--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Instalacja gazowa w 1.8 140KM
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Instalacja gazowa w 1.8 140KM
witam
mam zwykla instalacje gazowa w 1,8 pali mi 17 litrow gazu poza tym nie mam zastrzezen(taka kupilem), ale jak pojechalem do znajomego gazownika polecil mi zmienic listwe wtryskowa na lepsza i założyć lubrykacje, ale przedtym sprawdzić luzy na zaworach w silniku, koszt nowej listwy i lubrykacji okolo 600 zl luzy okolo 120 zl, warto to zrobić?instalacja ma okolo 1,5 roku,wlasnie chcialem wyregulowac bo duzo pali w cyklu miejskim
mam zwykla instalacje gazowa w 1,8 pali mi 17 litrow gazu poza tym nie mam zastrzezen(taka kupilem), ale jak pojechalem do znajomego gazownika polecil mi zmienic listwe wtryskowa na lepsza i założyć lubrykacje, ale przedtym sprawdzić luzy na zaworach w silniku, koszt nowej listwy i lubrykacji okolo 600 zl luzy okolo 120 zl, warto to zrobić?instalacja ma okolo 1,5 roku,wlasnie chcialem wyregulowac bo duzo pali w cyklu miejskim
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, o 13:35 przez nap77, łącznie zmieniany 2 razy.
- wojciechhh
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 14:34
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Niemcy NRW
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: instalacja gazowa w 1,8
Listwa za 600 PLN, jeden dobry wtrysk kosztuje 100€
Bazgrane na compakcie Z1
Bazgrane na compakcie Z1
Re: instalacja gazowa w 1,8
Witam kolego tez mam ten sam silnik i ten sam rocznik ale mi pali max 12,5gazu w mieście przy butowaniu a na autostradzie ok 140km/h to wychodzi do 8l gazu choć rzadko zdarza się jeździć tak wolno, kto by wytrzymał 140km/h przez 1300km
Fakt na początku miałem problem z ustawieniem tej instalacji bo silnik posiadał chyba już fabryczny błąd P0171 ale gazownik sobie z nim poradził ustawiając odpowiednia korektę czasu wtrysku + dobraniem mapy i po kilku spotkaniach w serwisie lpg wszystko śmiga jestem zadowolony. Jak na auto co waży 2tony 10,5l bo dobry wynik choć żona wycisnęła spalanie rzędu 7l gazu na autostradzie przy średniej 120-140km/h
A co do przyspieszenia to niestety do 4500 rpm a jak przychodzi lato i przychodzi czas na klimę to o dziadkowej jeździe zapomnij, niestety wtedy mam odczucie jakbym teściowa trzymała isię za zderzak
-- 8 gru 2014, o 14:23 --
zapomniałem dodać instalacja to Stag ISA 2
Fakt na początku miałem problem z ustawieniem tej instalacji bo silnik posiadał chyba już fabryczny błąd P0171 ale gazownik sobie z nim poradził ustawiając odpowiednia korektę czasu wtrysku + dobraniem mapy i po kilku spotkaniach w serwisie lpg wszystko śmiga jestem zadowolony. Jak na auto co waży 2tony 10,5l bo dobry wynik choć żona wycisnęła spalanie rzędu 7l gazu na autostradzie przy średniej 120-140km/h
A co do przyspieszenia to niestety do 4500 rpm a jak przychodzi lato i przychodzi czas na klimę to o dziadkowej jeździe zapomnij, niestety wtedy mam odczucie jakbym teściowa trzymała isię za zderzak
-- 8 gru 2014, o 14:23 --
zapomniałem dodać instalacja to Stag ISA 2
Re: instalacja gazowa w 1,8
Oj kolego chyba bajki piszesz, wychodzi z tego że gazu mniej ci pali niż benzyny
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: instalacja gazowa w 1,8
tylko gdzie tu cos o benzynie napisane zostalo??!Alf pisze:Oj kolego chyba bajki piszesz, wychodzi z tego że gazu mniej ci pali niż benzyny
Re: instalacja gazowa w 1,8
noo na benzynie to rzadko śmigam a co do gazu to faktycznie na początku paliła po 16 ale walczyłem z gazownikami. To była ich druga insignia z tym silnikiem ale w końcu udało się idealnie ustawić wszystko i pali tyle co pisałem, i niby ten silnik ciężko się gazuje ( to dopiero bajka). W Zielonej Górze średnio podchodzili do tego tematu jak im powiedziałem że silnik jest na szklankach a nie na hudraulikach więc znalazłem serwis w Łodzi gdzie często bywam i bez problemu założyli z niby smarowaniem gniazd zaworów ale to jakaś ściema więc ten "lubryfikat" mam zakręcony.
