--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Brak mocy silnik CDTI

ODPOWIEDZ
kamiloss_09

Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kamiloss_09 » 10 gru 2016, o 15:13

Witam, jestem posiadaczem insigni 2.0 ze 131 konnym silnikiem. Problem to brak mocy, auto jest u mechanika, na koputerze pokazalo blad z roznica cisnien. Mowi ze wszystko sprawdzil i jest ok, ale do wymiany jest jedna swieca zarowa z czujnikiem(koszt 370zl). Mowi ze to moze byc przyczyna, ze samochod wbija w tryb awaryjny. Co to tym myslicie? Jest to mozliwe?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.

manieklca
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2016, o 20:14
Auto: Opel Insignia 2,0 td
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: manieklca » 10 gru 2016, o 16:49

Ja miałem podobny problem. Miałem dziurę w rurze od interkulera.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: profek » 10 gru 2016, o 17:54

Czujnik w tej świecy jest tam z powodu barku miejsca w komorze spalania.Są ta 4 zawory wtryskiwacz i świeca na dodatkowe czujniki brakło już miejsca.Z tond takie rozwiązanie skoro są czujniki to znaczy że jednostka sterująca potrzebuje dodatkowych informacji dla zoptymalizowania spalania.Sam czujnik pewnie jest sprawny tylko świeca jest spalona.Jeśli nie ma mocy to trzeba szukać właściwej przyczyny a może ich być kilka od pękniętego węża od turbo poprzez uszkodzony zawór sterowania turbiną.ale tak na oko nic nie można stwierdzić.Gdybyś podał chociaż numery błędów.

kamiloss_09

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kamiloss_09 » 10 gru 2016, o 18:38

auto jest u mechanika, powiedzial ze wszystko posprawdzal, weze itd, zawor tez podmienial i dalej to samo. Powiedzial, ze mial u siebie juz dwa nowe fordy z takimi objawami i tez mialy padnieta swiece co wbijalo je w tryb serwisowy i auto nie mialo mocy. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mam nadzieje ze to bedzie przyczyna :)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: profek » 10 gru 2016, o 18:57

Gdy odpalisz silnik i go lekko nagrzejesz nawet 2,3 min pracy wystarczą.Sterownik zgłosi błąd P0671-do P0674 który oznacza uszkodzoną świecę żarową odpowiednio 1 lub kolejnych cylindrów.Kasujesz,przy kolejnym uruchomieniu sterownik nie powinien użyć świec i nie zgłosi ponownie błędu,a mocy dalej nie będzie to moim zdaniem świeca nie ma nic do rzeczy.

kamiloss_09

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kamiloss_09 » 10 gru 2016, o 21:04

W poniedzialek mechanik wymieni swiece i zobaczymy co bylo przyczyna.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:55 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

SAFIK
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
Auto: Insignia GS 1.6 T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: SAFIK » 10 gru 2016, o 21:46

kamiloss_09 pisze:edit
Nie daj się nabić w butelkę mechanikowi.
Jeżeli padła świeca, która ma czujnik (w przestrzeni 3 lat padły mi 2 sztuki) to komunikat masz tylko po odpaleniu silnika. Ale moc jest stała i nie ubywa jej. Jeżeli ubywa mocy (ja tak miałem) to może być padnięta rura turbo.
Insignia to nie FORD ,,gówno wort,,
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:55 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: profek » 10 gru 2016, o 22:00

Skoro ubywa mocy a ty piszesz o czujniku różnicy ciśnień a mechanik stwierdza uszkodzoną świecę żarową w dodatku tak drogą to po pierwsze:
na jakiej podstawie taka diagnoza bo inny będzie kod błędu dla świecy patrz dwa posty wyżej a inny dla czujnika różnicy ciśnień.
A po drugie to ja raczej skoncentrował bym się na filtrze DPF przy którym ten czujnik się znajduje i na jego podstawie sterownik określa jego zapełnienie.Zanim wymieni tą świecę to niech wykona serwisowe wypalanie DPF-u jeśli wie jak i ma czym to zrobić.
A po trzecie jak ten fachowiec określił która ze świec uległa uszkodzeniu? Świece w tym aucie są na 4,4V więc jak ją poczęstował napięciem akumulatora czyli 12V to sam ją spalił a teraz koszty zrzuca na ciebie.

kamiloss_09

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kamiloss_09 » 10 gru 2016, o 22:11

sam mierzylem ta swiece i faktycznie jest do wymiany. mechanik jest dobrym znajomym i raczej na koszty nie chce mnie narazac. sam mi powiedzial ze mial kilka takich przypadkow ze glupia swieca wbijala auto w tryb serwisowy.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:56 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
profek
Użytkownik
Posty: 821
Rejestracja: 15 maja 2015, o 16:47
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: profek » 10 gru 2016, o 22:25

Ok kolego chciałeś opinii masz ją.Czy zrobisz użytek z tego czy nie twój wybór.

