--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Norma Spalin EURO w CEPiK
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Ja mam dowód wydany pod koniec 2020 i nie widzę wpisu o normie spalin ani informacji o homologacji, ale w cepiku Euro 5.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Wszystkie wyprodukowane od 2010 mają normę Euro 5.
Ostatnio interesowałam się tym tematem no i mam pewien wniosek. Polski wymiar podatkowy jest nadrzędny nad innymi dokumentami. Ludzie kłócili się przed sądem o wymiar podatku akcyzowego odwołując się do świadectwa homologacji no i niestety kicha. Tak samo może być z normami spalin bo one też będą podstawą obliczenia podatku. Jest tylko szansa że zmiana rządu cokolwiek wstrzyma lub rozciągnie w czasie skoro miało to być planowane na przyszły rok.
No tak, raczej taki papier być powinien, chociaż nam on naprawdę do niczego skoro opłaty akcyzowe przy sprowadzaniu liczą przede wszystkim od silnika. Występowanie o zmianę klasyfikacji jakiejkolwiek przed sądami jest z punktu widzenia sądu bezzasadne. Klasyfikacji urzędowej nie zmienimy czy to względem podatku akcyzowego czy względem norm spalin. Rząd wymyślił sobie taką a nie inną tabelkę a homologacja to wg przepisów tylko dopuszczenie auta do ruchu.
Malutki cytat z wyroku sądu: "Niezasadne jest również kierowanie się świadectwem homologacji przy klasyfikacji pojazdu, jako wyrobu akcyzowego. Świadectwo homologacji jest urzędowym potwierdzeniem tego, że dany typ pojazdu z punktu widzenia bezpieczeństwa może uczestniczyć w ruchu drogowym. Homologacja nie stanowi żadnego prejudykatu w sprawie zaklasyfikowania pojazdu samochodowego jako wyrobu akcyzowego.
Wyrok NSA z 20 lipca 2016 r., sygn. akt I GSK 1855/14
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/podatki/akcyza-hom ... 23288.html
"
Czyli inaczej homologacja nic tu nie zmieni, jedyna szansa, że poprawią ten algorytm o marki aut, skoro Insignia wg opla zawsze miała normę Euro 5
Ostatnio interesowałam się tym tematem no i mam pewien wniosek. Polski wymiar podatkowy jest nadrzędny nad innymi dokumentami. Ludzie kłócili się przed sądem o wymiar podatku akcyzowego odwołując się do świadectwa homologacji no i niestety kicha. Tak samo może być z normami spalin bo one też będą podstawą obliczenia podatku. Jest tylko szansa że zmiana rządu cokolwiek wstrzyma lub rozciągnie w czasie skoro miało to być planowane na przyszły rok.
No tak, raczej taki papier być powinien, chociaż nam on naprawdę do niczego skoro opłaty akcyzowe przy sprowadzaniu liczą przede wszystkim od silnika. Występowanie o zmianę klasyfikacji jakiejkolwiek przed sądami jest z punktu widzenia sądu bezzasadne. Klasyfikacji urzędowej nie zmienimy czy to względem podatku akcyzowego czy względem norm spalin. Rząd wymyślił sobie taką a nie inną tabelkę a homologacja to wg przepisów tylko dopuszczenie auta do ruchu.
Malutki cytat z wyroku sądu: "Niezasadne jest również kierowanie się świadectwem homologacji przy klasyfikacji pojazdu, jako wyrobu akcyzowego. Świadectwo homologacji jest urzędowym potwierdzeniem tego, że dany typ pojazdu z punktu widzenia bezpieczeństwa może uczestniczyć w ruchu drogowym. Homologacja nie stanowi żadnego prejudykatu w sprawie zaklasyfikowania pojazdu samochodowego jako wyrobu akcyzowego.
