--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Ciśnienie oleju
Re: Ciśnienie oleju
W roku modelowym chodzi o zmiany wprowadzone w danym modelu a nie o wakacje itp.
Może sie zacząć jego produkcja w styczniu albo grudniu, obojętne.
I o to mi chodzi, czy aby czasem nie zmienili uszczelki na lepsza od np. MY2011 albo później, bo mało widać nowszych aut z tym komunikatem.
Przerwy w fabrykach są na ogol zima, ~święta do 3 króli.
Albo zależnie od potrzeby jeśli np. niema zbytu.
Może sie zacząć jego produkcja w styczniu albo grudniu, obojętne.
I o to mi chodzi, czy aby czasem nie zmienili uszczelki na lepsza od np. MY2011 albo później, bo mało widać nowszych aut z tym komunikatem.
Przerwy w fabrykach są na ogol zima, ~święta do 3 króli.
Albo zależnie od potrzeby jeśli np. niema zbytu.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Ustalanie ta drogą czy w silniku zamontowano jakąś poprawioną uszczelkę to to samo co losowanie zapałek. Albo tak albo nie. Mój jest rejestrowany w październiku 2010 a w vin ma literkę B czyli 2011. A więc rok modelowy w oplu zaczyna się od wakacji tak jak u wielu innych. Powód jest banalny, czas urlopowy sprzyja wysłaniu załogi na urlopy a w tym czasie fabryka może dokonać konserwacji linii lub dokonać zmian w wyposażeniu w celu np produkowania innych elementów do aut po lifcie czy nowego modelu wprowadzanego na przyszły rok kalendarzowy.
Ale wracając do uszczelki. Całkiem możliwe, że jej tak szybko nie zmieniono ta wada może wychodzić z czasem i przebiegiem. Jakie kolwiek dane kiedy to zostało zrobione o ile w ogóle będą trudne do ustalenia. ASO nie wiedzą nawet za dobrze od kiedy montuje się ten kolektor ssący z poprawionymi klapkami.
Ale wracając do uszczelki. Całkiem możliwe, że jej tak szybko nie zmieniono ta wada może wychodzić z czasem i przebiegiem. Jakie kolwiek dane kiedy to zostało zrobione o ile w ogóle będą trudne do ustalenia. ASO nie wiedzą nawet za dobrze od kiedy montuje się ten kolektor ssący z poprawionymi klapkami.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Mam produkcje i rejestracje 2011. Wiec raczej nic nie poprawili w kwestii uszczelki.Gizd pisze:Ale masz rok modelowy MY2011? Z jakiego miesiąca? Czy tylko zarejestrowane w 2011 pierwszy raz?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Ciśnienie oleju
A to niby u kogo są te przerwy wakacyjne zawsze i zawsze zaczyna sie rok modelowy od wakacji?hubertus pisze:A więc rok modelowy w oplu zaczyna się od wakacji tak jak u wielu innych.
Nowy model zawsze i w każdej fabryce wprowadza sie stopniowo a nigdy z dnia na dzień. Wygląda to tak, ze przez długi czas, miesiące, jada taśmą nowe modele, najpierw jeden na dzień albo jeszcze rzadziej a stopniowo coraz więcej aż do zaprzestania produkcji starych. Ale trwa to zawsze długo i o jakiejś zmianie modelu w jednej chwili to sorry ale może pomyśleć tylko ktoś bez wyobraźni.hubertus pisze:w celu np produkowania innych elementów do aut po lifcie czy nowego modelu wprowadzanego na przyszły rok kalendarzowy.

hubertus pisze:Ale wracając do uszczelki.
Z czasem to jest możliwe ale z przebiegiem raczej nie, bo raz ,ze już np. auta z 2014 maja, mogą miec po 300 tys ahubertus pisze:ta wada może wychodzić z czasem i przebiegiem.
inne z 2009 50tys a uszczelka w tych starszych pada a nowych nie, pomimo przebiegu. Wprost przeciwnie, bo te z wysokim przebiegiem robiły raczej trasy i w ten sposób mogło wracać mniej ropy do oleju i dlatego uszczelka nie pada. Niekoniecznie musieli zmieniać uszczelkę ale mogli cos zrobić, żeby ropa nie dostawała sie do oleju a to ma chyba największy wpływ na jej żywotność. Jeśli u ludzi od np MY2011 albo 2012 nie ma tych komunikatów, to może cos poprawiono.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Audi i vw kodują swoje modele wyprodukowane po wakacjach na rok następny. Robią to już od bardzo dawna. Podobnie jak w insigni mam w crafterze. A że jest to korzystne dla producenta to pewnie wielu tak robi. Samochód wyprodukowany pod koniec roku nie musi się sprzedać w tym samym roku. Więc w roku następnym nie będzie wyprodukowanym w zeszłym roku. Nawet kupując auto 2 stycznia z wystawy dealera. Mamy teoretycznie samochód wyprodukowany w bieżącym roku.