Dodatkowo dodam że serwis podchodzi naprawdę profesjonalnie do klienta, a nie jak przykładowy pan Zenek, zaraz po instalacji do autka dołożyłem hamownie również w tym serwisie i na BP jak na LPG praktycznie ma tą samą moc (132,1HP na silniku i 89,5 na kołach).
Aktualnie mam przejechane ok 43tyś od założenia instalacji LPG.
Dodatkowo dodam że serwis podchodzi naprawdę profesjonalnie do klienta, a nie jak przykładowy pan Zenek, zaraz po instalacji do autka dołożyłem hamownie również w tym serwisie i na BP jak na LPG praktycznie ma tą samą moc (132,1HP na silniku i 89,5 na kołach).
Aktualnie mam przejechane ok 43tyś od założenia instalacji LPG.
Re: instalacja gazowa w 1,8
netto brutto?? nie kapuję o co kaman ale dziś tankowałem po pracy na shellu i tak:
zatankowałem 35.96l LPG przy cenie 0,462Euro (Belgia) na 281,8km wychodzi średnia 12,76l LPG. Szczerze to ładna średnia zwłaszcza, że ostatnio mam napięty grafik i ganiam na potęgę, aż czasami szkoda gnieść tak iśkę ale co zrobić. Jutro standardowo jak to w niedziele mycie i postaram się dodać fotki z danymi na biegu jałowym parametrów pracy silnik : sondy, korekcja wtrysku, dane przepływki itd. może komuś się przydadzą.
A kolego nap77 poradziłeś sobie z tym spalaniem czy dalej wciąga jak smok
zatankowałem 35.96l LPG przy cenie 0,462Euro (Belgia) na 281,8km wychodzi średnia 12,76l LPG. Szczerze to ładna średnia zwłaszcza, że ostatnio mam napięty grafik i ganiam na potęgę, aż czasami szkoda gnieść tak iśkę ale co zrobić. Jutro standardowo jak to w niedziele mycie i postaram się dodać fotki z danymi na biegu jałowym parametrów pracy silnik : sondy, korekcja wtrysku, dane przepływki itd. może komuś się przydadzą.
A kolego nap77 poradziłeś sobie z tym spalaniem czy dalej wciąga jak smok
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
witamhubertk pisze:A kolego nap77 poradziłeś sobie z tym spalaniem czy dalej wciąga jak smok
jutro go sobie zlitrazuje, sciognolem aplikacje z androida i bede liczyl:), ale nie sadze ze bedzie lepiej...
No i tak dzis tankowalem pod korek gazu i benzyny, przejechalem 370 km spalilem 22 l pb98 i 31,5 l gazu powiedzmy 80% miasto, srednia wyszla 14,45 l/100km, troche pojezdzilem wylacznie na benzynie i troche na gazie, jest lepiej, ale niewiele
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
Kolego nie potrzeba aplikacji wystarczy kalkulator np.
jeżeli przejechałeś 320km i spaliłeś 40l to liczymy tak 40:3,2 i wychodzi spalanie 12,5 l/100km.
A patrzałeś jakie pokazuje chwilowe spalanie przy prędkości średnio 80km/h a jakie przy 120 km/h ?
U mnie przy 80 pokazuje średnio do 6l/100km a przy 120 pokazuje ok 8.
jeżeli przejechałeś 320km i spaliłeś 40l to liczymy tak 40:3,2 i wychodzi spalanie 12,5 l/100km.
A patrzałeś jakie pokazuje chwilowe spalanie przy prędkości średnio 80km/h a jakie przy 120 km/h ?
U mnie przy 80 pokazuje średnio do 6l/100km a przy 120 pokazuje ok 8.
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
z liczeniem nie mialem nigdy problemu, bardziej tu chodzilo zeby miec kontrole i wiedziec kiedy i co ile tankuje
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
kolego hubertk, dane chwilowego spalania na wyswietlaczu nie pokazują czasem spalania pb?
