--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Akumulator Insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódź
Re: Akumulator Insignia B
Problem dopadł także i mnie:
Po trasie ok 450 km auto zaparkowane w garażu w niedziele, po kilku dniach nie ruszania - w sobotę auto kompletnie martwe, nie reaguje na pilota, nie zaświeca się światło po otwarciu drzwi (zamek otwarty grotem klucza) - kompletnie nic. Po zmierzeniu napięcia na aku - 3,5V!!! Czyli nie, że akumulator słabszy czy rozładowany np. do 10,5V tylko praktycznie kompletnie wydrenowany. Po tak niskim napięciu wnioskuje, że raczej coś go mocno wysysało. Ale nie mam pojęcia co mogło być przyczyną, bo jestem prawie pewien, ze nie zostawiłem żadnego odbiornika, żadnego światełka. Poza tym nawet jeśli to po jakimś czasie auto powinno się uśpić i nie powinno być praktycznie żadnego poboru prądu.
Podłączyłem ładowarkę mikroprocesorową (mam NOCO) i udało się naładować aku do 12,7 V po ok 20h ładowania. Plus dla tej ładowarki, że podniosła aku z tak niskiego napięcia - 3,5V. Sprawdziłem też upływność prądu amperomierzem wpiętym szeregowo w klemę i zacisk ujemny i wynik to ok 0,010 A po wygaszeniu modułów, czyli w normie (norma teoretycznie do ok 20-30 mA). Pojeżdziłem 1 dzień i auto zostało w garażu znów na kilka dni, zobaczymy czy znów aku będzie wydrenowany.
Auto od nowości ma już prawie 7 lat i 130 kkm, ale wydawało mi się, że akumulator był w miarę dobrym stanie - niby mógł się już kończyć, ale raczej nie miałby takiego objawu jak spadek napięcia do 3,5v, raczej wolniejsze kręcenie, problemy z odpaleniem, albo mrugające kontrolki np od ABSu, który to jest dość czuły na niskie napięcie przy kończącym sie aku.
Małe szanse daje raczej na uszkodzony akumulator, raczej problem z autem/instalacją. Kolega vanplesnik wymienił aku na nowy i nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Po trasie ok 450 km auto zaparkowane w garażu w niedziele, po kilku dniach nie ruszania - w sobotę auto kompletnie martwe, nie reaguje na pilota, nie zaświeca się światło po otwarciu drzwi (zamek otwarty grotem klucza) - kompletnie nic. Po zmierzeniu napięcia na aku - 3,5V!!! Czyli nie, że akumulator słabszy czy rozładowany np. do 10,5V tylko praktycznie kompletnie wydrenowany. Po tak niskim napięciu wnioskuje, że raczej coś go mocno wysysało. Ale nie mam pojęcia co mogło być przyczyną, bo jestem prawie pewien, ze nie zostawiłem żadnego odbiornika, żadnego światełka. Poza tym nawet jeśli to po jakimś czasie auto powinno się uśpić i nie powinno być praktycznie żadnego poboru prądu.
Podłączyłem ładowarkę mikroprocesorową (mam NOCO) i udało się naładować aku do 12,7 V po ok 20h ładowania. Plus dla tej ładowarki, że podniosła aku z tak niskiego napięcia - 3,5V. Sprawdziłem też upływność prądu amperomierzem wpiętym szeregowo w klemę i zacisk ujemny i wynik to ok 0,010 A po wygaszeniu modułów, czyli w normie (norma teoretycznie do ok 20-30 mA). Pojeżdziłem 1 dzień i auto zostało w garażu znów na kilka dni, zobaczymy czy znów aku będzie wydrenowany.
Auto od nowości ma już prawie 7 lat i 130 kkm, ale wydawało mi się, że akumulator był w miarę dobrym stanie - niby mógł się już kończyć, ale raczej nie miałby takiego objawu jak spadek napięcia do 3,5v, raczej wolniejsze kręcenie, problemy z odpaleniem, albo mrugające kontrolki np od ABSu, który to jest dość czuły na niskie napięcie przy kończącym sie aku.
Małe szanse daje raczej na uszkodzony akumulator, raczej problem z autem/instalacją. Kolega vanplesnik wymienił aku na nowy i nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 lut 2023, o 13:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wroclaw
Re: Akumulator Insignia B
@Natek a robiłeś coś ostatnio w aucie?
Ja wycofałem sterowniki wyłączenia ad blue i jak ręką odjął
Więcej nie będę próbował dziadostwa wyłączyć..