Piszesz, że nowy model wprowadza się stopniowo. To faktycznie nie masz tej wyobraźni. To jak to jest raz składają stary, raz nowy? A co jeśli ten nowy wymaga innych maszyn, zmian w procesie produkcyjnym, nowych technologii, nowych kwalifikacji pracowników?
Co do owej uszczelki to i przebieg i czas mogą wpływać na nią negatywnie. Tego nikt oficjalnie nie badał. Ja mam 2010 rok i przebieg dość mały i była miękka. Może być też tak, że nie wiadomo od czego to zależy. Jeden jeździ 300 tys i 7 lat i jest ok. Drugiemu padnie po 200 tys i 5 latach. A trzeciemu jeszcze wcześniej. Ludzie zmieniają dla świętego spokoju. Z drugiej strony w ogłoszeniach np w Niemczech zdarzają się insignie z roczników 2009 i 2010 i młodsze z przebiegami powyżej 200 tys. Często są to flotówki, których właściciele nie siedzą na forach i nie zmieniają jakichś uszczelek. A mimo to auta takich przebiegów dojeżdżają. Producent na ten temat się nigdy nie wypowiedział. Po roku produkcji nie ustalisz. Na forum alfy uszczelka też jest bohaterką wielu postów. Więc kto chce wymienia kto nie chce nie wymienia proste jak drut.
Piszesz, że nowy model wprowadza się stopniowo. To faktycznie nie masz tej wyobraźni. To jak to jest raz składają stary, raz nowy? A co jeśli ten nowy wymaga innych maszyn, zmian w procesie produkcyjnym, nowych technologii, nowych kwalifikacji pracowników?
Co do owej uszczelki to i przebieg i czas mogą wpływać na nią negatywnie. Tego nikt oficjalnie nie badał. Ja mam 2010 rok i przebieg dość mały i była miękka. Może być też tak, że nie wiadomo od czego to zależy. Jeden jeździ 300 tys i 7 lat i jest ok. Drugiemu padnie po 200 tys i 5 latach. A trzeciemu jeszcze wcześniej. Ludzie zmieniają dla świętego spokoju. Z drugiej strony w ogłoszeniach np w Niemczech zdarzają się insignie z roczników 2009 i 2010 i młodsze z przebiegami powyżej 200 tys. Często są to flotówki, których właściciele nie siedzą na forach i nie zmieniają jakichś uszczelek. A mimo to auta takich przebiegów dojeżdżają. Producent na ten temat się nigdy nie wypowiedział. Po roku produkcji nie ustalisz. Na forum alfy uszczelka też jest bohaterką wielu postów. Więc kto chce wymienia kto nie chce nie wymienia proste jak drut.
- morfeo11
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Kolego @gizd - rok modelowy w Oplu ( http://dixi-car.pl/rok-produkcji-modelo ... tracji.htm ).
@supi - przy przebiegu ok. 95tyś.
@supi - przy przebiegu ok. 95tyś.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
morfeo no nie pocieszyłeś mnie. Zimą dziada obserwuję i najwyżej dam do roboty. Mam cichą nadzieję, że wytrzyma do dwumasy i razem będzie zrobione
Skoro i tak skrzynkę trzeba wyjmować ,to lepiej raz niż dwa razy.

Re: Ciśnienie oleju
Niema czegoś takiego jak pewna przerwa wakacyjna i wprowadzanie nowego modelu zawsze w tym czasie. To jest zawsze płynne i rozłożone w czasie. Jeśli będzie popyt, to zamiast przerwy, będą nadgodziny i kiedy wtedy wprowadza nowy model?