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
Oczywiście że pb ale lpg to wcale nie wychodzi dużo więcej niż komp pokazuje. Mi średnio zaniża do 1L przy normalnej jeździe choć ostatnio zauważyłem że może troszkę zaczęła więcej siorbać o jakieś 1-2 litrów , może już trzeba sprawdzić głowicę bo mam ponad 200 tysia a od ok 80tys nie sprawdzałem w jakiej kondycji są szklanki i wątpię czy kiedykolwiek ktoś je sprawdzał.Artur-x pisze:kolego hubertk, dane chwilowego spalania na wyswietlaczu nie pokazują czasem spalania pb?
Gaz zakładałem +- 50tys temu. i nie narzekam.
Pod koniec tygodnia jadę do kraju więc zobaczymy ile teraz wyjdzie średnia kompa i rzeczywista lpg przy średniej prędkości 140-160km/h.
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
no u mnie mocna różnica , w nowej lpg lavato 8,1 komp 12,2 real w trasie do V-140-150 /h
Ostatnio zmieniony 4 maja 2015, o 09:02 przez Artur-x, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
lubrykacja nic nie da ot taki wymysł na wyciąganie dodatkowej kasy
co do luzów to przy samej jeździe na benzynie warto zrobić koło 100 tys km a przy gazie warto robić co około 50 - 60 tys km, a najlepiej przy okazji rozrządu bo zdaje się w A18XER nie da się zlikwidować luzów bez ściągania wałków a więc trzeba rozpinać rozrząd więc warto to robić przy okazji.. no i wiadomo trzeba być przygotowanym przy okazji sprawdzania luzów na ich niwelacją bo szkoda robić 2 razy robotę.
co do luzów to przy samej jeździe na benzynie warto zrobić koło 100 tys km a przy gazie warto robić co około 50 - 60 tys km, a najlepiej przy okazji rozrządu bo zdaje się w A18XER nie da się zlikwidować luzów bez ściągania wałków a więc trzeba rozpinać rozrząd więc warto to robić przy okazji.. no i wiadomo trzeba być przygotowanym przy okazji sprawdzania luzów na ich niwelacją bo szkoda robić 2 razy robotę.
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
No i tak średnia z trasy Belgia-Polska, Polska-Belgia wychodziła do 10L według kompa a rzeczywista przy tankowaniu od 10 do 12L LPG przy prędkości średnio 140-170 km/h rzadko 190km/h jak dało radę bo w bagażniku to miałem chyba z 300kg . Czasami dobrze że iśka jet taka ciężka bo jak się bujnie to już ciężar ją pcha bynajmniej takie mam odczucie.
Z doświadczenie jako driver C+E (OPORY TOCZENIA) niby nic a jednak.
Mam propozycję choć to tylko moja sugestia, jeżeli komuś pali dużo lub więcej niż innym z tym silnikiem a uważają, że jeżdżą oszczędnie (choć to pojęcie względne) to polecam sprawdzić jaki opór maja koła tylne na luzie po podniesieniu.
Kiedyś u mnie chodziły ciężko wręcz było widać że hamulce trzymają, prosty zabieg wyczyszczenia i nasmarowania i po kłopocie.
Dzisiaj wieczorem średnie z kompa na prostym odcinku 80mk/h 6bieg tempomat - 4,1L bynajmniej tak sobie wyświetlił.
Niestety ale przy tym nie za mocnym silniku A18XER od razu widać, że coś ją hamuje jak nie hamulce to silnik dostaje muła i tak na okrągło, w końcu to INSIGNIA i tu niema miejsca na nudę.
Auto z duszą a raczej charakterem.
Z doświadczenie jako driver C+E (OPORY TOCZENIA) niby nic a jednak.
Mam propozycję choć to tylko moja sugestia, jeżeli komuś pali dużo lub więcej niż innym z tym silnikiem a uważają, że jeżdżą oszczędnie (choć to pojęcie względne) to polecam sprawdzić jaki opór maja koła tylne na luzie po podniesieniu.
Kiedyś u mnie chodziły ciężko wręcz było widać że hamulce trzymają, prosty zabieg wyczyszczenia i nasmarowania i po kłopocie.
Dzisiaj wieczorem średnie z kompa na prostym odcinku 80mk/h 6bieg tempomat - 4,1L bynajmniej tak sobie wyświetlił.
Niestety ale przy tym nie za mocnym silniku A18XER od razu widać, że coś ją hamuje jak nie hamulce to silnik dostaje muła i tak na okrągło, w końcu to INSIGNIA i tu niema miejsca na nudę.
Auto z duszą a raczej charakterem.
Czy zakładać gaz do silnika 1.8 140KM?
Witajcie.
Byłem już bliski kupna Insigni 1,8 z myslą o założeniu gazu. Jednak po poczytaniu iluś tam opinii na temat gazowania tego silnika i kłopotów z zaworami a nawet głowicami zrezygnowałem.
Odpowiedzcie mi na pytanie czy da się ten silnik zagazować i jeździć bez większych napraw czy nie? Powiem szczerze, że sam już zgłupiałem.
Ogólnie chcę kupić Insignię ale zaczynam się zastanawiać nad dieslem - którego bym nie chciał ze względu na tą wyimaginowaną moim zdaniem ekologię i ciągłe problemy z czujniczkami, dpfami itp. Auto na pewno byłoby używane i nie chciałbym aby miało nalatane więcej niż 120k km (przynajmniej benzynowy).
Wy jeździcie na gazie i ile już kilometrów zrobiliście? Były jakieś problemy?
Pozdrawiam.
Byłem już bliski kupna Insigni 1,8 z myslą o założeniu gazu. Jednak po poczytaniu iluś tam opinii na temat gazowania tego silnika i kłopotów z zaworami a nawet głowicami zrezygnowałem.
Odpowiedzcie mi na pytanie czy da się ten silnik zagazować i jeździć bez większych napraw czy nie? Powiem szczerze, że sam już zgłupiałem.
Ogólnie chcę kupić Insignię ale zaczynam się zastanawiać nad dieslem - którego bym nie chciał ze względu na tą wyimaginowaną moim zdaniem ekologię i ciągłe problemy z czujniczkami, dpfami itp. Auto na pewno byłoby używane i nie chciałbym aby miało nalatane więcej niż 120k km (przynajmniej benzynowy).
Wy jeździcie na gazie i ile już kilometrów zrobiliście? Były jakieś problemy?
Pozdrawiam.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Instalacja gazowa w 1.8 140KM
niestety internet ma to do siebie że dużo bzdur jest opisanych w nim..
A18XER czy też Z18XER z Vectry C od każdego innego silnika do gazu różni się tylko ręczną regulacją luzów zaworowych, nawet jeżdżąc na benzynie trzeba robić regulację raz na 80-100 tys, przy gazie częściej ale np w warszawie takowa regulacja to koszt 400 zł to chyba nie dramat. Niestety tendencja w motoryzacji jest taka że silniki turbo i direct (bezpośredni wtrysk) co co raz bardziej popularne, ale ręczna regulacja luzów (nie hydrauliczna) tak samo jest co raz częściej stosowana bo jest pewniejsza niż hydrauliczna, auta wyczynowe/rajdowe mają właśnie taką regulację
Ja na LPG w A18XER zrobiłem z 600 km jak na razie zero problemów, instalacja STAGa kosztowała mnie 2300 zł, nie ma co się bać i warto szukać pewnych opinii bo wiele na pewno jest takich ludzi co kuili iśkę z nalotem niby 150 tys. km (w realu 250 i więcej) założyli gaz nie robiąc regulacji i głowica powiedziała papa i zaraz na forum i pisali że 1.8 be i me do gazu bo głowica się rozpadła..
A18XER czy też Z18XER z Vectry C od każdego innego silnika do gazu różni się tylko ręczną regulacją luzów zaworowych, nawet jeżdżąc na benzynie trzeba robić regulację raz na 80-100 tys, przy gazie częściej ale np w warszawie takowa regulacja to koszt 400 zł to chyba nie dramat. Niestety tendencja w motoryzacji jest taka że silniki turbo i direct (bezpośredni wtrysk) co co raz bardziej popularne, ale ręczna regulacja luzów (nie hydrauliczna) tak samo jest co raz częściej stosowana bo jest pewniejsza niż hydrauliczna, auta wyczynowe/rajdowe mają właśnie taką regulację
Ja na LPG w A18XER zrobiłem z 600 km jak na razie zero problemów, instalacja STAGa kosztowała mnie 2300 zł, nie ma co się bać i warto szukać pewnych opinii bo wiele na pewno jest takich ludzi co kuili iśkę z nalotem niby 150 tys. km (w realu 250 i więcej) założyli gaz nie robiąc regulacji i głowica powiedziała papa i zaraz na forum i pisali że 1.8 be i me do gazu bo głowica się rozpadła..