Awatar użytkownika
Wahol
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 7 maja 2016, o 20:20
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Wahol » 10 gru 2016, o 22:45

Miałem padnietą świece gdzie wywalało tylko błąd i nigdy silnik nie stracił mocy, popieram słowa profek

kimba24
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 26 kwie 2013, o 04:13
Auto: Insignia 2.0 DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ożarów Maz.

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kimba24 » 11 gru 2016, o 21:28

Jeśli świeca jest padnięta to trzeba ją wymienić, błąd raczej powiązany jest z czujnikiem ciśnienia dpf, wykręcić przeczyścić może coś pomoże, dowiedz się od mechanika jaki jest numer błędu

kamiloss_09

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kamiloss_09 » 13 gru 2016, o 15:07

a wiec, tak jak mowiliscie wymiana swiecy nie pomogla. Mechanik sie poddal, mowi ze jest zbyt duzo doladowanie paliwa, silnik za glosno chodzi. Mocy dalej nie ma, wyczyscil egr, ktos ma pomysl?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: IBZI » 13 gru 2016, o 17:50

Jak wygląda DPF? Sprawdź stopień zapełnienia. Jeśli zapchany, to spróbuj wypalania serwisowego. Może coś pomoże.
Jak to zrobić masz na Forum, mechanik też powinien wiedzieć, chociaż po jego uporze przy świecy mam wątpliwości...

kamiloss_09

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: kamiloss_09 » 13 gru 2016, o 18:35

Zawalony dpf moze wywolywac takie objawy ?

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: marcin.1987 » 13 gru 2016, o 19:18

A monitorowałeś wypalanie DPF? Albo na podstawie spalania chwilowego, albo na podstawie dodatkowej diody? Wyżej napisałeś, że błąd jest od różnicy ciśnień. Czujnik jest montowany przy DPF. Skoro daje błędne odczyty to albo się uszkodził, albo przepływ przez DPF jest nieprawidłowy.

tomek160277

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: tomek160277 » 13 gru 2016, o 19:55

pomozcie ludziska :cry:
miszkam daleko od PL pomiedzy mozambikiem i madagaskarem jadac tu zabralem insie ze soba 2l cdti 160 koni i sie zaczelo:
padlo turbo i DPF wiec wymontowalem i poslalem do domu, czesci wrocily naprawione i DPF wyczyszczony ale po zamontowaniu i reinicjalizacji na kompie brakuje jej mocy a wlasciwie to jej ma jakies 40 %
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, o 21:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: IBZI » 13 gru 2016, o 20:53

To zamów jeszcze OP-COMa i spróbuj odczytać błędy. Tak, to wróżenie z fusów. Może padła np. rura od intercoolera (pękła).

audia4b7

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: audia4b7 » 16 gru 2016, o 00:11

Ja mam u siebie podobny przypadek.brak mocy. Nie dość że bardzo słabo przyspiesza to po przekroczeniu 3.5tys obrotów wchodzi w tryb awaryjny I jedzie gorzej niż rowerem można. Błąd p0299 niskie ciśnienie doladowania. Co może być przyczyną. Pęknięć rur nie widzę wszystkie suche. Może zawór podcisnienia? Niby coś tam ściąga gruszke. A wie ktoś może do czego służy czujnik na gruszce ?może to ten czujnik?

Bodex

Re: Brak mocy silnik CDTI

Post autor: Bodex » 16 gru 2016, o 06:56

Naprzykład u mnie zabrudzony przepływomierz podawał fałszywy odczyt , za mało powietrza i turbo rozszczelniło rurę na uszczelce i przeszedł w serwisowy..

Ale możesz odsłonić wirnik turbo i palcem sprawdź jak sie kręci czy lekko

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”