Po 6 latach w BMW i roku w AUDI już nie musze sobie tego wyobrażać, bo wiem. Trafiłem z tym brakiem wyobraźni, co?hubertus pisze:Piszesz, że nowy model wprowadza się stopniowo. To faktycznie nie masz tej wyobraźni. To jak to jest raz składają stary, raz nowy? A co jeśli ten nowy wymaga innych maszyn, zmian w procesie produkcyjnym, nowych technologii, nowych kwalifikacji pracowników?

-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Jak kulą w płot. Chyba, że piszesz o swoim braku wyobraźni to jak najbardziej. Chcesz brnąc w głupotę proszę bardzo. Z linku wrzuconego przez @morfeo11
Za to pewne znaczenie ma rok modelowy. Co to takiego? Zaczynamy od konstatacji: każdy lubi pojechać na wakacje. Kiedy ludzie jeżdżą na wakacje? W lipcu - sierpniu, bo ciepło i dzieci nie chodzą do szkoły. Robotnicy fabryk Opla też jeżdżą na wakacje. A ponieważ fabryka to skomplikowany organizm, Opel wymyślił, że właśnie w wakacje można zatrzymać produkcję, puścić ludzi na urlop i... wprowadzić nowy rok modelowy. Czyli zmiany na linii produkcyjnej i w ofercie...
"Nowy rok modelowy" to samochody wyprodukowane "po wakacjach". Często ulepszone w stosunku do tych sprzed wakacji (np. wzbogacone wyposażenie, face lifting, nowe silniki), ale - bywa - o kilkaset złotych droższe. Chyba że...
... wraz z rokiem modelowym wprowadzana jest kolejna generacja modelu. Np. po wakacjach 2014 roku z taśm Opla schodzi już nowa generacja miejskiego Opla - Corsa E.
Zasada: po wakacjach mamy do czynienia z rokiem modelowym "n+1". Czyli jeśli mamy akurat rok kalendarzowy 2014, to samochody wyprodukowane po wakacjach 2014 r. będą już rokiem modelowym 2015.
Tak zdaję sobie sprawę, że na każdym forum są osoby, które wiedzą wszystko najlepiej. Ale czy wyobrażasz sobie gdy np teoretycznie na jednej linii zastępowana jest vectra c insignią? Jak takie same maszyny wkładają deski różniące się od siebie kształtem do aut? Mocowane inaczej itd. Jak przenośniki na linii przenoszą inne nadwozia, raz to raz to? Jak montowane są do samochodu inne zespoły napędowe? Przecież każdy model wymaga innej technologii, innych maszyn, innych narzędzi, innych części. Może po prostu w audi i bmw nie trafiłeś na zmianę modelu.
Zresztą nie ma co dyskutować. Dealer Opla wyjaśnił nam o co biega. Z wakacjami, rokiem modelowym i zmianą kodowania na rok następny. Ty wiesz lepiej niż oni to ok. Ja wolę jednak bazować na swojej wiedzy potwierdzonej jak się okazuje przez oficjalnego dealera.
Za to pewne znaczenie ma rok modelowy. Co to takiego? Zaczynamy od konstatacji: każdy lubi pojechać na wakacje. Kiedy ludzie jeżdżą na wakacje? W lipcu - sierpniu, bo ciepło i dzieci nie chodzą do szkoły. Robotnicy fabryk Opla też jeżdżą na wakacje. A ponieważ fabryka to skomplikowany organizm, Opel wymyślił, że właśnie w wakacje można zatrzymać produkcję, puścić ludzi na urlop i... wprowadzić nowy rok modelowy. Czyli zmiany na linii produkcyjnej i w ofercie...
"Nowy rok modelowy" to samochody wyprodukowane "po wakacjach". Często ulepszone w stosunku do tych sprzed wakacji (np. wzbogacone wyposażenie, face lifting, nowe silniki), ale - bywa - o kilkaset złotych droższe. Chyba że...
... wraz z rokiem modelowym wprowadzana jest kolejna generacja modelu. Np. po wakacjach 2014 roku z taśm Opla schodzi już nowa generacja miejskiego Opla - Corsa E.
Zasada: po wakacjach mamy do czynienia z rokiem modelowym "n+1". Czyli jeśli mamy akurat rok kalendarzowy 2014, to samochody wyprodukowane po wakacjach 2014 r. będą już rokiem modelowym 2015.