Ja wycofałem sterowniki wyłączenia ad blue i jak ręką odjął
Więcej nie będę próbował dziadostwa wyłączyć..
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 mar 2019, o 17:49
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Łódź
Re: Akumulator Insignia B
Nic nie robiłem, wszystko oryginał, żadnych dodatkowych odbiorników. Tylko czytnik BT OBD do OPL Monitora siedzi i w USB w podłokietniku pendrive.
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: Insignia SW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Akumulator Insignia B
Port OBD pozostaje zdaje się pod napięciem po zamknięciu auta.
Moja kostka BT OBD ma diodę i ta dioda świeci się po zamknięciu auta - czekałem 5 min i dioda nie zgasła, wiec zakładam że pozostaje pod prądem. Mam już odruch wyciągania kostki BT OBD, pendrive z muzą zostawiam nadal w podłokietniku - no bez przesady.
Moja kostka BT OBD ma diodę i ta dioda świeci się po zamknięciu auta - czekałem 5 min i dioda nie zgasła, wiec zakładam że pozostaje pod prądem. Mam już odruch wyciągania kostki BT OBD, pendrive z muzą zostawiam nadal w podłokietniku - no bez przesady.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 wrz 2022, o 12:45
- Auto: Insignia GSI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Zambrów
Re: Akumulator Insignia B
Witam. Panowie ma ktoś może jakiś filmik albo link do poradnika jak wyjąć aku. Najbardziej chodzi mi o zdjęcie klemy plusowej. Idzie tam cała ta wiązka z kablami i za groma jak odkręcę klemę nie chce mi ona zejść. Z góry dzięki
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Akumulator Insignia B
Włóż płaski wkrętak w klemę i rozegnij trochę , można próbować delikatnie ja podważać
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 wrz 2022, o 12:45
- Auto: Insignia GSI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Zambrów
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 593
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Akumulator Insignia B
Na plastikowej osłonie bezpieczników przy aku, co jest też klema plusowa. Też się z tym pierwszym razem szarpałem, bo nie widziałem zatrzasku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 wrz 2022, o 12:45
- Auto: Insignia GSI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Zambrów
Re: Akumulator Insignia B
Dziś zrobiłem drugie podejście i znalazłem ten zatrzask jak się wie gdzie on schowany to 5 minut roboty. Dzięki za podpowiedzi.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 593
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Akumulator Insignia B
Jak będę miał chwilę, to cyknę zdjęcie i zaznaczę gdzie jest ten zatrzask. Dość powszechny problem
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 wrz 2020, o 21:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Luboń
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Akumulator Insignia B
PS po resecie ustawień zmienił mi się wygląd wyświetlacza, ten nowy ma więcej kolorów (taka ramka w centrum zegara) i mi się bardziej podoba
Dodano po 52 minutach 20 sekundach:
model Banner 58001
[/quote]
Cześć. O jakim resecie piszesz w PS ? Reset komputera w aucie czy poprzez jakiś sprzęt diagnostyczny ???
Pozdrawiam
Dodano po 52 minutach 20 sekundach:
model Banner 58001
[/quote]
Cześć. O jakim resecie piszesz w PS ? Reset komputera w aucie czy poprzez jakiś sprzęt diagnostyczny ???
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 lip 2021, o 14:39
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Komorniki
- Postawił piwo: 1 raz
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 593
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Akumulator Insignia B
Zatrzask jest w czerwonej ramce, grot strzałki wskazuję gdzie podważyć. Pzdr
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Akumulator Insignia B
Cześć Panowie,
Od kilku dni obserwuję, że przy włączaniu auta zdarzają mi się następujące sytuacje (nie zawsze, ale jednak co jakiś czas się powtarzają):
- radio na chwilę zapomina zapisanych nazw, tzn.mam np. zamiast nazw zapisanych stacji są kafelki z częstotliwościami, często się wyświetla 108.0 FM i dopiero po chwili wszystko jest ok - pokazują się nazwy radia itd., wszystko wraca do normy
- po włączeniu auta na chwilę gaśnie ekran, ten na konsoli środkowej, i potem się załącza (wrażenie jest takie, jakby się resetował). Potem też wszystko ok.
Czy powyższe może świadczyć o kończącym się akumulatorze? Auto ma 6 lat, jeżdżę od około 0.5 roku i nie wiem czy był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
Aha, nie wiem czy to istotne, ale napięcie aku na wyświetlaczu waha się między tą kreską poniżej 14 a trochę powyżej 14 (myślę że to może być koło 15.5 tak na oko). Nie miałem komunikatów o słabym napięciu itp.
