerwony czarny biały brązowy i żółty . Gdzie zasialnie a gdzie przewody sygnałowe .Czy ona zadziała jako kamerka cofania bo doczytałem ze to do systemu 360 stopni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Barti89
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 17:56
- Auto: Sports turner
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: PUŁTUSK
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Kamera cofania Grand Sport
super robota. podrzuć jeszcze linki/nazwy pinów/wtyczek niezbędnych do uruchomienia kamerki cofania.
pozdrawiam
pozdrawiam
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6076
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Kamera cofania Grand Sport
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 23 mar 2022, o 11:01
- Auto: insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Kamera cofania Grand Sport
Dzięki yerry właśnie też już zdążyłem znaleźć twój post z rozpiską, będę montował kamerkę według twojego schematu.
Dla mnie to ten wątek
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=8064
Dla mnie to ten wątek
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=8064
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Kamera cofania Grand Sport
ale wskazany przez ciebie to wątek od Insignia A, a tu jest dla Insignia B od 2017 roku produkowanej.