Tak zdaję sobie sprawę, że na każdym forum są osoby, które wiedzą wszystko najlepiej. Ale czy wyobrażasz sobie gdy np teoretycznie na jednej linii zastępowana jest vectra c insignią? Jak takie same maszyny wkładają deski różniące się od siebie kształtem do aut? Mocowane inaczej itd. Jak przenośniki na linii przenoszą inne nadwozia, raz to raz to? Jak montowane są do samochodu inne zespoły napędowe? Przecież każdy model wymaga innej technologii, innych maszyn, innych narzędzi, innych części. Może po prostu w audi i bmw nie trafiłeś na zmianę modelu.
Zresztą nie ma co dyskutować. Dealer Opla wyjaśnił nam o co biega. Z wakacjami, rokiem modelowym i zmianą kodowania na rok następny. Ty wiesz lepiej niż oni to ok. Ja wolę jednak bazować na swojej wiedzy potwierdzonej jak się okazuje przez oficjalnego dealera.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Panowie mam wrażenie ze delikatnie odbiegacie od tematu i zaczynacie prowadzić dyskusje akademicka jak do roczników podchodzą producenci... Co to ma wnieść do kwestii uszczelki? Problem jest i pewnie bedzie. U jednych występuje szybciej u innych później, raczej nie zależnie czy to rocznik 2009 czy 2011.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- morfeo11
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: 8 kwie 2015, o 18:24
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Kolegom chodzi czy występuje w późniejszych rocznikach/latach modelowych 
Zobaczymy po tej zimie co będzie. Bo raczej nie zależy to od przebiegu a bardziej chyba od czasu.

Zobaczymy po tej zimie co będzie. Bo raczej nie zależy to od przebiegu a bardziej chyba od czasu.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Ja rozumiem jaka była intencja tej dyskusji tylko chyba poszła nie w tym kierunku co trzeba. Ja jak pisałem mam rok produkcji 2011 i modelowy 2011 i problem miałem z uszczelka. Ja bym raczej patrzyłem na MY2012, jak tam nic sie nie zmieni tzn jednak nie ma co liczyć na to ze coś sie zmieni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Nikt nie wie od czego to zależy. @morfeo11 Masz model 2011 kupiony w 2010 jak mój. Miałeś komunikat przy 95 tys km. Ja zimą miałem 109 tys czyli podobnie. Do tego 30 grudnia zmieniony olej na ten GM. O którym czytałem, że przy niskich temperaturach bardzo gęstnieje, bardziej niż konkurencyjne renomowanych firm. Nawet przy - 20 na początku stycznia żadnych komunikatów nie miałem.
Wracając od sedna sprawy po roku produkcji nie dojdziemy czy mamy jakaś poprawioną uszczelkę. To wróżenie z fusów. Tym bardziej, że nikt w ogóle nie wie czy producent jakieś zmiany w temacie uszczelki wprowadzał.
Wracając od sedna sprawy po roku produkcji nie dojdziemy czy mamy jakaś poprawioną uszczelkę. To wróżenie z fusów. Tym bardziej, że nikt w ogóle nie wie czy producent jakieś zmiany w temacie uszczelki wprowadzał.
Re: Ciśnienie oleju
Ja przy przebiegu 180 tyś zauważyłem, że wyskakuje mi komunikat niskie ciśnienie oleju. Zgodnie z radą na forum wymieniłem uszczelkę na nową z serwisu. Mechanik powiedział, że smok był czysty, sprawdzali ciśnienie oleju i wszystko ok, sprawdzili panewki i żadnych śladów zużycia. A komunikat dalej wyskakuje jak auto dłużej postoi. Proszę o radę co robić, może czujnik ciśnienia oleju wymienić (orientuje się ktoś ile kosztuje), a może wgranie nowego softu (czytałem, że też może pomóc). Miał ktoś taki przypadek, że wymiana uszczelki nie pomogła, jak to rozwiązaliście???
Re: Ciśnienie oleju
Tak, bo dokładnie tak jest.hubertus pisze:Ale czy wyobrażasz sobie gdy np teoretycznie na jednej linii zastępowana jest vectra c insignią?
I radze przestań sie ośmieszać, bo jeszcze ktoś to przeczyta, kto pracuje w takiej fabryce i będzie ci głupio przez cały miesiąc.

