--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana klocków hamulcowych
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2274
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Muszę się umówić na wymianę tarcz i klocków z tyłu, zobaczymy co mi mój zbajomy zaproponuje, przód jeszcze mam dobry. Ostarnio długo rozmawialiśmy n.t. hamulców i wnioski są takie, że wszystkie nowsze samochody bardzo czesto wymieniaja tylne klocki- szybciej się ścierają - nie wiadomo czemu tak się dzieje... ktoś ma może jakieś pomysły czemu?
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 kwie 2020, o 14:37
- Auto: Insignia B 210km 4x4
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ja mam z przodu ebc green I złego słowa nie powiem.
Teraz już kupiłem Zimmerman tarcze plus ebc green na tył. Niedługo muszę wymienić:)
Zastanawiam się czy nie robic samemu, bo z tego co pamiętam to z tarczami nie ma problemu i zawsze szybko szły..
Teraz już kupiłem Zimmerman tarcze plus ebc green na tył. Niedługo muszę wymienić:)
Zastanawiam się czy nie robic samemu, bo z tego co pamiętam to z tarczami nie ma problemu i zawsze szybko szły..
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Mateo, masz za duże tarcie na klockach. Smar hybrydowy pomoże (to żart oczywiście )
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2274
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Nie wiem czy w rowerze czasem nie mam większych optycznie przy felgach 20" wygląda to tak, jakby to były tylko atrapy...
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2274
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
W sumie fakt, ważne aby zatrzymywało się gdy Ty chcesz a nie na czymś
Radio 357 :)
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2274
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ale wracając do spostrzeżeń Marcina to faktycznie tarcze 16" przy feldze 20" wyglądają jak zabaweczki nie z tego modelu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 maja 2023, o 18:37
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Witam,
możecie poratować informacja?
Insignia B 2019 2.0CDTI 170KM, przód układ 17". Jak powinny iść blaszki od zestawu montażowego klocków?
Jedna blaszka ma ząbek na łączniku, druga go nie ma.
Która na górę, która na dole jarzma?
Młody mi podleciał jak przekładałem i nie zdążyłem sobie foty cyknąć.
Dziękuję.
możecie poratować informacja?
Insignia B 2019 2.0CDTI 170KM, przód układ 17". Jak powinny iść blaszki od zestawu montażowego klocków?
Jedna blaszka ma ząbek na łączniku, druga go nie ma.
Która na górę, która na dole jarzma?
Młody mi podleciał jak przekładałem i nie zdążyłem sobie foty cyknąć.
Dziękuję.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Czegoś nie rozumiem, najpierw w punkcie 3 piszesz "Aby cofnąć tłoczki należy wykonać następujące kroki..." (i tu opisana procedura z przyciskiem od elektrycznego ręcznego), a następnie w punkcie 6 piszesz "Następnie cofamy tłoczek..." i wspominasz o zestawie do cofania tłoczków.
Czyli trzeba mieć ten zestaw, czy wystarczy cofnąć elektrycznie wg procedury z punktu 3?
Czyli trzeba mieć ten zestaw, czy wystarczy cofnąć elektrycznie wg procedury z punktu 3?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Cofanie tłoczków w punkcie 3 to cofnięcie mechanizmu wewnątrz tłoczka (jest na zdjęciu). W pkt 5 cofasz już mechanicznie tłoczek np zestawem, który nie jest blokowany przez mechanizm który się cofnął w pkt 3. Nie wiem jak lepiej to wytłumaczyć, rób po kolei i będzie dobrze
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ok, bez zestawu do cofania się uda? Jakąś metodą chałupniczą typu brecha czy inne narzędzie?
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Ja robiłem zestawem, ale pewnie ściskam stolarskimi też dałoby radę. Grunt to nie kręcić, bo nie trzeba. Swój zestaw do cofania tłoczków kiedyś kupiłem za jakieś 40 zł. Wszelkie kombinowanie (a w poprzednim aucie bez zestawu dużo kombinowałem) nie jest warte tych 40 zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 kwie 2022, o 06:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
ja wkładam dwa stare klocki i rozpycham łapką normalnie się cofa bez problemów
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Po odkręceniu zbiorniczka płynu hamulcowego tłoczki można cofnąć wręcz ręką. Sprawdzone. Można zaprzeć (podważyć?) zacisk o klocek śrubokrętem i też się uda cofnąć. Zestaw do cofania nie będzie potrzebny.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2354
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
A od kiedy odkręcą się korek zbiorniczka plynu ?, wręcz są specjalne szczelne korki żeby płyń się nie cofał podczas wciskania tłoczka, resztę pseudofachowcy dopiszcie sobie sami gdzie ma się podziać płyń.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2354
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Dokładnie, tylko zadaj sobie pytanie czy ten syf z zacisku chcesz mieć w pompie ABS/ESP
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
O jakim syfie z zacisku mówisz? Układ jest zamknięty, nie przesadzajmy. Poza tym tłoczek wciskasz kilkanaście milimetrów, a "ABS" jest dość daleko...