Wyrok NSA z 20 lipca 2016 r., sygn. akt I GSK 1855/14
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/podatki/akcyza-hom ... 23288.html
"
Czyli inaczej homologacja nic tu nie zmieni, jedyna szansa, że poprawią ten algorytm o marki aut, skoro Insignia wg opla zawsze miała normę Euro 5
Radio 357 :)
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3076
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Raz to jest bandyctwo nadawać euro tak na pałę, dwa czego ten pieprzony rząd nie dotknął to spierdolil, trzy mam Euro 5
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 wrz 2023, o 10:33
- Auto: 2.0T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Ciekawe kiedy to poprawią, bo u mnie jest Euro 4, a z tego co kojarzę to powinno być Euro 5.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Musi być 5 Insignia chyba jako pierwsza wprowadziła EURO5 w tych latach I dlatego ogólnie był szum w necie o te zjebane przypisanie Euro 4
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Czy biurwy myślą samodzielnie? Wolno im? Mają tabelki od do i naklikane wg zleconej procedury tu akurat algorytm systemowy przydzielił normy chyba tzw polskie a my to nawet nie produkujemy żadnych aut a znamy się najlepiej
Radio 357 :)
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Ale ten algorytm to co sam się wymyślił?, to nieudolni informatycy po gimnazjum i po znajomości produkujący buble i to nie pierwszy raz
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Wiesz, trochę odbiegamy od tematu, ale akurat tak się składa że robię w IT, mój brat jest programistą też i kim jest programista? To taki ktoś kto pisze program nie po to aby on był najlepszy tylko aby ciągle go za kasę poprawiać. Po to jest support.
Producent auta też nie zarabia na produkcji aut a na produkcji części i serwisie. No to chyba proste.
Natomiast te strefy to pikuś bo moim starym audi po tacie tam nie będę jeździć ale jak policzyłam podatek od auta który mamy zapłacić w przyszłym roku a który uwzględnia pojemność i normy euro, to przy normie Euro 1 zapłacę za audi 14440zł i tu skończą się sentymenty, niestety. A przykładowo BMW E36 z 1995 i silnikiem 2,8 to będzie ponad 31tys zł jednorazowo. Znikną stare auta niedługo. My nie martwmy się,bo Insignia to Euro5 więc każdy zapłaci ok 2tys zł. A rząd musi to zrobić aby korzystać z kasy z KPO, więc raczej nie weźmie tego na siebie tj nie będzie płacił kar za niewykonanie zobowiązań.
Producent auta też nie zarabia na produkcji aut a na produkcji części i serwisie. No to chyba proste.
Natomiast te strefy to pikuś bo moim starym audi po tacie tam nie będę jeździć ale jak policzyłam podatek od auta który mamy zapłacić w przyszłym roku a który uwzględnia pojemność i normy euro, to przy normie Euro 1 zapłacę za audi 14440zł i tu skończą się sentymenty, niestety. A przykładowo BMW E36 z 1995 i silnikiem 2,8 to będzie ponad 31tys zł jednorazowo. Znikną stare auta niedługo. My nie martwmy się,bo Insignia to Euro5 więc każdy zapłaci ok 2tys zł. A rząd musi to zrobić aby korzystać z kasy z KPO, więc raczej nie weźmie tego na siebie tj nie będzie płacił kar za niewykonanie zobowiązań.
Radio 357 :)
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3076
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Serio myślę już o tym bardziej, bo z powodów sentymentalnych szkoda mi te auto dać na żyletki zwłaszcza że i po tacie i ma 29lat, bo 1994 produkcja i tylko 235tys przebiegu bo on mało jeździł. I zarąbisty silnik 1,9tdi szkoda go na złom. Chociaż nie wiem ile latania za żółtymi i ile to kasy i różnych opinii do zebrania.
No i strefy w Krakowie i Warszawie byłyby dostępne z poziomu tego auta
No i strefy w Krakowie i Warszawie byłyby dostępne z poziomu tego auta
Radio 357 :)
- Mk.dron
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: 4 lip 2019, o 19:25
- Auto: Insignia 1.6 turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Busko Zdroj
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Norma Spalin EURO w CEPiK
Właśnie jestem po zmianie normy w cepik. OPEL POLSKA za dokument wymagany do zmiany normy wola 500 zł
Ja skontaktowałem się z oplem Dania gdyz tam był pojazd wyprodukowany i przysłali mi po przedstawieniu kopi dowodu duńskiego kopi dowodu polskiego oraz dowodu zakupu auta oraz dokumentu potwierdzającego moja tożsamość dokument Dzięki któremu wydział komunikacji wprowadził mi poprawna normę jaka jest euro 5.
Ja skontaktowałem się z oplem Dania gdyz tam był pojazd wyprodukowany i przysłali mi po przedstawieniu kopi dowodu duńskiego kopi dowodu polskiego oraz dowodu zakupu auta oraz dokumentu potwierdzającego moja tożsamość dokument Dzięki któremu wydział komunikacji wprowadził mi poprawna normę jaka jest euro 5.