Piszecie bzdury, pojęcia zero a wymądrzania na cala stronę. Myślicie, ze ktoś z Dixicar pracował kiedyś w fabryce? Raczej może nawet nigdy tam nie był albo co najwyżej w trakcie dni otwartych jak i tak nie było produkcji. Czyli ma wiedzę podobna do waszej, czyli domysły albo wiadomości z internetu.
Malo sie spotyka a nawet chyba wcale, wpisów, ze był komunikat w nowszych modelach, niezależnie od przebiegu. Wiec stad domysł, ze albo chodzi właśnie o mniejsza ilość ropy w oleju albo jeszcze cos innego sie zmieniło co spowodowało zmianę sytuacji. Jeśli sie pojawia wpisy, ze MY2012 13 tez maja komunikat to sie sprawa wyjaśni i będzie wiadomo, ze sie nic nie zmieniło ale na razie nie widać takich wpisów.
@sulim000 właśnie pierwsza rzeczą jaka bym zrobił w Twoim przypadku to wgranie nowego softu. A później ewentualnie dalej szukać, choć wydaje sie, ze akurat u Ciebie może soft załapać.
Re: Ciśnienie oleju
Orientujesz się ile wgranie nowego softu może kosztować w serwisie?? Czy lepiej poza serwisem, może ktoś w okolicach Radomia? Pozdrawiam
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4514
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Ciśnienie oleju
Może trochę rozjaśnię, bo atmosfera gęstnieje niepotrzebnie. Mało kto pamięta, ale Opel przy pierwszych komunikatach jakie się pojawiły zmienił soft, który opóźniał sczytywanie stanu czujnika ciśnienia oleju. Kto się skarżył, to dostawał nowy soft i myślał, że jest OK, a tak nie było. I po prostu w tych nowszych modelach (z nowym softem) można tego komunikatu nie zobaczyć (co nie znaczy, że problem nie występuje). Kluczowe wydaje się tutaj prawidłowe wypalanie DPFu i ilość paliwa w oleju, bo właśnie pod jego wpływem uszczelka ulega degradacji.
I żeby nie było. U mnie - rok produkcji 2013 (MY 2013), przebieg 200 tys. km i ostatniej zimy (przy ok. -20°C) po kilku dniach stania na zewnątrz (bez odpalania) komunikat też się pojawił...
I żeby nie było. U mnie - rok produkcji 2013 (MY 2013), przebieg 200 tys. km i ostatniej zimy (przy ok. -20°C) po kilku dniach stania na zewnątrz (bez odpalania) komunikat też się pojawił...
Re: Ciśnienie oleju
Więc gdzie mam szukać przyczyny skoro uszczelka wymieniona, ciśnienie sprawdzone manometrem prawidłowe a komunikat mnie dalej wku....
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
@Gizd albo nie potrafisz zacytować wątku o który dokładnie chodzi. Albo robisz to świadomie. Zacytowałeś moje pytanie wyjęte z kontekstu. To, że jeden model jest zastępowany innym w danej fabryce to nic dziwnego. Sęk w tym jak to zastępowanie wygląda. Uważasz, że wiesz lepiej niż dealer ok twoja sprawa.
Jedno jednak nie podlega dyskusji. Opel koduje swoje samochody na rok następny począwszy od końca wakacji. Co masz napisane w artykule i co potwierdza kilku użytkowników w tym ja. Robią tak samo inne matki. Wiem bo mam tak w vw craterze. Miałem w innych autach grupy vag.
Po drugie ustalenie po roku produkcji, czy uszczelka jest poprawiona jest nie możliwe bo nawet sam producent nie podaje czy jakie kolwiek ulepszenia miały miejsce.
Malo sie spotyka a nawet chyba wcale, wpisów, ze był komunikat w nowszych modelach, niezależnie od przebiegu. Wiec stad domysł, ze albo chodzi właśnie o mniejsza ilość ropy w oleju albo jeszcze cos innego sie zmieniło co spowodowało zmianę sytuacji. Jeśli sie pojawia wpisy, ze MY2012 13 tez maja komunikat to sie sprawa wyjaśni i będzie wiadomo, ze się nic nie zmieniło ale na razie nie widać takich wpisów.
