--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na FacebookuOpl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
-
darotelewizorek
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
Sprawdzałem aku no i pojemność czy sprawność spadła na czteroletnim exide 850A AGM. Dziwi mnie tylko że ładowanie dobija do tych 80% i po przekroczeniu tej wartości prąd ładowania spada do zera. Napięcie wtedy mam 12,7V. SS działa i te ponad minutę na światłach wytrzymuje.
-
norbi333
- Ekspert
- Posty: 5130
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: INNE
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 39 razy
-
darotelewizorek
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
Po wymianie akumulatora jest to samo czyli po przekroczeniu 80% przestaje go ładować więc to raczej norma. Robiłem też adaptacje akumulatora starego i nowego ale zawsze jest te 80%. Stopień naładowania nie pokrywa się z rzeczywistością a adaptacja aku chyba zatrybia dopiero po kilkudziesięciu km. Błąd klimatyzacji B1325-03 po wymianie już się nie wyświetla.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9458
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 142 razy
Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
Adaptacja działa tylko w polifcie IA. W IB nie ma.
-
darotelewizorek
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
W mojej polift A po adaptacji ładował naładowany w 98% potwierdzony testerem akumulator i na trasie po 40 km z 60% nagle zaskoczył i wyświetlił 95% następnie zaczął go rozładowywać. Wydaje mi się że IA po adaptacji te cztery godziny to stabilizacja akumulatora a dopiero podczas jazdy sterownik testuje i dobiera inteligentne ładowanie cokolwiek to znaczy. To taka moja wymyślona teoria.
Ładowałem też akumulator w niby niewłaściwy sposób i bez adaptacji na trasie też sobie sterownik poradził po dłuższej jeździe więc prawdopodobnie ta adaptacja nie jest konieczna
Ładowałem też akumulator w niby niewłaściwy sposób i bez adaptacji na trasie też sobie sterownik poradził po dłuższej jeździe więc prawdopodobnie ta adaptacja nie jest konieczna
-
ravsawicki
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 19 lis 2018, o 18:33
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Isleworth
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
Wydajność regulatora napięcie zgodne z żądaniem BCMdzamej pisze: ↑14 mar 2024, o 22:16pytanko co oznacza PWM alternatora? U mnie pokazuje Aku 13,9V, naładowanie 70% po 430km jazdy oraz 68% PWM alternatora na włączonym silniku.
Tylko co to PWM oznacza mnie interesuje. Aku niedługo zapewne do wymiany ale najpierw ładowanie z domu - zobaczymy co pokaże, ale czy także się na alternator nastawiać?
10% - 11 V
20% - 11,56 V
30% - 12,12 V
40% - 12,68 V
50% - 13,25 V
60% - 13,81 V
70% - 14,37 V
80% - 14,94 V
90% - 15,5 V
-
michaszko
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 4 lut 2019, o 09:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 9 razy
Re: Opl Monitor - Dane akumulatora. Problem z Aku.
Podepnę się pod temat, gdyż zauważyłem u siebie dziwne objawy.
Tydzień temu wymieniałem akumulator na nowy o takich samych parametrach jak fabryczny GM.
Auto bez systemu SS.
Wczoraj podczas dużego deszczu i kilkuminutowego postoju na parkingu przy włączonym aucie pojawiła się kontrolka akumulatora i komunikat sprawdź akumulator. Kontrolka zgasła po kilku sekundach. Przez chwilę pomyślałem, że może jakieś zwarcie z powodu wilgoci i jazdy po dużych kałużach.
Podłączyłem interfejs OBD i OPL Monitor.
Pierwszy odczyt napięcie 12,4V i prąd ładowania -36,45A.

Drugi odczyt na tym samym zapłonie w trakcie jazdy, napięcie 13,8V i prąd ładowania 14,45A.

Sprawdziłem przy okazji błędy i w module silnika zapisał się błąd P0621 obwód zacisku alternatora L.
Błąd został usunięty.

Czwarty odczyt na wyłączonym silniku, napięcie 14,1V.

Piąty odczyt z dzisiaj, jechałem około 10 kilometrów i wyniki utrzymywały się na takim poziomie.
Błąd P0621 obwód zacisku alternatora L w dniu dzisiejszym nie wystąpił.

Na kilka pytań nie umiem sobie odpowiedzieć dlatego proszę was o opinie.
1. Czy to normalne, że przy pierwszym odczycie nowy akumulator ma napięcie 12,4V? Jednocześnie jego stan naładowania wynosi 98%.
2. Czy kontrolka akumulatora mogła się pojawić się na kilka sekund gdyż napięcie spadło poniżej 12,4V?
3. Czy prąd ładowania -36,45A to normalny wynik?
4. Czy to wszystko powinienem powiązać z wczorajszym błędem P0621 obwód zacisku alternatora L?
Tydzień temu wymieniałem akumulator na nowy o takich samych parametrach jak fabryczny GM.
Auto bez systemu SS.
Wczoraj podczas dużego deszczu i kilkuminutowego postoju na parkingu przy włączonym aucie pojawiła się kontrolka akumulatora i komunikat sprawdź akumulator. Kontrolka zgasła po kilku sekundach. Przez chwilę pomyślałem, że może jakieś zwarcie z powodu wilgoci i jazdy po dużych kałużach.
Podłączyłem interfejs OBD i OPL Monitor.
Pierwszy odczyt napięcie 12,4V i prąd ładowania -36,45A.

Drugi odczyt na tym samym zapłonie w trakcie jazdy, napięcie 13,8V i prąd ładowania 14,45A.

Sprawdziłem przy okazji błędy i w module silnika zapisał się błąd P0621 obwód zacisku alternatora L.
Błąd został usunięty.

Czwarty odczyt na wyłączonym silniku, napięcie 14,1V.

Piąty odczyt z dzisiaj, jechałem około 10 kilometrów i wyniki utrzymywały się na takim poziomie.
Błąd P0621 obwód zacisku alternatora L w dniu dzisiejszym nie wystąpił.

Na kilka pytań nie umiem sobie odpowiedzieć dlatego proszę was o opinie.
1. Czy to normalne, że przy pierwszym odczycie nowy akumulator ma napięcie 12,4V? Jednocześnie jego stan naładowania wynosi 98%.
2. Czy kontrolka akumulatora mogła się pojawić się na kilka sekund gdyż napięcie spadło poniżej 12,4V?
3. Czy prąd ładowania -36,45A to normalny wynik?
4. Czy to wszystko powinienem powiązać z wczorajszym błędem P0621 obwód zacisku alternatora L?


