--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Jak dbać o diesla
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Jak dbać o diesla
Dokładnie, przy zmianie biegu na wyższy silnik dopasowuje obroty do takich jakie będą po zapięciu kolejnego biegu. Znacznie ułatwia to jazdę i nie ma szarpnięcia przy szybkiej zmianie biegów
A tak na marginesie, nie zadawaj tego samego pytania w dwóch różnych wątkach...
A tak na marginesie, nie zadawaj tego samego pytania w dwóch różnych wątkach...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Jak dbać o diesla
Co do wypalania instrukcja zaleca by jechać stałą prędkością trzymając obroty na poziomie chyba jak dobrze pamiętam około 2 tys. Dawanie w palnik powoduje większą emisję sadzy dodatkowo mocno obciąża cieplnie turbo.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 8 sty 2016, o 23:37
- Auto: opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wałbrzych
Re: Jak dbać o diesla
Witam. Po raz kolejny wszystkie wątki przydatne . Mam tu pytanie .Czy bez użycia opcoma można w komputerze sprawdzić stan wypalenia dpf chodzi mi o procenty ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 8 sty 2016, o 23:37
- Auto: opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Wałbrzych
Re: Jak dbać o diesla
Dziękuje . Tak tez myślałem ,a szkoda bo warto by mieć podgląd na takie cyferki .
Re: Jak dbać o diesla
Możecie mi powiedzieć jak usunąć nagar z kolektora ? Bez ściągania Jakiś preparat ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Jak dbać o diesla
Proszę:
"Czyszczenie kolektora dolotowego CDti za pomocą LM5168" - http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=3054
"Czyszczenie kolektora dolotowego CDti za pomocą LM5168" - http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=3054
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Jak dbać o diesla
U siebie w vectrze wypalanie dpfu odbywało się w najróżniejszych warunkach. Nigdy nie wyjeżdżam specjalnie, żeby utrzymać utrzymywać jakąś stałą prędkość. Normalnie się wypala przy normalnym użytkowaniu. Ba nawet na postoju na luzie zostawiłem,żeby się wypalił.Auto do dziś nie ma żadnego problemu z dpf
- kombiii
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
- Auto: Insignia CDTI sedan
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Jak dbać o diesla
Ja ten poradnik rozumiem tak:
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.
Re: Jak dbać o diesla
Pamiętaj, że temp. na zegarach 90st. to temp wody a nie oleju. Trzeba po osiągnięciu 90st. wody poczekać jeszcze trochę aż olej dojdzie do siebie
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Jak dbać o diesla
E tam. Na zimnym nie butować, żeby nie wyciskać turbo w gęstym oleju, ale bez przesady z tym pilnowaniem obrotów, zwłaszcza gdy trzeba np. jechać pod górę. Na ciepłym za to jeździć w pełnym zakresie obrotów - 1750-2500 jest dobre ale w ciężarówce chyba Generalnie poniżej 2000 przyspieszać tylko delikatnie, a but dno dopiero po przekroczeniu 2500 rpm, jeśli chce się oszczędzić dwumasę. Dokręcić wysoko można i należy co jakiś czas - także dla zdrowia turbo (nastawne kierownice turbiny muszą wiedzieć co to znaczy praca w pełnym zakresie). Diesel nie lubi natomiast długotrwałej jazdy z bardzo dużym wysiłkiem "temperaturowym".kombiii pisze:Ja ten poradnik rozumiem tak:
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.
M.