Od kilku dni obserwuję, że przy włączaniu auta zdarzają mi się następujące sytuacje (nie zawsze, ale jednak co jakiś czas się powtarzają):
- radio na chwilę zapomina zapisanych nazw, tzn.mam np. zamiast nazw zapisanych stacji są kafelki z częstotliwościami, często się wyświetla 108.0 FM i dopiero po chwili wszystko jest ok - pokazują się nazwy radia itd., wszystko wraca do normy
- po włączeniu auta na chwilę gaśnie ekran, ten na konsoli środkowej, i potem się załącza (wrażenie jest takie, jakby się resetował). Potem też wszystko ok.
Czy powyższe może świadczyć o kończącym się akumulatorze? Auto ma 6 lat, jeżdżę od około 0.5 roku i nie wiem czy był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
Aha, nie wiem czy to istotne, ale napięcie aku na wyświetlaczu waha się między tą kreską poniżej 14 a trochę powyżej 14 (myślę że to może być koło 15.5 tak na oko). Nie miałem komunikatów o słabym napięciu itp.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2021, o 19:14
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kielce
Re: Akumulator Insignia B
Kafelki z częstotliwościami zamiast nazw też czasem zauważyłem, szczególnie jak auto stało kilka dni nieodpalane na większym mrozie. Masz tak za każdym razem, czy też sporadycznie?
Ekran też niekiedy tak się wygasza jak np. szybko wskoczę do auta i od razu odpalę.
Ja mam już nowy akumulator, ale pamiętam na starym jak już zdychał widać było przez chwilę inny wygląd zegarów na wyświetlaczu i nie było przez chwilę wskaźnika woltomierza a dodatkowo godzina w radiu się kasowała.
Masz możliwość sprawdzenia napięcia po nocy? Jeszcze lepiej by było jakbyś mógł zmierzyć do jakiej wartości spada napięcie przy rozruchu i jaki prąd wtedy płynie z aku? To byłby już spory trop.
Ekran też niekiedy tak się wygasza jak np. szybko wskoczę do auta i od razu odpalę.
Ja mam już nowy akumulator, ale pamiętam na starym jak już zdychał widać było przez chwilę inny wygląd zegarów na wyświetlaczu i nie było przez chwilę wskaźnika woltomierza a dodatkowo godzina w radiu się kasowała.
Masz możliwość sprawdzenia napięcia po nocy? Jeszcze lepiej by było jakbyś mógł zmierzyć do jakiej wartości spada napięcie przy rozruchu i jaki prąd wtedy płynie z aku? To byłby już spory trop.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
Re: Akumulator Insignia B
Dzieje się tak sporadycznie.
U mnie póki co godziny w radiu ustawiać nie musiałem, z zegarami na wyświetlaczu przed kierowcą też nie zaobserwowałem niczego niepokojącego póki co.
Odpowiadając na dalsze pytania ja sam nie mam jak sprawdzić - nie jestem "techniczny" i nie mam narzędzi, ale może kogoś będę w stanie poprosić. Jakie narzędzia/urządzenia są do tego potrzebne i czy to wymaga dostania się jakoś bezpośrednio do akumulatora czy nie (widzę z postów, że jest z tym trochę gimnastyki, zwłaszcza jak ktoś z to robi 1. raz - wolałbym wiedzieć to bym zawczasu poćwiczył jak się dostać do aku)?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2024, o 21:40 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 sty 2021, o 19:14
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kielce
Re: Akumulator Insignia B
Potrzebny będzie multimetr z opcją zapamiętania min/max napięcia oraz amperomierz cęgowy (też z min/max).
Plus można zmierzyć pod czerwoną zaślepką połączoną z aku (żółta strzałka).
Do minusa można się dostać zdejmując plastikową zaślepkę po prawej stronie na akumulatorze (naz zielono - 2 zaczepy). Tu jest dobry dostęp do założenia miernika cęgowego na kabel minusowy idący od klemy.
Plus można zmierzyć pod czerwoną zaślepką połączoną z aku (żółta strzałka).
Do minusa można się dostać zdejmując plastikową zaślepkę po prawej stronie na akumulatorze (naz zielono - 2 zaczepy). Tu jest dobry dostęp do założenia miernika cęgowego na kabel minusowy idący od klemy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 18:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków