--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

darotelewizorek
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śl.
Postawił piwo: 1 raz

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: darotelewizorek » 10 kwie 2024, o 20:35

Sprawdzałem aku no i pojemność czy sprawność spadła na czteroletnim exide 850A AGM. Dziwi mnie tylko że ładowanie dobija do tych 80% i po przekroczeniu tej wartości prąd ładowania spada do zera. Napięcie wtedy mam 12,7V. SS działa i te ponad minutę na światłach wytrzymuje.

norbi333
Ekspert
Posty: 5130
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: INNE
Rok produkcji: 2020
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 39 razy

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: norbi333 » 12 kwie 2024, o 07:54

mazmarcin pisze:
9 kwie 2024, o 18:40
@Norbi zobacz czy odpięcie aku pomoże. Mi "popsuło" auto i znowu SS działa :lol:
U mnie również zadziałało :)

darotelewizorek
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śl.
Postawił piwo: 1 raz

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: darotelewizorek » 14 maja 2024, o 14:10

Pro pisze:
7 kwie 2024, o 11:44
Wydaje mi się, że to normalne. U mnie na nowym aku utrzymuje 80 procent, wydaje mi się że to w ramach ochrony akumulatora. Do tego jak jest 80% to dla zmniejszenia zużycia paliwa obcina napięcie ladowania przy przyspieszaniu, a podbija jak zdejmę nogę z gazu.

Po wymianie akumulatora jest to samo czyli po przekroczeniu 80% przestaje go ładować więc to raczej norma. Robiłem też adaptacje akumulatora starego i nowego ale zawsze jest te 80%. Stopień naładowania nie pokrywa się z rzeczywistością a adaptacja aku chyba zatrybia dopiero po kilkudziesięciu km. Błąd klimatyzacji B1325-03 po wymianie już się nie wyświetla.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9458
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 142 razy

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: mazmarcin » 14 maja 2024, o 16:37

Adaptacja działa tylko w polifcie IA. W IB nie ma.

darotelewizorek
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śl.
Postawił piwo: 1 raz

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: darotelewizorek » 14 maja 2024, o 20:45

W mojej polift A po adaptacji ładował naładowany w 98% potwierdzony testerem akumulator i na trasie po 40 km z 60% nagle zaskoczył i wyświetlił 95% następnie zaczął go rozładowywać. Wydaje mi się że IA po adaptacji te cztery godziny to stabilizacja akumulatora a dopiero podczas jazdy sterownik testuje i dobiera inteligentne ładowanie cokolwiek to znaczy. To taka moja wymyślona teoria.

Ładowałem też akumulator w niby niewłaściwy sposób i bez adaptacji na trasie też sobie sterownik poradził po dłuższej jeździe więc prawdopodobnie ta adaptacja nie jest konieczna

ravsawicki
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 19 lis 2018, o 18:33
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Isleworth
Postawił piwo: 1 raz

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: ravsawicki » 19 cze 2024, o 16:09

dzamej pisze:
14 mar 2024, o 22:16
pytanko co oznacza PWM alternatora? U mnie pokazuje Aku 13,9V, naładowanie 70% po 430km jazdy oraz 68% PWM alternatora na włączonym silniku.

Tylko co to PWM oznacza mnie interesuje. Aku niedługo zapewne do wymiany ale najpierw ładowanie z domu - zobaczymy co pokaże, ale czy także się na alternator nastawiać?
Wydajność regulatora napięcie zgodne z żądaniem BCM

10% - 11 V

20% - 11,56 V

30% - 12,12 V

40% - 12,68 V

50% - 13,25 V

60% - 13,81 V

70% - 14,37 V

80% - 14,94 V

90% - 15,5 V

michaszko
Forumowicz
Posty: 56
Rejestracja: 4 lut 2019, o 09:31
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 9 razy

Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.

Post autor: michaszko » 20 cze 2024, o 09:12

Podepnę się pod temat, gdyż zauważyłem u siebie dziwne objawy.
Tydzień temu wymieniałem akumulator na nowy o takich samych parametrach jak fabryczny GM.
Auto bez systemu SS.
Wczoraj podczas dużego deszczu i kilkuminutowego postoju na parkingu przy włączonym aucie pojawiła się kontrolka akumulatora i komunikat sprawdź akumulator. Kontrolka zgasła po kilku sekundach. Przez chwilę pomyślałem, że może jakieś zwarcie z powodu wilgoci i jazdy po dużych kałużach.
Podłączyłem interfejs OBD i OPL Monitor.
Pierwszy odczyt napięcie 12,4V i prąd ładowania -36,45A.
Obrazek

Drugi odczyt na tym samym zapłonie w trakcie jazdy, napięcie 13,8V i prąd ładowania 14,45A.
Obrazek

Sprawdziłem przy okazji błędy i w module silnika zapisał się błąd P0621 obwód zacisku alternatora L.
Błąd został usunięty.
Obrazek

Czwarty odczyt na wyłączonym silniku, napięcie 14,1V.
Obrazek

Piąty odczyt z dzisiaj, jechałem około 10 kilometrów i wyniki utrzymywały się na takim poziomie.
Błąd P0621 obwód zacisku alternatora L w dniu dzisiejszym nie wystąpił.
Obrazek

Na kilka pytań nie umiem sobie odpowiedzieć dlatego proszę was o opinie.
1. Czy to normalne, że przy pierwszym odczycie nowy akumulator ma napięcie 12,4V? Jednocześnie jego stan naładowania wynosi 98%.
2. Czy kontrolka akumulatora mogła się pojawić się na kilka sekund gdyż napięcie spadło poniżej 12,4V?
3. Czy prąd ładowania -36,45A to normalny wynik?
4. Czy to wszystko powinienem powiązać z wczorajszym błędem P0621 obwód zacisku alternatora L?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”