- kombiii
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 08:35
- Auto: Insignia CDTI sedan
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bielsko-Biała
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Jak dbać o diesla
Kolega dobrze prawi. Z ostrzejszym buntowaniem bym się wstrzymał kilka chwil po tym aż temperatura cieczy chłodzącej osiągnie 90 stopni. Olej nagrzewa się zwykle wolniej i dlatego obroty należy dawkować stopniowo, nie na zasadzie, że jedziemy łagodnie i nie przekraczamy 2,5 tys a potem przy 90 stopniach nagle pełny but. Dobrze jest pociągnąć najpierw do 3-3,5 tys i dać na tych obrotach popracować silnikowi (kilkanaście-kilkadziesiat sekund i to najlepiej w kilku cyklach) przed pełnym wykorzystaniem mocy silnika. Przy 90 stopni cieczy chłodzącej temperatura oleju może być nawet 60-70 stopni a to zdecydowanie za mało na pełne wykorzystanie mocy silnika. Zwłaszcza zimą dysproporcje w szybkości nagrzewania mogą być duże.krajes pisze:Pamiętaj, że temp. na zegarach 90st. to temp wody a nie oleju. Trzeba po osiągnięciu 90st. wody poczekać jeszcze trochę aż olej dojdzie do siebie
-- 29 lis 2016, o 11:58 --
Generalnie zgadzam się ale na bardzo zimnym silniku staram się jeździć tak, żeby ograniczyć działanie turbodoładowania do minimum i nie przekraczać 2-2,2 tys. obrotów. Po nagrzaniu optymalne obroty to 2-2,5 tys. ale jak nie obciążamy silnika to i 1,5 tys. obrotów będzie ok. Przy rozpędzaniu kręcimy do ok 3 tys. ale dobrze od czasu do czasu jak silnik dostanie 4 tys. i szybsza jazda z obrotami ok. 3 tys. przez pewien czas. Pełny but raczej powyżej 2,5 tys. a do 2 tys. mocniej nie przyspieszamy.wassermann pisze:E tam. Na zimnym nie butować, żeby nie wyciskać turbo w gęstym oleju, ale bez przesady z tym pilnowaniem obrotów, zwłaszcza gdy trzeba np. jechać pod górę. Na ciepłym za to jeździć w pełnym zakresie obrotów - 1750-2500 jest dobre ale w ciężarówce chyba Generalnie poniżej 2000 przyspieszać tylko delikatnie, a but dno dopiero po przekroczeniu 2500 rpm, jeśli chce się oszczędzić dwumasę. Dokręcić wysoko można i należy co jakiś czas - także dla zdrowia turbo (nastawne kierownice turbiny muszą wiedzieć co to znaczy praca w pełnym zakresie). Diesel nie lubi natomiast długotrwałej jazdy z bardzo dużym wysiłkiem "temperaturowym".kombiii pisze:Ja ten poradnik rozumiem tak:
- silnik zimny - nie przekraczam 2000 obrotów i nie przyspieszam gwałtownie
- silnik ciepły - temperatura 90 stopni - jazda w przedziale 1750 - 2500 obrotów.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Jak dbać o diesla
To spróbuj jechać biturbo z takimi obrotami.Szybko będziesz robił dwumasętomek evo pisze: jak nie obciążamy silnika to i 1,5 tys. obrotów będzie ok. .
Re: Jak dbać o diesla
Biturbo , czy nie to i tak rozwali są zwłaszcza jak mu wtryski podlewają.
Wiecie że olej 5w30 ma spełniać warunki płynności i lepkości od -30 st C do +40 , czyli nawet jak zimny to on i tak ma dużą pompowalność i zapewnia smarowanie i silnika i turbiny ?
Wiec z tym grzaniem do 90 to jakaś bzdura jest tudzież gusła odprawiacie .
Ja mam automat i jak zimny to on sam mi podnosi obroty na 2-3 tyś.
Oczywiście że go nie szprycuję , ale noromalnie jadę i tyle
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wiecie że olej 5w30 ma spełniać warunki płynności i lepkości od -30 st C do +40 , czyli nawet jak zimny to on i tak ma dużą pompowalność i zapewnia smarowanie i silnika i turbiny ?
Wiec z tym grzaniem do 90 to jakaś bzdura jest tudzież gusła odprawiacie .
Ja mam automat i jak zimny to on sam mi podnosi obroty na 2-3 tyś.
Oczywiście że go nie szprycuję , ale noromalnie jadę i tyle
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Jak dbać o diesla
Co jest złego w jeździe ze stałą prędkością na obrotach około 1,5 tys? Jeżdżę tak dieslami od lat i nigdy nie zarżnąłem dwumasy szybciej niż jakaś tam średnia. Tyle, że jak trzeba przyspieszyć, to zawsze redukuję o 1-2 biegi i dopiero ogień, a nie jak niektórzy: autostrada, 80 km/h, 6 bieg i but, bo idzie, a pod dupą czuć jak cały zespół napędowy wibruje
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Jak dbać o diesla
Z moich obserwacji to jakieś 1800 obrotów.Już i płynnie przyśpiesza i w aucie również w miarę cicho