Wypowiedź @IBZI pokazuje, że dalej wróżysz z fusów. Albo po prostu nie wiesz jaka drogą dostaje się ON do oleju? Podpowiem ci, że póki co jakichś super pierścieni nie wynaleźli. Nadmierne ilości ON dostają się do oleju w wielu dieslach z dpf ta samą drogą i z tego samego powodu. Nic tutaj nie zmieniono. I prędko to się nie zmieni.
Trzeci fakt nie podlegający dyskusji to czynniki wpływające na stan owej uszczelki. Na pewno czas i przebieg działają na jej nie korzyść. Ale w jakim stopniu tego nikt nie wie. Przykład moja i @morfeo11 z tego samego roku, mniej więcej. Ten sam przebieg mniej więcej. U mnie bez problemu u niego problem był.
@sulim000 zapytaj w ASO bo nie wiem czy tego softu za darmo nie wgrywali w ramach jakiejś akcji. Skoro masz uszczelkę zmienioną, ciśnienie mierzone. To można popytać w ASO o nowy soft. Tylko tak jak @IBZI pisze u wielu ten soft problem schował. Stąd @Gizd może nie doczekać się wpisów na forum o komunikacie w nowszych rocznikach. Ale może będzie mógł poczytać wpisy o już zatartych silnikach. Które zatarły się nie wiadomo dlaczego. Bo przecież po zmianie softu komunikatu nie było. Przypadek nie raz już tutaj opisywany.
Jedno jednak nie podlega dyskusji. Opel koduje swoje samochody na rok następny począwszy od końca wakacji. Co masz napisane w artykule i co potwierdza kilku użytkowników w tym ja. Robią tak samo inne matki. Wiem bo mam tak w vw craterze. Miałem w innych autach grupy vag.
Po drugie ustalenie po roku produkcji, czy uszczelka jest poprawiona jest nie możliwe bo nawet sam producent nie podaje czy jakie kolwiek ulepszenia miały miejsce.
Malo sie spotyka a nawet chyba wcale, wpisów, ze był komunikat w nowszych modelach, niezależnie od przebiegu. Wiec stad domysł, ze albo chodzi właśnie o mniejsza ilość ropy w oleju albo jeszcze cos innego sie zmieniło co spowodowało zmianę sytuacji. Jeśli sie pojawia wpisy, ze MY2012 13 tez maja komunikat to sie sprawa wyjaśni i będzie wiadomo, ze się nic nie zmieniło ale na razie nie widać takich wpisów.
Wypowiedź @IBZI pokazuje, że dalej wróżysz z fusów. Albo po prostu nie wiesz jaka drogą dostaje się ON do oleju? Podpowiem ci, że póki co jakichś super pierścieni nie wynaleźli. Nadmierne ilości ON dostają się do oleju w wielu dieslach z dpf ta samą drogą i z tego samego powodu. Nic tutaj nie zmieniono. I prędko to się nie zmieni.
Trzeci fakt nie podlegający dyskusji to czynniki wpływające na stan owej uszczelki. Na pewno czas i przebieg działają na jej nie korzyść. Ale w jakim stopniu tego nikt nie wie. Przykład moja i @morfeo11 z tego samego roku, mniej więcej. Ten sam przebieg mniej więcej. U mnie bez problemu u niego problem był.
@sulim000 zapytaj w ASO bo nie wiem czy tego softu za darmo nie wgrywali w ramach jakiejś akcji. Skoro masz uszczelkę zmienioną, ciśnienie mierzone. To można popytać w ASO o nowy soft. Tylko tak jak @IBZI pisze u wielu ten soft problem schował. Stąd @Gizd może nie doczekać się wpisów na forum o komunikacie w nowszych rocznikach. Ale może będzie mógł poczytać wpisy o już zatartych silnikach. Które zatarły się nie wiadomo dlaczego. Bo przecież po zmianie softu komunikatu nie było. Przypadek nie raz już tutaj opisywany.
Re: Ciśnienie oleju
Czyli nie ma innej rady, bo co jeszcze mogę sprawdzić? Może najpierw czujnik ciśnienia oleju, może on szwankuje? były takie przypadki? (ile taki czujnik może kosztować bo na allegro tylko do benzyny widzę).
W sumie bez różnicy czy będę jeździł z tym komunikatem czy wgram soft i go zatuszuje bo i tak nie wiem gdzie dalej szukać.
W sumie bez różnicy czy będę jeździł z tym komunikatem czy wgram soft i go zatuszuje bo i tak nie wiem gdzie dalej szukać.